ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:41

Ik snap dat je tegen Ritalin bent... Maar besef je wat je afslaat... Het mooie is, dat je kan leren om zelf te doseren, dus alleen te gebruiken als je het nodig hebt (bijvoorbeeld voor een tentamenweek, of als je een verjaardag op stapel hebt)...

Ik had niet verwacht dat ik er zóveel baat bij zou hebben...

En ja... het heeft toch allemaal met de AD(H)D te maken... Mijn H bestaat trouwens alleen uit frunniken en snel praten Knipoog

Tja Ketaki, als het alleen voor mezelf was, was ik misschien ook niet voor de medicijnen gegaan... Maar denk dat jij geen kinderen hebt?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:43

nee dat klopt.

ben 22 hahaha.

verschil is dat me moeder in het onderwijs werkt en dat zij me ook behoorlijk veel kan helpen daarmee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:44

Ik ben 23 en heb er 3 Knipoog

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 10:31

ik gebruik ook ritalin en ik ben er blij mee, precies dezelfde redenen als rock al noemde.
Ik ben getest op adhd omdat mijn problemen mij dusdanig in de weg stonden dat ik niet verder kwam, ik kon geen studie afmaken, niet functioneren, iedereen werd gek van me, had enorme driftbuien enz enz.... en na al die jaren wilde we er eindelijk een punt achter zetten want als kind is zijn dingen acceptabel en val je terug op je ouders maar als je eenmaal wat ouder wordt moet je toch op je eigen benen kunnen staan, en dat kon ik niet.
Omdat het niet meer ging werd onderzocht wat er aan de hand was en kwam er adhd uit.
Omdat de therapie niet aan sloeg was ritalin nodig om me in mijn hoofd eerst rustiger te krijgen.

En ik bdoel... als je lever, darmen, maag of nieren niet goed werken heb je toch ook medicatie nodig? Als je 'hoofd' niet goed werkt is het meteen drugs? ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:18

Ik lees al een poosje mee,omdat mijn dochter ook add heeft.
Dat ritalin drug is is volkomen flauwe kul.Je kan er ieder moment mee stopen zonder ontwenningsverschijnsellen.

Mijn dochtertje had een enorme slechte concentratie daarbij een heel slechte schrijfmotoriek.Nu was is ze ook dyslectisch dus werd er vooral in die hoek gezocht.Maar na dat daar ondanks alle hulp geen vooruit gang werd geboekt ,was er een juf op school die Adhd bij haar wel wat herkende.Dus zijn we bij een neuroloog beland.Na wat testen op school en bij de neuroloog bleek ze meer een add geval hoewel de grens soms moeilijk is.
maar in ieder geval krijgt ze nu relatine of ritalin in nederland.

Ze is met sprongen vooruit gegaan op school.Ze zit nu op het eerste middelbaar wat ze nu zonder hulp met glans aflegt.Ze krijgt alleen relatine als ze naar school gaat dus niet in het weekend en niet inde vakantie's.S'middag slikt ze een halfje en dat is uitgewerkt als ze thuis komt.

Dat is het moment dat ze het ook moeilijk krijgt met haar huiswerk want dan moet ze de concentratie alleen opbrengen.

Ze noemt het dan ook mijn leerpilletjes Knipoog

Visolie hebben we ook geprobeerd,kost heel veel en werkt niet tegen echte concentratie stoornis

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:04

Nou, ik ben naar de psych geweest bij het ggz voor een eerste gesprek. Over alle leefgebieden stelde ze vragen, en alle emotie kwam er ook uit bij mij...

Ze wil sowiso testen op add, maar ze vroeg zich ook af of ik niet depressief was. Pff.
Hoe kan ik nou aan haar uitleggen dat ik wel depressief word, als alles zo druk is in mn hoofd en ik nooit rust heb? Ik ga echt niet nog eens aan de AD, pillen waar je moddervet en hartstikke suf van wordt.

Hopelijk kan mn moeder wat duidelijkhied brengen, die moet namelijk mee de volgende keer, om over over mij als kind te praten (bah, bah...vreselijk zoiets.)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 22:31

ik vond het ook helemaal niks dwaallicht! Gelukkig was mijn moeder er de eerste keer ook al bij omdat ik niet alleen wilde gaan.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:19

Vind dit topic net pas via via kon het in de zoekfunctie om de een of andere reden niet vinden.

