maandverband of tampons?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maandverband of tampons?

maandverband
156 (26%)
tampons
422 (73%)

Totaal aantal stemmen: 578

Knoffer

Re: maandverband of tampons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:24

Tampons!!! Toen ik net ongesteld werd gebruikte ik de eerste maanden maandverband. Die maanden zat ik me te schelden en was ik echt ontzettend chaggerijnig en agressief in m'n 'periode'. Toen ben ik tampons gaan gebruiken (en de pil, doorslikken, sporadisch een stopweek) en wat een opluchting was dat zeg! Sinds ik de tampons ontdekt heb (alweer hele tijd geleden, maar goed Tong uitsteken maandverband zit nog altijd vers in mijn geheugen), vind ik ongesteld zijn ook veel minder erg. Stopweek is nog steeds stom, maar iig minder erg dan met zo'n achterlijk matras in je broek, wat je het liefst elke minuut ververst, ook al zit er nog niets in.

's nachts ook tampons, anders kan ik niet slapen en verschuifd de boel, zit je bed alsnog onder. Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:26

Ik ga voor de tampon Knipoog
Vind zo'n maandverband 3x niks.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:35

Kikka schreef:
Omdat het zeer doet Koe

Maandverband, anders voelt het alsof ik m'n hele kippenhok mee naar buiten trek.

Huilen van het lachen Kippehok Huilen van het lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:43

Kippehok, hahaha.

Ik zweer bij tampons. Ik ben vrij licht ongesteld en als ie er eenmaal inzit heb ik niet eens meer in de gaten dat ik ongesteld ben. Terwijl ik met maandverband daar toch steeds aan herinnerd wordt.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:11

Qimm schreef:
nou toch ruik ik mezelf echt wel als ik maandverband gebruik en ik heb het ook wel eens bij anderen geroken (als je dicht op elkaar gepakt staat in een rij bij de kassa oid)
Maar goed, het is inderdaad wel een kwestie van regelmatig verschonen. Maar ik heb gewoon antipathie tov maandverband Haha!

Ik word al misselijk als ik dit lees, bah bah bah Huilen van het lachen

Ik zweer bij tampons (en de pil) en ik wil nooit iets anders meer. Lovers

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:12

Zeker weten dat ik voor tampons kies! Dat vind ik veel frisser, dan hou je het tenminste binnen. Ook voel je er niks van. Maandverbrand vind ik zo ranzig, dat plakt zo lekker. Misselijk Toen ik in de tweede zat, zat er een meisje bij me in de klas en je kon precies ruiken wanneer zij ongesteld was (gebruikte dus maandverband). Het klinkt echt te goor voor woorden, maar het was echt zo. Misselijk

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:38

Nou ik draag tamons hoor!
Als ik maandverbrand draag, ga ik om de minuut naar de WC om een washandje door mijn k*t te halen. Huilen van het lachen
Te ranzig dat maandverbrand, begin er spontaan misselijk van te worden. Misselijk

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:04

_lies_ schreef:
xRosa schreef:
Ik vind tampons zo eng omdat het van binnen zit. Nagelbijten / Gniffelen Het zit gewoon niet lekker en je moet veel moeite doen om ze goed in te brengen. Daarbij doet het ongelofelijk veel pijn om ze uit te trekken.

Als je tampons goed inbrengt voel je er (haast) niks van hoor!
En het inbrengen en uithalen moet je gewoon aan wennen Lachen

Hah, dat kan jij zeggen. Het is naar bij het inbrengen, ik voel het zitten (en gebruik met inbrenhuls, verder naar binnen kán gewoon niet), het kriebelt, het doet pijn, het irriteert en het uithalen is een crime. Dan tóch maar maandverband.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:12

Tampons natuurlijk. Ik vind maandverband echt goor. En lekker onpraktisch.

Dat mensen er last van hebben? Nooit eerder van gehoord. Voel hem echt niet zitten, maar heb dan ook wel van die mini mini dingen Nagelbijten / Gniffelen .

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:18

Ik kan me anders aardig irriteren aan het touwtje, om het zo maar te zeggen Clown die voel ik constant. Of het zit tussen m'n oren, ken ook, maar ben niet echt blij met het touwtje. ROFL

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:19

laatst tijdens college uitleg gehad over het TSS ( toxic shock syndrome) dat je kan krijgen als je je tampon te lang inhoud..
jek...dan zou je bijna overstappen op maandverband..
dat TSS is gewoon dodelijk..

gelukkig komt het nu niet meer zo veel voor maar rond de jaren 50/60 geloof ik (niet zo goed in jaartallen onthouden Tong uitsteken ) zijn er nog best wat vrouwen aan gestorven..

maargoed... sinds vandaag zit ik ook weer in 'mijn weekje' ..bah..helemaal met dit mooie weer..
maar ik gebruik de eerste dag en de laatste 2/3 dagen ( beetje lange 'nasleep' Tong uitsteken ) altijd maandverband..
dan is het echt te weinig en krijg ik zo'n tampon er ook niet in.. (nja lukt vast wel als je hard genoeg duwt maar t voelt echt niet fijn)..
maar als je maandverband gewoon optijd wisselt en alles goed schoonhoud daar onder...hoe kan het dan in godsnaam gaan stinken ?
tja..bloed heeft een apart geurtje maar daar kun je niets aan doen..

maar dat mensen hier zeggen dat ze bij andere precies kunnen ruiken wanneer dat meisje dan ongesteld is.....ieeeeh....daar gaan mn nekharen van overeind staan Tong uitsteken

ik gebruik trouwens wel altijd maandverband met van die vleugeltjes dan..
want zonder dan verschuift het al na 5 minuten..

