Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
laetitia schreef:Is ook een goede zaak, maar ik vind dat er dan ook een aantrekkelijke regeling mbt lang verlof voor niet-ouders tegenover moet staan.
Kaja schreef:Lante ik kan daar heel kort over zijn...
Ik ben het eens dat je adequaat en consequent moet zijn richting en met kinderen, dat dat misschien wel het grootste struikelblok is voor een moeder ten opzichte van de opvoeding moet daar ook bij gezegd worden!
Over het werkgedeelte, over het alles willen, ben ik het ook met je eens.
Ik hoef mijn schuldgevoel niet af te kopen met kado's van 500 euro![]()
Ik heb gekozen, en ik heb ervoor gekozen om mijzelf even "weg te cijferen" voor de kindjes.
En ik heb daar absoluut geen moeite mee, ik heb daar immers zelf voor gekozen![]()
Toch vind ik dat kindloze, maar ook sommige ouders zich soms wat autoritair opstellen jegens kinderen.
"Als het mijn kind was geweest dan zou ik... dan had ik..."
Ja wat had je dan? Wat zou je dan?
Ik vind dat autoritair en ik vind de maatschappij zeker intolerant ten opzichte van het gedrag van kinderen!
Walk a mile in another one shoes before you abuse, criticize and accuse!
shilady schreef:Ik vind het juist hardstikke goed dat lange zwangerschaps verlof
Die vrouwen hebben wel 9 zware maanden achter de rug plus bevalling en wennen dat ze weer een zorg extra hebben. Ken me voorstellen dat die moeders even even een flink aantall weken op adem moeten komen
Ik ga nou ook al een halfjaar niet meer naar school of werk maar dat is mijn zaak ik zit 24-7 thuis en val voor de rest niemand lastig
shilady schreef:Ik vind het juist hardstikke goed dat lange zwangerschaps verlof
Die vrouwen hebben wel 9 zware maanden achter de rug plus bevalling en wennen dat ze weer een zorg extra hebben. Ken me voorstellen dat die moeders even even een flink aantall weken op adem moeten komen
_sparta_ schreef:shilady schreef:Ik vind het juist hardstikke goed dat lange zwangerschaps verlof
Ik ga nou ook al een halfjaar niet meer naar school of werk maar dat is mijn zaak ik zit 24-7 thuis en val voor de rest niemand lastig
Wat waren moeders vroeger die het huishouden van 8 kinderen moesten draaien toch zielig dan.
Karin schreef:shilady schreef:Ik vind het juist hardstikke goed dat lange zwangerschaps verlof
Is het heel bot als ik zeg 'daar kiezen ze zelf voor'?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van zwangerschaps- en ouderschapsverlof. Ik weet ook dat het in landen als Zweden nóg beter geregeld is dan in NL, zowel voor vrouwen als voor mannen. Maar het bovenstaande vind ik bijna klinken als een 'excuus': 'het is wel hartstikke zwaar allemaal hoor, vergeet dat niet!' - maar waarom doen ze dat zichzelf dan aan, vraag ik me af. Misschien is dat voor mij dan juist een extra reden om niet voor kinderen te kiezen.