Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:35

Ik ben nu totaal 6,5 kg aangekomen vind het wel meevallen met 33 weken, draag ook nog spijkerbroeken die ik voor de zwangerschap dreog alleen beginnen nu strak te zitten

gelukkig was de echo net goed en de baby was nu toch 2200 gram :D hoef nu ook niet meer terug voor een groei echo :p Ik blij :D

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:36

ik ben nu 31+4 weken zwanger, en slaap nog steeds op mijn buik en draag nog gewoon mijn gewone spijkerbroeken. Momenteel ben ik nog maar 2,3 kilo aangekomen tijdens de hele zwangerschap.
Heb 3 positie broeken gekocht toen ik 18 weken zwanger was maar die draag ik nog helemaal niet. Daar heb ik meer last van dan van mijn eigen broeken. Dus eigenlijk ook wel zonde dat ik die heb aangeschaft.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:37

Ik zit nu anderhalf kilo boven mn gewicht van voor de zwangerschap.
Spul van weleda gebruik ik ook, heb onrustige benen.

Pff weet toch niet hoe ik zitten moet. Zo pijnlijke ribben.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 11:38

Lisch, ik wil me ook weer sexy voelen! Voel ik me echt niet op het moment!!
Askim, ik heb acrylnagels, dus kan me sowieso niet open krabben. Maar wel blauwe plekken krabben. Verder probeer ik gewoon goed me in te smeren, verder weet ik het ook niet.
Carina, fijn dat alles goed is!
Meloen, dat doe je goed, whhaa.
Iorrr, hier hebben we niet echt kledingvoorschriften. Ik heb nu vooral veel lange truien of tunieken aan met leggings :)

Ik heb trouwens geen opgezwollen voeten, toch nog een voordeel, die lage bloeddruk :D

Yel, ik lees nu overal dat je met je 6e maand weer moe wordt, dus leuk vooruitzicht voor mij nu!
Stagediver, ik heb een stuk zeep in bed liggen en sindsdien geen last meer van kramp.

Ik snap niet hoeveel ik ben aangekomen. Eerst ben ik 6 kilo afgevallen (van 71 naar 65 kilo). En nu weeg ik 74. Dus dan moet ik denk ik vanaf de 65 rekenen??????? Dan ben ik gewoon al 9 kilo aangekomen }:0 -Voelt zich dikke koei-

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:38

Haha nou ik denk niet dat het met het aankomen te maken heeft... Met 22 weken nu ben ik slechts 1 kilo aangekomen, maar ik pas echt mijn broeken niet meer! MIjn buik is gewoon veelste dik :o

Wel super zeg van de dames die al zo snel weer hun oude broeken passen!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:39

Booootje volgens mij moet je vanaf je start gewicht rekenen... Dus +3 voor jou!

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:40

bo0tjeee schreef:
Lisch, ik wil me ook weer sexy voelen! Voel ik me echt niet op het moment!!
Askim, ik heb acrylnagels, dus kan me sowieso niet open krabben. Maar wel blauwe plekken krabben. Verder probeer ik gewoon goed me in te smeren, verder weet ik het ook niet.
Carina, fijn dat alles goed is!
Meloen, dat doe je goed, whhaa.
Iorrr, hier hebben we niet echt kledingvoorschriften. Ik heb nu vooral veel lange truien of tunieken aan met leggings :)

Ik heb trouwens geen opgezwollen voeten, toch nog een voordeel, die lage bloeddruk :D

Yel, ik lees nu overal dat je met je 6e maand weer moe wordt, dus leuk vooruitzicht voor mij nu!
Stagediver, ik heb een stuk zeep in bed liggen en sindsdien geen last meer van kramp.

Ik snap niet hoeveel ik ben aangekomen. Eerst ben ik 6 kilo afgevallen (van 71 naar 65 kilo). En nu weeg ik 74. Dus dan moet ik denk ik vanaf de 65 rekenen??????? Dan ben ik gewoon al 9 kilo aangekomen }:0 -Voelt zich dikke koei-

Zeep zeep! dat zeep snap ik echt niks van hoor haha, mn moeder zei het gister toevallig tegen me, wat een raar iets :|

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:41

Waarom in vredesnaam moet je jezelf dik voelen als je 12 kilo (roept maar wat) aangekomen bent?
Je kunt maar beter erg blij zijn dat je niet afgevallen bent! Want afvallen is echt niet beter voor je beeb dan aankomen!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:43

Stomme vraag misschien maar zijn degene die zo weinig aan zijn gekomen normaal dan ook wat steviger gebouwd?
Als ik nu pas 2 kilo of nog minder aan zou zijn gekomen dan was ik een skeletje met buik geweest denk ik :') .

Zit nu op +6 kg. Normaal ben ik ergens tussen de 63 en 65 kg en 1.76 m.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:44

Ik ben nu 62 kg, en 1,64 lang

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 11:46

Ik ben 1.81 lang en weeg normaal 70-71 kilo.
En ik ben echt niet stevig van mezelf hoor.

En als ik +3 ben, ben ik blij ;) Whahaha

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:47

Geen rare vraag wat mij betreft Ninita. Ik ben niet dik, maar heb wel reserves zeg maar ;) Ik hoef dus ook neit zoveel aan te komen!

