Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovebonney schreef:Dat ik te horen kreeg dat ik suiker, had stond me leven ook even op zijn kop! En dat 2 dagen voor mijn 19 verjaardag
Maar ik vind ook dat het net is hoe je ertegen aan kijkt. Als je de hele tijd gaat zitten sippen, heb je hier niks aan en andere om je heen ook niet. En tuurlijk heb iedereen wel even zijn moment dat het toch even niet lekker gaat.
Suikerziekte is toch een ziekte waar je dag in, dag uit mee bezig bent, maar dit went ook! Tenminste dat zijn tot nu toe mijn ervaringen
MI1990 schreef:@Carolinef: klopt het dat je in de 'Ros' staat?
MoniqueT schreef:Goh, moeilijk he? Diabetes is inderdaad iets waar vaak heel makkelijk over gedaan wordt. Maar als je al in je eigen gezin geen begrip vindt, wordt het wel een heel eenzame ziekte ... Ik kom dat ook in de praktijk wel tegen hoor en ik vind het altijd zo sneu voor degene die er mee zit.
Tja, je kan van mij het advies verwachten, maar als je lid bent van de Diabetesvereniging, krijg je in elk geval elke maand een goed blad wat je ze eens kan laten lezen (tip, laat slingeren op de wc, daar lezen ze hier alles). Ik kan me bijna niet voorstellen dat mijn partner niet zou vragen naar mijn waarden, mijn uitslagen en dergelijke.
Ik weet wel dat mijn moeder na een jaar of zes volgens mij nog steeds niet snapt dat diabetes je leven behoorlijk kan beheersen, zeker in het begin, maar dat je nooit 'vrij' bent ervan. Ik heb in het begin echt vaak moeten horen dat ik er veel te veel mee bezig was![]()
Vréselijk vond ik dat, ik deed zo mijn best en je kreeg een trap na ook nog.
Ik zou jullie zo even een knuffel willen geven, het is zo belangrijk dat je omgeving begrip kan opbrengen
MI1990 schreef:nog even wat leuks
ik ga 17 april met tienerpoli(jongeren met diabetes) skieen in Kardingevind ik ook wel leuk om met andere kinderen erover te praten enzo
Citaat:Bron: Wikipedia:
Hypoglykemie na maaltijden
Sommige mensen ervaren klachten zoals zwakte, trillen, hartkloppingen of zweten na maaltijden. Dit fenomeen werd (functioneel) hyperinsulinisme genoemd. De gedachte was dat de klachten werden veroorzaakt doordat het lichaam met een te hoge insuline-afgifte reageerde op de inname van koolhydraten. Hierdoor zou na het eten van een suikerrijke maaltijd de bloedglucosespiegel te snel dalen en dat zou leiden tot de klachten.
Uit wetenschappelijk onderzoek is inmiddels duidelijk geworden dat functioneel hyperinsulinisme zeer onwaarschijnlijk is. Ten eerste komt een te lage bloedglucosewaarde na het eten van een suikerrijke maaltijd bij tenminste 10% van gezonden voor, zonder dat er sprake is van klachten[1]. Ten tweede correleren bij patiënten die van dit symptoom werden verdacht de klachten slecht met de glucosewaarden[2]. Ten derde werd bij klachten geen verhoogd cortisol of adrenaline gevonden[3].
In de reguliere geneeskunde wordt het bestaan van functioneel hyperinsulinisme dan ook sterk betwijfeld. In de alternatieve geneeskunde echter wordt wel geloofd in deze diagnose. Alternatieve behandelaars schrijven hun patiënten een streng suikervrij dieet voor, dat wil zeggen dat de patiënt geen dingen meer mag eten met een hoge glykemische index