Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:41

Ik vraag me toch af wat de gemiddelde leeftijd is van de mensen die hier reageren..
Weet je wel wat het tegenwoordig allemaal kost.. wil jullie wel eens horen als jullie op jullie eigen wonen..
Mijn ouders kregen op jaar basis een paar 100 euro terug toen mijn broertje en ik het huis uit gingen.. +/- 600 a 800 euro dit is niet niets vooral als iemand het niet breed heeft is dat een hoop geld..
Mijn ouders hebben mij nooit een beperking opgelegd.. mijn broertje hebben ze dat wel gedaanmaar die douchde dan ook 30 min per keer dus dat is wel logische..
Twee keer wassen vind ik zelf onzin.. ik heb erg lang en dik haar.. en was het 1 x werkt prima.. daarna cremespouling en tijdens het intrekken was ik mijn lichaam.. Ik moet wel zeggen daarna sta ik lang onder de douche .. Maar ik betaal alles zelf..

Ik vind dat sommige hier nogal makkelijk oordelen gezien je niet in TS der ouders hun portemonee kunnen kijken.. Waarschijnlijk hebben ze er een goede reden voor.. ze doen het echt niet om hun eigen kinderen te dwarsbomen..
En ik lees dat sommige het hier ook over eigen higiëne hebben.. waarom doucht TS dan niet elke dag.. dan is misschien die 1 x shampoo ook voldoende ook al ben ik van mening dat elke dag je haar wassen niet ten goede komt van je haar.. Ik vind het niet fris als ik niet elke dag douche..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:47

Tja dat jij dat niet fris vind, dat kan. Maar er zijn mensen waaronder ik zelf een aantal jaar geleden met een mega droge huid. Die echt niet elke dag mogen douchen. En al helemaal niet in de winter! En nu ben ik gek op douchen, dus dat was een beetje een probleem. Maar hygienne kan ook door jezelf gewoon een beetje op bezwete plekken te wassen sochtends en daar heb je dan dus geen douche voor nodig.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:52

maar dan heb je een reden om niet zo vaak te douchen... dat vind ik anders.. want dan probeer je even goed hygienische te blijven door evengoed dat washandje er langs te halen.. maar het gaat er om hoe ze hier over die ouders praten.. de hygienen is tweede zaak...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:57

_Zsazsa_ schreef:
oh lees fout, nee indd een vaatwasser 3x per dag vol, is best knap tenzij je zn kleintje hebt., Dromen tis nog vroeg..

dat gaat echt niet of het moet zo'n mini ding zijn zo;n camping vaatwassertje Haha!
wij zijn met zn zessen! en maken echt een hele hoop vaat, écht heel veel, savonds is hij vol, gaat ie draaien en sochtends weer legen één keer per dag dus, 3x is niet te doen of ze zetten hem al aan als hij halfvol is maar dat lijkt me stug als je wil besparen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:58

ik neem aan dat iedereen zijn eigen ouders het beste kent. Bij mijn vriend thuis zitten ze ook de hele dag de moeder te klieren en te doen. En als zij iets wil er express tegen in gaan. Zij vind dat ook niet erg hoor. En ja dat is dan misschien een beetje respectloos. Maar als de moeder dat vind van niet. Ieder heeft zijn eigen respect grenzen. Ik kan mijn vader best een keer l*l noemen, en dat vind hij dan niet erg hoor. Maar ken ouders die zeggen pardon? en je word zo naar je kamer gestuurd. Dat is ook met over sex praten, in sommige gezinnen zit het in de diepste kluis en bij ons kun je dr gewoon over praten. Dat is toch per gezin verschillend? Ja de ouders blijven de baas, maar sommige ouders vinden volwassen gedrag van kinderen echt wel fijn. De ts biedt aan om bij te betalen, dat willen de ouders niet. DUS zullen die een ander standpunt over het water hebben. En ts is hopelijk volwassen genoeg omdan met een ander idee aan te komen!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:01

Als geld de reden zou zijn, waarom mag TS dan niet wat bijbetalen? En als millieu de reden is, waarom dan wel in vredesnaam die vaatwasser 3 keer vol?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:08

Cookies schreef:
Als geld de reden zou zijn, waarom mag TS dan niet wat bijbetalen? En als millieu de reden is, waarom dan wel in vredesnaam die vaatwasser 3 keer vol?

