Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:00

Wat kort! Raar hoor, want ik heb extra uren gekregen vanwege mijn KS.
Ik heb 5 hele en 2 halve dagen gehad. Ik heb wel een dag korter in het ziekenhuis gelegen, daar heb ik maar 2,5 dagen gelegen.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:16

ik heb bij de eerste 10 hele dagen gehad en bij de tweede ook 5 hele en 2 halve dagen.
Ik weet niet meer precies wat de eigen bijdrage was, maar denk er ook aan om het op te geven als je belastingaangifte doet. Krijg je toch nog wat terug.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:03

ik niet omdat ik eerst samen met chay een week in het zieken huis heb gelegen heb ik ong viwer dagen of zo gehad,was zeer aardig en heeft paar goede tips gegeven,maar was blij dat ze daarna ook weer weg was,ben niet zo iemand die hele dagen iemand over de vloer krijgt om te verzorgen en me in bed te leggen.
moest gewoon verpicht om de paar uur in bed gaan rusten.
ook als er net visite was of vrienden...

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:18

Ik heb een drama zwangerschap en bevalling gehad.
Vanaf het begin al niet leuk geweest, met een week of 14 kreeg ik bloedarmoede, ik kon bijna niets meer en de vk zei dat het erbij hoorde. Oke zij zal het weten.
Een week later kwam ik mijn bed niet meer uit, en ben ik door manlief bij de huisarts gebracht die het gelijk zag. Door naar het ziekenhuis en s'middags uitslag. Met een paar weken ging het wat beter. Tot.... 26 weken. Op dinsdagnacht rommelde de baby heel erg en zelfs mijn man werd er wakker van. Gewoon verder geslapen en de volgende dag naar mijn werk. S'mIddags wat moe en toch maar even een 1/2 uurtje liggen.
En toen begon het weer wat te rommelen maar dacht dat hoort erbij. S'Avonds langs een vriendin voor een klusje. en toen rommelde het wat meer. Toen als een gek de auto in en zijn we naar de huisartsenpost gereden, die ons weer eerst naar de verloskundige stuurde( 15 km verder). was rond 7 uur en we konden om 1/2 9 terecht????? Onderweg in de auto stiekum op de klok gekeken en had ik weeen om de 3-4 minuten.... manlief boos want die zag het ook en ik zei vrolijk dat het wel ging.
Toen naar de vk die ons weer (15km terug) naar het ziekenhuis. En toen ging het rap.
We kwamen binnen en werden gelijk naar de verloskamer gestuurd, ik wou daar niet heen want ik kwam niet om te bevallen??
Toen de hele rambam, ctg, weeenremmers, medicijnen om de longen te rijpen, en iets om mij te kalmeren.
Je schrikt je rot als ze dan ook nog zeggen dat als het doorzet je gelijk met spoed naar het AMC word gebracht.....

UIteindelijk remde de weeen en werd ik opgenomen en heb daar 14 dagen gelegen.En toen was het rust rust rust..... en dat is lang, maar elke dag was er 1. manlief heeft het aardig voor zijn kiezen gehad... Clown
Tot 34 weken mocht ik alleen maar douchen, naar de wc en verder niets. Was inmiddels kampioen tv spelletjes, heb een laptop versleten en vierkante ogen van het tv kjken! En de wekelijkse controles in het ziekenhuis//

Joepie 34 weken, ik krijg "groen licht" en mag weer wat doen. Ehm hallo ik kan niet zoveel meer........
Met 37 weken ben ik zo vreselijk dik dat ik niet meer kan lopen. Ik ben 1.60m en droeg het alleen aan de voorkant, als ik zat lag mijn buik tot mijn knieen....

met 39 +5 laatste controle en we gaan inleiden. mijn lijf trekt het niet meer. Baby word geschat op 9 pond...
De volgende dag met frisse moed het ziekenhuis in met het idee s'avonds met zijn 3-en zijn. Aangekomen op de verloskamer komt er een arts assistent, waar we later ruzie mee krijgen, vragen of we niet morgen terug konden komen want het was zo druk... Boos!
Ja daaaaaaaag, ok e dan maar beginnen, krijg gel en gel en gel, en er gebeurt niets..... s'middags rond 5 uur rommelt het wat en word weer verplaatst naar de verloskamer. En dan is het weer stil. zo gaan we 2 dagen door....
Woensdag avond met onze gyn gesproken en die zei dat als er donderdag niets gebeurde ze een keizersnee deden. Had ie afgespoken met een collega want hij was er niet.

