drugsgebruik.. ja/nee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scotty__

Re: drugsgebruik.. ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:35

toen ze op de Ic lag hebben ze ook bloedmonsters genomen, hier hebben ze Heroïne gevonden

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:04

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:33

Ik drink in het weekend vaak een wijntje met m'n ouders of vrienden, of als ik ergens ga lunchen/dineren ofzo. Maar ik vind alcohol of koffie niet echt onder het kopje 'drugs' vallen. Als ik uitga, rook ik soms een sigaretje of een joint, maar niet echt met grote regelmaat. Het klinkt heel cliché, maar ik vind het gewoon gezellig.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:41

Scotty__ schreef:
toen ze op de Ic lag hebben ze ook bloedmonsters genomen, hier hebben ze Heroïne gevonden

Oh ok.. Wat erg zeg. Ik vind het een erg onwaarschijnlijke combinatie, maar het KAN natuurlijk altijd. Idioten soms.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:19

Ik heb 3 keer geblowt, maar dat is al een heel poos geleden. Ja uitproberen he. Maar ik doe het niet meer en wil het ook niet! Wil me ouders niet teleurstellen ermee want ze zijn er altijd voor me dus wil ik ze echt niet teleurstellen.
Ook heb ik een goede vriendin van mij zien aftakelen. Echt niet leuk om te zien!

Ik drink ook geen alcohol omdat ik het gewoon niet meer lekker vind. Heb het een poosje gedaan maar ik word nu van de geur al misselijk. Dus geef mij maar een colatje en ik vermaak me wel hoor! Voor mij geen rotzooi in me lijf!!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:23

barbara1970 schreef:
sokje87 schreef:
Ik doelde op dat onderzoek. Lachen Dan had ik toch gelijk als ik zeg dat het bij de meest gevaarlijkste/verslavendste drugs hoort?

Natuurlijk is het niet te vergelijken met heroine, maar verslavend is het zeer zeker wel.

En tja over heroine gesproken. mijn broertje vertelde me dat junks liever geen heroine gebruiken maar een of ander aftreksel van cocaine. Dat stoppen ze in een waterpijp en noemen ze beesen of zoiets. Maar omdat het ontzettend duur is nemen ze dan maar genoegen met heroine.
Ze moeten stoppen met die koffieshops belachelijk dat je hier gewoon wiet kan kopen, tenslotte mag je die rommel ook niet zelf maken toch. En ja dan kommen ze met slappe smoesjes ja maar dan krijg je straat dealers nou hoe zit het dan met pillen coke en nog erger, ook maar legaliseren dan.
Maar ja zolang wiet export produkt nummer1 is in Nederland kijken ze wel uit het te stoppen tenslotte komt er mega veel belatingen binnen in de staatskas dankzij de zelf kwekers in Nederland.
Voor het oog van de EU rollen ze af en toe een kweker op en zetten ze die met veel bombarie uit hun huisvandaan, zo van kijk ons eens zie je wel dat we het wel aanpakken. Leg me dan eens uit waarom wel growshops en coffeeshopsa toestaan.
Ieder weldenkend mens wet toch dat dat wel heel erg vreemd is.
Gelukkig zijn ze in het buitenland wel op de hoogte van het dubbele beleid in Nederland, ze noemen ons niet voor niets bananenrepubliek
Sorry voor mijn heftige antwoord en meschien niets met je vraag te maken, maar mijn pleegbroertje begon met een jointje, kwam in coffeshops drugsgebruikers tegen en de rest weet je.
Als je nooit drugs gebruikt zal je ook nooit met dat soort mensen in aanraking komen en is de kans dat je verslaafd raakt ook een stuk kleiner

Denk als je dat spul allemaal iligaal zou maken heb je niks meer onder controle....
Met drugs in aanraking komen heeft er mede mee te maken met wat voor mensen je omgaat en hoe makkelijk je mee gaat met ze...

