Te dun zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:35

tita: wij doen niet zielig. tenminste ik vind mezelf niet zielig.
Vinden dikke mensen dat wel dan!?

Of je beter te dun of te dik kunt zijn kun je pas weten als je het allebei zelf bent geweest. Ik ken mensen die dik zijn en ongelukkig, mensen die dik zijn én gelukkig, en mensen die dun zijn die gelukkig, óf ongelukkig zijn.

Denk dat het allemaal een beetje relatief is. Je moet jezelf zijn, en jezelf goed voelen.. daar gaat het uiteindelijk om.
En als je jezelf niet goed voelt moet je daar ook ZELF iets aan doen....

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:00

Tita jouw opmerkingen kunnen echt niet hoor. Waarom mag iemand die te mager is en moeite heeft om aan te komen zich niet ergeren aan lompe uitspraken van mensen. Het heeft absoluut ook een hoop nadelen hoor.
Ik ben bijvoorbeeld iemand die met de beste wil van de wereld er niets aan krijgt en onbeperkt kunnen eten is leuk. Je verplicht de hele dag moeten volproppen is dat toch echt niet hoor.

Ik ben inmiddels (nou ja volgende week dan) 32 jaar oud en nog steeds lang en dun. 1,83m en 59 kilo.
Het heeft een hoop voordelen, maar ook een hoop nadelen. Ik heb toch echt liever niet dat mijn ribben uitsteken en de botjes op mijn schouders. Die dunne armpjes en spillepootjes had ik liever ook niet gehad en een beetje meer tiet was ook welkom geweest
Kleding kopen is altijd een probleem en opmerkingen van mensen zijn ook niet altijd even leuk.
Mensen lijken inderdaad minder moeite te hebben met het roepen van botte opmerkingen dan tegen gezette mensen.
Ik ben tevreden met wie ik ben inmiddels en de opmerkingen raken me ook niet meer. Toch merk ik dat ik onbewust bepaalde dingen niet doe. Zo durf ik niet snel een gebakje af te slaan, naar het toilet te gaan op mijn werk vlak na de lunch etc.

O ja hier een foto, op een welsh van 1,38 geeft een leuk contrast Haha!
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:00

Tja wat de een dun vindt, vind dat de ander dik maar het lijkt me toch echt een pretje om 30 kilo overgewicht te hebben en dat lijkt me stuk vervelender leven dan 20 kilo minder dan het gemiddelde gewicht wat dan van toepassing is bij een bepaalde lengte

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:03

Citaat:
Tita jouw opmerkingen kunnen echt niet hoor. Waarom mag iemand die te mager is en moeite heeft om aan te komen zich niet ergeren aan lompe uitspraken van mensen. Het heeft absoluut ook een hoop nadelen hoor.
Ik ben bijvoorbeeld iemand die met de beste wil van de wereld er niets aan krijgt en onbeperkt kunnen eten is leuk. Je verplicht de hele dag moeten volproppen is dat toch echt niet hoor.

Ik heb nergens gezegt dat niemand zich mag ergeren aan lompe uitspraken...Natuurlijk mag dat wel maar sommige reacties vind ik hier misplaatst.
ik blijf van mening dat TE zwaar ergerer is dan Te licht...

En die opmerking van afvallen is makkelijker dan aankomen die vind ik niet kunnen weet je wel hoeveel mensen je daar pijn mee doet.....(niet dat jij die geplaatst hebt)
Laatst bijgewerkt door tita op 02-06-07 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:25

@Tita: Je hebt gelijk die opmerking dat aankomen moeilijker is dan afvallen is ook lomp, maar feitelijk gezien klopt ie wel. Ik kan echt niet aankomen, heb hier vele dieten voor gevolgd. Zelfs als ik de hele dag op mijn kont zit en 24 uur per dag eet kom ik niet aan. Iemand met overgewicht kan wel afvallen fysiek gezien, maar ik ken ook mensen waar dit om verschillende redenen gewoon echt niet lukt.

Persoonlijk heb ik liever mijn ondergewicht inclusief de voor en nadelen die hier ook aan kleven dan dat ik overgewicht zou hebben, maar je kunt niet zo zwart/wit stellen dat het 1 erger is dan het andere. Dat is voor iedereen persoonlijk.

Wel heb ik als "plank" of "hark" (zo werd ik vroeger altijd genoemd) het idee dat je als je mager bent niet over de nadelen mag klagen en over overgewicht is dat wel geaccepteerd en dat is jammer.

