Meningen: Een ziek lichaam word veroorzaakt door...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Meningen: Een ziek lichaam word veroorzaakt door...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:15

Smurf, de armoede en alle narigheid op dat continent is niet de keuze van die mensen, is niet "karma"; maar is het hypocriete gedrag van de westerse wereld en haar GEO politiek..

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 15:16

Nope Lachen je kan der niets aan doen...Teminste kan wel Lachen doneren Lachen Doe ik elke maand trouwens als ik wat centjes over heb Lachen

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 15:16

Chubby schreef:
Smurf, de armoede en alle narigheid op dat continent is niet de keuze van die mensen, is niet "karma"; maar is het hypocriete gedrag van de westerse wereld en haar GEO politiek..

invloeden van buitenaf dus...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:18

Op een niveau waar je met je pet niet bijkunt..

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 15:19

Beetje minder is dat weer.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 15:19

Maar ik ga nu ff me volgende ding doen Lachen Boodschappies Boos!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:20

Nickeltje schreef:
Ik denk niet dat die mensen daar heel bewust kiezen voor een kindje om dat vervolgens gezellig op schoot dood te laten hongeren.
Daar leven mensen anders dan hier en hier kiezen we voor kinderen en keizen we voor anticonceptie. De samenleving zit daar toch echt een beetje anders in elkaar. verdiep jij je ooit wel eens ergens in voordat je een maffe opmerking plaatst?

???

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:21

*edit*
Laatst bijgewerkt door San op 23-08-07 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:21

Huh Nickeltje?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:22

[k"]
Smurfie schreef:
Er hangt een vloek over afrika.. Ja ze hebben die keus erin want onbewust kiezen ze toch voor een kind. Ze hebben zelf geslachts gemeenschap mits er natuurlijk sexueel misbruik heeft plaats gevonden. en tuurlijk houden ze van hun kinderen. Dat zeg ik ook helemaal niet.

Ik vraag je toch nog een keer om van je roze wolk af je komen, als je de 'echte' wereld recht in zijn gezicht durft te kijken......... [/quote]

Als je de echte wereld bekijkt zouden we ons allemaal moeten doodschamen... Dat we mensen aan de andere kant van de wereld laten verhongeren terwijl wij hier op internet zitten te zeiken en ondertussen een lekker bakkie koffie drinken.[/quote]

smurfie ... ik ziet hier achter internet
achetr een gekregen computer ..met een bakje koffie ..dat valt binnen ons rantsoen van 45 euro per week boodschappen voor ons gezien met zijn 3tjes ..meer geld is er niet
(ja ..de oplettende lezer heeft het gezien we zijn 5 euro per wek omhoog gegaan)
vd week 5 euro aan kaarten uitgegeven voor mensen die erg lang in het ziekenhuis liggen
\
ja wij zijn rijk (in een huis een boterham liefde van elkaar)

ook hier in nl is er verborgen armoe
moet weer terug naar de tandarts omdat die de laatste keer iets niet goed gedaan heeft
incl top verzekering koste mij dat 100 euro , wij hebben geen 100 euro meer dus
de herstel werkzaam heden moeten maar wachten ,, snij het wel extra klein hoef ik niet te kouwen Knipoog

maar hier HEBBEN we een tandarts ..

zou toch maar eens zoals iemand anders al zei ..van die roze wolk af komen

had ik eerst nog respect voor je ontwetendheid
zijn deze opmerkingen te ver gaand .. ieder kind leert op school hoe de vork in de steel zit op dit vlak

hier heb je school ! (daar vaak niet ) jammer dat je daar niet iets beter hebt opgelet
als je hier je best doet kan je daar gaan helpen als daar je roeping ligt

maar kijk andere mensen er niet op aan als ze dat niet doen ..

Chubby schreef:

vergeet moedertje natuur niet ..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:22

Ik zou graag antwoord van de TS willen over haar eigen tegen elkaar in gaande berichten, maar eerder wordt er niet op ingegaan, vandaar dat ik mijn post herhaal.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:23

Afrika is mede zo arm omdat wij het westen het hebben leeg geplunderd in de tijd dat we nog slaven verkochten, en daar hele families weg haalde, om het vervolgens links te laten liggen, waar door menig dictator daar vrij spel kreeg, om de rest leeg te plunderen kinderen moeten ook daar voor de toekomst zorgen en voor de ouderen verpleeghuizen e.d kennen ze daar niet hoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:24

Sansje schreef:
Lang niet altijd denk ik...

In mijn familie komt een erfelijke ziekte voor. Het gaat hier om een genetische afwijking. Iets wat dus absoluut niet van buitenaf wordt veroorzaakt. Het zou kunnen dat ik het ook heb, heb dat niet laten onderzoeken nog. Maar het kan zo zijn en het kan zich openbaren op elk willekeurig moment. Invloeden van buitenaf hebben hierop geen invloed en of je nou in balans bent of niet 'het is nou eenmaal zo'...

even off topic: Mijn moeder heeft al dagelijks te maken met de effecten van deze ziekte. En zij is een van de meest positieve mensen die ik ken. Ik ben iig erg trots op haar.

