Wie nog meer in de wacht voor een operatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylyco

Re: Wie nog meer in de wacht voor een operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 10:01

miss87: Tje wat laat is die operatie. Ik heb elke keer ht geluk dat ik om 8.00 's morgens aanwezig moet zijn. Dus dat is nog wel vol te houden. Succes!
Enne ik heb geen ervaring met ruggeprik. Ik krijg algehele narcose. Dus daar kan ik je niks over vertellen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:35

Miss87 schreef:
Ik ben 24 Oktober aan de beurt voor een kijkoperatie. Ben 4 maanden geleden van m'n paard gevallen, hebben ze een mri gemaakt enzo, 4 weken met krukken en een spalk om mijn been gelopen. M'n binnenste knieband was flink opgerekt en er zat een kneuzing in het bot, de meniscus aan de buitenkant van de knie was op de ene scan wel goed maar op de andere niet. Nu hebben ze na 4 maanden er flink last van te hebben gehad eindelijk bedacht dat ze toch maar eens gaan kijken of die meniscus kapot is en als dat zo is gaan ze dat meteen even aanpakken. Operatie is pas om kwart voor 3, en dan moet ik vanaf 12 uur 's nachts nuchter blijven, ik denk dat ik dan geen narcose meer nodig heb omdat ik al omval van de honger!

Gelukkig is dat van mij niet zo erg als alle andere dingen die ik hier lees.. Heeft iemand van jullie ervaring met een ruggeprik? Bij mijn moeder is het namelijk 2 keer mis gegaan dus ik zie het nog niet zo zitten!

kan je niet kiezen dan
ik had 3 keuzes:
ruggeprik
via t infuus algehele narcose
plaatselijke verdoving

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:46

Nou.. Ze gingen er eigenlijk gewoon vanuit dat ik een ruggeprik wilde omdat bijna iedereen dat deed, andere opties heeft ze niet eens genoemd. Ik denk dat ik maar de hele dag in mn bed blijf liggen en probeer te slapen dan krijg ik ook niet zo snel honger!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:25

Tja de hele dag slapn is een mogelijkheid. Ikzelf hou het alleen nooit zolang vol in een bed. Om 9 uur 's morgens moet ik toch wel uit bed zijn. Anders ben ik ziek!(ook als ik uitslaap).

Ik vind het voor mezelf u toch wel spannend worden. Nog twee daagjes en dan is het zover. Het meest benieuwd ben ik naar het wakker word moment. Hoe de pijn dan is.
Ik heb mijn gips nu bijna een week en heb een aardige manier gevonden om mezelf er best vlot mee voort te bewegen. Het zit bij de kuit ook aardig ruim dus ik heb wel wat speling. Het jeukt soms inderdaad wel. Maar dat ben ik gewent van m'n zonne allergie.

Ik geniet nog even 45 1/2 uur van twee werkende armen Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:50

Ik weet niet of het nog leest.... MAAR heel veel sterkte vandaag!! Ach gut
Laat gauw wat van je horen!

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:57

Ik wou precies het zelfde vertellen!
Heel veel suc6 Corien! Ach gut

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:01

heelveel succes vandaag!!

ik ben net terug uit het ziekenhuis het gips ging eraf en de hechtingen gingen eruit.
was nou niet bepaald een pretje Hamer

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:06

Nouw, dat had ik voor 2 week geleden ook hoor!
Mijn hechtingen moesten er ook uit, en dat zou ook zgeen pijn doen! Nouw echt wel!! Nagelbijten / Gniffelen
Ze werden er met grof geweld uit getrokken Ach gut

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 16:15

@liesjuhh: ik dacht dat je hechtingen op zouden lossen?

