Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelOdYs_Star

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:06

Als wij het gedaan hadden, moesten we met de hele gemeenschap bij elkaar zitten en het vertellen. We hadden vier groepen, die bestaan uit 10 mensen, dus moest je dat aan 39 andere mensen gaan vertellen, dat maakte me meestal wel bang waardoor ik het opeens niet meer zo graag deed. En ja, ik heb het ook wel eens stiekem gedaan en dan heb ik het gewoon niet verteld. Bloos

Wij konden niet stiekem film kijken, wij hadden in ons gebouw altijd twee staffleden die aanwezig waren. En ik had een rol in de gemeenschap met een bepaalde taak, en zo waren er nog 7 mensen met mij die een taak hadden, dus wij zouden dan verantwoordelijk zijn.. ookal besluit je het met zijn alle te doen. Daar zaten we niet echt op te wachten. Knipoog

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:08

Dat snap ik...
Maar 1 van de anderen zei dat hij supergoed was, ik wilde hem ook wel zien en de andere 2 hadden zoiets van: Is goed, maar wordt het te heftig dan gaat de tv uit/op een ander programma.
Dus vandaar. Knipoog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:15

Hmm ja, in mijn ogen is zoiets onverantwoordelijk. En super goed of goed, is het in mijn ogen al helemaal niet. Maar goed, ik heb een andere mening hierover en ja dat kan he. Lachen

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:17

Dat kan idd.
Maar dat meisje bedoelde met supergoed de manier waarop de film liet zien hoe iemand denkt die automutileerd...
Sorry als bovenstaande krom/kwetsend overkomt...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:19

lor1_1984 schreef:
Dat kan idd.
Maar dat meisje bedoelde met supergoed de manier waarop de film liet zien hoe iemand denkt die automutileerd...

Ohhh. Okee, sorry, dan begrijp ik het weer eens verkeerd. Nee sorry, dan was mijn reactie een beetje overdreven. Sorry. Bloos (Tjee schaam me dood nu.. Boos!)

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:20

Maakt niet uit, ik had het in eerste instantie zelf ook "krom" neergezet. Knipoog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:23

lor1_1984 schreef:
Maakt niet uit, ik had het in eerste instantie zelf ook "krom" neergezet. Knipoog

Ik moet leren denken voor ik iets doe of zeg. Knipoog Tot nu toe is me dat minimaal gelukt.

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:25

Ik vond jou niet krom of kwetsend overkomen hoor... Knipoog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:28

lor1_1984 schreef:
Ik vond jou niet krom of kwetsend overkomen hoor... Knipoog

Ik reageerde wat té, naar mijn mening. Een beetje te overdreven en meteen mijn mening in de strijd gooien. Doe ik al vrij snel, een soort overlevingstactiek, die bij mij werkt als een vicieuze cirkel, moet nodig doorbroken worden. Ik voel me nogal snel aangevallen en neem veel persoonlijk op.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:30

Heb die film ook gezien, was eigelijk triestig maar nog kan je jou niet inleven daarin Lachen als buitenstaander is dat heel moeilijk vind ik.

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:32

katiavl schreef:
Heb die film ook gezien, was eigelijk triestig maar nog kan je jou niet inleven daarin Lachen als buitenstaander is dat heel moeilijk vind ik.

Daar heb je gelijk in, maar ik "begrijp" nu wel beter wat er in jullie omgaat...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:43

Ik ben ook buitenstaander hoor, voor je me verkeerd begrijpt.
Maar snap wel dat alle mensen een andere manier van verdriet uiten hebben, ik doe het bv door heel veel te wenen.
Maar zal ook nooit het snijden snappen, omdat ik zelf ook helemaal niet tegen pijn kan.
Maar aan de andere kant, sommige mensen stoppen met eten. En dat is ook je lichaam pijn aandoen, dus snijden is eigelijk niet zo raar. Maar denk dat die drempel naar de buitenwereld gewoon moeilijker ligt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:44

