Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwelfje

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:36

Ik heb het sinds mijn 21e, eerst enkele keren per jaar, daarna steeds vaker. En idd, de overgang, daar hopen we op :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:29

Mn moeder kreeg het toen ze ergens in de 30 was en nu is ze in de overgang en gaat ze richting de 50 en ze heeft nu amper tot geen last meer van de migraine! En als ze het heeft, is het lang niet zo heftig als ze altijd had (mn ma lag gerust 2 a 3 dagen op bed met de gordijnen dicht en maar overgeven...)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:09

Nou, dan span ik helaas weer de kroon denk ik, ik heb het al van af dat ik kind ben, vanaf mijn 6e of 7e, mijn ouders hebbne mij toendertjd ook naar her en der gesleept, en ik ben nu 45, en eigenlijk vind ik (met periodes, soms zelfs jarendat het vrij goed met me ging) dat het alleen maar erger geworden is. Dat van dat been herken ik niet Engeltje, maar slapende handen weer wel.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:49

Even een vraagje, zijn er mensen die de anticonceptiepil Qlaira al gebruikt hebben? Ik hoorde er laatst over bij de apotheek en het zou iets revolutionair zijn voor mensen met menstruele klachten (eventueel menstruele migraine?) aangezien het als eerste anticonceptiepil gebruik maakt van lichaamseigen hormonen.

Ik gebruik al jaren de Nuvaring, maar ben wel benieuwd of iemand van jullie hiermee ervaring heeft...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:20

Sneeuwelfje schreef:
Even een vraagje, zijn er mensen die de anticonceptiepil Qlaira al gebruikt hebben? Ik hoorde er laatst over bij de apotheek en het zou iets revolutionair zijn voor mensen met menstruele klachten (eventueel menstruele migraine?) aangezien het als eerste anticonceptiepil gebruik maakt van lichaamseigen hormonen.

Ik gebruik al jaren de Nuvaring, maar ben wel benieuwd of iemand van jullie hiermee ervaring heeft...

geen ervaring mee, ik heb zelf implanon en sinds ik die heb is mijn migraine ook minder geworden...

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:01

Ik heb t ook sinds mn 17e. Ik krijg t van hormonale schommelingen (ongesteldheid en zo), teveel zout, van koel naar ineens warm weer, te fel licht aan de ogen, onderbreking van mn dagelijkse ritme. Een aanval duurt 1 tot 3 dagen met een paar dagen nasleep. Gelukkig kan ik door n goede levenssteil erger voorkomen maar t lukt niet altijd. Ik las nu vaak geen stopweek meer in waardoor ik toch minder last heb van migraine. Ik heb t altijd links in mn hoofd zitten, alsof iemand met een breinaald door mn linkeroog mn hersenen in gaat of zo, ik verdraag geen licht en geluid, eten of drinken en kan alleen maar liggen wachten tot t over is. Wel heb ik medicijnen die ik kan nemen als ik een aanval voel aankomen, Maxxalt. Helpt soms een aanval voorkomen/uistellen maar een wondermiddel is het zeker niet. Mn moeder had t ook altijd maar sinds die in de overgang is geweest is t veeeel minder. Soms denk ik: was ik maar zover.

De prikpil schijnt ook te kunnen helpen om migraine te verminderen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:08

dames, Peter is hier nu bij mij...hahahaha

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:10

lammie2701 schreef:

welke peter? :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:12

Mijn migraine is veel minder, geen tot zeer weinig last.
Soms zie ik de 'vlekken' (als of je in een fel zonnetje hebt gekeken zeg maar) en soms enorm misselijk. Maar het is ook zo over.
Dokter word wel gek van me, heb ik het idee :P

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:18

EngeltjeS schreef:
lammie2701 schreef:

welke peter? :D

hahaha...de perfecte man die kan masseren en kraken en nu staat te koken...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:22

lammie2701 schreef:

Lammie wat ben jij gemeen }>
Jij hebt gewoon de ideale perfeecte man gevonden :D

Bij mij gaat het nu redelijk, ik sta alleen wel iedere ochtend op met pijn in mijn hoofd en schouder/nek, maar later op de dag trekt dat weg dus ik denk dat ik weer eens van hoofdkussen verandereen moet

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:24

rocymax schreef:
Lammie wat ben jij gemeen }>
Jij hebt gewoon de ideale perfeecte man gevonden :D

