Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 16:54

Tadaa Huilen van het lachen
Afbeelding

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:52

Je staat er stralend op dus neem aan dat je geen buikpijn hebt gehad haha. Super mooie foto. Meer meer meer meer

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:34

Nope geen buikpijn gehad Haha! Go jij! Go jij!

Ik zal nog eens een paar leuke zoeken,
We mogen toch wel een beetje offtopic gaan he Haha!
Het is onderhand toch ongeveer een zelfde clubje mensen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 21:26

Oke kom ik weer even spammen Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met pap's en mam's Lovers

Afbeelding
Deze vind ik zelf heerlijk
Afbeelding
En op deze is vriendje volgens mij helemaal verliefd.

Krijg er nog meer met andere kleren Go jij! Go jij!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:52

Zijn mooie foto's!!
Goed gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:42

Haha mijn X heeft bij dezelfde studio foto's laten maken volgens mij, ik herken je achtergronden en stijl Ja leuke foto's!

Hier nog een PDS-er. Heb sinds deze week de zuivel afgezworen (ondanks dat ik getest ben op lactose intolerantie en hier niks uitkwam), en gebruik minder vlees. En tadaa, gelijk minder buikpijn, minder last van een opgezwollen/dikke/harde buik, en ik raak nog vocht kwijt ook volgens mij.

Bij mij belemmert het mijn leven in zoverre dat ik niet op mijn lijf kan vertrouwen, tenminste zo voelt het. Zo kan ik me nog levendig herinneren dat ik naar de Jumping Amsterdam vertrok met een vriendin. De dag ervoor had ik op de Jumping gewerkt, een hele lange, zware, onregelmatige dag gehad met weinig eten. De dag dat ik als bezoeker ging gaan, zat ik de hele dag op het toilet. Dacht dat het over was, tot ik in de bus zat... Niet dus. Op het station het toilet opgezocht, volgens mij wel een half uur gebleven Bloos en tijdens het ... bezig zijn... een Diacure geslikt. Dat spul legt je darmen direct stil, dus ik kon er weer even tegenaan.
Overigens is Diacure erg slecht, het legt je darmen dus stil, en wat mijn PDS betreft: soms heb ik 3 dagen racekak, en dan weer daaaaagenlang niks. Nogmaals, het voelt alsof ik niet op mijn eigen lijf kan vertrouwen, wat soms best rot is.

Gelukkig heb ik het gevoel dat het sinds een tijdje beter gaat. Vorig jaar was ik er soms zo beroerd van (misselijk, krampen, etc) dat ik thuis moest blijven omdat ik het anders niet meer hield, dat heb ik al tijden niet meer gehad *klopt af

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:54

De fotos zijn echt super zeg. We mogen idd wel eens ff offtopic gaan en jouw mooie fotos bewonderen...

FFfortuna. Bij mij ging de lactose test helemaal niet goed. Nou ja de uitslag was in het ziekenhuis goed maar ik werd er mega ziek van. In het allergiecentrum kwam er wel uit dat ik er allergisch voor ben. Sindsdien gaat het al stukken beter. Waarschijnlijk kan je ook niet tegen eieren...

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:55

Doe anders deze test even,,,,

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:16

Wauw, Micha, supermooie foto's zeg!!!!
Gelukkig had je geen buikpijn OK dan!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:53

wat een mooie fotos!! die ene jurk vind ik mooi! met rood en zwart en beige!
Ik ben nog steeds niet echt beter na vorige week! Langzaam gaat dat altijd pfff...

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:28

Hele mooie foto's _Micha_ ! Haha!

Gister uit eten geweest met vriendlief, gelukkig zaten we in het zicht van de wc, mocht het nodig zijn kon ik er gelijk naartoe.
Gelukkig nergens last van gehad Knipoog

Maar om nog even terug te komen over HPU. Ik zat er aan te denken om ermee naar m'n huisarts te gaan om te kijken wat zij ervan vind...
Want gaan ze dan puur uit van de test (die hier in dit topic ook in link staat) of kunnen ze het ook in je bloed zien enzo?

