Genant: gebrek aan libido

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Genant: gebrek aan libido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:26

sorry, edit en quote knopjes Bloos

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:08

avanoort schreef:
Goedemorgen "lotgenoten",
TS hier!

Jeetje, ik heb heel wat los gemaakt met het openen van dit topic. Mijn inbox was vol met berichtjes van mensen die dit probleem ook kennen, ik ga niet iedereen antwoorden, want volgens mij ben ik dan twee uur bezig!
Zoals al eerder gezegd heb ik gisteren met VSM gebeld om te vragen wat de homeopatische mogelijkheden zijn. Ze gaan me een lijst met info toesturen per post.
Daarnaast ben ik weer begonnen met de "vrouwenvitaminepil" van Davitamon, daar zit Teunisbloemolie in wat ondersteunend is voor de hormoonhuishouding.
Ik hoor veel mensen over MG 30, zijn er ook mensen met deze klachten die Mercilon gebruiken?

Ik heb 9 jaar Mercilon gebruikt. Gebruikte hem al voordat ik sexueel aktief was. Ik heb nooit een geweldig libido gehad. Maar weet dat niet aan het pilgebruik, wist immers niet beter.
Toen ik vorig jaar had besloten om die troep niet meer te gebruiken ging het meteen een stuk beter. Ik voelde me in alles beter, opgewekter enz. Dan pas merk je wat voor effect die troep heeft op je hele gemoedstoestand.

Nu ben ik zwanger van ons eerste kindje en ik begin absoluut niet meer aan de pil. Nooit meer! Ik heb wel een zwaardere menstruatie met veel buikpijn maar dat heb ik er echt voor over. Moet natuurlijk ook even zien of dat nog veranderd na de zwangerschap. Ik weet nog niet welk alternatief ik ga kiezen maar ik heb nog even om daar over na te denken.
Mijn vriend is het helemaal met me eens. Hij gebruikt nog liever condooms dan dat ik weer zo wordt als tijdens mijn pilgebruik. En dan bedoelt hij niet alleen op sexueel gebied.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:11

Ik heb idd ook mercilon ik ga toch ook maar eens de huisarts bellen ...

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:32

Voor alle duidelijkheid, gebruik van MAP is noodsituatie, geen anti conceptie Maar één keer MAP op 4 jaar zal wel stukken minder hormonen zijn dan elke dag de pil.
Ik heb trouwens ooit 10 jaar terug pil vergeten en naar GYN voor MAP geweest. Die liet me toen gewoon 5 dagen lang 5 pillen nemen (minulet) ipv MAP. Zal dus ongeveer gelijk zijn.

Kim als ik je verhaal lees over anders zijn zonder pil ookn qua karakter volg ik je helemaal. Mijn man is ook doodgelukkig sinds ik van dat ding af ben (was). Want moet nu voor medische reden terug 3 maanden pil nemen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:34

Pellie schreef:
(arno, weet je zeker dat je een man bent? Haha!)

Heeeeeeel zeker. Maar ik weet het alleen omdat ik het geluk heb dat mijn vriendin alles heel duidelijk uitlegt en daar denk je dan weer over na.

Goed, voor vrouwen is er dus ook een taak: die moeten het allemaal duidelijk uitleggen want mannen snappen het anders gewoon niet.

Bij vrouwen denk ik vaak aan mijn moeder die een keer een snelkookpan had gekocht. Met het hele gezin hebben we een hele tijd aan het deksel staan rukken, trekken en slepen maar het ding kwam er niet van af. Uiteindelijk aan alle knoppen gedraaid en getrokken en toen schoot het deksel opeens los.

Wat zat er in de pan? Een handleiding met uitleg hoe je de deksel er af moest halen.
(Verder is het een prima pannetje hoor).

