Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:33

leuk schimmelig,ik wacht af Lachen

wie heeft er ervaring met http://www.dekrater.nl ?

ik ben nog steeds druk aan het zoeken naar een edelsteenwinkel bij mij in de buurt.
die zat er wel,maar is helaas gesloten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:35

runningkawa schreef:
Ik ben dat helemaal met je eens rock Ja
Ik denk juist dat veel "zwevers" het minst zweven van allemaal Lachen

Het realiteitsbesef is compleet anders t.o.v. mensen die zeggen met beiden benen aan de grond te zijn.
Af en toe best vermoeiend om met sommige mensen te converseren. Ik hoef ze echt niet te overtuigen van 'ding', maar soms zouden ze wel meer respect mogen hebben. Niet perse voor mijzelf, maar voor het gemeenschappelijk goed.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:37

Snoevie schreef:

ik ben nog steeds druk aan het zoeken naar een edelsteenwinkel bij mij in de buurt.
die zat er wel,maar is helaas gesloten.

Geen ervaring mee, maar als je wat steentjes nodig hebt laat het even weten dan! Scheelt je weer afschuwelijk veel geld, hihi Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:40

Er zijn inderdaad een boel webwinkels. Zelf ben ik erg fan van wicca-magick.nl, en ik haal ook erg veel in de takoda webshop (www.takoda.nl) maar dat zijn ook vrienden van me. Knipoog

Stenenwinkeltje in Krommenie (da's nog wel te doen vanuit Hoorn): www.pendeltje.nl ze pendelen het ook voor je uit als je dat wilt. Verder lekkere thee, veel boeken, tarotkaarten, wierook, etc.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:41

PM is onderweg schimmelig Haha!

dank voor de info Rock,ik ga bij beide links even kijken

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:44

Snoevie schreef:

Pellie op bokt heeft daar altijd wel fijne ervaringen mee Ja

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:50

Snoevie schreef:
als het je zo ergert,waarom kom je dan toch in dit topic Tong uitsteken

het stond nog in mijn 'eigen berichten' lijst en ineens stond ie er weer tussen, dus was het weer actief. Het blijft toch intrigerend dat volwassen mensen geloven in de kracht van een verbinding van Silicium met wat IJzer verontreiniging al dan niet er doorheen, terwijl ze van Sinterklaas en kabouters inmiddels wél inzien dat die niet bestaan.

Even teruggelezen. Ik vind dat RobvdPk hele rake dingen zegt, jammer dat zijn mond nu voor drie maanden gesnoerd is

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:04

Arabesk schreef:
Even teruggelezen. Ik vind dat RobvdPk hele rake dingen zegt, jammer dat zijn mond nu voor drie maanden gesnoerd is

Alweer???? Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:26

Al is het gebakken lucht, laat een ieder vrij over wat hij/zij er bij voelt. Daar hoeft niet steeds een denegerend wederwoord op te komen. Mij krijg je iig niet om er mee en zo ken ik er nog wel meer, omdat zij de werking er van gezien hebben. En dan is het misschien maar Silicum met wat ijzer in allerlei mooie kleuren, boeien!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:27

ik zweer bij de http://www.dekrater.nl en http://www.ametrien.nl daar worden de stenen goed aangemeten Ja momenteel kom ik meer bij arno van de ametrien omdat dat iets meer op de route van mijn werk ligt Lachen

ara, heb je zelf inmiddels al een steen uitgeprobeerd? Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:29

Cheveyo schreef:
Al is het gebakken lucht, laat een ieder vrij over wat hij/zij er bij voelt. Daar hoeft niet steeds een denegerend wederwoord op te komen. Mij krijg je iig niet om er mee en zo ken ik er nog wel meer, omdat zij de werking er van gezien hebben. En dan is het misschien maar Silicum met wat ijzer in allerlei mooie kleuren, boeien!