Donderdag komt die arts assistent, kijkt, voelt en....... zegt vrolijk dat we maar moeten afwachten, want een keizersnee is zonde en ik heb het niet zelf geprobeert!!! En toen ging manlief door het lint..... .(ik zat er doorheen toen ze dat zei, ik was immers al 2 dagen bezig) Waar ze het lef vandaan haalde en weet ik wat niet meer........ oeh had hem nog niet zo boos meegemaakt.

UIteindelijk droop ze af en kwam een gyn die zei dat we gewoon een keizersnee gingen doen zoals afgesproken. Maar dat werd wel s'middags. Toen voorbereid, ja ook een catheter..... en naar de ok. Daar werd tijdens de keizersnee mijn bloeddruk heel laag en werd er van alles in me gespoten.
Mijn dochter kwam om 16:20 ter wereld en heb haar heel even gezien. Ik ging naar de verkoever en man en kind vast naar de afdeling. Ik had een ruggeprik gehad en die liep richting mijn keel.

Na contoles mocht ik na een pas na 1 1/2 uur naar boven. Baby was al aangekleed en fles gehad.
Ik had onwijs veel pijn omdat ze haar er niet uitkregen en flink hebben lopen sjorren.
Ik kreeg een pijnstiller in mijn been gespoten waar ik heel suf van werd en ik wilde even niets van de kleine weten.
De volgende dag spoten ze diezelfde pijnstiller in mijn infuus en toen werd ik niet goed, kon nog net zeggen dat ik niet goed werd en weg was ik...... ik hoorde iedereen praten maar kon me niet bewegen of praten... vreselijk eng. Ben de hele dag knock out geweest en pas laat in de middag kwam ik weer bij. Zo miste ik dag 2 van mijn kleintje...

Na 5 dagen naar huis en een schat van een kraamhulp gehad en die mijn kraamweek toch nog leuk maakte.
Inmiddels is ze 4,5 maand en is het een schat van een meid, heel rustig en tevreden en dat maakt zoveel goed....
Ik ben dit nog niet allemaal vergeten en hoef voorlopig niet weer zwanger te worden!!! Bah wat een rot tijd. Volgende week krijg ik een spiraaltje en over een paar jaar zien we wel verder.

Sorry voor mijn lange verhaal maar heerlijk om het even te delen met andere ex -zwangeren Knipoog

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:20

jeetje joh ,wat een toestand!!
ik heb ook zo n pokk e bevalling gehad (nouja meer zwangerschap ook).
maar het is misschien een hele kleine(ietsie pietsie )troost om te zeggen dat deze rotbevalling
me wel het meest is bij gebleven,en waar ik (achteraf )de meeste (en ja toch)leukste herrinderingen aan heb over gehouden Bloos .
misschien kun jij dit later ook zeggen (over 10 jaar hahahah).
nou veel succes,want het is nog niet zo heel lang terug ,lees ik.
ben je ook in het zieken huis van den helder bevallen???(zal wel,ik ook namelijk)

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:47

Ik hoop inderdaad dat ik dat kan zeggen over 10 jaar Knipoog
Het is gewoon jammer, het is mijn 1e en van die "roze" wolk ben ik hard afgedonderd.

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:56

Mar77 schreef:
Ik hoop inderdaad dat ik dat kan zeggen over 10 jaar Knipoog
Het is gewoon jammer, het is mijn 1e en van die "roze" wolk ben ik hard afgedonderd.

de tweede van mij was zo gepiept ,dus ja zo kan het ook Knipoog

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:26

Haha marloes die zich zelf stoned maakte, maar klinkt wel lekker, mooi dat je dat gehad hebt, en precies in jou zh, ik heb alleen maar lopen schelden dat ik wat zou krijgen zoals beloofd maar niets kreeg, ik heb bij 7cm wel wat gehad de 2e keer, alleen wat dat was weet ik niet ik kreeg er acuut persweeën van, dus of het pijnstilling geweest is weet ik eigenlijk niet.