Groetjes
Nienke

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:29

Ik probeer af tevallen en het lukt dus echt niet maar goed dat terzijde

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:36

tita schreef:
Ik probeer af tevallen en het lukt dus echt niet maar goed dat terzijde

Tja we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, de een te dun en de ander te dik.
Mijn motto is: zolang het niet ongezond is en je hebt er aan gedaan wat je kunt blijft er niets anders over dan te accepteren wie je bent.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:43

Ik vond het een stuk fijner toen ik 49 kilo woog hoor dus ik ben vrij mager geweest met mijn lengte van 1.68cm let wel ik heb enkel vet op mijn bovenbenen dus mijn hele bovenlijf was een gratenpak.

Nu ben ik aanzienlijk dikker Bloos alles is gegroeit behalven mijn borsten Haha! en voel me redelijk maar ben liever te dun dan te dik

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:46

Ik ben 49 kilo met 1.69, borsten heb ik wel, geen kont of benen maar wel een buik. Begrijp jij het nog?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:26

Tita: alles met té is niet goed..
heb je een ziekte ofzo dan waardoor je niet kunt afvallen?

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:06

CarpeDiem schreef:

Je hebt geen ziekte nodig om moeite te hebben met afvallen, hoor Knipoog

Ik ben zelf "normaal" maar moet toch goed opletten op wat ik eet: ik hoef maar naar een koekje te gluren of er zit al een kilo aan. Toch moet ik zeggen dat ik me moeilijk kan inleven in de klachten van de TS. Natuurlijk, ik kan me voorstellen als mensen echt gemene dingen zeggen (wat ben jij máááger!) dat dat hard aankomt. Maar als ik moest kiezen tussen de twee uitersten dan wist ik het wel!
In onze huidige maatschappij zijn we weliswaar allemaal wat te flink (de meeste dan), en schreeuwen we om het hardst dat we dat mooi vinden en dat het prima is. Maar EIGENLIJK is het gewoon nog steeds niet geaccepteerd, hoor! Wanneer je een dikke vrouw ziet zul je snel geneigd zijn om te denken "dat is ze zelf schuld", terwijl je weet dat een dun iemand er niets aan kan doen! En dat maakt het grote verschil vind ik! Het dik zijn wordt gewoon meer geaccosieerd met negatief dan dunner zijn.
En opmerkingen als "een man wilt toch alleen maar iets wat hij ook kan vastpakken", is puur uit zelfbescherming hoor Knipoog

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:09

tita schreef:
Ik vind deze topic ergens bekrompen beetje zielig doen als je mager of dun bent.

Je kunt beter te dun zijn dan te dik

Deze opmerking schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat..

Zielig doen?
Is het dan leuk om uitgescholden te worden voor anorexiapatiënt als je niet aan kán komen?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:26

Shalbo schreef:
CarpeDiem schreef:

Je hebt geen ziekte nodig om moeite te hebben met afvallen, hoor Knipoog

Tita gaf aan dat ze had geprobeerd om af te vallen maar dat dit niet lukte.
Ik neem aan dat er dan een ander probleem is, en dat ze flink sport, gezond eet, mar toch niet afvalt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:33

Of ze is gewoon gezond maar het wil gewoon niet lukken!

Ik ben ook zo gezond als maar kan (voor zo ver ik weet dan) maar toch kom ik niks aan!
Heb nu drie dagen feest achter elkaar, maar denk maar niet dat er een onsje bijkomt.
Daarom ben ik toch nog niet ziek?
Andersom zal het wel net zo zijn denk ik.

Niet aanvallens bedoeld hoor CD, ik dacht ook altijd dat je iets moest mankeren als je niet af kon vallen, maar aangezien ik wel gezond ben maar toch niet aankom?......

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:38

Ik voel me niet aangevallen, maar ik val ook niemand aan!
Het was gewoon een gestelde vraag aan tita. Omdat ze vroeger altijd te mager was en nu te dik, het kan toch zijn dat ze ziek is geworden?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:47

tita schreef:
Ik vind deze topic ergens bekrompen beetje zielig doen als je mager of dun bent.

