Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en toen zat m'n beugel in m'n lip vast! geloof me dat wil je níet meemaken! en die heeft de tandarts moeten lospeuteren iewll.. auw.. gelukkig met een verdoving maar dan nog.. 10x dikkere lip. Gelukkig is dat al meer dan 2 jaar geleden en ben ik van 't ding ook al 2 jaar af. Hoewel ik het idee heb dat het nooit ene fluit geholpen heeft.
een vriendin van mij had ook een beugel.. de tandarts heeft een jaar lang iedere maand gezegt oh is goed hoor tot de volgende keer, niks aan veranderd. En haar gebit ziet er nog niet uit (haar beugel is er nu een maand uit en 't klinkt bot maar zo is 't nu eenmaal) dat klopt toch ook niet of wel? bij mij deed die ook niet altijd wat heel soms deed die er een nieuw stangetje in, maar ik heb het idee dat ik alleen maar 2 jaar voor niks heb pijngeleden ofzo met dat ding. Rechte tanden zijn bij mij ver te zoeken (ofja, ik heb nog steeds een overbeet)
! ben echt superblij met het resultaat
! 
Doet echt zo pijn
lejo schreef:is het het uitstekende stuk draad aande achterkant?
dat kun je gewoon zelf met een kniptangetje inkorten nl.

en donderdag naar de tandarts 
lejo schreef:was erop plakken, meer kun je dan zelf niet doen.
Of bij de ortho hoesje voor over je beugel laten maken, heb ik ook gedaan omdat ik na iedere nacht al m'n brackets in m'n lippen had staan!
Had ik allemaal ribbeltjes in mijn wang, mooi hoor
Mijn wang is weer helemaal over, had er ook geen was op gedaan, maar hij haakt gewoon niet meer
Mijn broertje is verdoofd, kies getrokken. We kunnen nu allebei niet goed praten
Shetjjee__x schreef:tegenwoordig is het een wonder als je geen beugel hoeft!!
ik haat het echt naar de ortho te gaan! ik heb dus de nieuwste met kliksysteem.. en dan gaan ze al die slotjes zo open doen met een tangetje (net een soort deurtje).. maar dat doet echt vet pijn! vooral onder..
en ik ben ook heel vaak ff misselijk als ik opsta want die velle lampen enzo..
gr. Tessa
ps: ik vind het ook zo stom dat ze niet zeggen hoelang je hem moet