Kent iemand deze film?: Secret Cutting

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:49

HardcoreLady schreef:
Kent iemand deze film?: Secret Cutting

Nee ken ik niet. Ik ken wel Painful secrets en dat vind ik een heel goede/mooie film.
Secret Cutting zou ik wel willen zien, heb je er een recensie van?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:51

katiavl schreef:
Ik ben ook buitenstaander hoor, voor je me verkeerd begrijpt.
Maar snap wel dat alle mensen een andere manier van verdriet uiten hebben, ik doe het bv door heel veel te wenen.
Maar zal ook nooit het snijden snappen, omdat ik zelf ook helemaal niet tegen pijn kan.
Maar aan de andere kant, sommige mensen stoppen met eten. En dat is ook je lichaam pijn aandoen, dus snijden is eigelijk niet zo raar. Maar denk dat die drempel naar de buitenwereld gewoon moeilijker ligt.
Ik denk niet dat dat er wat mee te maken heeft.
Ik kan ook slecht tegen pijn, ben vrij kleinzerig, en toch automutileer ik Knipoog .

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:54

Dinniej schreef:
Ik denk niet dat dat er wat mee te maken heeft.
Ik kan ook slecht tegen pijn, ben vrij kleinzerig, en toch automutileer ik Knipoog.

Ik denk inderdaad ook dat het er niet veel mee te maken heeft, ik ken ook veel mensen (van de instelling waar ik gezeten heb) die echt nergens tegen konden, ook erg kleinzerig waren en zeker niet tegen bloed konden, en toch ook automutileerde op allerlei manieren.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:56

Inderdaad.
En er zijn ook mensen die niet tegen bloed kunnen, maar wel tegen hun eigen bloed..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:01

Dinniej schreef:
Inderdaad.
En er zijn ook mensen die niet tegen bloed kunnen, maar wel tegen hun eigen bloed..

Ik ken ook een meisje die niet tegen bloed kan en ook niet tegen haar eigen bloed, maar toch automutileerd, dat klinkt heel apart, maar toch is het zo.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:08

Dan automutileert ze waarschijnlijk op een manier waarop ze zichzelf niet openmaakt? Of in ieder geval zich niet openmaakt op een manier dat er bloed komt?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:09

Dinniej schreef:
Dan automutileert ze waarschijnlijk op een manier waarop ze zichzelf niet openmaakt? Of in ieder geval zich niet openmaakt op een manier dat er bloed komt?

Ja deed ze ook. Ik zag ook aan haar littekens dat ze sneed en ze heeft het tijdens de opname nog regelmatig gedaan, zij zat bij mij in de groep en weet dus ook hoe ze het deed. Daarom zei ik ook, dat het best raar is, maar het wel zo is. Knipoog.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:11

Ik vind het niet raar hoor Knipoog .

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:14

Dinniej schreef:
Ik vind het niet raar hoor Knipoog .

Ik bedoel ook niet raar van, ja raar. Maar het kan raar klinken. Bloos

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:20

En ik bedoelde met mijn opmerking van ja ik vind het niet raar klinken.
Sorrysorrysorry ik ben weer lekker onnauwkeurig & lomp vandaag Bloos .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:26

Voel je op het moment dan pijn, of zit je zo met iets bezig dat het geen pijn doet maar goed voelt. Zoals blij worden met kniepijn?

Moet je niet beantwoorden als je niet wil!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:29

katiavl schreef:
Voel je op het moment dan pijn, of zit je zo met iets bezig dat het geen pijn doet maar goed voelt. Zoals blij worden met kniepijn?

Moet je niet beantwoorden als je niet wil!

Dit is uiteraard per persoon verschillend, en bij mij is het de ene keer dat ik pijn voel en de andere keer dat ik zo met iets bezig ben dat het pijn doet maar goed voelt. Meestal doe ik het om geestelijke pijn even naast me neer te leggen en lichamelijke pijn te voelen, en dan voelt het ook goed. Bloos