epilady

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iepke

Re: epilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:24

_meissie_ schreef:
Braun 5585, meerdere opzetstukken. Zit ijshandschoen bij al gebruik ik die zelf niet. Zit snoer aan en ligt goed in de hand. Was laatst in aanbieding bij Kijkshop. Laat weinig staan en pijn doet het eerst toch wel

Heb ik ook, ideaal. Heb m uitgezocht op alles wat erbij zit, zoals starterskop, scheerkop e.d. Wou zelf ook geen Philips, daar las ik her en der op internet minder goede dingen over.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:25

Haha ja heb hem volgens mij op aanraden van jou gekocht. Was eerlijk gezegt te lui om er zelf wat over op te zoeken en toen zag ik jou een positief stukje schrijven in dit forum

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:18

Haha Haha! Nou ben ik altijd zelf heel erg van het uitzoeken, als ik wat nieuws en 'duurders' wil kopen zoek ik alles tot de bodem uit. Heel erg eigenlijk Haha!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:24

Leoni_ schreef:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de braun epilator 2170.
Wil hem denk ik bij de kijkshop gaan halen voor €39,00. Maar vindt het nog een hoop geld of heb ik dat mis?

Afbeelding

Ik heb die, ook van de Kijkshop.
Erg fijn ding! Ja

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:56

Liex schreef:
Leoni_ schreef:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de braun epilator 2170.
Wil hem denk ik bij de kijkshop gaan halen voor €39,00. Maar vindt het nog een hoop geld of heb ik dat mis?

Afbeelding

Erg fijn ding! Ja

Heb ik ook. 39€ is een normale prijs voor een epilady.

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:07

Maris89 schreef:
Liex schreef:

Erg fijn ding! Ja

Heb ik ook. 39€ is een normale prijs voor een epilady.

Werkt deze goed? Ik heb de philips ice maar die vind ik niet zo fijn..

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:30

Paps heeft het voor elkaar gekregen hoor hahaa! Het is de Braun Xpressive geworden! Heerlijk ding, ben er echt superblij mee! Gisteren al 1 onderbeen gedaan en ging supermakkelijk! ook wle fijn dat het dingetje onder water kan om afgepsoelt te worden Haha!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:28

Ik heb een beslissing genomen.. Het wordt de braun epilator 2170.

Morgen na het werk ga ik dat ding halen bij de kijkshop.

Een duurdere kan ik altijd nog kopen.. toch?

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:48

Leoni_ schreef:
Ik heb een beslissing genomen.. Het wordt de braun epilator 2170.

Morgen na het werk ga ik dat ding halen bij de kijkshop.

Een duurdere kan ik altijd nog kopen.. toch?

Ik heb hem! Haha! Hij doet alleen pijn Blauw oog

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:30

Leoni_ schreef:
Ik heb hem! Haha! Hij doet alleen pijn Blauw oog

Haha, dat had je niet verwacht he? Clown Tong uitsteken

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:37

nee Bloos niet echt.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:41

Haha, viel mij toch stiekem ook wel tegen de 1e keer.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:17

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:07

Nou ik heb ook zo'n kreng besteld Clown ben benieuwd..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:50

Ik ga er ook mee aan de slag. Heb een poging gewaagd oksel te epileren met pincet, maar ga er scheel van kijken hou het niet langer vol dan 3 minuten. Pijnlijk helemaal niet dus ben benieuwd met de epilady Nagelbijten / Gniffelen

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:33

Esther91 schreef:
ik heb deze epilady, dus daar is het een beetje anders mee. Die kun je niet in een hoek van 90 graden zetten.

Dit is al een oudje Bloos. Zo één heb ik ook gehad, 15 jaar geleden ofzo, mijn allereerste, besteld via de TV toentertijd. Weken in spanning gewacht, zou ik dan eindelijk weken verlost zijn van die irritante haren?? Nou, ik heb dat ding een paar keer gebruikt en 'm daarna in de kast gegooid want hij werkt gewoon niet!
Je moet dit apparaat trouwens niet in een hoek van 90 graden op je been zetten maar je moet zorgen dat dat ronde deel (spiraal) plat op je been ligt en dan draaiende bewegingen maken. Het breedste deel van het handvat (het deel in het midden) ligt dan ook plat op je been. Simpel gezegd ligt het hele apparaat dus gewoon parallel aan je been (maakt 'm verder wat mij betreft dus ook totaal ongeschikt voor andere lichaamsdelen, oksels, bikinilijn, enzo). Maar zoals ik al zei, bij mij werkte het voor geen meter. Na een uur had zag ik amper resultaat...
Ik heb in de loop der jaren heel wat apparaten versleten, eigenlijk altijd van het merk Braun.
Dit is mijn nieuwste aanwinst en ik ben er erg tevreden over. Zit ook een klein lampje in waardoor je goed kan zien of je geen haartjes overslaat.