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:11

mooie foto's zeg!!

ik ben weer thuis..... het ging echt niet vanochtend.
en ik ben het hele weekeind niet naar de paarden gegaan omdat ik zo'n pijn had....

het enige wat helpt is een warm bad, dan voel ik me buik niet meer..... hebben jullie dat ook?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:55

Als ik echt een zere buik heb, heb ik de rust niet eens voor een warm bad.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:56

een hete douche wil bij mij ook weleens helpen Ja
helaas hebben we thuis geen bad Scheve mond

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:05

Ik ga ook wel eens met een warme kruik slapen als ik erge pijn heb.
Bad heb ik nu niet, maar ik zit de meeste tijd als ik kramp heb toch in de buurt van de wc Bloos

Wel rot zeg dat je zoveel pijn hebt!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:11

Douche helpt bij mij ook niet... ik krijg het daar dan zo ontzettend benauwd.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:22

Mijn darmen zijn ook gigantisch snel overstuur, ik ben er nooit voor naar de dokter gegaan omdat het nooit zo erg was, maar de laatste tijd word het steeds erger. Volgens mij zit het voor het grootste gedeelte tussen me oren. Zoals jij zelf ook zegt; als we uitgaan dan zit ik zo gigantisch te stressen over mijn buikpijn dat dat uiteindelijk leid tot de buikpijn, ik ga dan meestal niet meer mee terwijl ik juist altijd gek ben geweest op feesten..
Het werd zelfs even zo erg dat ik niet eens meer even de stad in durfde omdat ik bang was voor de buikpijn, dat is gelukkig al minder geworden. Wanneer ik afleiding heb is er niks aan de hand, maar zodra ik eenmaal eraan denk dat ik wel eens buikpijn zou kunnen krijgen krijg ik die gedachte niet meer uit me hoofd..
Het stomme is dat ik het thuis niet heb, thuis heb ik er nooit last van, ook niet bij mijn vriend thuis. Zodra ik ergens heen ga begint het gezeur. Daarom zit het volgens mij gewoon tussen me oren..

Ik ben "blij" dat ik niet de enige ben.. Ik dacht eerlijk gezegt dat ik de enige was die dit probleem heeft..

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:40

micha! Wat een mooie foto's joh! En wat ben jij fotogeniek!!

Ik ben even heel heel trots! Ik had weer een hele pijnlijke wcsessie maar IK HEB NIET OVERGEGEVEN. Ik heb gewoon nee tegen mezelf gezegd en ik ben er super blij mee, nu heb ik gewoon een beetje controle. Verder wist ik niet eens dat er zoveel in me kon zitten, dus ben nu ook voor de rest van de week klaar ofzo Huilen van het lachen

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:43

Ik heb ook een spastische darm...Maar wel anders als de meeste hier geloof ik?
Ik kan juist niet naar de wc...Soms een week niet..soms zelfs langer...Niet echt goed.
Gebruik ik soms wel eens tabletjes dan krijg ik gigantische buikpijn en blijf ik naar de wc gaan maar daarna begin ik weer opnieuw te verstoppen.
Ook heb ik dagelijks gigantische last van een opgezette buik, soms lijk ik wel maanden zwanger en het doet nog pijn ook. Mn buik is dan keihard en echt dik gewoon, vooral op mijn werk vind ik dat heel vervelend..
Nu heb ik zakjes poeder (op recept gekregen bij de dokter) die ik moet oplossen in water en ik hoop dat het beter word...

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:50

ArlandoO schreef:
Hele mooie foto's _Micha_ ! Haha!

Gister uit eten geweest met vriendlief, gelukkig zaten we in het zicht van de wc, mocht het nodig zijn kon ik er gelijk naartoe.
Gelukkig nergens last van gehad Knipoog

Maar om nog even terug te komen over HPU. Ik zat er aan te denken om ermee naar m'n huisarts te gaan om te kijken wat zij ervan vind...
Want gaan ze dan puur uit van de test (die hier in dit topic ook in link staat) of kunnen ze het ook in je bloed zien enzo?

