hernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigarida

Re: hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:47

@Dierfysio,ik heb even de de site gekeken en ik wordt ook op deze marnier geopereerd.

@Lavandula,ik had ook zón kramp in mijn bil maar een fysio heeft maar tijdelijk geholpen,
het probleem gaat er helaas niet van weg,de hernia blijft!

De neurochirurg heeft ook gezegd dat dat dove gevoel misschien zal blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:53

Tigarida schreef:
@Lavandula,ik had ook zón kramp in mijn bil maar een fysio heeft maar tijdelijk geholpen,
het probleem gaat er helaas niet van weg,de hernia blijft!

Inderdaad het helpt bij mij echt alleen maar de dag ná de behandeling...

Heb nu ook al de hele week erg last tussen mijn schouder bladen... er zijn 2 wervels die steeds fout zitten. Ben nu al 3x gekraakt daar deze week, maar de pijn blijft..
Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?
Beetje vermoeiend dat nu echt mn héle rug pijn doet.. vanaf onderaan tot bovenaan

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:36

Ik weet niet hoe je dat kunt verhelpen. Ik heb ook pijn tussen mn schouderbladen maar dat komt omdat ik ook nog een breukje in mn middenrif heb, die uitstraalt naar mijn schouders en armen.
Ik heb veel fysiotherapie (training), maar mijn hele rug gaat daar ook van vast zitten hoor.. Heb zo'n trilding met magnetische straling, gekocht op Equitana vorig jaar. Is echt super chill. Werkt ook echt om het een beetje ontspannen te houden!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 08:35

Denk dat ontspannen het beste zal helpen.
Ga onder de douche met je handen tegen de muur aan staan en ga jezelf soort van afduwen, dus richting het muurtje en weer terug tot armen gestrekt zijn, hou je de boel goed los.

Sjaantje, weet jou therapeut van dit apparaat af. Voor mij is trilling namelijk funest, sommige klachten mogen daar namelijk absoluut niet mee in aanraking komen.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:27

Ik rijd trouwens ook nog steeds niet dan doe ik ook in principe niet tot de operatie.
Ik longeer mijn paardje of ik ga wandelen
Ik ga wel voor een operatie even een klein ritje maken ik kijk wel hoe het gaat,
een beetje stappen en draven als is het even voor het gevoel.
Laatst bijgewerkt door Tigarida op 08-12-07 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:33

Als ik me zou laten opereren zou ik zeker een andere neuroloog en ziekenhuis kiezen.Maar ik durf de operatie niet aan,omdat mij verteld is dat het erg riskant is omdat de hernia in de nek zit.Ik weet zelf zeker dat mijn incontinentie met de hernia te maken heeft,want sinds ik die hernia heb ben ik ook opeens incontinent.Ik kan leven met de pijn en de incontinentie,en stel een operatie daarom maar steeds uit.Ik durf gewoon niet.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:37

Heb je al wat anders geprobeerd?
Bijvoorbeeld een chiropractor, osteopaat of manueel therapeut.
Het feit dat je incontinent bent is niet goed!
Het nadeel is dat je vaak negatieve verhalen hoort,
de mensen met negatieve verhalen eerder de neiging hebben om
hun verhaal te vertellen dan mensen die positieve ervaring hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:52

Heb een hele poos bij fysio therapie gelopen en ook bij een chiropractor.Maar het hielp helaas niet.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:04

Als dat niet geholpen heeft dan is een operatie een laatste optie
om hopelijk van je klachten af te komen.
Je kan altijd vrijblijvend informeren bij ander ziekenhuizen mits
jouw zorverzekering dat wel vergoed of je kan eventueel een second opinion lateen doen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:23

miep1979 schreef:
Denk dat ontspannen het beste zal helpen.
Ga onder de douche met je handen tegen de muur aan staan en ga jezelf soort van afduwen, dus richting het muurtje en weer terug tot armen gestrekt zijn, hou je de boel goed los.

Sjaantje, weet jou therapeut van dit apparaat af. Voor mij is trilling namelijk funest, sommige klachten mogen daar namelijk absoluut niet mee in aanraking komen.

Nee weet ie niet. Maar ik zet het ook niet op mn onderrug, alleen maar op de spieren in mn nek en naast mn ruggegraat. Als ik het op de hernia's zet (wel eens geprobeerd Clown ), is dat een heel raar gevoel en lijkt het net alsof ik ze terug duw en dan is het weg. Heel apart en weet dus ook niet of het goed is of niet. Doe het maar niet meer.
Wat kan ik er verkeerd aan doen volgens jou dan?