Ja op dat moment besef je helemaal niet dat er paniek is omdat het hartslagje wegvalt, had ik bij mijn zoontje ook die kreeg ik er niet uit omdat hij een opgeslagen handje had, maar dat er paniek om was dat hij bleef hangen in het geboortekanaal heb ik eigenlijk niet meegekregen, de 2e was ik daar wel een stuk alerter op, ook niet goed natuurlijk.

Tex (ff afkorten hoor), ja de kraamzorg is een stuk ingebonden, dat is echt heel jammer, vooral als je nog een jong kindje thuis erbij hebt.

Rekeningen goed bewaren hé, voor de aangifte van 2007 Knipoog

Marloes jij hebt heel lang zorg gehad, das wel lekker.

Ik heb wel 8 dagen zorg gehad, maar wel van 4 uur, dat was ook nog extra ivm bekken.

Bij de 1e heb ik 8 volle dagen gehad.

Solina, tis wel belangrijk hoor dat je je rust pakt na je bevalling, ik deed dat dus niet bij de 1e en heb dat wel geweten, bij de 2e heb ik het uit mezelf gedaan, heerlijk.

Mar77, jeetje wat een zwangerschap, dat klinkt als een hele lange zwangerschap, was het waarschijnlijk ook voor je.
En over de bevalling dan nog maar te zwijgen, lijkt me echt verschrikkelijk zo. Jeetje meid jij hebt heel veel voor je kiezen hebt gehad, maar gelukkig heb je een lekker ding op de wereld gezet, die erg tevreden is, daar heb je dan heel veel geluk mee, anders is het ook zo zuur.
En idd over een aantal jaar kun je altijd nog kijken, en wie weet gaat het dan allemaal heel anders Knipoog

En er zijn meer grijze wolken dan roze hoor Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 17:15

Uffie, goed dat je het zegt van de belastingaangifte. Dat wist ik helemaal niet. Ik zal hem in de belastingklapper doen.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:34

Ja dat kan je (bijna) allemaal terugkrijgen hoor Knipoog

Als je eenmaal boven de drempel uitkomt, kun je dat er ook bij doen.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:34

Mijn mannetje is ook geboren vorige week.
3,5 week te vroeg, maar helemaal gezond.
Als je wil weten hoe die eruit ziet kun je kijken op www.babiehoekje.nl
En mijn verhaal komt zsm.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 21:37

Gefeliciteerd zeg!
Is alles goed gegaan? Ik ben erg benieuwd naar je verslag!
Ik ga nu op je site kijken Ja

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 21:42

Leuke site! En wat een mooie naam, Mylan.
Lekker mannetje heb je hoor.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:25

tears_85 schreef:
Als je wil weten hoe die eruit ziet kun je kijken op http://www.babiehoekje.nl

He Taat,

Eindelijk,heb even op je site gekeken.En een mooi kereltje hoor!
Geniet ervan!En wacht met spanning jou verhaal af.

Vanaf nu ook Succes met jo kereltje! Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:28

tears_85 gefeliciteerd met je zoon
Wat een leuke babysite heeft hij, en het is een mooi ventje

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:44

tears_85 gefeliciteerd met je zoontje,

Leuke site heeft hij, tis een prachtig ventje hoor Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:46

tears_85 schreef:

Van harte gefeliciteerd! Haha! Haha! Haha!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:58

tears_85 schreef:

ojeeeeeee een ram!!!!!!!!
hahah nee hoor van harte gefeliciteerd
en geniet van je mooie mannetje!!!

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:20

Gefeliciteerd met je zoontje.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:21

Tears gefeliciteerd met je zoontje....wat een mooi mannetje zeg.
Mijn zoontje is nu bijna 4 jaar geleden ook bijna 4 weken te vroeg geboren.
Mijn dochtertje is afgelopen 4maart geboren zij was 16 dagen te vroeg.

