Tienermoeders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: Tienermoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:13

volgens mij zijn er hier in amper 3 uur tijd veel leugens verteld..
eerst wil ze zwanger worden, dan is ze een uur later zwanger en vervolgens nog n uur later ongesteld...
yeah right!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:13

de ouders heeft ze toch gezegd, geld denk ik ook ouders Lachen

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:14

Ik wil me verder niet met deze discussie bemoeien.
Maar ik denk dat je het allemaal een beetje Te gemakkelijk voorsteld.
Sávonds even naar school???? als je de heledag met z'n kleintje bezig bent geweest ben je sávonds doodmoe.
Praat eens met meisje's die op jouw leeftijd een baby gekregen hebben en kijk dan eens of je het dan nog wilt.

esilep

En denk maar niet dat je nog tijd hebt om paard te rijden!

Liezel1

je moet het zo zien regelen dat jij het zélf kan, zonder dat je op hulp van andere hoeft te rekenen, want dat valt altijd tegen!

LadyElmira

djuraolisa schreef:
ik stap nooit veder want daar heb ik niet belang bij en ik doe binnenkort een 2 jaarig opleiding,

Sorry maar lijkt het je nu wel verstandig? Je kunt niet eens een normale zin neerzetten zonder fouten ( niet belang bij?).

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:15

djuraolisa schreef:
school dat hoeft pas over 2 3 jaar dan he,, mijn ouders zijn svonds thuis of me vriend, gewoon het meeste op school

Is het niet veiliger om eerst een huisje te lopen met je vriend, en naar school te gaan? Dan kun je over 2,3 jaar misschien wel een kindje nemen!! Dan weet je zeker dat je een basis hebt.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:16

je bent verplicht een diploma te behalen Lachen en hoe langer je daarmee wacht hoe moeilijk het word...

geloof me als je eenmaal een kindje hebt dan ga je echt niet meer zo makkelijk naar school... je wilt liever bij je gezinnetje zijn en zal als ene berg tegen school op gaan zien, je moet ook je huishouden runnen (en geloof me dat zal al bijna een full-time baan zijn Knipoog )

zorg dat je een diploma hebt een een goede toekomst voordat je hieraan begint..

ik neem aan dat je het beste voor je kindje wilt??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nou lekker makkelijk dan, de ouders kunnen niet overal voor zorgen. Als je jezelf nu volwassen genoeg bent voor een kind, dan vind ik het vreemd dat je voor de rest nog bij je ouders gaat aankloppen. Daarnaast ben je de eerste 2 jaar niet degene die beslissingen kan/mag nemen over je eigen kind. Lijkt me echt geen makkie.

S'avonds zul je veel te moe zijn, en je kunt niet van anderen verwachten dat ze maar even steeds je kind opvangen. Tuurlijk zullen je ouders misschien af en toe wel willen oppassen, maar het is en blijft JOUW kind (over 2 jaar dan, want de eerste 2 jaar zijn je ouders de baas)

esilep

Jibbel schreef:
eerst wil ze zwanger worden, dan is ze een uur later zwanger en vervolgens nog n uur later ongesteld...
yeah right!!

Volgensmij klopt hier ook niks van en is het gewoon om reacties uit te lokken!

pastel

Jeetje, hier schrik ik toch een beetje van.
Je bent 16 en denk erover om aan kinderen te beginnen.
Een avond opleiding doe je er niet "ff"bij hoor geloof mij maar.
Je hebt overdag je huishouden en de zorg voor je kind de nachten zullen ook nogal eens gebroken zijn dus eind van de dag ben je echt wel moe.
Je kunt nooit goed genoeg nadenken over het krijgen van een kind het gaat altijd anders dan je voor ogen hebt en een kind opvoeden is zwaar.
een stuk terug in het topic zie ik een hele goede suggestie van iemand die zegt: ga eerst samenwonen en kijk daarna of het goed blijft gaan tussen jou en je vriend.
Lijkt me een heel wijs antwoord.

Je zegt ook dat het voor meiden die jong zwanger raken vaak zielig gevonden wordt als het per ongeluk gebeurt, nou ik kan je verzekeren dat ik dat niet zielig vind , ja zielig voor het kind die er de dupe van wordt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:17

Liezel1 schreef:
je moet het zo zien regelen dat jij het zélf kan, zonder dat je op hulp van andere hoeft te rekenen, want dat valt altijd tegen!

Zelf? Je bedoelt helemaal in je eentje?

Lijkt mij niet echt realistisch als je bekijkt hoe een gemiddeld Ned. huishouden het doet... Pa helpt ook Ja

Maar dan geldt wel de voorwaarde: zorg dat je een stabiele relatie hebt!

Barmat

esilep schreef:
Jibbel schreef:
yeah right!!