Je kunt beter te dun zijn dan te dik

Beetje rare opmerking. Ik ben ook dun... Ik weeg tussen de 48 en 50 kilo (gemiddeld) en ik ben ongeveer 1,70 m lang. Ik vind het zelf niet echt heel erg dat ik dun ben, daardoor kan ik tenminste rijden op mij Haf met overgewicht, maar soms kan het wel lastig zijn.
Ik heb twee keer bloedarmoede gehad. Ik heb een lage bloeddruk, waardoor ik, als ik niet genoeg eet, snel flauwval. Ik pas weinig kleren, omdat ik te lange benen of te weinig kont heb om een broek mee te vullen. Ik heb een supersnelle spijsvertering. Als ik een twee uurs toets heb moet ik me daarvoor echt volproppen anders gaat mijn maag keihard rommelen. En dan kan echt iedereen het horen.
Examens zijn ook een ramp. Ik hou het gewoon geen 2,5 uur vol om een toets te maken zonder dat ik trek krijg en mijn maag in opstand komt.
Door mijn lage bloeddruk heb ik veel last van mijn menstruatie. Ten eerste heb ik dat al vrij erg, maar ik ben in die periode en de week erna nog sneller moe en duizelig...

Dit komt allemaal door mijn ondergewicht, en ik kan eten wat ik wil, maar ik kom gewoon niet boven de 50 kilo. Ik zou best wat meer willen wegen en gewoon dingen kunnen doen zonder overal rekening mee te houden. Op warme dagen kan ik de stad niet zomaar in. Dan val ik gewoon flauw. Gevolg van lage bloeddruk, gevolg van ondergewicht...

Vertel mij dus niet dat ik geen reden heb om ontevreden te zijn over mijn gewicht. Ik klaag niet, ik ben liever te dun dan te dik. Mijn paard betekend heel veel voor mij, en voor haar is het natuurlijk fijner als ik wat minder weeg. Liever 50 dan 80 kilo. Maar echt geweldig is dit ook niet hoor...

allie_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:53

ik ben 1.60 en ik woog eerst 40 kilo
Ik snoepte gewoon niet. Maar kreeg altijd het woord anorexia naar me hoofd geslingerd ook gewoon door volwassen leraren.
Nu ben ik aan de pil snoep toch veel ben gelijk 10 kilo aangekomen. Was hardstikke Trots! Ik had eindelijk een buikje!
En wat krijg je nu weer te horen? zo mo zwanger? of zal je dat patatje wel op eten? Terwijl ik vind dat ik er zo goed uit zie en het zo moet houden. Maar toch die opmerkingen. Terwijl ze eerst altijd zeiden van mo je moet dikker worden hoor, en nu dit weer van afvallen Sigaar
Als het ware botsen al die opmerkingen met me eigen mening tegen elkaar op

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:49

Shalbo schreef:
In onze huidige maatschappij zijn we weliswaar allemaal wat te flink (de meeste dan), en schreeuwen we om het hardst dat we dat mooi vinden en dat het prima is. Maar EIGENLIJK is het gewoon nog steeds niet geaccepteerd, hoor! Wanneer je een dikke vrouw ziet zul je snel geneigd zijn om te denken "dat is ze zelf schuld", terwijl je weet dat een dun iemand er niets aan kan doen! En dat maakt het grote verschil vind ik! Het dik zijn wordt gewoon meer geaccosieerd met negatief dan dunner zijn.
En opmerkingen als "een man wilt toch alleen maar iets wat hij ook kan vastpakken", is puur uit zelfbescherming hoor Knipoog

Dat is niet helemaal waar hoor, bij écht dunne mensen word al snel gedacht dat ze anorexia hebben en dat is toch ook echt iets "wat je jezelf aandoet".

Ik ben niet eens heel dun, maar je moest mensen eens zien kijken als ik een keer geen toetje wil, of als ik een keer geen brood eet omdat ik misselijk ben oid.. Rolleyes

Ik zit er verder niet heel erg mee, en ik ben persoonlijk ook liever te dun dan te dik, maar ik kan me best voorstellen dat het voor meisjes die écht heel dun zijn net zo vervelend kan zijn als voor mensen die te dik zijn..

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:14

@eilleen333: ik heb ook een lage bloeddruk en soms bloedarmoede. Ik let er wel op dat ik extra zout eet en voor bloedarmoede kan je bij de drogist ijzerpillen halen. Je kan het eens proberen. Vooral ijzer nemen tijdens je menstruatie kan wel helpen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:33

meisje333 schreef:
@eilleen333: ik heb ook een lage bloeddruk en soms bloedarmoede. Ik let er wel op dat ik extra zout eet en voor bloedarmoede kan je bij de drogist ijzerpillen halen. Je kan het eens proberen. Vooral ijzer nemen tijdens je menstruatie kan wel helpen.

Ik heb die ijzerpillen inderdaad gehad toen ik daadwerkelijk bloedarmoede bleek te hebben. Maar ik eet gezond, en ik eet veel Tong uitsteken . Maar toch ben ik snel duizelig. Dan eet ik thuis goed. 3 of 4 boterhammen, en na een uur/ 2 uur heb ik weer trek...