ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brendalevita

Re: ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:21

Ik meldt me nooit ziek,tenzij ik niet zonder wc kan hiihih.
Meestal ga ik heen tot ik er bij neer val of word weggestuurd.
En waarom ,omdat mensen op me rekenen en anders een ander voor mij moet opkomen draven dus als het niet nodig is doe ik het egt niet,vandaar in 11 jaar 2 x thuisgeweest.

SjapazJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:22

Ik werk bij de thuiszorg en heb zo vaak gezeten of ik het wel of niet zou doen, omdat ik gewoon totaal gedemotiveerd was. Ten eerste omdat het dan een totaal niet leuke dienst met niet leuke mensen was, omdat ik geen overdracht heb gekregen en dus totaal geen idee had wat ik moest doen en dus dan op de gok zou moeten gaan werken, ik ook geen telefoonnummer had van wie ik eventueel kan bellen hierover en als je dan toch gaat bellen op de gok krijg je steeds dat je bij de verkeerde bent. Dan heb ik heel vaak op het punt gestaan om me gewoon ziek te melden, heb het overigens nog nooit gedaan.

Ik zit nu weer met hetzelfde dilemma, volgend weekend werken emt een totaal niet leuke dienst met niet leuke mensen, geen overdracht of iemand die ik kan bellen voor overdracht, en het zijn mijn laatste twee diensten voor ik naar de andere kant van nl verhuis, ik doe nu erg mijn best de verleiding te weerstaan en niet af te bellen! ook omdat het tegen mijn principes is, maar ik vind het knap moeilijk nu niet te bellen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:24

hmzzz welke kant ga je op Haha! Haha!

ik heb namelijke een thuiszorg organisatie waar het allemaal wel goed geregeld is

SjapazJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:34

Ik ga naar Enschede Tong uitsteken baantje voor me?

Begrijp me niet verkeerd hoor, over het algemeen vind ik het werk erg leuk, en de meeste mensen zijn ook heel leuk en lief. Maar ik wordt knetter van de organisatie, en dit is de zoveelste keer dat zij hun zaakjes niet goed geregeld hebben en ik dus erachteraan meot bellen, en hoe dan ook niet meer gemotiveerd ben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:37

het werk is ook heel leuk Haha! maar het moet wel strak georganiseerd zijn inderdaad Lachen

wij leveren particulier, dus heb je zowizo al veel meer tijd en gewoon je eigen vaste klanten Lachen

maar helaas ik zit in Den Haag Haha! Haha! en das wat ver weg Lachen

SjapazJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:48

he verdorie! ach, wie weet is het in Enschede ook wle goed geregeld! Hier is het zo erg dat ik niet eens weet wie mijn leidinggevende is... Ik spreek alleen af en toe iemand van de planning, maar ken niemand van gezicht ofzo

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:49

hahaha bokt uw eigen vacature bank....

(alleen dat ontbreekt nog net aan bokt... Knipoog )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:49

nah das bij ons wel anders Lachen ik ken als directeur Al mijn personeel en al mijn clienten Haha! Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:46

Ik heb me nog nooit voor mijn werk ziekgemeld als ik niet echt wat had. Moest dan toch wel heel moe en misselijk en zwak zijn, wilde ik niet gaan werken. Vind dat je dat niet kunt maken tegenover je baas en je collega's.

Met school heb ik dat weleens gedaan als ik echt geen zin had. Maar dat is mijn eigen risico op het hbo en ik heb mijn p netjes gehaald dus ik heb er ook niks mee geleden Lachen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:00

Ik ben ook verpleegkundige, vorig jaar voelde ik me niet zo lekker op het werk, maar had ook ereikbaarheidsdienst naast mijn vroege diensten. Ik was een aantal maal laat nog gebeld en de combinatie met paarden en een beetje verkouden, dat was naar mijn idee de oorzaak.
Ik moest soms echt even gaan zitten, zakte bijna door mijn hoeven. Ik op ttijd naar bed, want nog 1 vroege, krappe bezetting, geen deskundigheid etc etc..
's Nachts werd ik zieker en ziekr en een paar uur later lag ik met een virale meningitis in het ziekenhuis. Twee weken na het begin van de opnam, (bijna een week in het ziekenhuis gelegen) was ik alweer aan het werk. Nog niet zo lang en heeft even geduurd eer ik weer mijn normale rooster kon volgen.

Maar goed, ik heb ook een collega die zich ziek meld omdat ze geen oppas heeft, omdat ze een loopneus heeft, omdat er een gaslek is, omdat ze misselijk is, en dan heeft ze zich weer verslapen...... Of het rooster verkeerd opgeschreven grrrrrrr.

Ik heb haar er echt op aangesproken dat er toch wel elke week iets is waardoor ik me de vouwen uit mijn broek loopt omdat zij niet komt opdagen. En een keer extra terug komen???? Dat doet ze niet.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:38

offtopic kikwiko werken jullie ook in ypenburg?
ontopic ik meld me alleen ziek als het echt niet anders kan soms heb ik wel geen zin om te gaan en zit ik er over te denken aof ik me ziek zou melden maar dan denk ik nee laat ik maar gaan tis maar een paar uurtjes.