[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:06

Even een vraagje, nadat ik afgelopen zondag na 10 dagen overtijd te zijn geweest ongesteld werd ben ik nu al niet meer ongesteld.
Het heeft alles bij elkaar hooguit 40 uur geduurd waarbij ik 2 nachten krom heb gelegen van de kramp en met een kruik heb moeten slapen.
Terwijl ik overtijd was heb ik 3 keer negatief getest maar deze korte menstruatie vind ik wel opvallend.
Heb trouwens niks raars aangetroffen daar beneden, voor de zekerheid even de huisarts bellen of gewoon afwachten?

Anoniem

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:07

Je kan altijd even de dokter bellen als je het niet vertrouwd natuurlijk :j korte menstruatie is wel bijzonder. Was het bloed dikker dan normaal?

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:14

Jans schreef:
Is er hier ook ervaring van een spiraal laten zetten net na je menstruatie? Tijdens de menstruatie is voor mij geen optie, als ik tijdens de menstruatie hormonen binnenkrijg in welke vorm dan ook blijf ik bloeden tot de hormonen weer stoppen. Met het spiraal zou dat dus vijf jaar zijn :=

Mijne is in de week na mijn menstruatie gezet, hoeft niet persé tijdens. Je wacht wel best niet te lang na je menstruatie want je baarmoedermond sluit dan weer en dan doet het meestal meer pijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:15

Nee ook niet echt het zag er allemaal wel gewoon normaal uit maar de keren hiervoor was het 4 dagen en nu minder als 2 dagen.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:17

NiNa_14 schreef:
Mylady_E schreef:
Ondertussen heb ik exact 2 weken een spiraal en nog steeds last van bloedverlies. Hoe waren de ervaringen van anderen hiermee? Duurde dit ook zo lang? Veel korten of nog langer (oh help)? Ik begin het stilaan beu te worden en ook mijn libido vind dit maar nix :o

ik heb nu alweer bijna 3 maanden een spiraal ik heb 3 of 4 weken nog last gehad van bloedverlies maar nu nergens meer last van.
Ik ben toen ook op internet gaan kijken maar je lichaam moet een tijdje wennen aan de spiraal hierdoor kun je last hebben van bloedverlies als dit langer aanhoud dan 2 of 3 maanden dan moet je contact opnemen met je huisarts of gynocoloog(ligt er aan waar je hem hebt laten zetten)

verder is mijn ervaring met de spiraal echt prima!! ik had afgelopen week dan ongesteld moeten worden maar deze is weg gebleven.
Wel wat minimale last van PMS (was stik chagerijnig en had vreetbuien, toen een terug gaan tellen was het PMS :+ )

Ik had met de pil al een slecht libido maar nu is het helemaal goed zegmaar :o

Ok, ik zit nu aan twee weken en half dus het is nog normaal. Alleen zooo lastig ...
In verband met het libido: ik bedoelde niet dat dit slecht was, in tegendeel :P Maar seks en ondertussen bloedverlies vind ik maar nix.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:17

Had je nog wel anticonceptie?

Mylady, ik wil hem dan ook meteen na de menstruatie. :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:27

Jans schreef:
Had je nog wel anticonceptie?

Ik ga er van uit dat deze voor mij bedoeld was, maar nee ben sinds februari gestopt met de pil, met de intentie om zwanger te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:45

Wie weet is het zover :j

Ik heb het recept voor een mirena :=
over een maand wordt hij gezet door mijn huisarts :)

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:29

ik heb even een vraagje.

ik heb al 6 strips van de Yasmin op, maar helaas word deze niet vergoed.
is er ook een pil met dezelfde sterkte/werking die wel vergoed word ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:51

Nou de afspraak voor de Mirena staat ook. Spannend := mn vent gaat mee _O- handje vasthouden

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:54

Iemand hier ervaring met Zoely? Een pil waarin de hormonen volledig gehumaniseerd zijn, je zou er minder bijwerkingen van hebben dan pillen met niet humane hormonen. Ik ga in ieder geval binnenkort beginnen met uitproberen, niet dat ik niet tevreden ben over mijn pil, maar ik ben benieuwd of je hier nu echt minder bijwerkingen van hebt. Ben benieuwd of ik verschil zal merken :P.