Van mij mag wiet best legaal blijven ! Als je het NU afschatf krijg je echt niet minder gebruikers de gebruikers die eens probrenen hou je toch en de mensen die VEEL gebruiken blijven toch wel gebruiken maar waarschijnlijk word het duurder en gevaarlijker omdat ze met dealers te maken krijgen.

Gewoon afschaffen van shops is te simpel vind ik. En een jointje roken is zo erg nog niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 02:13

Drink niet, rook niet, gebruik geen drugs en ben een maatje aan het helpen om er van af te raken. Ik verfoei de mensen die andere er aan helpen. Ik koester zelden haat tegen mensen, maar die mensen mogen dood vallen naast me en ik zal ze niet oprapen.

Wafel; Het begint met een joint en waar eindigt het? En ja hoor, er zullen er vast zijn die het houden bij een joint, maar er zijn er veel te veel die dat niet doen!

Hier in Belgie mag het van mij niet legaal worden Net als roken is drugs slecht voor je. En wees maar zeker dat minder mensen zullen gaan gebruiken als er ook echte zware straffen op komen. Voor 'testers' schrikt dat toch af. Zou jij iets proberen als je weet dat je voor die ene keer god weet wat voor problemen krijgt? Ik niet Dat zou nieuwsgierigheid me niet waard zijn.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 02:51

Ik drink, rook, blow, zo nu en dan wat meer.

Ben ooit dik 2 jaar geleden echt begonnen met roken, was toen dik 16. Mijn eerste sigaret rookte ik toen ik net 2 maanden 16 was ofzo.. Best netjes al zeg ik het zelf. Groot deel van mijn vriendenkring rookte toen al.
Anderhalf jaar later rookte ik mijn eerste blowtje en nu vrij regelmatig..

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:22

pharagirlke schreef:
Wafel; Het begint met een joint en waar eindigt het? En ja hoor, er zullen er vast zijn die het houden bij een joint, maar er zijn er veel te veel die dat niet doen!

Vind ik onzin er zijn HEEL veel mensen die het bij blowen houden. EN die beginnen aan andere spul hadden het toch wel gedaan denk ik. Als je daar vat baar voor bent gaat het toch snel de verkeerde kant uit. Ik ken heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mensen die veel blowen maar geen andere drugs gebruiken. Bij alles wat je kunt bedenken is er wel een groep mensen die door schiet.... Ook met alcohol en roken enz enz enz moet je mensen dan alles verbieden ? Niet vind ik een ieder moet zijn eigen keuzes mogen maken.

Is het zelvde met alcohol het mag niet onder de (bier) 16 (sterk) 18
maar het gebeurt toch massaal...... Ook verbieden dan ? Zodat alle mensen die er wel mee om kunnen gaan ook niks meer kunnen drinken ?

Zo zijn er nog wel hoop voorbeelden.

EN wat betreft die zware straffen zo erg is wiet niet..... Ga maar eens zoeken naar wat wier precies met je doet met en zonder tabak.... Als je daar zware straffen op zou zetten zou het zwaar overtrokken zijn.....

Hardrugs mogen ze dat van mij wel ! Dat soort drugs moet je uit roeien. Net zoals dealers dat met elkaar doen Vork

Nieuws

Afrekening !

Yeah !!! Weer een crimineel minder !!!! Haha!

Niet in alle gavellen een crimineel maar in veel gevallen zal dat zeker zo zijn !

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:56

Dus iedereen die harddrugs gebruikt is een crimineel Verward

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:07

Als je zou lezen zie je dat ik het over dealers heb Vork

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:26

ALs je het dan ook beter had geschreven had ik het gesnapt.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:36

.
Laatst bijgewerkt door Wafel op 22-06-07 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:36

Wafel schreef:
Somebitch schreef:
ALs je het dan ook beter had geschreven had ik het gesnapt.

Dat stukje daar over is duidelijk geschreven Vork

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:38

En waarom moeten dealers en harddrugs volgens jou uitgeroeit worden?

