Nagellaktopic 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: Nagellaktopic 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:32

Zenks! Ik heb beide, maar geloof dat ik daar niet trots op hoor te zijn _O- Afijn, van de week maar eens in de leer bij schoonzusje.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:39

Wat stef zegt dus :+
Chips is stukjes uit je nagellak en tipwear is dus "bovenop" je nagel...
INM is inderdaad een merk topcoat :j

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:05

Die 'chips' daar heb ik ook vaak last van, vooral aan mijn wijsvinger van mijn rechterhand. Daarmee zip ik namelijk de rits van mijn broek dicht :+ Die nagels is dus altijd als eerste beschadigd.

Waar ik vaak last van heb, vooral bij mijn witte nagellak, is dar hij precies 'breekt' zeg maar... Er komen barstjes in, al vanaf dag 2. De nagellak begint dan precies af te brokkelen... Ik heb dit bij alle 3 mijn witte lakjes, heel vervelend ! Oké, het zijn echt goedkope witte lakjes, maar ik vond het toch wel vreemd dat het bij alle 3 het geval is...
Ook kan ik er niet mijn volledige nagel mee lakken, want dat ziet er niet uit, wederom door de barstjes.

Misschien eens wit kopen van een beter merk dan maar :+

Edit: de eerste zin was zoek geraakt toen ik postte, daarom even opnieuw bij gezet.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:54

Is die witte nagellak wel lak? Of voor french manicure? Die zijn niet bedoeld om de hele nagel mee te lakken, ligt mss daaraan? Plus dat wit een moeilijke kleur is, dekt vaak niet goed!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:05

De ene is voor french manicure :) En daar kan ik inderdaad het slechts van al mijn nagel mee lakken :+
De andere zijn gewoon witte lakjes... Maar ik heb vaak meerdere lagen nodig (en met meerdere bedoel ik 'veel'). En dan droogt het zo slecht... Meestal raken ze dan beschadigd doordat ik ergens tegenaan bots ofzo.
En als dat eens niet het geval is, dan barsten ze na 1 dag, zoals ik hiervoor al heb beschreven...

Maar euhm, waar zit dan eigenlijk het verschil tussen nagellak en nagellak voor french manicure ?? :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:06

Ik kocht laatst omdat ik snel witte nagellak nodig had en nergens wat kon vinden die van de Hema, ik vond hem voor witte nagellak opmerkelijk goed, zoals gezegd lak ik altijd wel 2 dunnen lagen, maar dat was voor deze meer dan zat. :)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:11

Het verschil? Haha, echt geen idee. Maar ik vind dat die voor french manicure eigenlijk nooit zo lopend os dan gewone nagellak, echt niet fijn in gebruik. Heb trouwens die van herôme, dus ik weet niet of dat bij allemaal zo is. Ik heb wel veel verschillende witte nagellakjes gehad maar 4 laagjes en basecoat, topcoat was wat teveel voor mij :+

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:23

die van de hema vind jij goed werken? Goed dat ik dit weet !! ^.^ Van de hema heb ik nog geen witte nagellak, omdat ik toch altijd denk 'hema=minder qua kwaliteit' :+ Terwijl dit eigenlijk niet het geval is... Toch durf ik daar niet snel nagellak kopen, zonder dat ik weet dat het goede is.
Maar zal er dan toch eentje aanschaffen uit de Hema denk ik :j

en dat ze niet zo lopend/dikker zijn heb ik ook al gemerkt ElineBungle... Die French van mij wordt snel kleverig, dus ik moet er echt meteen 1 perfecte laag opleggen. Indien ik er nog eens overga, dan heb ik meteen strepen. Best wel lastig, want ik heb nog nooit in 1x een perfecte laag gehad :P Vaak moet ik meerdere keren het borsteltje doppen in het potje voor 1 laag netjes te krijgen... Met de French manicure lak toch :)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:36

Laatst bijgewerkt door sloffiee op 13-01-13 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:39

xLIESSSx schreef:
die van de hema vind jij goed werken? Goed dat ik dit weet !! ^.^ Van de hema heb ik nog geen witte nagellak, omdat ik toch altijd denk 'hema=minder qua kwaliteit' :+ Terwijl dit eigenlijk niet het geval is... Toch durf ik daar niet snel nagellak kopen, zonder dat ik weet dat het goede is.
Maar zal er dan toch eentje aanschaffen uit de Hema denk ik :j

en dat ze niet zo lopend/dikker zijn heb ik ook al gemerkt ElineBungle... Die French van mij wordt snel kleverig, dus ik moet er echt meteen 1 perfecte laag opleggen. Indien ik er nog eens overga, dan heb ik meteen strepen. Best wel lastig, want ik heb nog nooit in 1x een perfecte laag gehad :P Vaak moet ik meerdere keren het borsteltje doppen in het potje voor 1 laag netjes te krijgen... Met de French manicure lak toch :)

Nouja, ik vind het fijn, da's niet perse een feit dan hè, haha. Maar Hema heeft wel fijne lakjes hoor, zijn in dit topic ook al mooie voorbij gekomen, alleen jammer dat ze geen leuke namen hebben. :+

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:47

Het is nu niet dat die lakjes veel geld kosten hé :P Dus 1 goede referentie is voor mij al voldoende als het gaat om de goedkopere lakjes ;)
Maar inderdaad... "Hema - wit" is nu niet bepaald een aantrekkelijke naam :') Maar dit heb je veel in zulke winkels. Ik heb lakjes gekocht bij Etos toen ik op studiereis naar A'dam was, en die hebben ook niet echt leuke namen...
Essies heeft wel leuke namen vind ik :) Goede nagellak ook, maar die beschouw ik wel als de 'duurdere lakjes' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:21

Hebben jullie die reclame van LaysSpicy Reggea ofzoiets al gezien ? :D Heel herkenbaar hier haha, maar niet alleen met chips maar ook dat ik dan dus altijd naar de wc moet :+

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:28

Was net een blog aan het lezen van iemand.
Ze was nagellak van W7 aan het testen, ik heb een kleine liefde voor de kleuren... <3
Dus google gebruiken om te zien waar ik ze kan kopen. In NL in de op=op voordeelshop, op zo'n momenten zou ik liever daar wonen :o

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:32

ElineBungle, ik kom vrijdagmorgen wel bij een op=op (moet shampoo die ze alleen daar hebben), maar naar België versturen zal nog wel duur worden zeker?

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:44

Ja, is idd nogal duur :). Ik ga mijn vriendje maar even overtuigen om city-/shoptripje te maken :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:00

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:40

Omdat dit topic meer dan 100 pag. heeft, hier een slotje.
Er kan weer verder gepost worden in deel 8 :) : [MW] Nagellaktopic deel 8