Tja het verhaal is van 1 kant, het zal krom zijn maar het blijft hun huis, en hun geld Knipoog

al vraag ik me idd ook af hoe je 3 vaatwassers vol krijgt op een dag.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:09

hier doe ik er 3 dagen over om mijn vaatwasser vol te krijgen .. we zijn dan wel met zijn tweeen.. maar als je dan met zijn 4 ren zou zijn is dit 1,5 dag nog geen 3 keer per dag.. misschien elke keer als ze drinken pakken een nieuw glas pakken Tong uitsteken
Of halve faten draaien

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:12

Ik douche altijd minimaal 20 minuten Clown Maar sindskort wij een 'Douchetimer' hebben let ik toch wel wat meer op mijn douchetijd.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:22

ik heb niet alles gelezen hoor....

Maar goed 7min vind ik persoonlijk *heb heel dik en heel veel haar en niet heel lang* maar ik haal het niet om mijn haar te wassen en de rest te doen (gezicht, lichaam, tanden) in 7 min...

Ik meot ook altijd 2 muntjes meenemen naar een campingdouche want die 5min die je daar krijgt red ik helemaal niet *of ik moet alleen ff spoelen enz*...

verder vind ik het indd een beetje raar dat je maar 7min mag douche maar wel 3x de vaatwasser vol hebt per dag....
Dat redden wij hier in huis *met zijn 3e en soms met 5* ook niet en zelfs met een verjaardag hoeft hij maar 1x extra te draaien....

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:25

het gaat er toch niet om waarom de vaatwasser wel 3x aan mag maar om dat die ouders een regel hebben ingestelt waar TS zich aan moet houden. Ik vind niet dat die ouders daar heel veel tekst e uitleg aan hoeven te geven. Hun werken voor hun geld en bepalen wat ze er mee doen.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:30

Ik vind dit ook wel erg ver gaan. Je moet toch lekker kunnen douchen,
en tenminste genoeg tijd hebben om je haar te wassen?
kan je niet overleggen of je *ik weet niet hoe vaak je je haar wast*
maar bijv. die keren dat je je haar wast, iets langer onder de douche mag staan,
en de rest van die keren iets korter Schijnheilig

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:31

Inderdaad, beetje respect voor haar ouders, als die dat zo vinden, tja, dan moet ze zich daar aan houden en anders moet ze eens met haar ouders gaan praten.
Misschien kan er nog 1 minuutje extra bij Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:43

Lindy1982 schreef:
Ik vraag me toch af wat de gemiddelde leeftijd is van de mensen die hier reageren..
Weet je wel wat het tegenwoordig allemaal kost.. wil jullie wel eens horen als jullie op jullie eigen wonen..
Mijn ouders kregen op jaar basis een paar 100 euro terug toen mijn broertje en ik het huis uit gingen.. +/- 600 a 800 euro dit is niet niets vooral als iemand het niet breed heeft is dat een hoop geld..
Mijn ouders hebben mij nooit een beperking opgelegd.. mijn broertje hebben ze dat wel gedaanmaar die douchde dan ook 30 min per keer dus dat is wel logische..
Twee keer wassen vind ik zelf onzin.. ik heb erg lang en dik haar.. en was het 1 x werkt prima.. daarna cremespouling en tijdens het intrekken was ik mijn lichaam.. Ik moet wel zeggen daarna sta ik lang onder de douche .. Maar ik betaal alles zelf..

Ik vind dat sommige hier nogal makkelijk oordelen gezien je niet in TS der ouders hun portemonee kunnen kijken.. Waarschijnlijk hebben ze er een goede reden voor.. ze doen het echt niet om hun eigen kinderen te dwarsbomen..
En ik lees dat sommige het hier ook over eigen higiëne hebben.. waarom doucht TS dan niet elke dag.. dan is misschien die 1 x shampoo ook voldoende ook al ben ik van mening dat elke dag je haar wassen niet ten goede komt van je haar.. Ik vind het niet fris als ik niet elke dag douche..