Texeenmaiky wat leuk onze kinderen zijn op dezelfde dag geboren.,...we hebben tegelijk liggen puffen wahahaha

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:33

Oh texeenmaiky ik las net dat jij een keizersnee hebt gehad...

Bloempje hoe gaat het met Mike??

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:22

Mar77 schreef:
Ik heb een drama zwangerschap en bevalling gehad.
Vanaf het begin al niet leuk geweest, met een week of 14 kreeg ik bloedarmoede, ik kon bijna niets meer en de vk zei dat het erbij hoorde. Oke zij zal het weten.
Een week later kwam ik mijn bed niet meer uit, en ben ik door manlief bij de huisarts gebracht die het gelijk zag. Door naar het ziekenhuis en s'middags uitslag. Met een paar weken ging het wat beter. Tot.... 26 weken. Op dinsdagnacht rommelde de baby heel erg en zelfs mijn man werd er wakker van. Gewoon verder geslapen en de volgende dag naar mijn werk. S'mIddags wat moe en toch maar even een 1/2 uurtje liggen.
En toen begon het weer wat te rommelen maar dacht dat hoort erbij. S'Avonds langs een vriendin voor een klusje. en toen rommelde het wat meer. Toen als een gek de auto in en zijn we naar de huisartsenpost gereden, die ons weer eerst naar de verloskundige stuurde( 15 km verder). was rond 7 uur en we konden om 1/2 9 terecht????? Onderweg in de auto stiekum op de klok gekeken en had ik weeen om de 3-4 minuten.... manlief boos want die zag het ook en ik zei vrolijk dat het wel ging.
Toen naar de vk die ons weer (15km terug) naar het ziekenhuis. En toen ging het rap.
We kwamen binnen en werden gelijk naar de verloskamer gestuurd, ik wou daar niet heen want ik kwam niet om te bevallen??
Toen de hele rambam, ctg, weeenremmers, medicijnen om de longen te rijpen, en iets om mij te kalmeren.
Je schrikt je rot als ze dan ook nog zeggen dat als het doorzet je gelijk met spoed naar het AMC word gebracht.....

UIteindelijk remde de weeen en werd ik opgenomen en heb daar 14 dagen gelegen.En toen was het rust rust rust..... en dat is lang, maar elke dag was er 1. manlief heeft het aardig voor zijn kiezen gehad... Clown
Tot 34 weken mocht ik alleen maar douchen, naar de wc en verder niets. Was inmiddels kampioen tv spelletjes, heb een laptop versleten en vierkante ogen van het tv kjken! En de wekelijkse controles in het ziekenhuis//

Joepie 34 weken, ik krijg "groen licht" en mag weer wat doen. Ehm hallo ik kan niet zoveel meer........
Met 37 weken ben ik zo vreselijk dik dat ik niet meer kan lopen. Ik ben 1.60m en droeg het alleen aan de voorkant, als ik zat lag mijn buik tot mijn knieen....

met 39 +5 laatste controle en we gaan inleiden. mijn lijf trekt het niet meer. Baby word geschat op 9 pond...
De volgende dag met frisse moed het ziekenhuis in met het idee s'avonds met zijn 3-en zijn. Aangekomen op de verloskamer komt er een arts assistent, waar we later ruzie mee krijgen, vragen of we niet morgen terug konden komen want het was zo druk... Boos!
Ja daaaaaaaag, ok e dan maar beginnen, krijg gel en gel en gel, en er gebeurt niets..... s'middags rond 5 uur rommelt het wat en word weer verplaatst naar de verloskamer. En dan is het weer stil. zo gaan we 2 dagen door....
Woensdag avond met onze gyn gesproken en die zei dat als er donderdag niets gebeurde ze een keizersnee deden. Had ie afgespoken met een collega want hij was er niet.