Het zou schelen als die handleiding aan de buitenkant van de pan zit. Dus in plaats van de man alles te laten proberen totdat hij een keer per ongeluk iets goed doet, kun je beter uitleggen wat je voelt en waarom, dan kan hij daar over nadenken.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:37

1natascha schreef:
Blijf dit topic ff volgen, heb het zelfde maar zit al 8 jaar aan dezelfde pil DIANE en deze is vrij sterk toen die tijd voor gescheven omdat ik veel last van acne had heeft wonderen verricht. maar heb idd hetzelfde probleem maar wil ook niet stoppen met de pil, ik heb weleens gehoord dat je na zoveel jaar ook ff moet stoppen!??

ik gebruik deze pil ook,kreeg deze toendertijd ook voor dezelfde reden,al merk ik wel als ik een week niet heb geslikt dat ik me dan fitter voel dan als ik de pil wel gebruik Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:37

@arno: Dat is wel zo, maar mannen hebben een hekel aan handleidingen over het algemeen. Die prutsen liever en als het dan echt niet lukt pakken ze de handleiding er eens bij...

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 12:46

Ik voel me dus niet fit als ik em niet neem, in de stopweek zeg maar.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:48

@wendy: Hahaha dat klopt. Je wil niet weten hoeveel ik aan m'n brommer heb verprutst voordat ik hem weg bracht.

Maar bij een brommer snap je het als je het verkeerd doet (je krijgt als je probeert te starten bijvoorbeeld een schok van 10.000 volt of zo). Maar een vrouw die niks zegt, dat is lastig. Veel mannen denken dat alles prima gaat als de vrouw tijdens de seks lief blijft liggen en niks zegt. Dat kan ook prima zijn, maar het kan ook zijn dat er iets mis is. Maar als je niet weet dat er iets mis is, ga je ook niet op zoek naar een handleiding.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:57

Dit is allemaal zo ontzettend herkenbaar!
In het begin gaat het super... Nu moet je echt tijd voor elkaar maken en dan gaat niet altijd soepeltjes!
Ben je zo lekker ontspannen bezig dat je in slaap valt oeps zal ook niet echt de bedoeling zijn! (dit gebeurd mij en mijn vriendje best vaak) Heb je een leuk "romantisch"avondje geplant met kaarsje etentje wijntje filmpje liggen we halverwege de avond samen te slapen. Ach ik denk dat ik de pil maar ga afschaffen en maar weer aan de condooms ga...
@ Arno stoer dat je zo reageert tussen de dames!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:58

@arno: ja, maar je weet net zo goed als ik dat veel mensen eigenlijk helemaal niet van duidelijkheid houden. Jij kunt daar tegen, mijn eigen vriend kan daar tegen, maar een hoop niet hoor.
Het is ook lastig om kritiek op je seksuele prestaties als niet-persoonlijk op te vatten denk ik.
Als je soms al leest hoeveel mensen er niet over durven te praten, denk ik dat dit nog weleens het probleem kan zijn.

@shcmarathon: misschien eens proberen zonder alcohol?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:58

idd shcmarathon dat hebben ik en mn vriend nou ook altijd... altijd slapen mn vriend slaapt zelf tegenwoordig vaker op de bank dat in bed Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:03

Wendy schreef:
@arno: ja, maar je weet net zo goed als ik dat veel mensen eigenlijk helemaal niet van duidelijkheid houden. Jij kunt daar tegen, mijn eigen vriend kan daar tegen, maar een hoop niet hoor.
Het is ook lastig om kritiek op je seksuele prestaties als niet-persoonlijk op te vatten denk ik.
Als je soms al leest hoeveel mensen er niet over durven te praten, denk ik dat dit nog weleens het probleem kan zijn.

@shcmarathon: misschien eens proberen zonder alcohol?

Ja dat klopt, maar volgens mij is het wel zo te veranderen dat mensen wel van duidelijkheid houden, als ze de voordelen er van zien.
Idd is het moeilijk er over te praten, wat ik hier zeg zal ik niet zomaar midden in een winkelcentrum zeggen denk ik zo Haha!

Maar toch handig dat mensen er op internet over kunnen praten.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:06

Hier nog een lotgenoot. Ben eigenlijk van plan dit te laten lezen aan mijn man, zodat ie weet dat ie écht niet de enige man is die niet 3 keer per week sex heeft.

Arno je vertaalt het prima. Mijn complimenten voor het luisteren naar je vrouw !!