Daar sluit ik me helemaal bij aan OK dan!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:44

Arabesk schreef:
Snoevie schreef:

het stond nog in mijn 'eigen berichten' lijst en ineens stond ie er weer tussen, dus was het weer actief. Het blijft toch intrigerend dat volwassen mensen geloven in de kracht van een verbinding van Silicium met wat IJzer verontreiniging al dan niet er doorheen, terwijl ze van Sinterklaas en kabouters inmiddels wél inzien dat die niet bestaan.

Als je niet gelooft in de kracht van Silicium verbindingen, dan heb je blijkbaar 30 jaar lang in een grot gewoond Tong uitsteken want dat zou betekenen dat je geen digitale technologie gebruikt, dus goeie tip voor je Tong uitsteken Gooi je laptop, telefoon, alles waar chips in zitten maar het raam uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:58

Ik heb een zoon met epilepsie,kan ik hem stenen geven zonder dat het kwaad kan of zou het ook tegen zijn medicatie kunnen werken?

Ik heb een boekje in huis en een zinkeltje in de buurtmdus aan stenen kan ik wel geraken.Ik twijfel alleen of het wijs is.

Mijn paard heeft een mooi bandje met stenen gemaakt door die mevrouw van het winkeltje.Ze heeft het een tijd gedragen vanwegen een verhuizing.Eèn van de bergkristalletjes is paars geworden?het bandje heb ik afgezassen en terug opgeladen in de zonmzou ik het als sierbandje kunnen gebruiken,ik wilde er eigenlijk een frontriem van maken Bloos

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 02:38

Bonte schreef:
Arabesk schreef:

Alweer???? Knipoog

Jammer ja.
Eindelijk eens iemand die gewoon schrijft hoe dingen zijn zonder bevooroordeeld te zijn.
Al wat hij schrijft is gewoon de naakte waarheid en is terug te vinden in geschriften of op internet. Dat men dat hier op Bokt niet kan waarderen zegt meer over Bokt dan over RobvdPK.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 03:06

Ach je zult overal voor- en tegenstanders bij hebben, doe wat je niet laten kan en laat wat je niet doen kan Knipoog.
Als er geen belangrijker dingen zijn dan iemand van zijn geloof te proberen te trekken terwijl ze aangeven dat ze dat niet willen, dan maak je vast niet veel belangrijkers mee in je leven en is het imo zonde van je energie. Respect voor andersdenkenden kan op diverse manieren getoond worden maar hier heb ik ze nog niet gezien volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:43

waarheid...proest! Nagelbijten / Gniffelen

Arabesk, zoals jij weet heeft alles trillingen. Zo ook het menselijk lichaam.
Ook edelstenen hebben trillingen. En dat je dat kunt meten is bekend.

Als je steeds in een bepaalde trilling zit kan het zijn dat jeje daardoor niet zo lekker voelt.
Zet er een andere trilling bij die de eerdere trilling daardoor opheft voel je je weer lekker

Maar dat is al eerder in het topic aangehaald.

Ach vroeger werd ook iedereen die zei dat de aarde niet plat was als gek versleten.
En iedereen die dacht te kunnen vliegen was ook gestoord want met de zwaarte kracht kon echt alleen een vogel dat. En bellen zonder snoertje, had dat een eeuw terug eens ieamand wijs proberen te maken? ....gelukkig zijn we ondertussen verder... kunnen we dingen meten. En dingen die we nu nog niet kunnen meten, wat over honderd jaar heel normaal is om te weten Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:45

ieder mag zijn mening geven,maar die Rob nogwat deed dat nogal ongenuanceerd,niet voor niets zal hij een ban hebben.

discussie is leuk,maar hou het wel respectvol ook voor jou arabesk.
jij word ook pissig als mensen jou gaan bekritiseren op die manier,over jou keuzes.