Bij mij gaat het nu redelijk, ik sta alleen wel iedere ochtend op met pijn in mijn hoofd en schouder/nek, maar later op de dag trekt dat weg dus ik denk dat ik weer eens van hoofdkussen verandereen moet

balen zeg...sterkte ermee...met je halve hoofdje...hopelijk helpt een ander kussen...
en ja, ik heb de ideale man...hij kan masseren, kraken, koken en is ook nog eens superlief en accepteert mijn paardenhobby...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:29

nou ik heb het ook niet slecht hoor, die van mij is ook lief, kookt en accepteert mijn paardenhobby en houdt zelf ook van paarden :+
ja ik denk dat ik weer een ander kussen moet hebben, anders kan ik het niet verklaren dat ik ermee wakker wordt en dat het later wegtrekt, ik zit nu op mijn werk maar voel me prima hoor, geen hoofdpijn, alleen een beetje stijvenek/schouder, maar dat is niets vergeleken met migraine :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:32

rocymax schreef:
nou ik heb het ook niet slecht hoor, die van mij is ook lief, kookt en accepteert mijn paardenhobby en houdt zelf ook van paarden :+
ja ik denk dat ik weer een ander kussen moet hebben, anders kan ik het niet verklaren dat ik ermee wakker wordt en dat het later wegtrekt, ik zit nu op mijn werk maar voel me prima hoor, geen hoofdpijn, alleen een beetje stijvenek/schouder, maar dat is niets vergeleken met migraine :D

tjah...als ik last heb van mijn nek, rug en schouders dan schakel ik peter gewoon in...hij masseert en kraakt de boel los en ik voel me weer herboren...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:54

Tja, ik wilde peter met je delen, maar jij wilde niet :D
Nee hoor, ik ben blij voor je dat dat helpt :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:01

@rocy: Ik ben heel vaak van kussen gewisseld, maar het helpt geen zier!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:02

rocymax schreef:
Tja, ik wilde peter met je delen, maar jij wilde niet :D
Nee hoor, ik ben blij voor je dat dat helpt :+

tjah...hij wil ook verder geen anderen masseren dus ja...heb ik gewoon geluk...hahaha

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:20

Ik wou dat ik mijn hoofd er af kon halen, openmaken alle migrainebestanddelen er uithalen en mijn hoofd er weer op draaien, zou dat geen ideale oplossing zijn, zucht

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 07:48

Goedemorgen :O .

* stuurt hoofd naar Rocymax voor reorganisatie.

Aaaaaaauuuuuuuuuuuuuu.......... de mijne doet het niet vandaag.......

Iedereen die het nodig heeft :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:11

Laurabram, heb je hoofd ontvangen, stuur hem zo snel mogelijk heel naar je terug, hahaha :D
Goedemorgen allemaal!!!!
Ik ben blij, want afgezien dat ik bhoorlijk moe ben nog, heb gisteravond ook gewerk tot 24.00 uur en nu weer om 8.00 begonnen, ben ik voor het eerst sinds dagen hoofdpijnvrij opgestaan, joehoe!!!!!! *\o/*
Voor alle andere zieke halve hoofdjes. sterkte :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:45

Laurabram schreef:
Goedemorgen :O .
Aaaaaaauuuuuuuuuuuuuu.......... de mijne doet het niet vandaag.......

Jij ook :(:) !

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:44

Heb je het bonnetje van je hoofd niet meer? Anders even aan je mams vragen, misschien kan ze hem nog ruilen?
Gisteravond dacht ik een aanval op te voelen komen, meteen naar bed gegaan en vanochtend was 'ie weg!
Morgen naar de HA voor een evaluatie hoe mijn medicijnen het doen, maar tot nu toe ben ik heel tevreden (afgezien van het feit dat ik van de pil afwilde omdat ik niet iedere dag pillen wilde slikken, maar nu slik ik dus iedere dag Vesicare en betablockers), haha.

Holy crap-alony, Grey's Anatomy is weer rete-spannend!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:49

Ik dacht van de week dat ik weer een aanval kreeg, maar na heel wat gezeur in mn hoofd en na wat gewik en weeg of ik mn imigran zou nemen, toch maar niet gedaan en na een paar uur was het migraine achtige gevoel weer over. Dus ik ben nog steeds heel erg blij en kan maar niet geloven dat ik al zo lang aanvalsvrij ben. Ik weet niet waarom, maar heb het idee omdat ik nu heel lang geen aanval heb gehad, ik dan straks alles weer dubbel en dwars op mn bord krijg...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:20

Pieteritus, mijn ouders hebben het bonnetje van mijn hoofd weggegooid, ze vonden het wel goed zo, hahahaha
Toen ik betablokkers slikte had ik weinig tot nauwelijks last van migraineaanvallen
Joyce, niet te veel over piekeren, lekker genieten dat je geen migraine hebt

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:28

Rox, waarom ben je ermee gestopt?