Erg mooi geschreven, ze is vast ook erg trots op jou met zo een dochter!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:25

Smurfie schreef:
Jawel hoor in alle gevallen. Dat hoeft niet bij jou gebeurt te zijn. Bijvoorbeeld kanker dat in de famile zit.. kan in de genen worden door gegeven door de voorouders die misschien de oorloghebben meegemaakt of iets dergelijks noem maar een voorbeeld.

Wat hebben genen te maken met in het verleden door gemaakte oorlogen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:26

Daar weten "wij" als westerse landen toch al lang raad mee? Wij weten zelfs dressuurpaarden te klonen, zouden we dan -als we écht zouden willen- geen oplossing hebben voor gewassen die niet groeien zonder water?

nickyu schreef:
Chubby schreef:

vergeet moedertje natuur niet ..

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:27

nee helaas dat hebben we nog niet

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:29

Maar er bestaat wel een methode om gewassen te klonen en genetisch te veranderen. Toevallig dat ze hier in de buurt daar een heel veld en kas voor in beslag hebben genomen om allerlei onderzoeken mee te doen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:29

daarbij ..kinderen kies je niet die krijg je
in bepaalde landen is het een zegening en je overleving
om meer dan 2 gezonde kinderen te krijgen

Citaat:
Daar weten "wij" als westerse landen toch al lang raad mee? Wij weten zelfs dressuurpaarden te klonen, zouden we dan -als we écht zouden willen- geen oplossing hebben voor gewassen die niet groeien zonder water?

helaas ..koolstofhoudende organen en wezens (planten en dieren dus)
kunnen nog steeds niet voortbestaan zonder vocht / water

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:30

sronnie schreef:
Maar er bestaat wel een methode om gewassen te klonen en genetisch te veranderen. Toevallig dat ze hier in de buurt daar een heel veld en kas voor in beslag hebben genomen om allerlei onderzoeken mee te doen.

ja ..ivm ziektes zodat er steeds minder oogsten , ook daar doodgaan aan bepaalde virusjes bv
of sterker zijn tegen invloeden van buiten af
maar geen voeding in de bodem (al dan niet van buiten af ) en geen water ..overleeft niks en niemand

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:32

nickyu schreef:
sronnie schreef:

ja ..ivm ziektes zodat er steeds minder oogsten , ook daar doodgaan aan bepaalde virusjes bv
of sterker zijn tegen invloeden van buiten af
maar geen voeding in de bodem (al dan niet van buiten af ) en geen water ..overleeft niks en niemand

Klopt, ook aanvullen van vitamines in bepaalde groenten e.d., maar wie weet is het dan ook mogelijk om de genen zo te veranderen dat er minder water voor desbetreffende plant/groente nodig is om toch te groeien.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:32

Denk grootser: er zijn veel meer oplossingen voor dergelijke problemen..

Maar de westerse landen wíllen niet helpen! Een nieuwe economische grootmacht is een bedreiging.. China is uiteindelijk op eigen kracht in opkomst en direct probeert men dat de kop in te drukken..

En tel daarbij de machthebbers in Afrika die wél voldoende middelen hebben om zichzelf een gemakkelijk leven te bezorgen, over de rug van hun "onderdanen" als dat nodig is..

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:33

Het gaat wel een beetje offtopic...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:34

chubby die hebben we wel, maar net zoals de aanmaak vaccines de ziektes die daar zijn, zijn niet commercieel
Maar moet ook zeggen, dat je niet alleen op de westerse wereld de schuld moet geven.
Voor de tsee tsee vlieg om de slaapziekte te behelpen daar heeft ook een heel team zich opgeofferd. Voor het uitzetten van gemanipuleerde steriele mannetjes aangezien ze maar één keer paren zou super geholpen worden. Als ze niet met hakmessen achterna werden gezeten, omdat ze voor de duivel werkte. Tsee tsee zorgt dat mensen ook niet kunnen werken dus economisch heel slecht voor het land.

Of toen ze de new holland naar daar voor de economie te verbeteren stuurde, samen met de vakmannen. Was veel grief ten waarde van miljoenen.
Boeren les gegeven, plus altijd toelevering van diesel.
maand later komen ze er toe, voor hun mooi plan te bezoeken.
Zijn er van die stik dure ultra tractors huisjes gemaakt.
Verkocht voor veel geld aan de mensen met krothuizen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:36

Chubby schreef:
Denk grootser: er zijn veel meer oplossingen voor dergelijke problemen..

Maar de westerse landen wíllen niet helpen! Een nieuwe economische grootmacht is een bedreiging.. China is uiteindelijk op eigen kracht in opkomst en direct probeert men dat de kop in te drukken..

En tel daarbij de machthebbers in Afrika die wél voldoende middelen hebben om zichzelf een gemakkelijk leven te bezorgen, over de rug van hun "onderdanen" als dat nodig is..

China onderdrukt men niet,

Waarom roept eigelijk iedereen afrika, maar niemand tibet? Knipoog denk daar is over na...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:38

Het probleem bij mensen (in het algemeen) is de graaicultuur. Er zijn maar héél weinig mensen die zonder enig eigenbelang voor anderen willen opkomen, zeker niet als ze de keuze hebben er zelf beter van te worden in plaats van de buurman..

En die enkeling die wel het beste voorheeft met een ander en oprecht zijn best wilt doen zonder daarvoor iets terug te verwachten, wordt zoals hierboven aangehaald, wel dwarsgezeten door andere profiteurs..

Heel triest, maar wel heel waar..