Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flowerxxx schreef:Als je een gewone tandartsverzekering hebt krijg je tandarts en kaakchirurg gewoon terug. Trekken is trouwens goedkoper dan een gaadje vullen!
Marikie, een kennis had hetzelfde verhaal als jij. Daar is het flink verkeerd gegaan. Op een gegeven moment was de ontsteking zo erg dat ze wel naar de tandarts moest. In het weekend dus een heel gedoe om iemand te vinden. Ook nog een vreemde verder weg. Die kon vervolgens niet zoveel doen omdat ze naar de kaakchirurg moest. Vervolgens moest ze tot maandag wachten tot ze daar terecht kon. Heeft echt krom gelegen van de pijn.
Bij de kaakchirurg bleek dat het goed mis was.... Kies konden ze met veel moeite verwijderen. Door de ontsteking waren er problemen met het tandvlees een andere (gewone) kies moest ook weg. Ze heeft nu een kroon met van die schroeven in haar tandvlees. Hiervoor moest ze nog 2x terug komen... Heeft heel veel geld gekost omdat de verzekering niet alles gaat vergoeden.
Als ze gewoon meteen hat laten verwijderen was dit alles niet nodig geweest. 40 euro en een behouden gebit.
Een ontsteking zit daar niet zomaar dan is er iets aan de hand! Negeren kan leiden tot ernstige tand en tandvlees problemen.... (denk aan rotting, opkrullen van tandvlees, bedorven tanden).
Met narcose bedoelde ik trouwens de speciale tandarts. Bij de kaakchirurg kan het soms wel (maar doen ze ook niet zomaar). Verder stuurt de tandarts je zonder medische reden naar de kaakchirurg.
nienke1208 schreef:Ik begin trouwens al voordat ik naar het ziekenhuis moet met paracetamol innemen!
http://www.tandzorgploeg.nl/endo.htm En je kunt wel bedenken wat er daarna gaat gebeuren...Citaat:Een ontsteking hoeft niet altijd direkt klachten te geven. Vaak is hevige gevoeligheid bij het drinken van warme of koude dranken een eerste signaal. Als de ontsteking onbehandeld blijft, kan de ontsteking zich in een later stadium uitbreiden naar het kaakbot rond de wortelpunt van de tand of kies. De zenuw is dan afgestorven. Aanraken van of dichtbijten op de kies is dan zeer pijnlijk.
Marielle88 schreef:Ik heb vandaag mn verstandskiezen getrokken....1 kant boven en onder.
De ingreep opzich is enorm meegevallen, van al die prikken en geluiden kreeg ik wel de bibbers.
Thuis heeft het nog zo'n 4uur geduurd voordat die verdoving uitgewerkt was! dat is wel een rotgevoel, tintelen,koud..
Met pijnstillers is de pijn nu wel te doen
Marielle88 schreef:Marielle88 schreef:Ik heb vandaag mn verstandskiezen getrokken....1 kant boven en onder.
De ingreep opzich is enorm meegevallen, van al die prikken en geluiden kreeg ik wel de bibbers.
Thuis heeft het nog zo'n 4uur geduurd voordat die verdoving uitgewerkt was! dat is wel een rotgevoel, tintelen,koud..
Met pijnstillers is de pijn nu wel te doen
![]()
om maar even op mijn bericht terug te komen....ben nou 3 dagen verder en heb nogsteeds erg veel pijn!!! misschien nog wel erger dan in het begin.
Er komt ook steeds een heeele vieze smaak uit de wond en het stinkt. Morgen maar weer bellen, het zou toch geen ontsteking zijn
zitake schreef:Moet je je mond niet spoelen met een ontsmettingsmiddel (speciaal). Moest ik doen geloof ik. Tja en na een operatie blijft er wel bloed enzo zitten. Bij mij zaten er ook nog drains in. Dus dat kan wel voor een slechte smaak en geur zorgen. Verder ik heb de mijne op een woensdag laten verwijderen en in het weekend nog altijd de volle pijn. Ik nam het maximum aan pijnstillers. Dus dat kan wel zijn hoor dat je nu nog pijn hebt. rond de 4de/5de dag neemt het af en gewoon heel veel ijs gebruiken. Ik zat denk ik gewoon de hele dag met ijs rond te lopen.