Donderdag komt die arts assistent, kijkt, voelt en....... zegt vrolijk dat we maar moeten afwachten, want een keizersnee is zonde en ik heb het niet zelf geprobeert!!! En toen ging manlief door het lint..... .(ik zat er doorheen toen ze dat zei, ik was immers al 2 dagen bezig) Waar ze het lef vandaan haalde en weet ik wat niet meer........ oeh had hem nog niet zo boos meegemaakt.

UIteindelijk droop ze af en kwam een gyn die zei dat we gewoon een keizersnee gingen doen zoals afgesproken. Maar dat werd wel s'middags. Toen voorbereid, ja ook een catheter..... en naar de ok. Daar werd tijdens de keizersnee mijn bloeddruk heel laag en werd er van alles in me gespoten.
Mijn dochter kwam om 16:20 ter wereld en heb haar heel even gezien. Ik ging naar de verkoever en man en kind vast naar de afdeling. Ik had een ruggeprik gehad en die liep richting mijn keel.

Na contoles mocht ik na een pas na 1 1/2 uur naar boven. Baby was al aangekleed en fles gehad.
Ik had onwijs veel pijn omdat ze haar er niet uitkregen en flink hebben lopen sjorren.
Ik kreeg een pijnstiller in mijn been gespoten waar ik heel suf van werd en ik wilde even niets van de kleine weten.
De volgende dag spoten ze diezelfde pijnstiller in mijn infuus en toen werd ik niet goed, kon nog net zeggen dat ik niet goed werd en weg was ik...... ik hoorde iedereen praten maar kon me niet bewegen of praten... vreselijk eng. Ben de hele dag knock out geweest en pas laat in de middag kwam ik weer bij. Zo miste ik dag 2 van mijn kleintje...

Na 5 dagen naar huis en een schat van een kraamhulp gehad en die mijn kraamweek toch nog leuk maakte.
Inmiddels is ze 4,5 maand en is het een schat van een meid, heel rustig en tevreden en dat maakt zoveel goed....
Ik ben dit nog niet allemaal vergeten en hoef voorlopig niet weer zwanger te worden!!! Bah wat een rot tijd. Volgende week krijg ik een spiraaltje en over een paar jaar zien we wel verder.

Sorry voor mijn lange verhaal maar heerlijk om het even te delen met andere ex -zwangeren Knipoog

wat een verhaal!..en wat ben je gruwelijk behandeld...zo wil niemand het toch!..ik kan goed begrijpen dat je dit even kwijt moet!...ik heb zelf dan een sp.keizersnee gehad met de hele mikmak ook in de voorrondes(gel/infuus etc.)..maar van mij mochten ze gelijk beginnen met een keizersnee...1 klein voordeeltje, de volgende keer(als die komt)..moet je in het zkhuis bevallen(ik zou alleen in jou geval een ander zkhuis zoeken) en kan je staan op een keizersnee!..dus geen getob meer vooraf!

heel veel liefde en plezier met je meisje!

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:25

jacqueline: Dat is zeker leuk. Ondanks mijn keizersnee heb ik wel liggen puffen.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:39

jacqueline schreef:
Oh texeenmaiky ik las net dat jij een keizersnee hebt gehad...

Bloempje hoe gaat het met Mike??

Met Mike gaat het stukken beter!
Heerlijk ventje,maar dat zegt iedereen over zn kind! Clown
Hij heeft nog wel veel last van vast zittende slijm,
waar hij zelf erg veel last van heeft.
Nachts gaat het ook beter,hij slaapt lekkerder door.
meld zich keurig voor zn voedingen.En rond 9 uur heeft hij altijd een huil uurtje.
Alleen mammie en papie zijn gebroken door de nacht voedingen pff..
23.30 - 2.30 - 5.30 - 8.30 .. Maar dat overleven we ook wel weer.
Snel van de nachtvoeding af van 2.30.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:11

Pfoeh die komt wel vaak 's nachts! Of moet je hem ervoor wakker maken? Lachen

Morgen gaan wij weer eens de kroeg in, schoonzusje past op. Maar van 9.00 tot 00.00 (hebben feestje) maartoch even lekker eruit, de gezelligheid in Clown