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:59

Nee ik ben ook niet stevig gebouwd, ik heb maat 38 qua broek en S van shirtjes.
Maar volgens de huisarts eet het kind mij dan gewoon waarschijnlijk van binnen op. (tjah denk dat ons kind de eetlust van mijn vriend heeft overgenomen) Gebeurt wel vaker zegt hij. Dus ik vind het prima zo.
Ik eet goed, al laat ik wel vaak mijn vlees liggen omdat ik het meeste vlees niet weg krijg. maar voor de rest eet ik alles.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:01

Ik ben normaal gebouwd, normale lengte.
Ik ben alleen heeeeel ziek geweest on begin van zwangerschap en kind eet mij gewoon op.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:38

Ook ik ben "gewoon" postuur,
185m en voor de zwangerschap ongeveer 72kg, nu (17w) weeg ik 69kg en toch al best een buikje.
Eten doe ik wel iets te weinig maar ik at al heel slecht van tevoren (geen ontbijt en geen brood), nu wel veel fruit/ ontbijt/ crackers en gewone portie avondeten.
Slik wel extra magnesium/ visolie en vitamine totaal tabletten.
Beebs eet mij ook op haha

Stagediver; Terneuzen, dan kan ik naar je zwaaien, ik woon precies aan de overkant aan het water (bij de ingang van de tunnel zeg maar) haha..

Vermoeidheid; eerste 13wkn viel ik echt om om 21u, nu net drie weken dat ik savonds tot 23u op kan blijven en nu heb ik het idee dat ik weer zo vermoeid wordt..
Haha Bootje dan heb je een leuk vooruitzicht!

Weet iemand vanaf welke week je niet meer op je rechter-zij mag slapen???
Heb erover gelezen dat dat de slechtste kant is en met meer kans op een miskraam??? Maar kan me niet meer herinneren waar en in welke context ik dat gelezen had..

Trouwens nog meer mensen een vergiet???
Dacht dat dat een fabeltje was maar ik onthoud niks meer :( Echt te erg en moet overal briefjes meenemen!

Verder: druk aan het denken over erkennen/partnerschap/trouwen.. We hebben nog niks geregeld maar moeten dat nog wel doen. Probleem is dat bij alleen erkennen mn vriend nog steeds geen voogdij oid heeft, en ik dat eigenlijk wel wil aangezien ik nog een groot risico heb dat ik na de bevalling een terugval krijg (psychose oid) en dat dan het kindje niet naar mn vriend kan?
Trouwen heb ik nu echt geen zin in maar partnerschap vind ik ook zoiets.. Ach we zien wel!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:52

Niet zo serieus nemen Yel...Je mag altijd op je zij slapen, links of rechts maakt niet zoveel uit...Echt niet.

Alleen op je rug slapen wordt onprettig, dus dat doe je vanzelf niet meer. Zelfde met op je buik slapen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:53

Niet meer op je rechterzijde mogen liggen? Nou dat hou je bij mij niet tegen.
Ik ben ook heel vergeetachtig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:54

30, goed om je te zien.
Hoe gaat t met je? :)

Zijligging is een bakerpraatje.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:56

Ik heb ook het geluk dat mijn lijf gewoon nauwelijks extra vet is gaan opslaan, alleen mijn boezem is wel echt gegroeid helaas. En met de bv vliegen de kilos er hopelijk ook weer af :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:57

Mijn voorgevel ook. :=
Ik durf t niet eens meer te zeggen wat mn maat is. :o
En dan te bedenken dat ik nog maar op de helft van mn zwangerschap zit. := :(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 12:57

Thirty, hoe gaat het met je!
En ik slaap zowel op links als rechts, moet echt wisselen anders wordt ik gek!
Yel, ik vergeet ook dingen hoor!! Echt irritant.
Erkennen moet je toch sowieso doen?! Ik zit ook ermee hoe het met die voogdij zit hoor, is blijkbaar nog een duur grapje om te regelen. Vind het te zot voor woorden!

En mijn voorgevel blijft ook maar groeien. Leuk voor vriendlief, maar ik blijf bh's kopen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:01

Iris82 schreef:
30, goed om je te zien.
Hoe gaat t met je? :)

Zijligging is een bakerpraatje.

Nopes, even voor de geest halen hoor, maar als je o je rechterzijde licht is er eens grote ader die door het gewicht van de baarmoeder iets dicht fresk gedrukt kan worden. Zwangere vrouwen die flauw vallen moeten daarom ook op de linkerzijde in stabiele zijligging gelegd worden :j

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:02

Iris82 schreef:
Mijn voorgevel ook. :=
Ik durf t niet eens meer te zeggen wat mn maat is. :o
En dan te bedenken dat ik nog maar op de helft van mn zwangerschap zit. := :(

Och, gooi het er uit, ik zit volgens mij op 75i :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 13:03

Whuhahhaha.

Ik nu 75D! En ik had een kleine c, whahha

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:05

Lief dat je het vraagt, nog steeds hetzelfde...
Maar het rommelt al wel wat meer! Geen idee of dat door blaasontsteking komt of door een hopelijk aankomende bevalling.

Beeb kent zijn eerste kinderliedje geloof ik al:
:)ddd 'blijf zitten waar je zit, en verroer je niet' :)ddd

Verder...alle pups zijn verhuisd dus is het heerlijk rustig!
Kan lekker genieten weer van op de bank hangen.

Alleen twee nachten geleden had een van de honden zijn hele bench ondergekotst (en zichzelf, en alles was ook nog eens verspreid omdat hij zijn waterbak erbij mee had omgegooid :r )...En toen ik hem eruit liet vond hij het grappig om zich naast mij uit te schudden...
Dus die heeft een nachtje in de tuin geslapen (don't worry, ruim 10 graden hier 's nachts en hij wil wel vaker buiten blijven, en er is een schuur voor ze ingericht omdat zeoverdag buiten zijn). En ik kon 's nachts om half 4 bench en bijkeuken schoonmaken en dweilen, en daarna douchen.
Wat een feest _O-

Carina! Hoe gaat t nu??