Ik ben in ieder geval weer thuis. De operatie ging voorspoedig. om 9.30 de o.k. op en om 11.30 de uitslaapkamer op. Ik heb toen direct met de orthopeed gepraat. Ik weet er alleen niks meer vanaf. een andere arts is in de middag geweest. Maar ik was zo ontzettend moe en als ik mijn ogen open had direct misselijk en draaierig, dat kijken niet echt wou. Maar ik had wel begrepen dat mijn arm zes week tegen mijn lichaam aanzit. En daarna pas fysio. Het duurt dus wat langer dan verwacht. De rest van de middag en avond was ik beroerd. Pas om 23.00 voelde ik me wat beter worden. Ik heb gisteren zelf in totaal een half glaasje water gedronken. Gelukkig had ik wel infuus want er kwam geregeld vocht uit(aan de bovenkant) :S
Dus nu is het afwachten hoe het verder gaat.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:25

Mja klopt! Maar de uiteinden van de hechtingen moesten dr wel uit!
Dat was een knoopje en die moest ie dr wel even uithalen!
Vraag me ook niet waarom, want dat weet ik nie Tong uitsteken

Nouw ik heb je vanmiddag al aan de foon gesproken, dus weet inmiddels hoe het met je gaat!
Alsnog beterschap! Knipoog Groetjes!!

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:52

Kylyco schreef:
@liesjuhh: ik dacht dat je hechtingen op zouden lossen?

Ik ben in ieder geval weer thuis. De operatie ging voorspoedig. om 9.30 de o.k. op en om 11.30 de uitslaapkamer op. Ik heb toen direct met de orthopeed gepraat. Ik weet er alleen niks meer vanaf. een andere arts is in de middag geweest. Maar ik was zo ontzettend moe en als ik mijn ogen open had direct misselijk en draaierig, dat kijken niet echt wou. Maar ik had wel begrepen dat mijn arm zes week tegen mijn lichaam aanzit. En daarna pas fysio. Het duurt dus wat langer dan verwacht. De rest van de middag en avond was ik beroerd. Pas om 23.00 voelde ik me wat beter worden. Ik heb gisteren zelf in totaal een half glaasje water gedronken. Gelukkig had ik wel infuus want er kwam geregeld vocht uit(aan de bovenkant) :S
Dus nu is het afwachten hoe het verder gaat.

neem aan dat je schouderoperatie heb gehad?? zo ja ik mog naar 4 weken beginne moet fisio omdat mijn schouder nogal stijf werd en mog de fisio pasiefe bewegingen maken. Misschien bij jou ook wel ze hebben mij verteld dat het scheeld omdat je schouder soepel word gehouden en anders meer pijn krijgt bij het los maken en bewegen van jou schouder.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 15:30

@angel_moby: De fysiotherapeute die bij mij langs kwam in het ziekenhuis heeft oefeningen voor de vingers en pols mee gegeven. En die zei dat pas na zes week echt de fysio wat kan doen. Na twee week mag ik heeeeeeeele kleine rondjes draaien. En over twee week moet ik ook naar de ortopeed. Mogelijk dat de plannig dan nog weer veranderd. We zullen zien.
Verder had ik gisteren de hele dag nog wat pijn. Wel uit te houden maar niet te onderdrukken met pijnstillers. Toen ik vanmorgen wakker werd was ik dan ook blij dat ik heerlijk geslapen had en pijnloos wakker werd. Gelukkig gaat het nu ook best goed.

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:20

ben blij dat bij jou beter is gegaan als bij mij ik ben aardig ziek geworden van narcose en heb behoorlijk pijn gehad (kreeg zelf extra zwaren erbij) succes met revalideren

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 13:46

tja het gaat alwer at minder. slechte nacht gehad met rug en buikpijn. van,iorgen misselijk en n gewoon beroerd. We zien het nog even aan. Maar vorige keer werd ik ook ziek en moest aan de antibiotica. Daar willen we nu niet te lang mee wachten.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:15

Beterschap! Hopelijk voel je, je gauw weer beter! Ach gut
Heb je niet gelijk antibiotica gekregen? Kreeg ik wel!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:32

Beterschap!

Ik moest nog op een wachtlijst geplaatst worden voor een hernia-operatie maar omdat ik zoveel pijn en uitval had in mijn rechterbeen ben ik bijna 2 weken geleden met spoed aan mijn dubbele hernia geopereerd........

Nu revalideren en hopelijk over een paar maanden weer een poging wagen om op mijn paardje te gaan zitten.......