Heb een topic aangemaakt maar misschien kan ik beter hier terecht met vragen.

[MW] ADD, ervaringen gevraagd

Heb gister de diagnose gekregen dus ben mij flink aan het inleven.

Een paardgerichte vraag. Zie allemaal paarden in jullie profielen. Ik ben nu (ongewild) een tijd paardloos. Wil er wel een zoeken maar daar ondervind ik zeg maar veel tegenslagen in en zie het nu al niet meer zitten.
Ik heb mijn vorige paard weg moeten doen na 3.5 jaar omdat ze mij teveel energie koste. Ze was lastig te rijden voor mij had vaak ruzie omdat ze erg gevoelig was en ik ook. We botsten heel erg daardoor. Zit en zat heel slecht in mijn vel en vaak woedeaanvallen Bloos ook omdat ik altijd het gevoel heb op min tenen te moeten lopen en daardoor alles te veel is. Daarnaast ben ik ook super onzeker en dan een paard met medische problemen....
Kunnen jullie goed met paarden omgaan of kon dat pas ook weer na medicatie en hulp?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:30

Mijn zoon, met ADHD, kan prima met paarden omgaan. Voor hem is net niet anders dan voor een ander, je moet een klik hebben samen Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:02

Ik kan de klik met paarden de laatste jaren moeilijk vinden. Vroeger kon ik zowat elk paard rijden maar toen vroeg ik ook niet veel zeg maar. Was meer hobbelen. Nu ik wat fanatieker ben geworden wil ik dat een paard ook echt luisterd. Blijkbaar ben ik eerder geirriteerd en gaat een paard dan of met mij aan de haal of gaat over de zeik.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:06

Kan goed zijn dat je soms inderdaad teveel van jezelf en je paard/pony vraagt. Je zult moeten leren af en toe een stapje terug te doen Knipoog En leren geduld te hebben, heel veel geduld.

Weet niet of jij soms ook echt "je dag niet hebt"? Op zulke dagen niet gaan rijden maar alleen poetsen of een ontspannen buitenritje maken Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:09

Heb vaak mij dag niet nee maar ging dan eigenwijs wel rijden of had het pas door als het te laat was. Had hiervoor een paard was ik echt 5 dagen per week serieus dresuur mee moest rijden om ze nageefelijk te krijgen (KS) en dat was echt niet te doen. Ben nu op zoek naar een recreatiepaard maar dat valt niet mee om een brave te vinden die mijn fouten vergeeft en gezond is Huilen Zie het momenteel echt niet meer zitten. WIl dolgraag een paard maar al 3 'afgekeurd' overal lijkt wat mee te zijn en dat vreet ook weer energie uit mij. Kan dat soort dingen niet loslaten en ben weer een dot geld verloren hierdoor.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:13

Wat voor soort paard zoek je dan?? Bepaal ras? Bepaald doel?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:17

Nee niet echt een bepaald ras maar geen hitsige volboed oid. Als hij zij maar gezond en braaf is en goed op mij reageerd. Wil er ongeveer 3 a 4 x per week mee kunnen dressuren, daarnaast een buitenrit en wil les gaan nemen in grondwerken. Ik ben zelf 1.84 lang dus kan helaas geen hafje of fjord oid hebben dan wiebelen mijn benen en ga ik helemaal voorover zitten.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:22

En een tinker??? Ik heb ook een grote tinker, en ondanks dat ie nog maar kort onder het zadel is kan ik er al heel fijn mee dressuren, grondwerk vindt ie ook leuk en buitenritten wordt ook aan gewerkt..... Haha!

Tuurlijk zijn er ook KWPN-ers die ook aan deze voorwaarden voldoen..... Ik kan hooguit een tip aanreiken.... Mijn ervaring met tinkers is dat het hele werkwillige paarden zijn, absoluut geen sukkels of "schapen" , maar wel lekker stabiel tussen de oren.......

