[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:35

lammie2701 schreef:
mimeslosydy schreef:
mogen er hier alleen vragen gesteld worden over anticonceptie?
Zo ja, ik kan geen ander topic vinden dus als jullie een ander topic weten zou iemand mij daar de titel van willen geven zodat ik het op kan zoeken? :)

licht eraan wat je wilt vragen...zolang het in ieder geval maar anticonceptie of menstruatie gerelateerd is...

oke ja nou (het is wel een beetje stomme vraag) maar ik was dus het maandverband zat en wilde gisteren tamp. proberen nou was dat wel gelukt maar het deed ...... veel pijn! Maakt niet uit wat ik deed (lopen/zitten/staan/liggen) het bleef maar pijn doen. Heb het d'r uiteindelijk maar weggehaald want ik kon d'r niet meer tegen. Hoort dat of deed ik toch iets fout :o

Jolienn

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:37

Nou dat hoort natuurlijk niet. Bij tampons zit ook altijd een informatiefoldertje, hoe je het moet doen, en hoe het is als hij goed zit. Ik vermoed dat je je tampon niet ver genoeg in hebt gebracht. Als hij niet diep genoeg zit, kun je m nog voelen. Maak je vinger een beetje nat en breng de tampon zo ver mogelijk in. Als je het gevoel hebt dat ie niet verder kan, probeer dan een beetje van richting te veranderen. Een tampon hoor je echt niet te voelen :)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:43

Jolienn schreef:
Nou dat hoort natuurlijk niet. Bij tampons zit ook altijd een informatiefoldertje, hoe je het moet doen, en hoe het is als hij goed zit. Ik vermoed dat je je tampon niet ver genoeg in hebt gebracht. Als hij niet diep genoeg zit, kun je m nog voelen. Maak je vinger een beetje nat en breng de tampon zo ver mogelijk in. Als je het gevoel hebt dat ie niet verder kan, probeer dan een beetje van richting te veranderen. Een tampon hoor je echt niet te voelen :)

ohw oke danku

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:50

Idd, een tampon hoor je geen pijn van te hebben. Je moet hem recht omhoog inbrengen.
Ik breng hem staan aan, en dan ga ik wat door mijn knieeën. (Klinkt beetje belachelijk)
En dan breng ik hem recht - en zo diep mogelijk in. Ik voel hier iig niks meer van.
Kijk ook goed naar de maat van de tampon. Mss wat die te dik voor je?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:26

DaisNBenj schreef:
Idd, een tampon hoor je geen pijn van te hebben. Je moet hem recht omhoog inbrengen.
Ik breng hem staan aan, en dan ga ik wat door mijn knieeën. (Klinkt beetje belachelijk)
En dan breng ik hem recht - en zo diep mogelijk in. Ik voel hier iig niks meer van.
Kijk ook goed naar de maat van de tampon. Mss wat die te dik voor je?

het is zo'n pro mini ding dus kleiner kunnen ze niet denk ik :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:17

Nagini schreef:
Ik heb zojuist het spiraaltje laten zetten (half 11) .. en het viel me op zich wel mee, op 3 pijnlijke steken na.. Echt zo'n giga kramp zeg maar :=
Hij zat er iig snel in.. en heb nu nergens last van, geen buikpijn o.i.d. behalve rugpijn, maar die had ik al van ongesteld zijn.. :) Hopelijk blijft het zo positief. :D

(Wel vervelend dat je nu 6 weken condooms erbij moet gebruiken.. :') )

Heb je hem bij de HA laten zetten? Bij de gyn scannen ze vaak meteen of 'ie goed zit en dan ben je ook direct beschermd tegen zwangerschap :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:13

Heb 'm bij de HA laten zetten. :)

Het ging er meer om dat ie nu niet verschoven wordt door krampen ofzo, weetjewel door afstoting van de baarmoeder.. :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:05

Ik heb soms dat super makkelijker in te brengen/fijner is dan normaal, die voelt dan niet fijn, dus kleiner is niet altijd beter. Maar ob pro comfort zijn wel erg fijna tampons vind ik!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:53

Het kan ook gewoon zo zijn dat je lichaam nog niet gewend is aan een ding dat zo ff je poedersuiker in wordt geduwd *om het ff heel plat te zeggen* dus het kan ook nog gewoon onwenning zijn. Hoeveelste dag vn je ongesteldheid had je je tampon ingebracht? Bij mij doet het op lichtere dagen het inbrengen ook pijn, ofja meer krampachtig ff. Maar als ie eenmaal zit gaat het wel en idd soms blijft ie niet lekker zitten en dan zit ie blijkbaar gewoon niet goed.
Opzich hoort het geen pijn te doen, maar ik voel het wel als hij vol is of echt in de weg zit, want dan zit het zeker niet fijn.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:53

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest om met de pit te starten, duurt nog wel even maar ik heb die Ethinyl-estradiol/levonorgestrel 0.03/0.15 gekregen.
Zit een beetje naar ervaringen te kijken en ik ben nog géén een positieve gelezen :(
Heb van nature al wel stemmingswisselingen en acné en had eigenlijk wel gehoopt dat de pil ook ging helpen. Nou ik heb er zo weinig vertrouwen meer in.
Iemand die misschien wel een beetje positief is?
En moet ik maar gewoon die pil gaan innemen en afwachten?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:00

