Ik ben ook verpleegkundige, vorig jaar voelde ik me niet zo lekker op het werk, maar had ook ereikbaarheidsdienst naast mijn vroege diensten. Ik was een aantal maal laat nog gebeld en de combinatie met paarden en een beetje verkouden, dat was naar mijn idee de oorzaak.
Ik moest soms echt even gaan zitten, zakte bijna door mijn hoeven. Ik op ttijd naar bed, want nog 1 vroege, krappe bezetting, geen deskundigheid etc etc..
's Nachts werd ik zieker en ziekr en een paar uur later lag ik met een virale meningitis in het ziekenhuis. Twee weken na het begin van de opnam, (bijna een week in het ziekenhuis gelegen) was ik alweer aan het werk. Nog niet zo lang en heeft even geduurd eer ik weer mijn normale rooster kon volgen.
Maar goed, ik heb ook een collega die zich ziek meld omdat ze geen oppas heeft, omdat ze een loopneus heeft, omdat er een gaslek is, omdat ze misselijk is, en dan heeft ze zich weer verslapen...... Of het rooster verkeerd opgeschreven grrrrrrr.
Ik heb haar er echt op aangesproken dat er toch wel elke week iets is waardoor ik me de vouwen uit mijn broek loopt omdat zij niet komt opdagen. En een keer extra terug komen???? Dat doet ze niet.