Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:32

En dan boven aan die alp aangekomen gelijk een peuk opsteken als je het gehaald hebt zeker _O- _O-

Ingrid wat een horrorverhaal :r
Ik schijt echt 7 kleuren stront voor de tandarts en alleen bij de gedachte dat ze er 6 moeten trekken word ik al niet goed.

Hopen dat je pilletjes effect hebben :(:)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:51

Nee doos, ik ga pas weer een peukje opsteken bij trekkertrek. :7

Tandarts doet me niks, alhoewel het een leuke vent is. :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:25

Betteke schreef:
Je kan gewoon in 1x stoppen met Champix als je dat wil. Ik ga de volgende verpakkingen over op 1 pilletje per dag en dan stop ik na een maand helemaal ermee.

In juni ga ik voor het KWF de Alp d'Huez opfietsen en het staat nogal slordig als ik meurend naar rook daar rondfiets en -loop. :o Dat is op dit moment mijn grootste motivatie om het stoppen vol te houden.

Super dat je dit gaat doen _/-\o_ . Ik zou na de eerste 100 meter al neervallen _O- heb zoooooo'n goede conditie :D .

Hier nog steeds geen peuk aangeraakt *\o/* maar als mijn vriend thuis zou zijn gekomen gisteren of eergisteren, dan was ik gegarandeert
gaan 'schooien' :D .
Maar ik sta er zelf eigenlijk van te kijken dat het me tot nu toe is gelukt. Ik zat in een zeer spannende en stressvolle periode (tandarts oa) en dan pak je meestal de peuken, maar ik laat ze juist liggen := . We gaan gewoon door :j .

chanicha

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:54

Ik heb wel afgebouwd, net zoals ik moest beginnen ben ik ook weer gestopt en dat ging prima!
Ben nu bijna 4 maanden gestopt maar heb heel af en toe nog momenten dat ik er wel ééntje op wil steken maar die worden steeds minder!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:15

Maandag lag er op mijn werk een vergeten sigaret van iemand me toe te lachen.
Dat hakte er nogal in alhoewel ik hem heb laten liggen.
Vannacht droomde ik dat ik er 2 !! gerookt had, en lekker dat ze waren........
ik ben er nog niet goed van.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:49

Ik ben nu 2 dagen gestopt..... en k' heb soms van die momenten dat ik het écht moeilijk heb :o Zoals nu :o :') Net uit bed.... Lekker sigaretje ( meestal) Nu dus niet ;(

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:14

Ik durf die Champix niet te gaan gebruiken. Ik lees zulke nare dingen over de bijwerkingen.
Vandaag wilde ik gaan beginnen met de Champix, maar heb het niet gedaan. Ik ben vanochtend gewoon begonnen met stoppen met roken. Zonder hulp van iets.

Ik heb geen behoefte nu om te roken, maar ben niet uit te staan. Sacherijnig als de pest.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:52

Je moet bijsluiters ook nooit lezen. Iedere scheet die dwars zit bij de proefpersonen moet vermeld worden in de bijsluiter, vandaar dat sommige bijsluiters enorm zijn. Ik ben daar nooit zo van onder de indruk eigenlijk.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:04

De dingen die ik heb gelezen zijn referenties over de Champix op internet.
Maargoed, ik heb nog steeds niks gerookt, geen behoefte aan. Heb alleen honger :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:05

Betteke schreef:
In juni ga ik voor het KWF de Alp d'Huez opfietsen en het staat nogal slordig als ik meurend naar rook daar rondfiets en -loop. :o Dat is op dit moment mijn grootste motivatie om het stoppen vol te houden.

Hoe gaaf!
Mijn vriend denkt ook om te gaan fietsen! Hij heeft een nieuwe baan per as maandag en dat bedrijf is een grote sponsor, zij zijn vrienden van de oprichter.

Horstopnogwat; ik heb niet volledig door gerookt, want ik werd echt misselijk, stond te kokhalzen. Heb wel een paar dagen nog gerookt icm, maar ben gestopt met roken en Champix.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:41

Oke, ik ga toch beginnen met de Champix. :)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:35

Want?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:37

Heeft je vriend zich al opgegeven Q? Het zit namelijk helemaal vol, bij de individuele rijders was ik uitgeloot en heb mezelf daarom aangesloten bij een team.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:11

