Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miss87 schreef:Ik ben 24 Oktober aan de beurt voor een kijkoperatie. Ben 4 maanden geleden van m'n paard gevallen, hebben ze een mri gemaakt enzo, 4 weken met krukken en een spalk om mijn been gelopen. M'n binnenste knieband was flink opgerekt en er zat een kneuzing in het bot, de meniscus aan de buitenkant van de knie was op de ene scan wel goed maar op de andere niet. Nu hebben ze na 4 maanden er flink last van te hebben gehad eindelijk bedacht dat ze toch maar eens gaan kijken of die meniscus kapot is en als dat zo is gaan ze dat meteen even aanpakken. Operatie is pas om kwart voor 3, en dan moet ik vanaf 12 uur 's nachts nuchter blijven, ik denk dat ik dan geen narcose meer nodig heb omdat ik al omval van de honger!
Gelukkig is dat van mij niet zo erg als alle andere dingen die ik hier lees.. Heeft iemand van jullie ervaring met een ruggeprik? Bij mijn moeder is het namelijk 2 keer mis gegaan dus ik zie het nog niet zo zitten!
Groetjes!! 
Kylyco schreef:@liesjuhh: ik dacht dat je hechtingen op zouden lossen?
Ik ben in ieder geval weer thuis. De operatie ging voorspoedig. om 9.30 de o.k. op en om 11.30 de uitslaapkamer op. Ik heb toen direct met de orthopeed gepraat. Ik weet er alleen niks meer vanaf. een andere arts is in de middag geweest. Maar ik was zo ontzettend moe en als ik mijn ogen open had direct misselijk en draaierig, dat kijken niet echt wou. Maar ik had wel begrepen dat mijn arm zes week tegen mijn lichaam aanzit. En daarna pas fysio. Het duurt dus wat langer dan verwacht. De rest van de middag en avond was ik beroerd. Pas om 23.00 voelde ik me wat beter worden. Ik heb gisteren zelf in totaal een half glaasje water gedronken. Gelukkig had ik wel infuus want er kwam geregeld vocht uit(aan de bovenkant) :S
Dus nu is het afwachten hoe het verder gaat.

Kom ik net thuis van school, zitten ons pap en mam uitgebreid te ontbijten, hoe flauw! Maar ik ga zo maar eens naar het ziekenhuis! 
Nouja, dan maar even wachten. Om 2 uur mocht ik een bult pillen met 1 glaasje water nemen (meer water mocht ik niet hebben). Ik braaf die pillen ingenomen. 1 van die pillen was iets van valium ofzo geloof ik dus ik viel al gauw in slaap. Om kwart voor 4 werd ik wakker, dus ik kijk op de klok, voel aan mijn been, niks gebeurd, leek me ook al vreemd dat ik dan niks gemerkt zou hebben. Toen dus maar weer wachten want ik was klaar wakker. Kwart over 5 kwamen ze me eindelijk halen, pijnstillers en slaappillen allang uitgewerkt en ik was helemaal flauw van de honger. Werd ik eerst op de recovery gelegd, en daar moest ik weer even wachten. Toen ze me eindelijk kwamen halen ging het allemaal heel makkelijk, de orthopeed vertelde wel dat hij een grote mond had op moeten zetten om mij zo laat nog te mogen opereren. Heb op het scherm mee gekeken. Er zat een plooi in het slijmvlies die behoorlijk strak stond dus die werd weg gehaald. Uiteindelijk was ik iets na half 8 pas weer terug op mijn kamer. Kreeg gelukkig meteen een boterham en wat thee, ik ben nog nooit zo blij geweest met een boterham! Ik moest vrij vlug daarna al naar de wc dus ik dacht oh dalijk omkleden en naar huis.. Niet dus! De verpleegsters kregen de arts niet meer te pakken en ze wisten dus niet of ik wel naar huis mocht. Ondertussen had ik nog steeds gruwelijke honger en is mijn vader beneden eten gaan halen want boven hadden ze niks meer. Na lang zeuren en zeiken besloten ze om half 10 dat ik dan toch maar naar huis mocht. Ze waren er niet zo blij mee dat ik perse naar huis wilde maarja.. Alle controles waren goed dus ik zag het probleem niet zo. Toen ik thuis was wilde ik eerst even naar de les gaan kijken die mijn zus aan het geven was, daar viel ik bijna flauw en was ik ineens zeikes nat van het zweet. Daar een tijdje bij zitten komen en toen maar naar binnen gegaan en WEER wat gegeten
en een ibuprofen gepakt en naar mijn bed gestrompeld. Nu lig ik met een geel been en een roze vierkant op mijn rug in mijn bed met mijn laptop. Heb toch best wel wat pijn aan mijn knie! Maar wie had gedacht dat ik voor zo'n simpele operatie bijna een nacht moest blijven omdat ik een hele dag heb moeten wachten!