Rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:47

Nee, het woord werk in werkplek heeft nl een andere betekenis ....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:51

Blond vertel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:51

zap schreef:
Al eet ik 10 patatzaken leeg en ren ik 10 supermarkten af om snoep te halen.. dan nóg is het mijn beslissing om niet in jullie rook te zitten. Wat ik eet is mijn zaak en het is zeker niet aan jullie om te beslissen dat ik ongezond eet en dus ook maar in jullie rook kan zitten.
Het is gewoon een feit (denk ik Tong uitsteken Haha!) dat jou ongezonde verslaving ook ongezond is voor mij (jaja..net als zoveel andere dingen, maar daar gaat het hier niet over). Als ik 10 repen chocola opeet.. dan is dat echt niet slecht voor jullie.
Ik heb ook het idee dat roken en horeca zowat bij elkaar hoort... netzoals drank er vaak ook bij hoort. Eigenlijk is het ergens wel jammer dat mensen verslaafd zijn.. en snap ik het ook echt niet Haha!.
En ik ben echt de beroerdste niet hoor.. beetje rook hoort er bij een stapavond wel bij. Dus mij jagen ze nu echt niet weg! Haha!

Een verslaving aan chocolade en ongezond voedsel is wel slecht voor mij Haha! Het kost mij veel geld als jij gezondheids problemen krijgt door zware obesitas Clown Daar betalen mensen veel geld voor aan hun verzekering terwijl ze bijvoorbeeld zelf nooit ziek zijn Knipoog

Ik ben zelf ook wat zwaarder, maar bijna nooit ziek, dat komt omdat ik gezond probeer te blijven leven. Mensen die 10 repen choco per dag eten en zeggen dat het hun pakkie aan is, zeggen dus hetzelfde als de roker die overal een peuk opsteekt zonder na te denken. Knipoog

Dus ja, iedere verslaving heeft zijn uitwerking op de maatschappij, of het nu drank, drugs, roken of eetverslaving is, het hele land heeft er last van.. Knipoog

Dit is overigens geen aanval op jou persoonlijk Haha! Dat wil ik er wel even bij zeggen Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:55

Het is bewezen dat rokers gezondheidsproblemen aan hun omgeving toebrengen. Dat is de reden dat ze alleen buiten en in eigen huis mogen roken Tallie_Ho .

En wat flauw om overgewicht erbij te halen. Dit topic gaat daar gewoon niet over. Als je tegen het rookverbod bent, kom dan met argumenten die over het roken gaan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:57

slimmerik schreef:
Het is bewezen dat rokers gezondheidsproblemen aan hun omgeving toebrengen. Dat is de reden dat ze alleen buiten en in eigen huis mogen roken Tallie_Ho .

En wat flauw om overgewicht erbij te halen. Dit topic gaat daar gewoon niet over. Als je tegen het rookverbod bent, kom dan met argumenten die over het roken gaan.

Nou inderdaad! Ja

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:06

Bij ons stonden vroeger op een verjaardag de glaasjes met sigaretten op tafel
Mijn moeder heeft tijdens de zwangerschap doorgerookt, ach dan is de baby maar iets lichter.
Ik ben verslaafd geweest door het meeroken van alee visite.

Toen ik op mijzelf woonde bleek dat ik astma had en niet zo een lichte vorm ook.
Doordat jaren als kind meeroken enz heb ik zelfs al een paar keer met een status in het ziekenhuis
gelegen op het randje.
Mijn moeder heeft nu een enorm schuldgevoel, waarop ik altijd zeg
Mam je wist toendertijd niet hoe slecht het was
De kreten als"'een tevreden roker is geen onruststoker' enz vlogen in het rond

Nu weten we wel hoe slecht het is en nog in gelegenheden waar kinderen kunnen komen( restauants) steekt
men rustig een sigaret op, niet te begrijpen
Wij waren vorig jaar op vakantie in Italie, ik kon voor het eerst in 30 jaar gewoon uit eten
zonder eerst iemand naar binnen te moeten sturen om te kijken of ik er wel zou kunnen zitten

Ik ben dus voor het rookverbod.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:12

slimmerik schreef:

Kijk, daar begrijp je mij verkeerd Clown Ik ben helemaal niet tegen Haha! Zoals ik al meer dan 1x in dit topic heb aangegeven Haha!

Maar de roker word altijd als een paria neergezet, zo ook in dit topic. Tong uitsteken De zuiperd die achter het stuur kruipt met 14 bier is ook een gevaar.. Net zo goed als de krackverslaafde in de tram die zijn gore spuiten laat slingeren waar b.v kinderen aan gaan zitten

En het was alleen maar om een punt aan te halen slimmerik, niet om met het vingertje te wijzen zoals men hier wel naar de rokers doet Knipoog

Ik rook op dit moment al niet eens op plekken waar kinderen of oude mensen zitten. Geeft iemand aan er last van te hebben op een plek waar het nu nog WEL mag, dan maak ik hem uit, ik let er altijd op. En als het verbod er straks is, nou ja, so be it, dan rook ik toch alleen buiten of thuis? Simpel zat Haha!

