Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:33

nogmaal ik ben daar helemaal niet tegen! maar het blijft je eigen verantwoordelijk heid als je zwanger word! kan niemand mee oneens zijn want jij gaat toch naar bed met zoon kerel! Lachen dus is het je eigen verantwoordelijke heid als je zwanger raakt. en dan sta je voor de keus laat ik het kind groeien en geef ik het een kans of laat ik het weg halen. en daarbij is mijn mening dat je het moet houden! omdat het een kans verdient in de maatschapij. maarja hierbij hou ik maar op met discusieren want het zijn te veel tegen 1 en ik denk niet dat ik jullie mening kan veranderen Knipoog veel suc-6 nog met discusieren

MISTRAL94

lottehorse schreef:
nogmaal ik ben daar helemaal niet tegen! maar het blijft je eigen verantwoordelijk heid als je zwanger word! kan niemand mee oneens zijn want jij gaat toch naar bed met zoon kerel! Lachen dus is het je eigen verantwoordelijke heid als je zwanger raakt. en dan sta je voor de keus laat ik het kind groeien en geef ik het een kans of laat ik het weg halen. en daarbij is mijn mening dat je het moet houden! omdat het een kans verdient in de maatschapij. maarja hierbij hou ik maar op met discusieren want het zijn te veel tegen 1 en ik denk niet dat ik jullie mening kan veranderen Knipoog veel suc-6 nog met discusieren

Afschaffen dus die seks, levert ook alleen maar verplichtingen op *LOL*

Hermelijn

tamorka schreef:
Ja klopt. /En het toont aan dat er eigenlijk een minimum leeftijd gesteld zou moeten worden aan geslachtsgemeenschap. Want dit leidt tot meer abortussen en daar ben ik dus weer tegen. Het toont aan dat ze minder verantwoording kunnen dragen voor seks en de consequenties daarvan en er DUS niet aan toe zijn. Laat ze maar wachten, ze kunnen het wel inhalen als ze mentaal wat volwassener zijn. Het zal ze echt niet schaden om te wachten. MAar niet wachten kan WEL schaden.

Je kan je natuurlijk ook afvragen wat de oorzaak er van is. Van wat ik me herinner van de middelbare school kregen wij pas echt seksuele voorlichting in de 2e, dus zo rond het 14e jaar. Blijkbaar is dat voor deze groep dus al te laat. Al eerder voorbehoedsmiddelen behandelen (bv op de basisschool) kan deze groep ondervangen.
Verder vraag ik me af hoe je een minimum leeftijd eraan wilt stellen. Ga je controleren waar alle 10-14 jarigen heen gaan?

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:34

_Scarlet_ schreef:
[Ben ik het absoluut mee eens hoor. Ik reageerde op Tamorka op de vorige bladzijde, die zich afvroeg waarom de rechten van het kind zwaarder wegen dan de rechten van de moeder, alleen ik was wat te langzaam Clown

Ik was ook Tamorka. MAar ik vind echter dat op het moment dat het kind nog niet levensvatbaar is voor geboorte (en ik geloof dat dat 25 weken is), dat tot op dat moment de belangen van de moeder zwaarder wegen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:35

lottehorse schreef:

Een mening moet je niet willen veranderen, maar je mag jou mening wel uiten en iedereen heeft respect te hebben voor elkaars mening. Het is van niemand uit (denk ik?) persoonlijk bedoeld. Maar daarom moet je toch wel een discussie kunnen voeren zonder weg te gaan?

paix

MISTRAL94 schreef:
lottehorse schreef:

Afschaffen dus die seks, levert ook alleen maar verplichtingen op *LOL*

ben niet tegen afschaffing Haha! is juist ook voor een heleboel dingen goed! Knipoog maar het levert id verplichtingen. en de vraag is kan je daar mee omgaan.. en er zijn dus mensen die dat duidelijk niet kunnen..

Hermelijn

lottehorse schreef:

Het is je eigen verantwoordelijkheid ja, maar het is ook mijn verantwoordelijkheid als ik een kind ter wereld breng waarvan ik weet dat ik het op dit moment geen goede thuissituatie en stabiele basis kan bieden. Deze kinderen hebben veel te vaak later problemen, waar de maatschappij voor opdraait (psychosociale problemen, problemen met de wet). Dus in hoeverre 'verdient' het dan een kans in de maatschappij?

tamorka

MISTRAL94 schreef:
Ik ben onwijs gek met dieren absoluut maar toch zijn dieren en mensen niet met elkaar te vergelijken. Ik ben tegen de dierproeven die betrekking hebben tot make-up ed. maar dierproeven met betrekking tot de medische wetenschap is toch maar goed (hoe erg ook voor de dieren) dat ze er zijn. Het heeft tenslotte al heel wat mensen levens gered hierdoor.