Volgensmij klopt hier ook niks van en is het gewoon om reacties uit te lokken!

en laat ik dit gevoel nu ook steeds meer krijgen Clown

Liezel1

Pletje123 schreef:
Liezel1 schreef:

Zelf? Je bedoelt helemaal in je eentje?

Lijkt mij niet echt realistisch als je bekijkt hoe een gemiddeld Ned. huishouden het doet... Pa helpt ook Ja

Maar dan geldt wel de voorwaarde: zorg dat je een stabiele relatie hebt!

zij rekent op haar ouders om het kind op te vangen als ze zelf niet thuis is, en dat moet je niet doen, dat bedoel ik ermee..

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:18

Es79 schreef:
Djesseka schreef:
Jeminee, wat een geschreeuw hier over en weer. (Als jullie tegenover elkaar gestaan hadden, was het oorverdovend geweest. Nagelbijten / Gniffelen)

Ik ben het met de meesten eens dat het geen verstandige keuze is en ik begrijp ook niet helemaal waarom dit topic geopend werd, maar goed. Ik denk dat dit meisje meer geholpen is met reacties als 'ga met iemand praten', 'een kind krijgen brengt dit en dat en dat met zich mee', 'waarom wil je dit nu al', enz. Ik vind het wel wat ver gaan om te zeggen dat ze niet spoort en dat soort dingen meer.

Ik zal niet zeggen dat ik het hele verhaal geloof of toejuich ofzo, maar om haar de grond in te trappen.. Ik denk dat dat alleen maar averechts werkt.

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Dat is geloof ik de standaardzin in ieder topic tegenwoordig, waarom reageer je dan?
Als je het niet begrijpt? Bedoel dit niet vervelend maar lees dan even!

Ik heb het hele topic doorgelezen, maar begrijp niet zo goed waar de TS heen wil. Ze heeft een besluit genomen en dat staat, tenminste zo komt het over, voor haar al vast. Vertelt ze dit dan puur om het te melden? Of is dit HET voorbeeld van aandachttrekkerij..?

FZ_Lin

Pffff zou er niet aan moeten denken om op die leeftijd een kind te krijgen!

Ben nu 22 en nog niet toe aan een kind, me vriend zit nog op school, maar ik werk wel fulltime! Maar dat schiet ook niet meer op als ik een kind zou hebben!
Ik zou het kind niks kunnen bieden, en zowiezo niet als ik zelf nog een 'kind' ben van 16!

Wacht nog een paar jaartjes, ga eerst lekker samenwonen, kijken of dat allemaal financieel lukt, en kijk dan pas verder!
Je wilt toch het beste voor je kind? Het beste is als je wacht!
Denk niet dat je later financieel in de problemen wilt komen, en dan bij jullie ouders willen aankloppen!

Kortom: Vind het een foute gedachte dat jullie er serieus aan denken!

Jelle1236

Charos schreef:
Nou nou dames komop zeg dit zijn gewoon ronduit kinderachtige reactie's van jullie.

Ik ben anders boedserieus! Ik hoop dat ze zich bedenkt en over 10 jaar dankbaar zal zijn voor al deze reactie's. Ik weet dat ze deze keus helemaal zelf (en natuurlijk met haar vriend) moet maken en als ze ermee doorgaat wens ik haar ook echt het allerbeste voor haar, haar vriend en haar baby. Maar het idee dat een meisje zoveel verantwoording en problemen heeft op een leeftijd waarvan zij zichzelf nog moet ontplooien en nog kan genieten vind ik vreselijk. Geniet met je vriend, ga lekker samenwonen, reizen en lolmaken. Je leeft maar 1 keer en deze tijd kun je nooit meer overdoen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:19

Ik zou het niet doen. Wacht nog een paar jaartjes en ga eerst samenwonen.
Ik heb zelf al 8 jaar verkering en woon al ruim 3 jaar samen. Ik ben 23 en mijn vriend 27. We zitten er echt over te denken om aan kinderen te beginnen maar hebben besloten nog te wachten omdat je zo,n grote verplichting tegenover het kind hebt. Als je kinderen krijgt moet je er ook echt voor zijn vind ik. Dus geen 5 dagen naar de opas enz. Finacieel is het wel haalbaar bij ons(ook krap omdat ik dan wil stoppen met werken een paar jaar)
En kun je als je gaat samenwonen ook nog de lasten van het kind dragen(finacieel) je huur en vaste lasten komen toch snel op 1500€ uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dan nog, kinderen houden je heel vaak uit je slaap. Overdag ben je ook continu bezig en kun je je kind ook niet alleen laten, dan heb je nog je huishouden en ik weet wat voor werk je vriend doet, maar hij moet dan toch flink wat verdienen als hij voor de huur op moet draaien + vaste lasten + verzekeringen + eten + alle kosten voor een kind! Misschien moet je dan overdag dus ook nog werken, kortom, je bent helemaal kapot aan het eind van de dag!