Zo veel rook ik overigens toch niet, ik doe gemiddeld 3 tot 4 dagen met een pakje van 19 stuks Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:37

Het rookverbod komt er niet voor niets Tallie_Ho . Maar de "goede" rokers worden hiermee inderdaad de dupe van de slechte. Een goede roker, rookt altijd buiten. In mijn kennissenkring ken ik genoeg rokers die altijd buiten roken en zelfs in eigen huis niet roken (voor de kinderen die ze hebben). Zij roken in de kroeg wel. Gewoon omdat het daar vergeven is van de asbakken en zo. Zij verwonderen zich er dan ook over dat er nu ineens zo moeilijk over gedaan wordt. Het is toch maar een kleine moeite even naar buiten te gaan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:43

slimmerik schreef:
Het rookverbod komt er niet voor niets Tallie_Ho . Maar de "goede" rokers worden hiermee inderdaad de dupe van de slechte. Een goede roker, rookt altijd buiten. In mijn kennissenkring ken ik genoeg rokers die altijd buiten roken en zelfs in eigen huis niet roken (voor de kinderen die ze hebben). Zij roken in de kroeg wel. Gewoon omdat het daar vergeven is van de asbakken en zo. Zij verwonderen zich er dan ook over dat er nu ineens zo moeilijk over gedaan wordt. Het is toch maar een kleine moeite even naar buiten te gaan?

Ik vind de goede roker helemaal niet de duppe, zij verstaan dat het gewoon normaal is als je iets slechts wil je er andere niet mee moet belasten, zo heb ik vele in mijn vriendenkring, maar goed die lachen ook niet met de cijfers van sterven door passief roken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:43

slimmerik schreef:

Ben ik absoluut met je eens, het komt er niet voor niets Knipoog

En de goede lijden altijd onder de kwade Knipoog Ik ga ook hier op kantoor naar buiten, ook al zit ik alleen.. Laatst kwamen er een paar monteurs van een externe partij, die vroegen mij waarom ik niet gewoon binnen rook, ik zit immers toch de hele dag alleen..

Allereerst mag het niet, ook al zit ik alleen.. Daarnaast vind ik het ook smerig als het hier naar nicotine gaat meuren, zelfs voor mij als roker is het vies. Ik rook ook bijna niet in mijn auto overigens Knipoog Of ik moet echt stilstaan dat het raam open kan, anders gaat mijn auto ook naar nicotine meuren, wat ik ook smerig vind..

Wat ik hier mee wil zeggen, de goede lijden onder de kwade, maar de goede worden ook meteen over 1 kam geschoren met de kwade, dat stuit me een beetje tegen de borst. Het gebeurt ook in dit topic, daarom ga ik er zo fel tegenin Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:48

Tallie_Ho schreef:
Wat ik hier mee wil zeggen, de goede lijden onder de kwade, maar de goede worden ook meteen over 1 kam geschoren met de kwade, dat stuit me een beetje tegen de borst. Het gebeurt ook in dit topic, daarom ga ik er zo fel tegenin Knipoog

Dat bedoelde ik dus ermee dat de goeden de dupe worden van de slechten. Dat ze over een kam worden geschoren. Er zijn meer sociale rokers als a-sociale rokers. Helaas veroorzaken de a-sociale rokers dermate grote overlast dat er zulke maatregelen genomen worden. Hetzelfde overkomt de goede voetbalsuporter.

Zolang een roker niet inziet dat ie (over)last veroorzaakt voor de niet-roker zijn er keiharde regels nodig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:18

slimmerik schreef:
Tallie_Ho schreef:

Dat bedoelde ik dus ermee dat de goeden de dupe worden van de slechten. Dat ze over een kam worden geschoren. Er zijn meer sociale rokers als a-sociale rokers. Helaas veroorzaken de a-sociale rokers dermate grote overlast dat er zulke maatregelen genomen worden. Hetzelfde overkomt de goede voetbalsuporter.

Zolang een roker niet inziet dat ie (over)last veroorzaakt voor de niet-roker zijn er keiharde regels nodig.

Ieuw, zijn we het gewoon als roker en niet roker eens met elkaar, haha Eng hoor Clown

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:56

zo, moest even bijlezen Haha!