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:37

Nou bij mij schiet het echt niet op.
DIe sterkere pijnstillers werken tot nu toe nog niet, Tape is eraf en het is juist erger geworden..
Ga donderdag naar London met het vliegtuig, moet ik toch echt een uur zitten, ben benieuwd hoe we dat gaan doen Tong uitsteken

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:12

Je hoort altijd de negative verhalen idd.
Ik wilde een pouch operatie. daar hebben veel mensen moeite mee. Ik op dat forum lezen en regeren. Veel slechte dingen gehoord, maar ik heb toen comtact gekregen met een paar hele positieve mensen, die hun leven gewoon leidde. Dus ik ben ervoor gegaan en heel positief. Alles gaat op zich goed. Beter dan ziek zijn of bende slikken. Maar ik ben ook van dat forum af, omdat idd helaas alleen de negatieve overblijven....
Heb wel mijn positieve verhaal geprobeert te vertellen, maar dat houdt op als mensen het niet willen of kunnen horen...
En ik weet nu van mensen bij wie het wel goed gegaan is dat die een normaal leven hebben, dus ook geen reden hebben om er nog mee bezig te zijn.
Ik hoop voor jou dat er een oplossing komt

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:55

Hallo mensen,

Nou ik ben net terug uit kliniek klein Rosendael. Ben gisteren geopereerd aan een hernia L4-L5. K'heb net een lange rit gehad van 2 uur dus voel me nu niet helemaal optiemaal. Het eerste wat ik gisteren vernam is dat mijn been geen doof gevoel meer heeft, k'was zo blij:P. K'moet nu continu plat op bed liggen en mag er alleen uit voor naar de wc. Dat word dus lekker zwaar.

Wanneer sprongen jullie weer op het paard..?K'denk dat het pas rond feb/maart word.
Groetjes anita

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:43

Dat is goed nieuws!
Sterkte met het herstel!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:10

Harstikke fijn dat de operatie goed gelukt is.
In ieder geval sterkte met het herstel, hoop dat je straks alles weer kan.
Ik zou willen dat ze mij ook konden opereren, maar de enigste operatie is heel de onderrug vastzetten en dat wil ik niet.
*wil ook weer paardrijden Huilen *

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:25

Mijn bijrijdster rijdt altijd het weekend en vandaag ging ik mee op de fiets ernaast.
Ik kon het niet laten om het laatste stukje even te rijden dat was heerlijk.
Ik merkte wel dat als ik met m'n rechterbeen aandreef dat ik dat bijna niet voel,
dat is wel heel raar het is net of ik op 1 been rijd.
Het blijft ook wel bij deze ene keer ,want ik kon het daarna wel merken aan m'n rug,
door het fietsen en paardrijden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:20

Wat apart Tigarida. Ik kan dus beter op paard zitten dan op een fiets Haha!
Lijkt me ook erg vreemd dat je een been bijna niet voelt..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 23:40

anita87ruud, klinkt goed hoor. rustig aan en er goed bovenop komen weer!

Ik ga nog niet rijden. Wacht nu echt even de uitslag af. Afhankelijk daarvan ga ik kijken of ik wel weer begin en hoe dat gaat, of langere tijd nog niet rij.

Fietsen lijkt me nu juist niet zo goed, maar je voelt het zelf het beste natuurlijk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:29

Ik heb me inmiddels aangemeld bij de sportschool.

De grootste ergenis /klacht die ik nu heb is scheef staan. Mijn linkerschouder hangt 1 of 2 cm lager dan mijn rechter.
Zo stond ik voor ik mijn eerste hernia kreeg ook maar er was niks te vinden volgens de doktoren (totdat ik dus met een hernia kwam aanzetten).
Het had zich hersteld na een mri onder narcose 4 jaar geleden(had me toen nog nooit zo goed gevoeld). Maar door het oude werk weer op te pakken begon het weer en is het nooit meer goed gekomen en heb ik uiteindelijk nog 2x een hernia gehad.

Met paardrijden heb ik zo weinig controle over mijn lijf ,ik zit scheef in de auto en scheef op mijn fiets.
Als gevolg hiervan zijn mijn paarden ook scheef en lijd het tot een hele hoop frustratie omdat ik niet weet hoe ik het moet oplossen. Artsen en fysio's hebben al tig keer mijn bekken gecontroleerd maar daar is niks mis mee zeggen ze.