Helemaal met je eens!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:51

Lindy1982 schreef:

Afgod

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:52

Even los van kostgeld betalen (ze willen niet eens extra geld voor langer douchen aannemen), de vaatwasser en Afrika (die worden er echt niet beter van als wij hier korter douchen), ik vind het enorm krom dat er wel 7 x 7 is 49 minuten (met 7 keer warm-water-opstartkosten) gedouched mag worden en niet 4 x 10 = 40 minuten, met maar 4 keer opstartkosten. Uiteindelijk is ze niet verwend, maar gewoon het goedkoopst douchende gezinslid...

De opmerking eerder in het topic dat ze blij moet zijn dat ze mag douchen vind ik echt niet kunnen, als je zo denkt moet je niet aan kinderen beginnen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:54

Mensen zijn tegenwoordig vreselijk ondankbaar en gaan er maar vanuit dat alles vanzelfsprekend is. Als mijn kind zo gemakzuchtig hierover zou doen zou ik ook de broekriem aantrekken. Niet omdat ik niet van mijn kind hou en omdat ik een kind heb (dit staat natuurlijk helemaal los van elkaar) Maar respect voor andermans geld,spullen en de natuur is zo slecht nog niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:55

Wat een discussie Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben meestal in minder dan 10 minuten klaar en dan heb ik redelijk lang haar (ben pas naar de kapper geweest Clown )
Je kunt het zo lang maken als je zelf wilt. Ik woon op mezelf en weet hoeveel water kost. Maar los daarvan snap ik niet wat mensen er aan vinden om een half uur onder een straal water te gaan staan Huilen van het lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:56

Nee moet dr ook niet aandenken, mits ik met mn vriend sta te douchen, whahaha Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:58

LiNdA1986 schreef:
Nee moet dr ook niet aandenken, mits ik met mn vriend sta te douchen, whahaha Haha!

Maar dan duurt het inzepen meestal ook wat langer omdat er ondertussen nog andere dingen gebeuren. Bloos

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:13

MISTRAL94 schreef:
Mensen zijn tegenwoordig vreselijk ondankbaar en gaan er maar vanuit dat alles vanzelfsprekend is. Als mijn kind zo gemakzuchtig hierover zou doen zou ik ook de broekriem aantrekken. Niet omdat ik niet van mijn kind hou en omdat ik een kind heb (dit staat natuurlijk helemaal los van elkaar) Maar respect voor andermans geld,spullen en de natuur is zo slecht nog niet.

Dus je kind is gemakzuchtig als het (zoals de situatie nu is) 21 minuten per week minder douched dan de rest van het gezin en dat liever gelijk trekt, en ook heeft aangeboden te betalen maar dat niet geaccepteerd wordt. Ik blijf het krom vinden, elk kind in een gezin zou iig gelijke tijd moeten kunnen douchen, als het je echt om de kosten gaat...

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:14

MISTRAL94 schreef:

TS heeft als ik het goed heb aangegeven uberhaupt nooit langer dan een kwartier te douchen en is bereid om een compromis te sluiten waar iedereen wat aan heeft. TS mag dan nog wel een 'kind' zijn, dat houdt niet meteen in dat ze achterlijk is en alles wat ze voorstelt meteen maar van tafel geveegd moet worden, want er worden echt wel goede dingen genoemd.

Dus of je er nou vanuit mag gaan dat de TS geen respect heeft voor andermans geld/spullen en de natuur? Nee, als je het mij vraagt niet.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:16

Ik vind dit eerder overkomen als geen respect voor TS, zowel van een groot deel van de posters als ook van haar moeder en vriend.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:17

Ze douchen toch allemaal 7 minuten en wat ik begreep gaat het niet (alleen?) om de kosten maar ook om het milieu. Maar buiten dat om je hoort het verhaal van 1 kant. We weten dus eigenlijk niet wat de achterliggende reden is

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:19

Het ging om de gestegen kosten sinds de aanschaf van de vaatwasser, waar de rest van de familie niet op wil bezuinigen door een kopje vaker te gebruiken en TS wel. Sindsdien douched de rest van de fam 7 x 7 minuten en TS 4 x 7 minuten (om de dag), want 4 x 10 minuten mag niet... Oftewel, zij is nu zowel het goedkoopste als het beste voor het milieu, ook als ze wel 10 minuten douched.