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:43

Ik heb 2 keer een pilletje gehad, geen idee wat het was Clown
De eerste keer heb ik er niets van vernomen.
De tweede keer was het een leuke ervaring.
Ik zag allemaal leuke dingen in een tafel met spikkeltjes Haha!

Verder daarna niet weer gebruikt, ik heb het ook niet nodig.
Maar je moet alles toch een keer hebben gedaan (vind ik) en daar hoorde drugs ook bij.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:44

Ik vind het eigenlijk een domme reden: "Je moet alles een keer geprobeert hebben"

Ga je dan ook spuiten? Tja, dat moet je dan toch ook proberen? Verward

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:46

Somebitch schreef:
Ik vind het eigenlijk een domme reden: "Je moet alles een keer geprobeert hebben"

Ga je dan ook spuiten? Tja, dat moet je dan toch ook proberen? Verward

Zo bedoel ik het niet, jammer dat het zo word opgevat.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:48

Het was ook niet alleen op jou gericht hoor maar toevallig kwam jij ermee maar ik bedoel in het algemeen.

Want zo vat ik het dan meestal op je moet alles geprobeert hebben (dus blowen, slikken, snuiven, spuiten).

Oke dit bedoelde jij echter niet dat wist ik niet.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:48

susie1981 schreef:
Ik heb 2 keer een pilletje gehad, geen idee wat het was Clown
De eerste keer heb ik er niets van vernomen.
De tweede keer was het een leuke ervaring.
Ik zag allemaal leuke dingen in een tafel met spikkeltjes Haha!

Verder daarna niet weer gebruikt, ik heb het ook niet nodig.
Maar je moet alles toch een keer hebben gedaan (vind ik) en daar hoorde drugs ook bij.

Ik bedoel dus dat onderdeel hoorde erbij.
Dat vond ik al ver genoeg.
En spuiten daar begin in niet aan, doe het an 7 kleuren in de broek als ik moet bloedprikken Clown

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:49

Ik snap er geen hol van! Waarom die troep gebruiken?
Toen ik 15 was rookte er bijna niemand , het was not done.
Ik had verwacht dat dat nu nog meer zou zijn aangezien mensen meer met gezondheid bezig zijn. Met verbazing zie ik hoeveel jongeren (14 jaar) er roken en ook niet een beetje.
Lam in het weekend is ook heel gewoon en ouders zeggen dan , ja wat kan je er tegen doen he.... Ik zal misschien wat trutig zijn in somige hun ogen maar ik vind het ongelovelijk! Gestoord

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:49

Oke ik snap je Lachen

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:50

Somebitch schreef:
Het was ook niet alleen op jou gericht hoor maar toevallig kwam jij ermee maar ik bedoel in het algemeen.

Want zo vat ik het dan meestal op je moet alles geprobeert hebben (dus blowen, slikken, snuiven, spuiten).

Oke dit bedoelde jij echter niet dat wist ik niet.

ben ik boos hoor, maar als jij het zo denkt kunnen meer mensen dit denken.
Heb het al even duidelijker gemaakt Clown
Straks ga ik nog over de tong bij bokt als heroine hoertje Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:50

@Hierboven:

Dat van die 14-jarige en roken, alcohol is volgens mij gewoon stoer doenerij.. Iedereen rookt dus waarom wij niet? Iedereen gaat uit en drinkt dus waarom wij niet?

Echter ben ik zelf 1x in mijn leven zat geweest en nu drink ik eigenlijk bijna nooit meer..

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:57

Somebitch schreef:
@Hierboven:

Dat van die 14-jarige en roken, alcohol is volgens mij gewoon stoer doenerij.. Iedereen rookt dus waarom wij niet? Iedereen gaat uit en drinkt dus waarom wij niet?

Echter ben ik zelf 1x in mijn leven zat geweest en nu drink ik eigenlijk bijna nooit meer..

Kan ik je de hand geven.
Ik was zo zat dat we ons als zwarte piet en sinterklaas en als jomanda door het dorp zijn gelopen.
Was wel heel gaaf en gezellig maar daana was het met de drank wel zo goed als over Ja