MAar je vindt het leven van een niet levensvatbare foetus belangrijker dan het leven van een dier?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:36

ik kan inderdada gewoon een disucsie voeren zonder meteen weg te gaan.. en ik weet dat het opersonlijk bedoeld is. maar als ik niemand kan overtuigen heeft het gewoon weinig zin Lachen en ik ben ook ziek dus ik ga dan liefer even in mijn bedje lezen Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:37

@lottehorse probeer jij dan maar NIET zwanger te raken de komende jaren Knipoog
Ik had er waarschijnlijk op jou leeftijd ook een uitgesproken mening over maar liep wel op mijn 19e
achter de kinderwagen....Niet zo slim Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:38

tamorka schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ik ben onwijs gek met dieren absoluut maar toch zijn dieren en mensen niet met elkaar te vergelijken. Ik ben tegen de dierproeven die betrekking hebben tot make-up ed. maar dierproeven met betrekking tot de medische wetenschap is toch maar goed (hoe erg ook voor de dieren) dat ze er zijn. Het heeft tenslotte al heel wat mensen levens gered hierdoor.

MAar je vindt het leven van een niet levensvatbare foetus belangrijker dan het leven van een dier?

Heb ik dat geschreven? Er wordt gevraagd hoe je een embryo ziet. Zo zie ik dat maar dat neemt niet weg dat ik een leven van een dier daarom anders zie. En nu wordt er gesproken over een niet levensvatbare foetus er wordt nu van alles bij gehaald.....

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:38

_Scarlet_ schreef:
Je kan je natuurlijk ook afvragen wat de oorzaak er van is. Van wat ik me herinner van de middelbare school kregen wij pas echt seksuele voorlichting in de 2e, dus zo rond het 14e jaar. Blijkbaar is dat voor deze groep dus al te laat. Al eerder voorbehoedsmiddelen behandelen (bv op de basisschool) kan deze groep ondervangen.
Verder vraag ik me af hoe je een minimum leeftijd eraan wilt stellen. Ga je controleren waar alle 10-14 jarigen heen gaan?

Ik weet niet waar de oorzaak ligt. Ik weet wel dat kinderen altijd zo snel mogeljk volwassen willen zijn, op enkele uitzonderingen na. ZE doen zich allemaal ouder voor dan ze zijn om erbij te horen. Ik denk dat in deze tijd het ze daarin gemakkelijker wordt gemaakt. Minder grenzen worden gesteld, op jonge leeftijd al uit mogen gaan op tijdstippen dat ze allang in bed zouden moeten liggen want ze zijn ECHt nog niet volwassen, flink bier laten zuipen zodat ze er prat op kunnen zijn dat ze weer dronken zijn geweest (oh hoe stoer) wat weer aantoont dat ze dus ook niet de consequenties van al die dronkenschap op jonge leeftijd voor hun gezondheid kunnen overzien, etc. Kan zoveel meer noemen nog.

GRENZEN stellen. Dat is de oplossing. En dat is de taak van de ouders. JE kinderen beschermen tegen zichzelf.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:40

tamorka schreef:
_Scarlet_ schreef:

Ik weet niet waar de oorzaak ligt. Ik weet wel dat kinderen altijd zo snel mogeljk volwassen willen zijn, op enkele uitzonderingen na. ZE doen zich allemaal ouder voor dan ze zijn om erbij te horen. Ik denk dat in deze tijd het ze daarin gemakkelijker wordt gemaakt. Minder grenzen worden gesteld, op jonge leeftijd al uit mogen gaan op tijdstippen dat ze allang in bed zouden moeten liggen want ze zijn ECHt nog niet volwassen, flink bier laten zuipen zodat ze er prat op kunnen zijn dat ze weer dronken zijn geweest (oh hoe stoer) wat weer aantoont dat ze dus ook niet de consequenties van al die dronkenschap op jonge leeftijd voor hun gezondheid kunnen overzien, etc. Kan zoveel meer noemen nog.

GRENZEN stellen. Dat is de oplossing. En dat is de taak van de ouders. JE kinderen beschermen tegen zichzelf.

De ouders helpen daar anders ook een handje bij hoor. Er zijn genoeg kinderen die nog kind willen zijn maar waavan de ouders te hoge verwachtingen hebben!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:40

Dit is natuurlijk weer een heel andere (interessante) discussie. Daar heb je zeker gelijk in. Maar je moet de hele maatschappij aanpakken om dit probleem te kunnen aanpakken, en het is nog maar de vraag of je alle ouders kan bereiken en of het dan het gewenste resultaat heeft.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:47

Ouders goed voorlichten over de gevolgen van hun beslissingen t.a.v. hun kinderen. En daarmee beginnen in groep 8, het jaar voordat ze naar de middelbare school gaan.
De gevolgen laten zien van vroeg uitgaan, van te veel drank, jonge leeftijd geslachtsgemeenshap.
Een goede ouder zal niet willen dat zijn/haar kind ladderzat thuis komt en met een lever cerose komt te zitten of een hersenbeschadiging (in coma in het ziekenhuis door drank op jonge leeftijd komt veel vaker voor, artsen pleiten er ook voor om leeftijdsgrens alcohol te verhogen naar 18), abortus etc.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:48

Ik vind dat als je zelf het initiatief neemt om met iemand naar bed te gaan, ook de verantwoordelijkheid bij jezelf ligt. Ondanks anticonceptie kan je soms toch zwanger raken, maar ik vind dit geen excuus om daardoor het leven van een kindje weg te nemen. In welke staat ik ook zal zijn, ik zal nooit mijn baby weg laten halen als ik perongeluk zwanger zou zijn. Het is en blijf je eigen verantwoordelijkheid!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:51

Abortus kan ook een heel verantwoordelijk besluit zijn... verantwoordelijker dan een kind krijgen terwijl je er niet voor wil/kan zorgen.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:52

Precies!

