Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lepeltje21 schreef:Ik ben zeker weten donor. Er sterven jaarlijks weet ik veel hoeveel mensen omdat er geen donor is. En als ik dood ben, wat heb ik dan nog aan de organen etc? Bovendien is het niet zo dat je niet meer aantoonbaar bent na de operatie. Dus voor mij is donor zijn niet meer dan normaal, misschien kan dat er wel voor zorgen dat ik een leven red!
superpony schreef:Voor de mensen die geen donor willen zijn. Willen jullie ook niks van een donor krijgen? Ze hebben het er wel over om alleen donors te helpen.
Droomster schreef:Lastig.. lastig.. lastig..
Ik heb jaren geroepen, vanaf kleins af aan (ik ben nu 17), dat ik donor wil worden. Maar door dit topic ben ik er toch goed over na gaan denken.
Mijn ogen mogen ze zoiezo niet, ik heb iets met (mijn) ogen. Mijn huid lijkt me ook een erg naar idee. De binnenkant mogen ze wel helemaal leegroven, ik ben toch dood.
Door het nadenken, kwam ik er dus wel achter dat ik echter moeite zal hebben met het accepteren van een donor als ik er zelf 1 nodig heb. Ik vind dat gewoon een raar idee, als 1 van mijn nieren het begeeft, of mijn hart op begeven staat. Nou, dan heeft dat zo moeten zijn. Ik weet niet of ik dan een donor wil van iemand anders.
Roxxiejj schreef:Ja, ik ben donor. Ze mogen alles van me gebruiken wat ze maar nodig hebben en om heel eerlijk te zijn, hoop ik ook dat ze dat egt gaan doen. Tis heel raar, maar ik vind het tog wel heel belangrijk.
Der moet trouwens wel iets van me overblijven, ze mogen me NIET cremeren. Dan maar een dichte kist...
sronnie schreef:Vind je dan niet dat je de nabestaanden aan een moeilijke keuze overlaat?