Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy_Komen schreef:De 10 jaar is omdat ze erachter zijn dat de periode tussen een hpv besmetting, en daadwerkelijk kwaadaardige cellen 10 jaar bedraagt. Als je nu dus geen hpv hebt, zit je in theorie de komende 10 jaar veilig.
Je kunt natuurlijk altijd eerder bij de huisarts een uitstrijkje laten maken, echter gaat dat onderzoek wel van je eigen risico af.
leestmee schreef:Wendy_Komen schreef:De 10 jaar is omdat ze erachter zijn dat de periode tussen een hpv besmetting, en daadwerkelijk kwaadaardige cellen 10 jaar bedraagt. Als je nu dus geen hpv hebt, zit je in theorie de komende 10 jaar veilig.
Je kunt natuurlijk altijd eerder bij de huisarts een uitstrijkje laten maken, echter gaat dat onderzoek wel van je eigen risico af.
Mijn laatste was 5 jaar geleden en in orde betekent dat dan dat ik nu niet opgeroepen wordt? Volgens info website bevolkingsonderzoek ben ik ivm geboortejaar dit jaar wel weer aan de beurt.
leestmee schreef:Wendy_Komen schreef:De 10 jaar is omdat ze erachter zijn dat de periode tussen een hpv besmetting, en daadwerkelijk kwaadaardige cellen 10 jaar bedraagt. Als je nu dus geen hpv hebt, zit je in theorie de komende 10 jaar veilig.
Mijn laatste was 5 jaar geleden en in orde betekent dat dan dat ik nu niet opgeroepen wordt? Volgens info website bevolkingsonderzoek ben ik ivm geboortejaar dit jaar wel weer aan de beurt.
kaatje77 schreef:Mag ik hier ook meepraten? Pap2 geconstateerd, eerst zelftest gedaan, tweede door ha en nu moet ik naar de gynaecoloog. Zit er wel tegenop hoor.....
Verder geen klachten alleen verschrikkelijke menstruatiepijn waardoor ik sinds een jaar bloedstollende medicijnen gebruik icm naproxen wat die helse week iig draaglijker maakt.
studiemiep schreef:20 Feb krijg ik de uitslag of de weggehaalde weefsels schoon zijn............. Laten we duimen en hopen.
Hopelijk is mijn verhaal voor veel mensen een goede reden om je juist te laten testen.
Je wilt op je 34ste niet bezig zijn met kanker en ga ik het wel overleven................. of komt het terug.