Ik vermoed dat er wel degelijk streng gecontroleerd gaat worden of er in een kroeg gerookt wordt. Je hebt nu ook speciale opsporingsambtenaren die werkplekken controleren op het rookvrij zijn. Als er in een bedrijf gerookt wordt (niet in de rookruimte) dan riskeert het bedrijf een hele forse boete (tot in de duizenden euro's!)
Dus een kroegbaas mag niet roken in zijn kroeg, al zit hij alleen.

In Noorwegen geldt dus ook een rookverbod in een kroeg. Behalve als het een besloten feest is. Dus wat gebeurt er: om 2 uur snachts gaat de deur op slot en zit men alsnog in de kroeg te roken. Ik denk dat dit soort dingen ook in Nederland gaat gebeuren.
Niet-rokers ga nou niet gelijk lopen miepen hierover: je hebt dan de keus om de kroeg te verlaten!

Verder denk ik idd dat de goed de dupe worden van de slechte, maar dat gebeurt altijd als men een groep over 1 kam scheert. Hier ontkom je niet aan.

Ach, ik weet dat ik een nette roker ben (niet waar kinderen zijn, gooi m'n asbak vd auto in mijn eigen container, gooi geen peuken op de grond waar niet gerookt wordt (bv op stal als ik buiten sta) enz enz.
Maar ik voel me wel aangesproken als men zegt: die vieze rokers houden nooit rekening met ons enz. Dat steekt mij, want ik doe het wel. En ik weet zeker (en dat is ook al duidelijk aangegeven in dit topic!) dat er een heleboel rokers met mij zijn.

Ach, deze discussie kan eindeloos doorgaan en ik denk dat wij er hier op bokt niks mee bereiken, behalve dat men elkaar verwijten maakt.

ps: weet je wel hoeveel de regering verdient met de accijnsen op tabak!! Ze willen echt niet dat iedereen gaat stoppen hoor, vandaar dat ze dat echt niet gaan stimuleren. Ze doen alleen alsof!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:12

Ik ben het helemaal eens met het rookverbod!
Ik ben zelf een niet-roker en erger me dus heel erg aan mensen die zitten te roken in een restaurant. Je kan niet lekker uitgaan of heel je haren en kleding stinken weer naar de rook, vandaar dat ik bijna nooit ga. Ook krijg ik ontzettend last van traanogen.
Daar komt nog bovenop dat meeroken hartstikke ongezond is en daar kies je niet zelf voor.

Kortom: binnenkort weer lekker uit en lekker eten zonder rooklucht. Knipoog

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:47

@ slimmerik

Nee hoor, ik krijg geen gezeik. De kroegbaas krijgt gezeik. En geloof me, die is héél zuinig op zijn vergunning

Hoezo kakkers? Als je als roker het rokersverbod negeert dan ben je imo een aso.

------------------------------------------------------------------------

Vooral de laatste zin, ik weet niet wat voor ogen jij hebt maar ik heb hier nooit gemeld dat ik rook ! Knipoog

En als je zo op je gezondheid let, ik zie jou zo vaak online bij bokt, computeren is ook slecht voor je Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:55

lisiejhorse schreef:
@ slimmerik

Nee hoor, ik krijg geen gezeik. De kroegbaas krijgt gezeik. En geloof me, die is héél zuinig op zijn vergunning

Hoezo kakkers? Als je als roker het rokersverbod negeert dan ben je imo een aso.

------------------------------------------------------------------------

Vooral de laatste zin, ik weet niet wat voor ogen jij hebt maar ik heb hier nooit gemeld dat ik rook ! Knipoog

En als je zo op je gezondheid let, ik zie jou zo vaak online bij bokt, computeren is ook slecht voor je Bloos

Waar schrijf ik dat ik jou "roker" noem?
En wat mijn bokken en gezondheid betreft? Mijn lap zit op het stuur van mijn hometrainer ROFL
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 23-01-08 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:56

haha, fotooooooooo

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:59

Oh jee, als 8 uur per dag achter de pc zitten zo slecht is moet ik dat maar eens aan mijn werkgever gaan vertellen Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:04

Needje schreef:
haha, fotooooooooo

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:04

Haha! Haha! Haha!

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:07

*LOL* *LOL*

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:13

Ik denk als je straks nergens meer mag roken, dat de rokers vanzelf gaan stoppen.

Ja, rookverbod mag van mij morgen al in gaan !

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:14

Dat denk ik niet Sunshine..
Tenminste ik ga echt niet stoppen met roken als ik in Nederland geen sigaretje in een kroeg mag roken hoor.

Dan maar naar Belgie. Vork
Al ga ik ook (bijna) nooit uit in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:17

sunshine schreef:
Ik denk als je straks nergens meer mag roken, dat de rokers vanzelf gaan stoppen.

Verward
Dacht ut niet Pling Ben veel te trots dat ik een gezellige roker ben Vork

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:14

Jammer dat sommige mensen zonder sigaret niet gezellig denken te zijn. Huilen