Het hooikoorts topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: Het hooikoorts topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:00

Horen opgezette lymfeklieren en het gevoel niet goed te kunnen slikken ook bij hooikoorts?
Met pilletjes is het bij mij wel goed onder controle te houden, maar keelpijn en die lymfeklieren blijven vervelend.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 07:34

Ik neem voor ik ga slapen idd ook wat in tegen de hooikoorts en slaap met mijn raam dicht ( en probeer te zorgen dat er geen kleding van afgelopen dag in de kamer aanwezig is) en helaas lig ik mezelf en helaas ook mijn vriend regelmatig flink wakker te niezen Bloos

Overdag is al rot, maar 's nachts slaap ik liever gewoon lekker door Bloos

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:05

Vandaag lijkt het een goede dag te worden, geen jeukende ogen meer Haha!

Nog even kort over Symbicort, ik neem dat standaard 1 keer per dag in, als ik het moeilijk krijg meerdere keren Ja

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:17

grrr, hier nog heerlijk rode, pijnlijke ogen.... Verdrietig
Zo maar even het paard uit de wei plukken, hoop dat mijn ogen niet erger worden zometeen.....
Doei!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:30

Ik denk dat de hooikoorts bij mij minder aan het worden is, ik fiets naar school en heb bijna geen last, gister heb ik buiten gereden tussen de weilanden bomen en alle dingen, en ik had geen last, terwijl ik vorige week juist hele rode ogen had, en veel jeuk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:46

Hoera.. ze zijn hier alweer aan het grasmaaien Boos!

Ik heb niet veel last van mijn huistofmijtallergie: heb speciale allergeenwerende hoeslakens etc Lachen Scheelt enorm!

Ik dweil ook om de dag het huis tegen pollen en huistofmijt. Scheelt ook een hoop! Lachen

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:50

Ik heb ook speciaal beddengoed, werkt super! Wordt niet meer wakker met ademnood midden in de nacht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:01

Ben blij dat het vergoed wordt, want het is strontduur Nagelbijten / Gniffelen

Mijn verkoudenheid in bed is 100 keer beter geworden, ik heb nooit meer rechtop hoeven slapen sinds het beddengoed! Lachen
(en een beter gesaneerd huis, want mama heeft 20 sierkussentjes weg moeten doen Nagelbijten / Gniffelen)

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:02

Klopt het beddengoed is vrij prijzig, daar zijn we voor verzekerd Haha!

Ik ben in de ochtend vaak heel erg verkouden, kan ook midden op de dag zomaar opeens optreden. Ben benieuwd of dat nou door astma komt, of hooikoorts Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:08

Ik ben de hele zomer door verstopt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:10

En het ergste van alles vind ik dat alles binnenwaarts jeukt. Mijn ogen, mijn neus, mijn gehemeltje mijn keel, en doordat mijn neus kriebeld, maar deze vol zit, gaan mijn ogen ongelimiteerd tranen, kan soms wel een uur duren..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:12

Ik heb ook zo'n huisstofmijtdodende spray voor onwasbare dingen, dus hoefde mama ook niet het vloerkleed weg te doen Nagelbijten / Gniffelen

Zilly: ik ga voor de hooikoorts Knipoog Vooral als je allergische astma hebt, worden praktisch alle longproblemen door de allergie veroorzaakt.
Ik ben vaak tegen een uur of 2 verkouden Tong uitsteken Of als ik het raam wagenwijd open heb staan 's nachts, dan al 's ochtends vanwege de pollen die mij verwelkomen.