Niet naar je ha gaan. Maar de plas test doen. Weinig normale artsen weten er van af. De meeste dokters vinde het onzin omdat ze het niet kunnen verklaren. AL is mijn huisarts wel helemaal overtuigd. Vooral doordat mijn moeder na jaren lang geen ijzerspuiten meer nodig heeft en ik zo opgeknapt ben. Mijn ha beglijd nu meer mensen met deze ziekte. Bijna niemand weet wat hpu is en is alleen in urine te testen door het keac of een academisch ziekenhuis.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 16:03

Ffortuna: In zaandam? Lachen voor1dagmodel.
Ik heb dat ook hoor dat mijn buik echt niet vertrouw en vandaag heeft ie het maar mooi weer bewezen Scheve mond
Sochtends heb ik altijd al buikpijn, alleen als ik vroeg moet op staan(7 uur als ik 1e 2 uur vrij heb is er niets aan de hand)
Vandaag ook weer vanuit het niets buikpijn, op school nog wel dan heb ik het meestal niet, ben bijna naar huis gegaan maar ik heb al zo veel gemist ivm PDS.

Def: Dankje Lachen is van de H&M had 'm eigenlijk voor een bruiloft gekocht waar ik uiteindelijk toch niet heen ben gegaan Nagelbijten / Gniffelen
(rara hoe dat komt trouwens Clown )

ArlandoO: Goed ze dat het goed ging uit eten! Zo'n overwinning is dat he? Ik ben zaterdag ook uiteten en op stap geweest, maar heel even beetje buikpijn gehad. En de mensen waren ook echt lief, het waren vrienden van mij/ mijn vriend, en mijn vriend. Maar die vrienden kunnen allemaal nog wel eens opmerkingen maken enzo. Maar zelfs toen ik heel weinig had zeiden ze niets Lachen Rik had ze van te voren ook even alles uitgelegd, de schat Lovers

Ik ga eigenlijknooit in bad heb ik de rust niet voor, en met buikpijn al helemaaaal niet, het enigste wat ik dan wil is de wc Nagelbijten / Gniffelen

Dankje Alexx, mijn tante en moeder zitten ook al dat ik model moet worden ROFL
Goed zo! echt super van je dat je niet hebt moeten overgeven.
Over dat voor de hele week klaar zijn denk ik ook altijd Huilen van het lachen maar valt altijd weer tegen haha.

Ik ga toch ook maar eens HPU test doen

Zo volgens mij heb ik nu tegen iedereen ongeveer wel wat gezegt :p

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:18

HPU vind ik nog steeds interessant. Toch vind ik jammer dat het niet wetenschappelijk onderbouwd.
(Als toekomstig (para)medicus let je daar toch op Knipoog )

Overigens heb ik weinig met de wc hoor als ik buikpijn heb. Bij mij zijn er op dat vlak altijd weinig klachten geweest. Vandaar dat ze mij wel door medische molen hebben gehaald.
Soms heb ik wel buikklachten wat ritje wc betekend, maar dat voelt anders aan dan de klachten die ik anders nogal eens heb.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:14

Na 3 dagen weinig problemen, zit ik net in de auto onderweg naar stal ---> KRAMPPPP Ziek
Tsja ik moest wel doorrijden natuurlijk, nou op stal aangekomen eerst ff rustig gaan zitten.
Poonie gevoerd, snel naar huis gereden. Daar kwam alles er al weer uit Boos!
En wat heb ik nou op:P : naturel sla, vissticks en aardappeltjes...

Zit nu dus weer lekker gezellig op de bank bij de verwarming Bloos

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:24

ik heb weer een opgezette darm....

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:56

Ik vraag me soms wel eens af of het iets met het weer/vochtigheid/warmte te maken kan hebben.
Ik voel me over het algemeen in de zomer veel beter. Ik kan geen kou op mijn buik verdragen en warmte maakt het minder (kruik/bad enz.) Sauna en zwembad vind ik echt geweldig en ik voel me er heerlijk in.

Terwijl ik met de kou altijd meer buikpijn heb, wat ook kan komen doordat ik gespannen zit, omdat ik het koud heb.. Of omdat je lichaam dan moet 'kiezen' waar ie zich mee bezig houd, zichzelf warmhouden of de darmen onder controle te houden..

Vraag me af of meer mensen hier verschil in zien?