Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mar77 schreef:Ik hoop inderdaad dat ik dat kan zeggen over 10 jaar
Het is gewoon jammer, het is mijn 1e en van die "roze" wolk ben ik hard afgedonderd.
tears_85 schreef:Mijn mannetje is ook geboren vorige week.
3,5 week te vroeg, maar helemaal gezond.
Als je wil weten hoe die eruit ziet kun je kijken op http://www.babiehoekje.nl
En mijn verhaal komt zsm.
Mar77 schreef:Ik heb een drama zwangerschap en bevalling gehad.
Vanaf het begin al niet leuk geweest, met een week of 14 kreeg ik bloedarmoede, ik kon bijna niets meer en de vk zei dat het erbij hoorde. Oke zij zal het weten.
Een week later kwam ik mijn bed niet meer uit, en ben ik door manlief bij de huisarts gebracht die het gelijk zag. Door naar het ziekenhuis en s'middags uitslag. Met een paar weken ging het wat beter. Tot.... 26 weken. Op dinsdagnacht rommelde de baby heel erg en zelfs mijn man werd er wakker van. Gewoon verder geslapen en de volgende dag naar mijn werk. S'mIddags wat moe en toch maar even een 1/2 uurtje liggen.
En toen begon het weer wat te rommelen maar dacht dat hoort erbij. S'Avonds langs een vriendin voor een klusje. en toen rommelde het wat meer. Toen als een gek de auto in en zijn we naar de huisartsenpost gereden, die ons weer eerst naar de verloskundige stuurde( 15 km verder). was rond 7 uur en we konden om 1/2 9 terecht????? Onderweg in de auto stiekum op de klok gekeken en had ik weeen om de 3-4 minuten.... manlief boos want die zag het ook en ik zei vrolijk dat het wel ging.
Toen naar de vk die ons weer (15km terug) naar het ziekenhuis. En toen ging het rap.
We kwamen binnen en werden gelijk naar de verloskamer gestuurd, ik wou daar niet heen want ik kwam niet om te bevallen??
Toen de hele rambam, ctg, weeenremmers, medicijnen om de longen te rijpen, en iets om mij te kalmeren.
Je schrikt je rot als ze dan ook nog zeggen dat als het doorzet je gelijk met spoed naar het AMC word gebracht.....
UIteindelijk remde de weeen en werd ik opgenomen en heb daar 14 dagen gelegen.En toen was het rust rust rust..... en dat is lang, maar elke dag was er 1. manlief heeft het aardig voor zijn kiezen gehad...![]()
Tot 34 weken mocht ik alleen maar douchen, naar de wc en verder niets. Was inmiddels kampioen tv spelletjes, heb een laptop versleten en vierkante ogen van het tv kjken! En de wekelijkse controles in het ziekenhuis//
Joepie 34 weken, ik krijg "groen licht" en mag weer wat doen. Ehm hallo ik kan niet zoveel meer........
Met 37 weken ben ik zo vreselijk dik dat ik niet meer kan lopen. Ik ben 1.60m en droeg het alleen aan de voorkant, als ik zat lag mijn buik tot mijn knieen....
met 39 +5 laatste controle en we gaan inleiden. mijn lijf trekt het niet meer. Baby word geschat op 9 pond...
De volgende dag met frisse moed het ziekenhuis in met het idee s'avonds met zijn 3-en zijn. Aangekomen op de verloskamer komt er een arts assistent, waar we later ruzie mee krijgen, vragen of we niet morgen terug konden komen want het was zo druk...![]()
Ja daaaaaaaag, ok e dan maar beginnen, krijg gel en gel en gel, en er gebeurt niets..... s'middags rond 5 uur rommelt het wat en word weer verplaatst naar de verloskamer. En dan is het weer stil. zo gaan we 2 dagen door....
Woensdag avond met onze gyn gesproken en die zei dat als er donderdag niets gebeurde ze een keizersnee deden. Had ie afgespoken met een collega want hij was er niet.
Donderdag komt die arts assistent, kijkt, voelt en....... zegt vrolijk dat we maar moeten afwachten, want een keizersnee is zonde en ik heb het niet zelf geprobeert!!! En toen ging manlief door het lint..... .(ik zat er doorheen toen ze dat zei, ik was immers al 2 dagen bezig) Waar ze het lef vandaan haalde en weet ik wat niet meer........ oeh had hem nog niet zo boos meegemaakt.
UIteindelijk droop ze af en kwam een gyn die zei dat we gewoon een keizersnee gingen doen zoals afgesproken. Maar dat werd wel s'middags. Toen voorbereid, ja ook een catheter..... en naar de ok. Daar werd tijdens de keizersnee mijn bloeddruk heel laag en werd er van alles in me gespoten.
Mijn dochter kwam om 16:20 ter wereld en heb haar heel even gezien. Ik ging naar de verkoever en man en kind vast naar de afdeling. Ik had een ruggeprik gehad en die liep richting mijn keel.
Na contoles mocht ik na een pas na 1 1/2 uur naar boven. Baby was al aangekleed en fles gehad.
Ik had onwijs veel pijn omdat ze haar er niet uitkregen en flink hebben lopen sjorren.
Ik kreeg een pijnstiller in mijn been gespoten waar ik heel suf van werd en ik wilde even niets van de kleine weten.
De volgende dag spoten ze diezelfde pijnstiller in mijn infuus en toen werd ik niet goed, kon nog net zeggen dat ik niet goed werd en weg was ik...... ik hoorde iedereen praten maar kon me niet bewegen of praten... vreselijk eng. Ben de hele dag knock out geweest en pas laat in de middag kwam ik weer bij. Zo miste ik dag 2 van mijn kleintje...
Na 5 dagen naar huis en een schat van een kraamhulp gehad en die mijn kraamweek toch nog leuk maakte.
Inmiddels is ze 4,5 maand en is het een schat van een meid, heel rustig en tevreden en dat maakt zoveel goed....
Ik ben dit nog niet allemaal vergeten en hoef voorlopig niet weer zwanger te worden!!! Bah wat een rot tijd. Volgende week krijg ik een spiraaltje en over een paar jaar zien we wel verder.
Sorry voor mijn lange verhaal maar heerlijk om het even te delen met andere ex -zwangeren
jacqueline schreef:Oh texeenmaiky ik las net dat jij een keizersnee hebt gehad...
Bloempje hoe gaat het met Mike??