Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:40

Goedemorgen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:19

Hallo! :wave:

Gisteren bij m'n vader, hij heeft alleen nog een stuur nodig :D en dan heb ik eindelijk ook mijn fiets, jahooeeee

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:31

Welkom Bonny, leuk dat je een MTB heft gekocht!

Margrathea. haha je bent er bijna dus!

Ik heb vanochtend zo'n 50 km gefietst, gewoon rustig tempo. Heerlijk weertje om te fietsen! Hoe doen jullie dat straks in de winter? Ik denk dat mijn fiets dan flink zal verstoffen helaas.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:08

Taxc'n!!!!! :D tenminste, heb bij mn vriend thuis een Taxc staan, zelf heb ik een spinningsfiets. Als het lekker weer is, ga ik op de MTB. racefiets blijft warm in de schuur tussen oktober en april.... (ongeveer)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:13

Ik denk dat ik in de winter weer helemaal overschakel op hardlopen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:17

is ook lekkerder in de kou dan fietsen.. heb nu al dode vingers en tenen op de fiets! (zadel mag 3 mm lager, dat zal missschien wel iets schelen voor mn tenen)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:38

Ik fiets gewoon door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:02

Zodra ik verhuist ben ga ik als de bliksem achter een mtb aan, wil in de winter wel graag door fietsen :j

Kan er niet een fietssmiley komen!?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:17

Dat heb ik ook Romy. Nu slik ik daar wel medicijnen voor, maar dat is niet altijd afdoende.
Afgelopen winter had ik 2 tenen die aan het uiteinde helemaal paars werden, het leek net alsof ze afstierven. := Gelukkig zijn ze uiteindelijk weer normaalngeworden maar dat zag er eng uit en was ook heel pijnlijk, zo ver laat ik het niet weer komen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:40

Helderder schreef:
Ben je nog gegaan? Vanochtend heb ik er nog met een lekker zonnetje overheen gefietst maar later kwam het wel met bakken uit de lucht...
Vanochtend leek m'n racefiets wel door het asfalt te gaan in plaats van erover. Heb zelfs halverwege m'n banden nog opgepompt maar het hielp niets. >;) Maybe i'm the pussy... Nu even rust na 200 km op de teller.

Nee, fietsen toch thuis gelaten. Wilden eigenlijk mountainbikes huren, maar daar had de helft van het gezelschap 'geen zin in'. Helaas. In Hilversum was het bij nader inzien prachtig weer :')

Ik hoop het grootste deel van de winter door te kunnen fietsen, maar als er sneeuw ligt durf ik niet :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:08

ik probeer ook te blijven fietsen.. Sowieso naar m'n werk steeds, dat is 12 km totaal, mits het niet hard regent of heel hard waait.. En daarnaast wil ik 1 keer in de maand met m'n vriend samen mountainbiken.. Van de week bij bouchier al een fietsbroek, shirt en helm gekocht en handschoenen. Vandaag bij de lidl nog shirt met lange mouwen, lange fietsbroek en softshell gehaald voor van de winter :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:15

Ik heb samen met een vriendin besloten dat we in de winter gaan mountainbiken. Nu gaan we het ook proberen samen door te zetten, maar gelet op het wedstrijdseizoen is dat lastig. Maar wel een mooie stimulans om samen te gaan :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:29

En nog een bewijsje van mijn beklimming van de Cauberg _O-

Afbeelding

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:50

super vet!!!! respect :D mooie foto ook :D

Bij mij is het zo dat ik het alleen vol houdt wanneer ik een congreet doel heb, anders is de noodzaak er niet en doe ik niets!

Ik vind lopen in de winter ook fijner dan fietsen.. Dus als ik af en toe op de taxc zit vind ik het prima :d

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:41

Ja, ik vind het ook leuk om er een foto van te hebben :)
We zijn nu alweer aan het denken aan een weekendje mountainbiken in de Ardennen.
Hebben we vorig jaar ook gedaan en was (op de regen na) heel erg leuk.. Wel spannend..

