Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Megan_ schreef:Ik kreeg dit per pb van Danneke83, omdat zij niet in dit topic kon reageren;
Ik heb op mijn 19e (ben nu 26) zo'n operatie gehad. Was bij mij voornamelijk om cosmetische redenen maar ook deels medische. Ik had gelukkig een behoorlijk recht gebit, dus heb maar 6 weken een beugel hoeven dragen.
Om een optimaal resultaat te krijgen moest mijn bovenkaak ingekort, zowel naar boven als naar achteren en mijn onderkaak naar voren gezet. Eigenlijk heb ik mijn arts daarin de vrije hand gegeven. (ik vertrouwde hem echt 100%)
De operatie viel erg mee. Heb niet echt pijn gehad toen ik wakker werd, wel erg veel zwelling. Daardoor was ik erg kwaad op mijn arts omdat ik dacht dat het niet mooi geworden was. De eerste dag kreeg ik mijn kaken bijna niet van elkaar. Er paste net een lepel in. Dit is redelijk snel bijgetrokken, en ik kon na 2 weken weer alles eten. De zwelling was ook na 3 weken helemaal weg, maar na zo'n 2 weken was ik weer toonbaar.
Wel heb ik een heel ander gezicht hiervan gekregen. Er waren heel veel mensen die me na de operatie niet meer herkenden. Heeft ook zo zn voordelen.
Ik ben in ieder geval ontzettend blij met het eindresultaat. Mijn gezicht is echt mooier geworden. Heb er nooit een seconde spijt van gehad.
Ik hoop dat je iets hebt aan een positief bericht hierover.
groeten,
Anneke
Saskia9 schreef:@t Wendel : Als je zoveel last hebt,waarom vraag je niet een eerder gesprek aan?
Zooist schreef:Ik heb ditzelfde gehad , maar nog iets ingrijpender. Heb 6 weken op elkaar gebonden gezeten, bovenkaak is er volledig uit geweest en was puur om medische redenen.
Heb vanaf 3e jaar (ja derde jaar) al beugels gehad.
Alles staat nu weer zoals het voor de operatie was, heeft dus niks opgelost, staat nu zelfs nog schever ten op zichte van elkaar.
De hufter van een kaakchirurg heeft mij dan ook geopereerd toen ik 15 jaar was, want dat ging makkelijk zei hij. Naderhand nog gepoogd actie te ondernemen maar we kregen absouut geen gegeven, ook niet voor de second opinion.
Verder is mijn gehemelte losgescheurd en heeft hij dit anderhalve week na de operatie zonder verdoving weer even aan elkaar gehecht.
Nu vanwege problemen opnieuw bij ander kaakchirurg geweest. Deze krijgt ook geen inzage in de stukken van de oude operatie.
Naam chirurg is op te vragen per pb.
Maar voor mij nooit meer, ook nu niet meer! Dan maar moeilijk eten en kauwen.
En qua uiterlijk nemen ze me maar zoals ik ben!