Het is moeilijk. Je wilt geen kind en je wilt geen abortus. Een van de 2 moet je ondergaan en er is in dit geval geen slechtste optie.
Ik zou daarom niet weten wat ik zou doen. MAar ik zou de beslissing van iemand anders in zo'n geval NIET veroordelen. Dat weet ik wel!
Laatst bijgewerkt door tamorka op 27-09-07 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:52

odetteke schreef:
Abortus kan ook een heel verantwoordelijk besluit zijn... verantwoordelijker dan een kind krijgen terwijl je er niet voor wil/kan zorgen.

Afgod

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:53

tamorka schreef:
Ouders goed voorlichten over de gevolgen van hun beslissingen t.a.v. hun kinderen. En daarmee beginnen in groep 8, het jaar voordat ze naar de middelbare school gaan.
De gevolgen laten zien van vroeg uitgaan, van te veel drank, jonge leeftijd geslachtsgemeenshap.
Een goede ouder zal niet willen dat zijn/haar kind ladderzat thuis komt en met een lever cerose komt te zitten of een hersenbeschadiging (in coma in het ziekenhuis door drank op jonge leeftijd komt veel vaker voor, artsen pleiten er ook voor om leeftijdsgrens alcohol te verhogen naar 18), abortus etc.

Dit heb ik ook altijd gezegd mijn kind zal niet op zo'n jonge leeftijd al zuipen ed. Maar als de kinderne in de omgeving van het kind dit wel mogen doen. Trek jij als ouder die dit niet wilt aan het kortste eind. Want dan willen kinderen bij vriendinnen slapen om op die manier alsnog te kunnen gaan stappen ed. Mijn ervaring is wel hoe harder jij nee zegt tegen een kind hoe harder ze dit wel doen. Beter is om ze te wijzen op de risico's al heeft dat op die leeftijd ook nog niet veel effect Bloos

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:55

MISTRAL94 schreef:
Dit heb ik ook altijd gezegd mijn kind zal niet op zo'n jonge leeftijd al zuipen ed. Maar als de kinderne in de omgeving van het kind dit wel mogen doen. Trek jij als ouder die dit niet wilt aan het kortste eind. Want dan willen kinderen bij vriendinnen slapen om op die manier alsnog te kunnen gaan stappen ed. Mijn ervaring is wel hoe harder jij nee zegt tegen een kind hoe harder ze dit wel doen. Beter is om ze te wijzen op de risico's al heeft dat op die leeftijd ook nog niet veel effect Bloos

Ik begrijp je probleem volkomen. En ik vind het een slechte zaak dat jij in de minderheid was, terwijl je in de meerderheid had moeten zijn.
Kennelijk moeten ouders opgevoed worden, over hoe ze grenzen moeten stellen aan hun kinderen omwille van hun kinderen. En daar doelde ik op. Hoe krijg je het in de meerderheid dat ouders bepalen dat hun kinderen niet op jonge leeftijd alcohol nuttigen en uitgaan en laat thuis komen? DAAR moet voor gezorgd worden.

Dus ouders voorlichten en erop tijd bij zijn. Het gedonder begint al op de middelbare school, soms al in de hoogste klas van de lagere school. Dus in die fase moeten ouders bewust worden gemaakt van de gevaren waaraan de kinderen worden blootgesteld indien ze ze alles maar laten doen waar ze zin in hebben.
Laatst bijgewerkt door tamorka op 27-09-07 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:55

Uit recent onderzoek van het trimbosinstituut is juist gebleken dat het stellen van grenzen de meest effectieve manier is om de kinderen van de alcohol af te houden ( was gisteren toevallig op het nieuws).

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:56

En als er IETS is waar mensen in nederland moeite mee hebben, is het HET STELLEN VAN GRENZEN.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:56

Gelukkig is mijn kind nog niet zover hoor, maar ik heb dat altijd geroepen. Alleen ga je nu dus meer letten op kinderen van een ander en merk je dus dat je aan het kortste eind zult trekken. Gelukkig is die van mij voorlopig nog niet zo ver en ik hoop idd dat de overheid hier iets mee gaat doen dat tegen die tijd dat die van mij zover is. Dat er strikte regels voor gelden, al zie ik dat nog niet zo snel gebeuren Boos!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:57

Ik ben het volkomen met je eens dat ouders diegene zijn die opgevoed moeten worden!