Off-topic, we zijn over de 100 pagina's, bij MW moet er dan toch een nieuw topic aan worden gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:55

Heb mijn collega's even een bericht gedaan dat we alweer over de 100 zitten :)

Hier geen ervaring met Zoely :n

Ik ben zo benieuwd wat er over een maand allemaal gaat gebeuren als de mirena er in zit :=

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:47

Jans schreef:
Best omslachtig voor jou als je bedenkt dat het voor een apotheek niet meer moeite kost om direct te declareren als ze je verzekeringsgegevens hebben. Allemaal digitaal :+

Wij kunnen geen aanvullende verzekeringsgegevens inzien, als we alles door declareren aan de zorgverzekering zijn we daarna een ellendige tijd bezig met het uitdraaien van facturen voor patienten die dingen niet vergoed krijgen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:30

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:41

haha wat heerlijk krom.. er is niets natuurlijks aan hormonen in je lijf :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:49

Dat is niet helemaal waar natuurlijk, zonder een groot deel van onze hormonen, hadden we bijvoorbeeld baardgroei.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:50

Ieuwl :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:51

Ik heb het niet over onze vrouwlijke hormonen natuurlijk :') maar over de anticonceptie hormonen die je NATUURLIJKE menstruatie uitstellen, spiraal, nuvaring, pil etc, er is niets natuurlijks aan die hormonen in je lijf, imo ook niet als het een "natuurlijke" pil is.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:01

Sorry dat ik ineens zo tussendoor kom piepen maar mijnn topic is gesloten omdat er een cenrtraal topic over is. (ik wouw het in de eerste instantie hier niet plaatsen omdat het vaak zo door elkaar heen gaat in een centraal topic)

Ik heb nu al bijna 3/4 jaar mijn regels (menstruatie, of hoe je het ook schrijft voor nl)
en ik heb altijd heel veel last van buikkrampen en geen een pijnstiller helpt!
Ik heb ook altijd last van afscheiding, en niet zoon beetje ook en ik weet echt niet waar dat aan ligt maar ik kan dus bijna nooit een dagje zonder op een gegeven moment die last van die stomme afscheiding te hebben , werkt het spiraaltje daar eigelijk ook tegen?

Wie kan mij een beetje uitleg geven ik weet alleen dat ie in je baarmoeder geplaatst word en 5 jaar werkt.

Ik heb op internet gezocht maar kon het nou niet echt vinden ik ga binnekort ook met mijn mama naar de huisarts om erover te praten maar ik zou toch op voorhand nog al wat info hebben en ervaringen van anderen?

Ik ben trouwens 14 en mijn regels begonnen 4 maanden voor ik 11 was.

Alvast heel erg bedankt!

x Caressa

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:02

Ik kom hier ook even binnenvallen :)
Ik slik nu al 4 jaar de pil. Maar ik vroeg mij toch af of een ander middel niet beter bij mij zou passen..
Ik merk dat de hormonen die de pil met zich meebrengt niet zo fijn voor mij zijn. Ik heb een lichte vorm van borderline, en door die hormonen van de pil worden mijn symptomen wat verergerd.
Maar tja. Spiraaltjes enzo werken ook met hormonen toch? Want dan blijf ik denk ik met hetzelfde probleem zitten. Alleen condoom vind ik echt te eng :')
Weet iemand van jullie misschien een oplossing voor mij?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:04

Een spiraaltje heeft minder hormonen. Maar ik denk, door jouw medische 'toestand' , dat je het beste met je huisarts kan overleggen!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:04

Ja dat ga ik ook zeker doen! :j Maar ik wilde eerst even zelf wat onderzoek doen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:05

Afscheiding gaat zeker niet minder worden met een spiraal, je brengt toch een vreemd object in je baarmoeder.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:06

xDramaQueen schreef:
Ik heb het niet over onze vrouwlijke hormonen natuurlijk :') maar over de anticonceptie hormonen die je NATUURLIJKE menstruatie uitstellen, spiraal, nuvaring, pil etc, er is niets natuurlijks aan die hormonen in je lijf, imo ook niet als het een "natuurlijke" pil is.

Klopt dat is ook niet natuurlijk, maar er zijn een hoop vrouwen die het zo natuurlijk mogelijk willen houden en dan zou dit een optie zijn, alleen zijn de eerste studies die ik er tot nu toe over heb gelezen iets minder positief dan de farmaceut wil laten geloven. Pear index is 0,38 wat dus betekend dat de betrouwbaarheid minder is dan die van de "oudere anticonceptiva. Scheelt niet veel, maar voor mij toch reden om te twijfelen of ik dit toch wel uit wil proberen :P

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:07

@Caresje, met een spiraaltje heb je zelfs juist wat meer kans op meer afscheiding. Bovendien denk ik niet dat een spiraaltje een reeële optie is vanwege je jonge leeftijd.