Ik zou zelf graag meer libido hebben. Ben 7 maanden getrouwd, hartstikke gek op mijn vent, het is gewoon een lekker ding, en tijdens de sex weet ie ook al het goede te doen. Maar voor mij is die aanzet er naar toe gewoon een drempel. We praten er wel over, maar het maakt het allemaal niet makkelijker.

Ik vindt het vreselijk hem zo teleur te stellen !! En tsja dat schuldgevoel werkt dan ook weer niet mee...

Moeilijk !!

Als iemand een oplossing heeft.... Graag !!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:09

Zelfs zonder alcohol liggen we te slapen op de bank!
Ook als we samen s avonds naar buiten zijn geweest ook...
Ach zal wel aan het jaargetijde liggen!
En overdag werken we en in het weekend familie vrienden huishouden paarden...
Jeetje ik ga maar 4 dagen werken en 1 dag vrijhouden voor een btje rrs(rest relaxation sex).

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:22

Ik heb gisteren mijn man ook een aantal stukjes laten lezen, zo van kijk, we zijn echt niet de enige!

@Arno, ik denk inderdaad ook dat wij vrouwen meer zouden moeten praten en dat de mannen wat meer zelfbeheersing zouden moeten hebben.

Ook ik heb dat probleem met knuffelen, daardoor neem ik ook niet snel het initiatief om te knuffelen, bang om mijn man weer moeten teleur te stellen.
Ik moet zeggen dat tijd voor elkaar maken wel echt helpt. En probeer dan eens iets te doen, wat je aan het begin van je relatie ook vaker deed. Probeer weer wat spanning in je relatie aan te brengen. (hoor mij, ik krijg zelf amper de tips van Annazorg in de praktijk gebracht)

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:39

Ik ben dus niet de ennige die er als van heeft als ik het zo lees. Maar dat het door de pil zou kunnen komen had ik geen idee van je zou er toch spontaan mee stoppen als ik het zo lees. En het is nog troep ook. Ik ga het hier thuis is voor leggen. Mijn zin is zeg wel voor een gedeelte weer terug maar niet zo als 2 jaar geleden. wou ik altijd wel hahah Knipoog. succes iedereen ik blijf mee lezen.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:40

Ja hier nog 1 vaak wel 4 tot 5 keer op een dag...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:44

Naatus schreef:
met het eten van chocolade kun je je libido verhogen
Neusspray moet libido vrouwen verhogen
een eenvoudige champignon met verse bieslook kan je libido verhogen

Wie wil? Clown

haha moet neusspray echt werken??? Ik spray al enkele dagen maar ik merk daar niet zo veel van moet ik zeggen.. Even kort door de bocht natuurlijk!! Knipoog

Maar dat het echt aan de pil zou kunne liggen joh?? Nooit aan gedacht!!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:51

avanoort schreef:

Andere reden denk ik, sowieso hebben volgens mij alle vrouwen dat in die week (stopweek of ´natuurlijk´) ze minder in hun vel zitten. Knipoog

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:03

Niemand verder waarbij dit samen gaat met het uitblijven van je menstruatie?? Nors opkijken

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:08

Tsja dat zou het ook kunnen zijn. Ik heb nu ruim 3 jaar een spiraaltje en wordt zelden tot nooit ongesteld !!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:22

Bienotje schreef:
avanoort schreef:

Andere reden denk ik, sowieso hebben volgens mij alle vrouwen dat in die week (stopweek of ´natuurlijk´) ze minder in hun vel zitten. Knipoog

Ik heb het gevoel alsof ik een soort van verslaafd ben aan de pil, ik voel me dan rustiger zeg maar, niemand die dit herkend?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:24

Nee niet echt. Ik ben gestopt met de pil omdat ik veel bloedingen tussendoor kreeg (toen was mijn libido trouwens vrij hoog) Ik heb geen problemen gehad met de schakeling naar het spiraaltje.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:26

En bij mij gaat het erop lijken dat de menstruatie binnenkort helemaal uitblijft, het gaat iedere keer steeds moeizamer. Bij een collega van mij, die krijgt in de stopweek helemaal geen bloeding, al jaren lang.