Ik mis ook een fietsicoontje Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:02

Romyv schreef:
super vet!!!! respect :D mooie foto ook :D

Bij mij is het zo dat ik het alleen vol houdt wanneer ik een congreet doel heb, anders is de noodzaak er niet en doe ik niets!

Ik vind lopen in de winter ook fijner dan fietsen.. Dus als ik af en toe op de taxc zit vind ik het prima :d

Mijn doel is in beweging blijven en conditie verder opbouwen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:03

MuSLi schreef:
Ja, ik vind het ook leuk om er een foto van te hebben :)
We zijn nu alweer aan het denken aan een weekendje mountainbiken in de Ardennen.
Hebben we vorig jaar ook gedaan en was (op de regen na) heel erg leuk.. Wel spannend..

Ik mis ook een fietsicoontje [ Afbeelding ]

Ehm jouw icoontje is bijna niet zichtbaar zo klein ;) Zou toch een leuke aanvulling zijn... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:04

Musli mooie foto!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:26

Gaaf Musli!

Zo'n Taxc lijkt mij ook wel wat, maar dan zit je toch met je banden, Romy? Wat vertelde jij daar laatst ook alweer over?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:31

ja, je moet er een speciale band op leggen tegen de warmte.. Wij hebben (vet luxe) gewoon een fiets over die standaard op de taxc staat. want die band wisselen is best een klusje. Bijna iedereen op de club heeft gewoon een extra wiel, dan hoef je alleen die te wisselen :D Dat is in 10 sec gedaan, terwijl die band een half uur duurt

Ik heb bij armin ook een vette foto van het fietsen, maar die is niet helemaal scherp :( zal hem wel even posten vanavond

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:42

Ik heb het altijd met mijn gewone band gedaan, kan ook wel, is alleen niet zo fijn voor je band.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:14

Taxc? Help? :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:32

google is your best friend.. Soort rollenbank waar je je fiets op zet, zodat je binnen kan trainen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:04

Romyv schreef:
ja, je moet er een speciale band op leggen tegen de warmte.. Wij hebben (vet luxe) gewoon een fiets over die standaard op de taxc staat. want die band wisselen is best een klusje. Bijna iedereen op de club heeft gewoon een extra wiel, dan hoef je alleen die te wisselen :D Dat is in 10 sec gedaan, terwijl die band een half uur duurt

Ik heb bij armin ook een vette foto van het fietsen, maar die is niet helemaal scherp :( zal hem wel even posten vanavond

Ik ben benieuwd Manon.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:53

Hola!

Gisteren de Drachtster kei gefietst met de damesafdeling van tfc Smallingerland het was echt jasje aan jasje uit waterfietsen dus :D , na de pauze met Jan clubgenoot van de herenafdeling, de dames gelost en in een lekker pittig tempo doorgereden, behalve tegen de wind in had ik het ff zwaar maar raakte niet heel ver achter of Jan heeft zich in gehouden, in ieder geval was het lekker fietsen :j

Jan is ook niet zo spraakzaam net als mij wij zijn dus heel gezellig :')

Uiteindelijk over 119 km een gemiddelde snelheid van 24,1 km per uur (stomme tegenwind) en een maximale snelheid van 37 km per uur, als ik met de heren mee fiets ligt het tempo echt wel wat hoger :j
Van de dames beginners heb ik de meeste km gemaakt dit wielerseizoen, best wel goed van mij :)

Als je vaak fietst bouw je snel conditie op en kan je vaker harder fietsen dat heb ik wel gemerkt gisteren, bovendien ontstaat er ook wat irritatie bij je als je wat sneller wilt maar de rest van je ploegmaten dat nog niet aankunnen, het voelt ook raar in de benen, soort van verzuring door traag fietsen, herken jij dat Romy!?