tamorka schreef:Ouders goed voorlichten over de gevolgen van hun beslissingen t.a.v. hun kinderen. En daarmee beginnen in groep 8, het jaar voordat ze naar de middelbare school gaan.
De gevolgen laten zien van vroeg uitgaan, van te veel drank, jonge leeftijd geslachtsgemeenshap.
Een goede ouder zal niet willen dat zijn/haar kind ladderzat thuis komt en met een lever cerose komt te zitten of een hersenbeschadiging (in coma in het ziekenhuis door drank op jonge leeftijd komt veel vaker voor, artsen pleiten er ook voor om leeftijdsgrens alcohol te verhogen naar 18), abortus etc.
Dit heb ik ook altijd gezegd mijn kind zal niet op zo'n jonge leeftijd al zuipen ed. Maar als de kinderne in de omgeving van het kind dit wel mogen doen. Trek jij als ouder die dit niet wilt aan het kortste eind. Want dan willen kinderen bij vriendinnen slapen om op die manier alsnog te kunnen gaan stappen ed. Mijn ervaring is wel hoe harder jij nee zegt tegen een kind hoe harder ze dit wel doen. Beter is om ze te wijzen op de risico's al heeft dat op die leeftijd ook nog niet veel effect