en hopla prima wat je gelooft,maar er zijn idd teksten op internet te vinden over dat het niet juist is wat er hier verkondigd word.
maar waarom stoort dat jou zo?
en zo what als mensen zich er beter mee voelen,wat maakt dat nou uit?
ieder zijn keuze hoor wel graag een beetje respect kunnen opbrengen voor elkaar

*edit: ik ga toch ook niet in een topic over god binnenvallen en roepen dat het niet waar is(wat ik dus persoonlijk wel denk,maar wie ben ik!)dat is ook erg onrespectvol,ook al denk ik dat hij niet bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:35

Om nog even terug te komen op vervuilingen... Een pure steen heeft juist geen vervuilingen Knipoog Dat is ook waarom een pure steen wél kan werken, en een baksteen niet.

Uiteraard zijn er wel stenen met insluitsels (zoals mosagaat, en lapis lazuli).

Ooit, ooit wil ik zelf een steen gaan zoeken. En als ik hem vind, dan weet ik dat hij voor mij is.

Over bans trouwens... Dat zal denk ik niet alleen met Rob zijn mening te maken hebben, maar zeer zeker met de manier waarop hij die geuit heeft, en de manier waarop hij (imo zeer bot) keihard tegen een mod inging. Zoek en je zal vinden.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:55

Ach ja, zolang je op Bokt maar rond de pot blijft draaien is het goed.
Als je hier je nek durft uit te steken en gewoon zegt wat je bedoel krijg je een ban.
En waarom mag men hier niet je eigen mening geven als je het met zaken niet eens bent?
Daar is het toch een forum voor?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:59

Misschien is het een idee om een eigen topic te openen als je het niet met dingen eens bent waar daar over gediscussieerd kan worden? Lachen
Dan kan het hier gezellig blijven en over edelstenen en hun werking blijven gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:04

hopla schreef:
Ach ja, zolang je op Bokt maar rond de pot blijft draaien is het goed.
Als je hier je nek durft uit te steken en gewoon zegt wat je bedoel krijg je een ban.
En waarom mag men hier niet je eigen mening geven als je het met zaken niet eens bent?
Daar is het toch een forum voor?

Dit is het laatste wat ik hierover zal zeggen...

Het is een héél verschil of je zegt: "Ik vind de werking van edelstenen onzin, want ik moet de bewijzen er nog voor zien!" (= mening)

En: "Jullie zijn allemaal krankjorum dat jullie geloven in de achterlijke werking van stukjes rots want het is een FEIT dat het niet werkt!"

Als hij kan bewijzen dat het NIET werkt, DAN is het een feit. Feiten zijn meetbaar. En beledigingen zijn niet alleen totaal irrelevant, maar ook compleet onnodig.

Ik geloof ook niet in een God zoals de Christenen dat geloven. Maar het is geen FEIT dat hij niet bestaat, want daar heb ik geen bewijzen voor.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 13:14

Arabesk schreef:
Snoevie schreef:

Enige tijd geleden wilde je zelf dit 'onkruid' uitproberen, niet de stenen maar wel een alternatieve methode. Ik heb nog gevraagd hoe dast bevallen is. Jammer dat je er geen antwoord op geeft en enkel 'fabeltjes de wereld uit wilt helpen'

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:46

Inderdaad, zo heb ik Arabesk ook recent een PB gestuurd, want ik stond versteld na alle glucosamine-afkraak-topics, zij het nu zelf voor haar paard gebruikt en ondervindt dat het werkt. Ik heb wel antwoord gehad trouwens Haha! Tong uitsteken

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:38

Je kunt het ook gewoon zelf negeren als de ander dat echt niet kan opbrengen Knipoog

Vinden jullie dat er verschil zit tussen de werking van edelsteenhangers met een geplakt kapje/oogje en edelsteenhangers met een ingeboord/gelijmd oogje?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:40

Het verschil dat ik opmerk ligt vooral tussen getrommeld en ruw, en de grote van de stenen.