Edit: als TS dit heeft bedoeld om reacties uit te lokken vind ik het erg ziekelijk

Je zadelt je ouders ook zomaar met een kind op, want die zullen degene zijn die het moeten opvangen..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-06-07 11:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Lest

Probeer inderdaad eens te kijken wat het beste voor je baby is.
als je al geld, een huisje en een stabiele relatie hebt bied dit meer voor de toekomst van de baby.

Het maakt een kind niet uit of zijn moeder straks als hij 15 is, 30 is of 33 dat is allebei jong dat leeftijdsverschil maakt dan niet meer zoveel uit terwijl 15-18 een veel groter verschil is.
Je zegt dat je alles makkelijk financieel kunt regelen, maar waarom ga je dan niet eerst samen wonen? Straks blijkt dat dat nog niet eens te financieren is. Er zijn zoveel kosten aan verbonden.
Probeer inderdaad in contact te komen met mensen die ook op hun 16de een kindje hebben gehad. Volgens mij zullen ze vrijwel allemaal zeggen dat ze het de tweede keer anders zouden doen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:21

djuraolisa schreef:
Hier kan een slotje op,

Ik ben nieuwsgierig naar de echte reden dat je graag een kindje wilt. Wil je graag iets voor jezelf hebben? Of wil je erg graag uit huis, denk je dat je vriend voor eeuwig bij je blijft door een kindje?
Je zou ook een tussenoplossing kunnen bedenken en dan pas beslissen. Waarom probeer je niet eerst een tijdje op een creche te werken? Sommige babies zijn helemaal niet zo leuk hoor, die huilen wat af en zijn niet stil te krijgen, daar kun je knap wanhopig van worden.
Ken je meer tienermoeders? Misschien kun je eens bij het FIOM gaan praten over je kinderwens. Zij kunnen je vast helpen en kennen veel meer tienermoeders. Ze kunnen je helpen met allerlei advies en de voors en tegens tegen elkaar afwegen. Er komt echt veel bij kijken waar je nog helemaal niet bij stil staat, denk alleen maar aan de voogdij, je krijgt als je zo jong bent zelf niet de voogdij over je kindje, heb je daar bij stil gestaan?
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 04-06-07 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:22

Djesseka, ze vraagt of er ook tienermoeders zijn.
En of die hun verhaal willen vertellen.

Alleen dat is nog niet gebeurt! Knipoog

LadyElmira

djuraolisa schreef:
ik heb ook al tig keer gezegt ik weet dat ik nog jong ben, maar dat is mijn droom zeg ik altijd maar, altijd al gewild jong een kind, en heb nu een hele goeie relatie, die niet meer stuk kan, we zijn zo dol gelukkig met elkaar het is net alsof jullie het mij niet gunnen maar laatmaar,wacht wel een tijd todat jullie tevreden zijn bah je plannen veranderen voor anderen

Ja je plannen veranderen voor iemand anders, voor je kindje! Als jij nu een kind neem, en je gaat parttime werken verdien je met 16 jaar 332 euro per maand. Dan ben je 4 dagen door de weeks bezig tot 5 uur in de avond en kom je gebroken en doodmoe thuis. Wil je 40 uur per week werken? Oke, dan is het zo'n 408 euro per maand. Dat wil zeggen dat je heel de doordeweekse week bezig bent met werken en in het weekend ben je moe. Je werkt? Prima, hij zal wel meer verdienen als hij ouder is, maar ook niet genoeg! Mijn vriend is 19 en is eigen baas (heeft een bedrijf), en verdient ook geen duizenden euro's met die leeftijd, en dan wil jij zeggen dat jij en je vriend genoeg verdienen voor een huisje, een kindje en ook alle toebehoren wat daarbij komt? Sorry, je bent naief en ik geloof het verhaal maar half. Je hebt al 2.5 jaar een relatie met je vriend. Hoe oud is hij dan? Want of hij is pedofiel, of hij is net zo jong als jou en jullie zijn hartstikke dom bezig. En dan nog terug te komen op je opleiding. Je wilt een opleiding doen die twee jaar duurt, maar ondertussen ben je nu 16 jaar en kun je nog steeds geen normale zin opbouwen. Ik heb even gekeken naar jou typ manier, en dat is bar slecht. Neem de tijd om te ontwikkelen, je hebt een keuze. Je kunt nog een normaal leven hebben, en met een jaar of 18 aan een kindje denken. Niet te geloven hoe sommige kinderen kunnen zijn!

SophievdV

Liezel1 schreef:
zij rekent op haar ouders om het kind op te vangen als ze zelf niet thuis is, en dat moet je niet doen, dat bedoel ik ermee..

Aah oke Lachen Ja dat ben ik met je eens Ja

Ziolette