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:32

Tampons *LOL*

Gadver maandverband vind ik echt zo smerig en onhygienis.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:06

nou ik krijg echt het gevoel als je maandverband gebruikt heel vies, goor en onhygienisch bezig bent:S Ik gebruik allebei, maar god man, als je een hele nacht een tampon inhoudt, kun je zoals zwitsal zegt hele nare ziektes krijgen, en dat die mensen dat maar voor lief nemen, omdat maandverband SUPERgoor is.. Dat noem ik eerder gewoon beetje naief, en niet straks gaan janken omdat je een tampon 10 uur lang heb laten stinken in je lichaam en een ziekte heb:)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:16

Ik gebruik tampons, bij maandverband voel je alles zo 'lopen' zegmaar. Clown
En daarbij merk ik bij een tampon amper wat van mijn ongesteldheid Knipoog
Alleen de laatste paar dagen gebruik ik wel maandverband omdat het dan te weinig is voor 'n tampon zegmaar Knipoog
's nachts heb ik eigenlijk altijd een tampon maar dan ga ik er rond 3 uur weer uit om er even een nieuwe in te gooien, heb niet zoveel zin in TSS Nagelbijten / Gniffelen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:23

Ik gebruik maandverband omdat ik een tampon gewoonweg niet in krijg! Het is erg lastig, maar op tijd verschonen en van dat always freshelle ofzo Knipoog dat helpt goed hoor! Ik stink echt niet Knipoog
Maargoed, een tampon zou wel veel fijner zijn, maar het wil gewoon niet.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:15

Ik gebruik standaard tampons, behalve 's nachts. Het liefst zou ik tampons ook 's nachts gebruiken, maar ik heb gehoord en gelezen dat je tampons niet langer dan zoveel uur in mag hebben ivm ziektes, vandaar 's nachts maandverband want ik word 's nachts ook bijna nooit wakker om naar het toilet te gaan.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:30

Absoluut tampons. Toen ik voor het eerst ongesteld werd -op m'n 11e, en dat was al erg genoeg Clown - verafschuwde ik tampons *LOL* Nu kan ik me dat dus echt niet meer voorstellen en vind ik het afschuwelijk om met maandverband rond te lopen, ik heb dan altijd het gevoel dat ik met een luier tussen mn benen rondloop Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:32

Wat ik lees over maandverband stinken enzo, heb er zelf echt geen last van. Clown Ik loop liever met maandverband dan dat ik mijn benen niet meer voel of kan bewegen Nagelbijten / Gniffelen

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:54

Ik zweer bij tampons!
Toen ik voor het eerst ongesteld was moest ik er maar niks van hebben en droeg altijd maandverband.
Maar nu vind ik juist maandverband echt vreselijk, vind het persoonlijk erg onhygiënisch, en het voelt net of ik een gigantische luier omheb.
Maar dat vind ik persoonlijk Lachen

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:06

Ik zweer ook bij tampons Haha! Toen ik begon met menstrueren waren mijn menstruatie's zo erg dat ik de super dikke tampons moest gebruiken en maandverband en dan nog binnen een les uur op school naar de wc moest om te verschonen Verdrietig erg leuk als 14 jarige Huilen En van maandverband kreeg ik zo'n geschuurde muts Clown het plakt en jeukt
Naderhand ging ik aan de pil en was mijn menstruatie beter te regelen en kon ik naar de minder dikke variant van de tampon Haha! En nu dat ik een spiraaltje heb ik eigenlijk constante vloeiing.. (er is niets aan te doen moet er mee leren leven omdat ik niet meer aan de pil kan) Meestal doe ik een klein inleg kruisje in of gebruik de mini tamponnetjes en verschoon elke pauze op mijn werk Lachen snachts vloei ik nauwelijks Bloos

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 00:01

Ik zie sommigen die een 'inbrenghuls' gebruiken bij een tomponie, wat is dat?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:36

Seventje: elke dag tampons? Gaat dat niet vreselijk irriteren? En zijne r dan echt geen andere oplossingen voor je?

Dionne: das een huls die je eerst inbrengt, daar schuif je dan de tampon door zodat ie gelijk goed zit.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:38

Elke dag tampons gebruiken is het slechtste wat je kan doen...op een geven moment gaan je slijmvliezen irriteren(dat kan lang of juist kort...verschilt pp)maar het is echt niet goed!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:41

Dionne_Xx schreef:
Ik zie sommigen die een 'inbrenghuls' gebruiken bij een tomponie, wat is dat?

dan hoef je niet je hele vinger er in te steken Vork volgens mij is Tampax met inbrenghuls.
Het is wel moeilijk, ik heb er ook eerst heel veel laten mislukken, maar als je het eenmaal snapt is het wel handig Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:43

geef mij maar maandverband, bij voorkeur de Fresh van Always.

Het stinkt niet, sopt niet, verschuift niet. Je moet gewoon regelmatig verschonen en jezelf natuurlijk wassen.

Ik heb maar 2 dagen last van m'n regels, en dan nog maar een paar druppels, dus heb niet echt last van de negatieve kwaaltjes.

Tampons zou ik nooit willen... Zou niet willen weten wat je moet doen als je koordje opeens weg is en het ding eruit moet...