Omdat ik al jaren epileer doet het eigenlijk geen pijn meer en op sommige stukjes van mijn benen zie je ook dat er geen haartjes meer groeien, die blijven mooi kaal en glad Knipoog (als ik 80 ben zal alles uiteindelijk wel voorgoed wegblijven Haha!). Maar dat de haren 4 weken wegblijven is onzin, na 2 weken moet ik echt weer aan de slag!

De tip van talkpoeder bij het epileren werkt trouwens wel. Vooral bij je oksels en bikinilijn. Als je voor het epileren wat talkpoeder (of babypoeder van Zwitsal) op doet, zal je merken dat het epileren makkelijker en minder pijnlijk is omdat je huid dan goed droog is. Het talkpoeder absorbeert vocht en vet wat op je huid zit en je hebt dan ook minder last van huidirritaties achteraf.

edit, typo
Laatst bijgewerkt door Hahaatje op 05-07-08 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:39

Ik heb een ouder type van Braun als epilady, het was in het begin een beetje doorbijten, maar nu gaat het goed. Ik moet zeggen dat die van jou Hahaatje er wel heel fijn uitziet. Mag ik vragen wat die koste?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:52

Indomitable schreef:
Ik heb een ouder type van Braun als epilady, het was in het begin een beetje doorbijten, maar nu gaat het goed. Ik moet zeggen dat die van jou Hahaatje er wel heel fijn uitziet. Mag ik vragen wat die koste?

Deze kostte € 69.95 bij de Saturn. Niet echt goedkoop maar ik ben er erg blij mee! En dat lampje is écht heel handig Haha!
Dat opzetstuk wat je op de foto ziet (die groen-witte rolletjes) haal ik er trouwens af. Zonder kan je het apparaat namelijk dichter op de huid zetten waardoor de hele korte haartjes er ook uitgeraust worden... (anders moet je na een week namelijk alweer aan de slag)

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:46

ik heb gister bij de blokker een epilady van philips gekocht, de roze. kostte maar 29 euro en heb mn benen al een heel eind gedaan, oksels bijna klaar en bikinilijn ook al af, die laatste viel erg mee.. het is goed te doen en geloof mij ik ben echt een piepert hoor!! ff tandjes op mekaar! scheelt misschien ik had nog hele korte haartjes!

nu is mijn vraag scrubben jullie of is dat niet bij iedereen nodig? en hoe vaak doen jullie dat??

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:47

oh ja..ik heb wel steeds het opzetstukje erop gelaten, anders tril ik steeds teveel en dat ging goed dus tot nu toe valt t epileren mij erg mee!

Corianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:47

Ik wil ook een epilady gaan kopen,
van Braun is dus een aanrader?
En ik had gehoord dat je ingegroeide haren van epileren kan krijgen,
hebben jullie daar ook veel last van of valt dat wel mee..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:01

Ik heb nauwelijks ingegroeide haartjes. Ik vind het dus wel meevallen.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:22

je kan scrubben om het ingroeien tegen te gaan. dat wordt geadviseerd tenminste.

Misschien verschilt de pijn bij het epileren inderdaad als je korte fijne haartjes hebt. als je altijd al hebt geschoren worden je haren dikker en doet het wat zeerder wanneer je ze dan voor het eerst moet epileren.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:39

Doet epileren nou eigelijk meer zeer dan harsen?
Ik zit er over na te denken om over te stappen (vandaag).
Welke kunnen jullie mij aanraden?

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:34

Hahaatje dus je kan ook zonder die massagerollers epileren? Dan ga ik dat ook eens proberen! Onderbenen zijn helemaal gedaan.. Knieen vond ik heel eng over mn bot heen hahaha dus dat heeft mams gedaan.. Wil vandaag aan mn bovenbenen en bikinilijn beginnen!

Harsen heb ik nooit gedaan.. Het is wel sneller dan epileren maar ook een stukje duurder als je het bij de ss laat doen