Nu hoop ik dat door middel van de sportschool het zal herstellen maar ik heb er en hard hoofd in. Ik heb geen pijn meer maar het voelt alsof er nog steeds iets geblokkeerd zit.

Ik heb ook weer paardrij les via antoine de bodt methode. Ik hoop dat we op deze manier weer een evenwicht kunnen vinden.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:58

@sjaantje Mijn stalbaas is fuysiotherapeut, we zaten een keer te praten over mogelijkheden voor spierversterking, toen noemde ik dus de powerplate, zei vertelde dat alle apparaten die trillingen geven, verboden moeten worden. Deze apparaten kunnen namelijk behoorlijk ernstige schade aanbrengen, er zijn verhalen van mensen die een hernia hebben gekregen door een trilplaat!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:46

cowgirl, hoe kan een MRI onder narcose je hebben geholpen dan?
Ik denk dat toch mensendieck de beste oplossing is, omdat daar echt op je houding wordt geoefend.
Ik ben ook scheef door een vergroeiing in mijn onderrug. Ik zit scheef achter het stuur en heb met paardrijden ook wel de neiging, maar door les weet ik het en let erop. Mijn zoontje rijdt normaal vaak tegelijk en vraag ik ook te kijken of op te letten. Een spiegel of iemand kan helpen daarbij.
Toch maar elke keer controleren en herstellen.
En wat ik ooit heb geleerd, wat zou helpen bij paardrijden. ls je bijv rechts bent. Poets je tanden expres met links. Dat is moeilijk, maar maakt je tweezijdiger. Pak dingen met je foute kant, dan draai je ook je lichaam dus eens andersom. Net als dat we paarden op beide zijde trainen, zouden we dat zelf ook meer moeten doen....

favo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 20:24

superpony schreef:
ls je bijv rechts bent. Poets je tanden expres met links. Dat is moeilijk, maar maakt je tweezijdiger. Pak dingen met je foute kant, dan draai je ook je lichaam dus eens andersom. Net als dat we paarden op beide zijde trainen, zouden we dat zelf ook meer moeten doen....

Helemaal mee eens. En steeds maar opletten hoe je zit, in de auto, in de stoel etc...En hoe je dingen opbeurt, nooit tegelijk beuren en draaien!!!! Al dat soort dingen heb ik bij cesartherapie geleerd.
Sta je te wachten bij de kassa, let op je houding!
Bij mij helpt ook, wandelen op vlakke stukken, daardoor ontspan ik meer en voel ik de pijn minder.
Boswandelingen vallen nog niet mee.
Sterkte iedereen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:51

ik heb geen ceasar of mensendieck therapie maar gewoon je spiercorset sterker maken en dat werkt voor mij het beste. Ook bij die therapie leer ik wel hoe ik moet opstaan, dingen moet oppakken, moet zitten, lopen enzovoort.

favo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 00:03

sjaantje schreef:
ik heb geen ceasar of mensendieck therapie maar gewoon je spiercorset sterker maken en dat werkt voor mij het beste. Ook bij die therapie leer ik wel hoe ik moet opstaan, dingen moet oppakken, moet zitten, lopen enzovoort.

Dat is ook zo, het komt op hetzelfde neer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 01:36

Ik heb geen mensendieck, maar als het erg is, kan het je wel helpen om met veel dingen erop gewezen te worden.
Die andere tips die ik al zei, moet je gewoon consequent in zijn en gewend raken. Maar dan helpt dat ook allemaal. Baat het niet, schaadt het niet.

Wat ik me wel afvraag als ik dingen zo lees, is hoe kan hjet soms zo ver komen met ons en anderen natuurlijk? Waarom laat men je zolang doorlopen of trekken we zelf niet aan de bel? Het is toch te gek dat je scheef wordt, incontinent of weken/maanden/jaren een zenuw knel hebt zitten, pijn hebt, niet functioneerd etc etc etc.......Vooral omdat een hernia toch zoveel voorkomt.

En kan iemand me vertellen hoe het komt dat Klein Roosendaal ( maar ook klinieken in dui bijv) de wachtlijsten wel kan wegwerken? Als iedereen daarheen gaat loopt het toch ook daar ooit over? Wat is hun systeem en waarom nemen ziekenhuizen dat niet over, aangezien dit ook vergoed wordt? dan zouden zorgverzekeraars dat toch overal willen met lagere kosten.......