Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chubby schreef:Smurf, de armoede en alle narigheid op dat continent is niet de keuze van die mensen, is niet "karma"; maar is het hypocriete gedrag van de westerse wereld en haar GEO politiek..
Nickeltje schreef:Ik denk niet dat die mensen daar heel bewust kiezen voor een kindje om dat vervolgens gezellig op schoot dood te laten hongeren.
Daar leven mensen anders dan hier en hier kiezen we voor kinderen en keizen we voor anticonceptie. De samenleving zit daar toch echt een beetje anders in elkaar. verdiep jij je ooit wel eens ergens in voordat je een maffe opmerking plaatst?
Smurfie schreef:Er hangt een vloek over afrika.. Ja ze hebben die keus erin want onbewust kiezen ze toch voor een kind. Ze hebben zelf geslachts gemeenschap mits er natuurlijk sexueel misbruik heeft plaats gevonden. en tuurlijk houden ze van hun kinderen. Dat zeg ik ook helemaal niet.
Chubby schreef:Smurf, de armoede en alle narigheid op dat continent is niet de keuze van die mensen, is niet "karma"; maar is het hypocriete gedrag van de westerse wereld en haar GEO politiek..
Sansje schreef:Lang niet altijd denk ik...
In mijn familie komt een erfelijke ziekte voor. Het gaat hier om een genetische afwijking. Iets wat dus absoluut niet van buitenaf wordt veroorzaakt. Het zou kunnen dat ik het ook heb, heb dat niet laten onderzoeken nog. Maar het kan zo zijn en het kan zich openbaren op elk willekeurig moment. Invloeden van buitenaf hebben hierop geen invloed en of je nou in balans bent of niet 'het is nou eenmaal zo'...
even off topic: Mijn moeder heeft al dagelijks te maken met de effecten van deze ziekte. En zij is een van de meest positieve mensen die ik ken. Ik ben iig erg trots op haar.
Smurfie schreef:Jawel hoor in alle gevallen. Dat hoeft niet bij jou gebeurt te zijn. Bijvoorbeeld kanker dat in de famile zit.. kan in de genen worden door gegeven door de voorouders die misschien de oorloghebben meegemaakt of iets dergelijks noem maar een voorbeeld.
nickyu schreef:Chubby schreef:Smurf, de armoede en alle narigheid op dat continent is niet de keuze van die mensen, is niet "karma"; maar is het hypocriete gedrag van de westerse wereld en haar GEO politiek..
vergeet moedertje natuur niet ..
Citaat:Daar weten "wij" als westerse landen toch al lang raad mee? Wij weten zelfs dressuurpaarden te klonen, zouden we dan -als we écht zouden willen- geen oplossing hebben voor gewassen die niet groeien zonder water?
sronnie schreef:Maar er bestaat wel een methode om gewassen te klonen en genetisch te veranderen. Toevallig dat ze hier in de buurt daar een heel veld en kas voor in beslag hebben genomen om allerlei onderzoeken mee te doen.
nickyu schreef:sronnie schreef:Maar er bestaat wel een methode om gewassen te klonen en genetisch te veranderen. Toevallig dat ze hier in de buurt daar een heel veld en kas voor in beslag hebben genomen om allerlei onderzoeken mee te doen.
ja ..ivm ziektes zodat er steeds minder oogsten , ook daar doodgaan aan bepaalde virusjes bv
of sterker zijn tegen invloeden van buiten af
maar geen voeding in de bodem (al dan niet van buiten af ) en geen water ..overleeft niks en niemand
Chubby schreef:Denk grootser: er zijn veel meer oplossingen voor dergelijke problemen..
Maar de westerse landen wíllen niet helpen! Een nieuwe economische grootmacht is een bedreiging.. China is uiteindelijk op eigen kracht in opkomst en direct probeert men dat de kop in te drukken..
En tel daarbij de machthebbers in Afrika die wél voldoende middelen hebben om zichzelf een gemakkelijk leven te bezorgen, over de rug van hun "onderdanen" als dat nodig is..