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:42

KWPN-ers zijn idd lastig te vinden die echt ongecompliceerd zijn idd. Overal staat braaf bij bij de advertenties maar ja dan ga ik er op en dan voelt het vaak weer niet lekker. Ik ben inderdaad ook naar een tinker aan het kijken. Helaas moet ik er echt een hebben van minimaal 1.60 en dan nog een beetje breed omdat ik echt extreem lang ben. Probleem is daarbij ook dat die niet in de buurt te koop staan. Allen op minimaal 2 uur rijden afstand. Heb ik pas voor een aantal paarden wel gedaan maar was dan al bekaf en sjago toen ik er aan kwam en dan viel het paard weer ozo tegen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:46

Waar kom je vandaan??

Ik heb een tinker van ruim 1.60. En dat is geen uitzondering hoor Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:35

Schoonhoven Zuid-Holland. Alles wat op dit moment op marktplaats staat aan 1.60 is zeker verder dan 50 km. Wil het liefst 1 of 2 x gaan rijden of kijken als het een jong dier is en dan er nog bij zijn met de keuring. Dat gaat anders niet lukken. Die nu te koop staan staan allemaal in Friesland ed op meer dan 100 km en 2 uur rijden enzo. Veel te ver dus helaas.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:40

Plaats eens een oproep op Bokt Knipoog Je zult er versteld van staan hoeveel er bij jou in de buurt te vinden zijn!! Ja

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:43

Ok ga ik doen bedankt voor de tip. Even een mod lief aan kijken of ik mijn gezocht topic mag veranderen of laten aanpassen want die staat er denk ik nog geen 2 weken.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:17

BitchyWitchy schreef:
Plaats eens een oproep op Bokt Knipoog Je zult er versteld van staan hoeveel er bij jou in de buurt te vinden zijn!! Ja

Krijg al te horen dat er niet veel in de buurt bij mij staat hier op Bokt helaas.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:43

Hoi Horse ik heb ook wel problemen met paarden omgaan hoor.
Ik kan soms te weinig geduld hebben, of als iets niet lukt heel boos worden of gewoon TE fanatiek zijn en als ik dan doorsla in mijn bui (dus bijv. gefrustreerd raak omdat ik iets niet voor elkaar krijg) dan ben ik de bekende rem kwijt en kan ik soms heeel vervelend doen tegen mijn paard en me afreageren op haar, echt vreselijk vind ik dat Boos! maar datzelfde doe ik dus ook tegen mensen, maar tegen mijn paard vind ik het altijd zo vreselijk als ik weer zo'n bui heb gehad.
maar met medicatie gaat het veel veel beter gelukkig Lachen
En ik heb het geluk dat ik een heeel heel rustig en lief paard heb dat (bijna) alles accepteerd Lachen
Maar de combi met een drukker en ongeduldiger paard is vaak wat minder succes

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:46

Ja dat had ik dus ook inderdaad. Schreeuwde vaak tegen haar of een niet helemaal eerlijke lel enzo Bloos
Idd het te fanatiek zijn en daardoor in doorslaan. Een ander stapt wellicht af en probeerd het de andere dag weer. Maar ikke nee hoor moest lukken en dan daarna janken en spijt hebben Bloos

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:59

Vanaf dat dit bericht geplaatst is, zit ik mij dingen af te vragen. Heel veel kenmerken heb ik ervan, maar niet alles. Nu zit ik sinds kort bij een psycholoog en zij vermoed dat er meer aan de hand is > add. A.s. dinsdag gaan ze het bekijken, ben benieuwd. Nu heb ik het eigenlijk niet zo op medicijnen, wat zijn jullie ervaringen? Kan je het ook in combinatie slikken met anti depressica? Die slik ik niet maar wil het wel weten mocht het nodig zijn ofzo.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:06

Volgens mij zijn medicijnen tegen add soms zelfs anti depressivia maar weet dat niet zeker volgens mij is het meest gebruikte Ritalin e.d. Denk dat je dat tzt beter met je arts kunt overleggen voor de zekerheid.

Graag hoor ik ook de ervaringen mbt medicijnen. Moet over 2 weken terug voor behandeling en krijg dan ook voorgeschreven Nagelbijten / Gniffelen