Neem anders om te beginnen Tampax-tampons. Die zijn allemaal met inbrenghuls. Ook de mini's.
Veel makkelijker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:01

Flaaf schreef:
Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest om met de pit te starten, duurt nog wel even maar ik heb die Ethinyl-estradiol/levonorgestrel 0.03/0.15 gekregen.
Zit een beetje naar ervaringen te kijken en ik ben nog géén een positieve gelezen :(
Heb van nature al wel stemmingswisselingen en acné en had eigenlijk wel gehoopt dat de pil ook ging helpen. Nou ik heb er zo weinig vertrouwen meer in.
Iemand die misschien wel een beetje positief is?
En moet ik maar gewoon die pil gaan innemen en afwachten?

Ik zou inderdaad eerst eens proberen, je weet natuurlijk van te voren nooit hoe je erop reageert.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:03

Ja het lijkt me ook wel vreemd van de HA's/apotheken om altijd deze voor te schrijven als de meerderheid er klachten van ondervind?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:28

@Flaaf, die heb ik ook lang gehad.. en tot ongeveer een jaar geleden heb ik nooit klachten gehad. Volgens mij heb ik 'm 3 jaar geslikt.
Nu ben ik deze week ermee gestopt en heb ik het spiraaltje.. maar ik heb nooit erger klachten gehad van acne, of buikpijn oid.. ook nooit echt stemmingswisselingen..
Dus, ik denk dat het wel meevalt. Gewoon proberen en dan zien hoe je er zelf op reageert.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:04

Flaaf schreef:
Ja het lijkt me ook wel vreemd van de HA's/apotheken om altijd deze voor te schrijven als de meerderheid er klachten van ondervind?

is een regel van de regering...huisartsen moeten bezuinigen dus ook op de medicatie die ze voorschrijven...
ik heb van die pil alleen maar ellende gehad en zit nu op de oestrogeenvrije pil cerazette en moet zeggen die bevalt tot nu toe echt super...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:07

Het zijn nou eenmaal de klachten over iets die je het makkelijkst vindt....
Neemt niet weg dat het heel vervelend is dat jij er ellende mee hebt gehad :(:)

Zo heb ik slechte associatie met yasmin-pil, terwijl er vast enorm veel tevreden gebruikers zijn.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:50

ik heb ook niet een zo prettige ervaring met de neppe microgynon, maar het wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen er last van krijgt. wat het beste zou zijn is om niets van te voren erover te lezenen alleen de bijsluiter goed te bekijken. vraag iemand die bij je in huis woont in de gaten te houden of ze iets merken aan je gedrag, en probeer het gewoon :)
mocht je gevoel over de pil helemaal niet goed zijn dan kan je naar de huisarts gaan om te kijken voor een andere.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:16

Zo werd ik bijvoorbeeld ziek van de goedkope versie van de Diane pil, terwijl mijn jongere zusje er juist beter op reageerde dan de merknaam Diane pil. We zijn allemaal uniek, dus iedere reageert er weer anders op. :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:11

Hmmm ik heb al 3 versies "mycrogynon" gehad. De mycrogynon30, stederyl30 en nu zo'n merkloze van de apotheek zeg maar. Volgens hun zijn ze hetzelfde. Als ik de ingrediënten en samenstelling zie, dan zie ik ook geen verschil. Heb ook nooit wat gemerkt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 07:04

merklozen zijn nooit van de apotheek zelf. het is altijd een aparte fabrikant.

Flaaf schreef:

apotheken schrijven niet voor ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:19

Ja snap ik. Zo bedoelde ik het niet letterlijk. Anders zouden ze ook niet bij zoveel verkrijgbaar zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:22

Overigens is het wel mijn apotheek die er steeds voor zorgt dat het dan weer mycrogynon, dan weer stederyl en nu weer merkloos is. Hangt vast samen met de verzekeraars, maar mijn HA heeft wel enkel microgynon voor geschreven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:56

Dat is niet de keuze van je apotheek. Idd de verzekeraars zoals je al zegt. Wij worden er gek van,al die verschillende merken

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:56

De hoofdingrediënten zijn ook wel het zelfde, alleen de hulpstoffen zijn anders. Dat is dus ook waarom sommige mensen een andere werking ervaren, omdat je lichaam daar anders op reageert..

Mijn nuvaring bevalt me tot nu toe trouwens erg goed! Iemand trouwens ervaring met doorringen? Ik word anders in mn 2 weken italie ongesteld, en daar heb ik niet zoveel zin in O:)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:59

@jolien: ik vond het persoonlijk niet fijn máár ik kon met de pil nooit een strip doorslikken, hooguit een week... en met nuvaring heb ik wel gewoon die maand volgehouden zegmaar! Dus als je fatsoenlijk de pil door kan slikken dan zal het hierbij waarschijnlijk ook prima gaan ;)