Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zap schreef:Al eet ik 10 patatzaken leeg en ren ik 10 supermarkten af om snoep te halen.. dan nóg is het mijn beslissing om niet in jullie rook te zitten. Wat ik eet is mijn zaak en het is zeker niet aan jullie om te beslissen dat ik ongezond eet en dus ook maar in jullie rook kan zitten.
Het is gewoon een feit (denk ik![]()
) dat jou ongezonde verslaving ook ongezond is voor mij (jaja..net als zoveel andere dingen, maar daar gaat het hier niet over). Als ik 10 repen chocola opeet.. dan is dat echt niet slecht voor jullie.
Ik heb ook het idee dat roken en horeca zowat bij elkaar hoort... netzoals drank er vaak ook bij hoort. Eigenlijk is het ergens wel jammer dat mensen verslaafd zijn.. en snap ik het ook echt niet.
En ik ben echt de beroerdste niet hoor.. beetje rook hoort er bij een stapavond wel bij. Dus mij jagen ze nu echt niet weg!
slimmerik schreef:Het is bewezen dat rokers gezondheidsproblemen aan hun omgeving toebrengen. Dat is de reden dat ze alleen buiten en in eigen huis mogen roken Tallie_Ho .
En wat flauw om overgewicht erbij te halen. Dit topic gaat daar gewoon niet over. Als je tegen het rookverbod bent, kom dan met argumenten die over het roken gaan.
slimmerik schreef:Het is bewezen dat rokers gezondheidsproblemen aan hun omgeving toebrengen. Dat is de reden dat ze alleen buiten en in eigen huis mogen roken Tallie_Ho .
En wat flauw om overgewicht erbij te halen. Dit topic gaat daar gewoon niet over. Als je tegen het rookverbod bent, kom dan met argumenten die over het roken gaan.
slimmerik schreef:Het rookverbod komt er niet voor niets Tallie_Ho . Maar de "goede" rokers worden hiermee inderdaad de dupe van de slechte. Een goede roker, rookt altijd buiten. In mijn kennissenkring ken ik genoeg rokers die altijd buiten roken en zelfs in eigen huis niet roken (voor de kinderen die ze hebben). Zij roken in de kroeg wel. Gewoon omdat het daar vergeven is van de asbakken en zo. Zij verwonderen zich er dan ook over dat er nu ineens zo moeilijk over gedaan wordt. Het is toch maar een kleine moeite even naar buiten te gaan?
slimmerik schreef:Het rookverbod komt er niet voor niets Tallie_Ho . Maar de "goede" rokers worden hiermee inderdaad de dupe van de slechte. Een goede roker, rookt altijd buiten. In mijn kennissenkring ken ik genoeg rokers die altijd buiten roken en zelfs in eigen huis niet roken (voor de kinderen die ze hebben). Zij roken in de kroeg wel. Gewoon omdat het daar vergeven is van de asbakken en zo. Zij verwonderen zich er dan ook over dat er nu ineens zo moeilijk over gedaan wordt. Het is toch maar een kleine moeite even naar buiten te gaan?
Tallie_Ho schreef:Wat ik hier mee wil zeggen, de goede lijden onder de kwade, maar de goede worden ook meteen over 1 kam geschoren met de kwade, dat stuit me een beetje tegen de borst. Het gebeurt ook in dit topic, daarom ga ik er zo fel tegenin
slimmerik schreef:Tallie_Ho schreef:Wat ik hier mee wil zeggen, de goede lijden onder de kwade, maar de goede worden ook meteen over 1 kam geschoren met de kwade, dat stuit me een beetje tegen de borst. Het gebeurt ook in dit topic, daarom ga ik er zo fel tegenin
Dat bedoelde ik dus ermee dat de goeden de dupe worden van de slechten. Dat ze over een kam worden geschoren. Er zijn meer sociale rokers als a-sociale rokers. Helaas veroorzaken de a-sociale rokers dermate grote overlast dat er zulke maatregelen genomen worden. Hetzelfde overkomt de goede voetbalsuporter.
Zolang een roker niet inziet dat ie (over)last veroorzaakt voor de niet-roker zijn er keiharde regels nodig.
lisiejhorse schreef:@ slimmerik
Nee hoor, ik krijg geen gezeik. De kroegbaas krijgt gezeik. En geloof me, die is héél zuinig op zijn vergunning
Hoezo kakkers? Als je als roker het rokersverbod negeert dan ben je imo een aso.
------------------------------------------------------------------------
Vooral de laatste zin, ik weet niet wat voor ogen jij hebt maar ik heb hier nooit gemeld dat ik rook !![]()
En als je zo op je gezondheid let, ik zie jou zo vaak online bij bokt, computeren is ook slecht voor je
Needje schreef:haha, fotooooooooo
sunshine schreef:Ik denk als je straks nergens meer mag roken, dat de rokers vanzelf gaan stoppen.