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:04

Ik word net gebeld door het ziekenhuis dat ik ook morgen om 12 uur geopereerd kan worden.. Heb dat toch maar gedaan, kan er maar vanaf zijn! Vind het nu toch wel spannend ineens. Moet je nagaan als ik een keer ECHT geopeerd moet worden (ipv zo'n kleine kijkoperatie..) Nagelbijten / Gniffelen

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:20

veel suc6 morgen

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:29

Dank je! Heb nu zooooon honger..

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 10:22

heel veel succes vandaag. en nog even doorzeten tegen de honger. na de operatie is de honer misschien wel weg Knipoog

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:53

Iets minder eten is wel goed voor mij Knipoog Kom ik net thuis van school, zitten ons pap en mam uitgebreid te ontbijten, hoe flauw! Maar ik ga zo maar eens naar het ziekenhuis!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:04

21 december ben ik aan de beurt, gaan ze de banden van mijn polsgewricht inkorten en het vergroeide bot van mijn mijn bovenhand afhalen en een V vorm in mijn middenhandsbeentjes slijpen. EN IK VIND HET DOODENG!!!!!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:31

Nou ik ben eigenlijk pas net terug.. Van de ene kant viel het heeel erg mee maar van de andere kant heel erg tegen. Ik kwam om half 12 in het ziekenhuis aan, waren de verplegers helemaal opgewekt van oh wat fijn dat je vroeg bent dan kunnen we meteen beginnen! Dus ik omkleden, kreeg ik een spuit tegen trombose in mijn been en toen wachten.. Komen ze na een half uur aan dat ik pas om half 3 stond ingepland Verward Nouja, dan maar even wachten. Om 2 uur mocht ik een bult pillen met 1 glaasje water nemen (meer water mocht ik niet hebben). Ik braaf die pillen ingenomen. 1 van die pillen was iets van valium ofzo geloof ik dus ik viel al gauw in slaap. Om kwart voor 4 werd ik wakker, dus ik kijk op de klok, voel aan mijn been, niks gebeurd, leek me ook al vreemd dat ik dan niks gemerkt zou hebben. Toen dus maar weer wachten want ik was klaar wakker. Kwart over 5 kwamen ze me eindelijk halen, pijnstillers en slaappillen allang uitgewerkt en ik was helemaal flauw van de honger. Werd ik eerst op de recovery gelegd, en daar moest ik weer even wachten. Toen ze me eindelijk kwamen halen ging het allemaal heel makkelijk, de orthopeed vertelde wel dat hij een grote mond had op moeten zetten om mij zo laat nog te mogen opereren. Heb op het scherm mee gekeken. Er zat een plooi in het slijmvlies die behoorlijk strak stond dus die werd weg gehaald. Uiteindelijk was ik iets na half 8 pas weer terug op mijn kamer. Kreeg gelukkig meteen een boterham en wat thee, ik ben nog nooit zo blij geweest met een boterham! Ik moest vrij vlug daarna al naar de wc dus ik dacht oh dalijk omkleden en naar huis.. Niet dus! De verpleegsters kregen de arts niet meer te pakken en ze wisten dus niet of ik wel naar huis mocht. Ondertussen had ik nog steeds gruwelijke honger en is mijn vader beneden eten gaan halen want boven hadden ze niks meer. Na lang zeuren en zeiken besloten ze om half 10 dat ik dan toch maar naar huis mocht. Ze waren er niet zo blij mee dat ik perse naar huis wilde maarja.. Alle controles waren goed dus ik zag het probleem niet zo. Toen ik thuis was wilde ik eerst even naar de les gaan kijken die mijn zus aan het geven was, daar viel ik bijna flauw en was ik ineens zeikes nat van het zweet. Daar een tijdje bij zitten komen en toen maar naar binnen gegaan en WEER wat gegeten Knipoog en een ibuprofen gepakt en naar mijn bed gestrompeld. Nu lig ik met een geel been en een roze vierkant op mijn rug in mijn bed met mijn laptop. Heb toch best wel wat pijn aan mijn knie! Maar wie had gedacht dat ik voor zo'n simpele operatie bijna een nacht moest blijven omdat ik een hele dag heb moeten wachten!