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:45

Ben het eigenlijk in alle opzichten oneens met bovenstaand artikel en zorgt er mijns inziens alleen maar voor dat het stoppen moeilijker wordt en de rokers nog meer gaan roken. Weer een media-artikel die er 'stiekem' voor zorgt dat rokers niet stoppen en ex-rokers makkelijker in de verleiding komen.
Je wordt doodgegooid met de gezondheidsrisico's en gevaren en welke chemische slechtigheid er in sigaretten zit. Echter, gezondheidsrisico's zijn algemeen bekend en als dat zou helpen tegen het roken zouden er niet meer zoveel mensen roken. Heeft zelfs een averechts effect waardoor een roker meer gaat roken. (psychologie hierachter wil ik best uitleggen maar dat wordt een nogal lange post, maar voor de mensen die geïnteresseerd zijn...let me know :) )
Tevens staat er in beschreven dat nicotine dopamine vrijmaakt in hersenen, echter is dit nooit wetenschappelijk (misschien wel klinisch, maar niet wetenschappelijk) bewezen, wat elke roker en ex-roker doet vermoeden dat roken je inderdaad een steuntje in de rug is, waardoor de roker weer meer gaat roken en de ex-roker het roken doet missen. Echter zit er in sigaretten juist een stofje wat er voor zorgt dat je je over het algeheel slechter voelt, behalve als je rookt, dan voel je je 'even' beter, wat je steeds weer naar een sigaret (en dat betere gevoel) doet snakken waardoor het zo verslavend is. Mensen die niet (meer) roken zitten continu in de staat van dat 'betere gevoel' wat een roker alleen de 5 min. als ie aan de sigaret zuigt heeft.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:04

oh ja, zo kun je het ook lezen. Ik zelf vind het juist wel fijn om te weten wat er in mijn hersenen gebeurt, en ik vind het niet echt demotiverend, maar ik snap je punt.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:33

Ik heb mijn 333e stopdag gemist. Was toch zo'n mooi getal. Heb de 111e dag gevierd, de 222e en nu is het alweer dag 334 -O- Moet ik weer 110 dagen wachten voor een feestje.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:08

:') Ben je er nog zo mee bezig?? Wel goed dat je al zolang gestopt bent... :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 23:57

Arian hoe gaat het nu met.je?

Zo mijn laarzen komen steeds.dichterbij. Nog 300 euro te.gaan :-P.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:24

Jawel.......4 weken rookvrij *\o/* !!!!
Nou scheelt het bij mij wel héél veel dat mijn vriend door de week niet thuis is :j . Anders weet ik niet of
ik het zo 'makkelijk' zou hebben :D . Nu doet het me weinig dat ik niet rook, maar als ik het ruik en zie dat mijn vriend een peuk
heeft, dan heb ik wel de neiging om die uit z'n handen te trekken en snel een trekje te nemen := . Maar gelukkig is hij heul streng voor mij en krijg ik absoluut geen trekje van hem :D .

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:10

Gefeliciteerd!!!
Op 5 april ben ik officieel 2 maanden rookvrij!
Die Quitkeeper app. van bokker Jasper is wel erg leuk hoor, ik heb nu 1078 sigaretten niet gerookt en daardoor 283 euro bespaard.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:29

Betteke schreef:
Heeft je vriend zich al opgegeven Q? Het zit namelijk helemaal vol, bij de individuele rijders was ik uitgeloot en heb mezelf daarom aangesloten bij een team.

Nee, sinds vandaag werkt hij bij een enorme sponsor; vrienden van de oprichter.
Mijn vriend heeft zelf lymfeklierkanker gehad, hij kreeg dus al het boek + informatie in zijn handen gedrukt door zijn werkgever.

Ik ben vandaag precies 3 maanden gestopt en ik mis het nog elke dag!!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:54

Quellian schreef:
Ik ben vandaag precies 3 maanden gestopt en ik mis het nog elke dag!!

Dat geeft hoop := :D

Ik mis het veel en veel minder na nog maar twee weken en ik ben ook iets minder agressief vind ik zelf :j :D Ik zeg niet dat ik nooit meer ga roken, zover ben ik nog niet, want ik vind roken namelijk ontzettend leuk :D *\o/* en ik zou er ook heel blij van worden!
Maar de gedachte dat ik dan weer opnieuw moet stoppen is niet heel erg aantrekkelijk, dus we zetten gewoon door.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:03

Ninus schreef:
Maar de gedachte dat ik dan weer opnieuw moet stoppen is niet heel erg aantrekkelijk, dus we zetten gewoon door.

Dit weerhoudt mij er ook van om weer te beginnen :')

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:05

Ik heb het nu best zwaar en heeeeel erg zin in een peuk.
Gelukkig ga ik morgen naar Spanje en hoop door de drukte en andere omgeving er minder last van te hebben.