In een folder stond ooit dat een raamhor ook pollen tegen houdt. Dikke onzin dus volgens de thuiszorg dame en de longarts Nagelbijten / Gniffelen en dat wil ik ook wel geloven... want ik heb niet meer of minder last sinds de hor.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:13

BCS schreef:
En het ergste van alles vind ik dat alles binnenwaarts jeukt. Mijn ogen, mijn neus, mijn gehemeltje mijn keel, ..

zelfde hier.
Wordt snachts minimaal 1x wakker van het niezen..
Laatste week heb ik er super last van..daarvoor helemaal (bijna) nergens last van gehad..?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:13

Zo'n hor werkt echt niet
Mijn vriend heeft zo'n hor voor zijn raam en ik word gewoon wakker met dikke jeukende ogen Tong uitsteken

Dokter heeft me nieuwe medicatie voorgeschreven, ben benieuwd welke. Moet ze straks ophalen bij de apotheek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:15

hihi leuke verrassing Haha!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:15

Ik wil ook graag van die hoezen, ik hoop dat mijn huisarts eens meewerkt.

Ik heb vanochtend iets best wel stoms gedaan. Ik had gisteren een bloedneus van de neusspray, ook echt omdat mijn neus van binnen kapot was. Vanochtend was ik dat helemaal weer vergeten, dus ik spray vrolijk de spray in mn neus. AuW! Er staat nog wel in de bijsluiter dat je dat absoluut niet moet doen Tong uitsteken Maar ja, zit nu wel met het probleem, wat moet ik er wel tegen doen??

Ik had vanmorgen wel minder dichtgeplakte ogen, ik had ze al opengepeuterd voor ik in de badkamer kwam Lachen Wel is de huid rond mn ogen nu helemaal pijnlijk en beschadigd door al dat traanvocht...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:17

Hé! Mijn gehemelte jeukt ook heel erg! Is dat ook een reactie Haha! Ik leer nog eens wat, mijn oren jeuken ook Clown

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:18

mijne ook..

volgens mij zitten daar ook slijmbeurzen of iets in de richting Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:19

Maimai:
Ik spray ook gewoon als mijn neus weer snel bloed Lachen
Ik heb liever maar weer een bloedneus (even een paar keer flink snuiten en dan is het ook weer over, want dan zijn de bloedpropjes weg) dan de hele dag een lopende, kriebelende en dichtzittende neus....

Als jij positief bent getest voor huisstofmijt, dan krijg je echt zo dat foldertje mee en kan je het zelf aanvragen Lachen
(met een stempel van de arts natuurlijk)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:21

Haha hoop dat die nieuwe medicatie wel werkt Nagelbijten / Gniffelen

Mijn verhemelte jeukt ook zo! En in mijn oren..

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:22

Aha, dan moet ik er toch eens achteraan. Ik heb die test al jaren geleden gedaan en heb inmiddels ook niet meer dezelfde huisarts. Ik heb ook nooit foldertjes of wat dan ook meegekregen. HA zal wel hebben gedacht, die hele familie heeft het, die weten wel hoe het zit Tong uitsteken

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:23

Ik zou toch oppassen hoor met neusspray en bloedneuzen. Ik ben ongeveer 6 jaar geleden geholpen aan mijn neus omdat ik echt mega erge bloedneuzen kreeg, zomaar uit het niet, op elk moment van de dag. Helaas waren het geen kleine bloedneuzen, soms duurde het wel 45 min!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:24

Dat foldertje kreeg ik pas naar aanleiding van het huisbezoek van thuizorg dat die vrouw schrok dat ik helemaal geen hoezen had en dat ik niet eens wist dat die bestonden Clown ... mijn huisarts heeft daar zelf nooit aan gedacht Boos! (longartsen trouwens ook nooit.. slechte zaak!)
Terwijl al bekend is vanaf mijn 10de dat ik ernstige huisstofmijtallergie heb...
Tijd dat de dokter met pensioen gaat! Haha!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:25

Homeopathische neusspray gebruiken?
Nadeel van gewone neussprays is dat het je slijmvlies beschadigt en dat kan leiden tot bloedneuzen.

Heb nu ook een neusspray die ik maar een week mag gebruiken en het beschadigt nu al mijn neus van binnen Scheve mond

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:27

Ik kreeg overigens geen bloedneuzen van neusspray hoor Knipoog Oorzaak bij mij was onbekend.