bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meys

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:10

Ik ervaar het opvoeden van kinderen niet zwaar en dan heb ik er ook nog een chronische ziekte bij.
Mss ben ik verwend met mijn kinderen want ze zijn ontzettend makkelijk *afkloppen*
Oke in het begin hebben we het niet echt makkelijk gehad met de 1e maar over het algemeen klaag ik niet.
Wat ik wel jammer vind is dat ik niet veel met de kids kan doen, ik kan bijv niet stoeien of (lange) wandelingen maken maar dan doe ik gewoon andere dingen met ze.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:04

Ik krijg ook wel reacties van mensen die zeggen goh waarom ben je niet thuis bij je kind. Ik vind dit soort reacties nogal kort door de bocht. Als ik niet werk kan ik niet rond komen, gezien het feit dat ik er alleen voor sta zal ik wel moeten werken (maar ook ik zou niet anders willen Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 09:52

Ik zou ook niet anders willen, ik heb hard gewerkt voor de baan die ik nu heb. Die mag ik bij uitzondering nu in drie dagen doen en als de kids straks oud genoeg zijn heb ik gewoon mijn recente werkervaring en kan ik weer voor promotie in aanmerking komen (eigenlijk is het minimum vier dagen voor dit soort posities).

Daarbij vind ik het belangrijk om mijn meiden het voorbeeld te geven en dat emanciaptie een groot goed is. Ik hoop dan ook dat dat voor hun de keue later makkelijker maakt om te blijven werken en niet thuis te gaan zitten. Dat hebben vrouwen al decennia gedaan in Nederland, niet nodig

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:33

Hmmm, Faye, ik vind juist dat emancipatie betekent dat je ZELF lekker kunt beslissen wat je doet. Dus als je het prettig vind om thuis te blijven, dat je dat dan ook doet zonder schuldgevoel.
Werken was vroeger alleen voor arme vrouwen, en helaas MOETEN veel vrouwen ook nu wel werken vanwege de financien. Dat vind ik erg triest, zij hebben dus, net als veel vrouwen vroeger, geen keuze!

Ik probeer mijn meiden te leren dat ze zelf mogen kiezen. Ik koos voor werken, mijn vriend voor een vrij beroep, en mijn buurvrouw voor thuis blijven. Allemaal goed, als je het maar met hart en ziel doet!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:44

Eva, daar ben ik het ook mee eens. Ik heb nu nog bevallingsverlof, maar over een maand ga ik terug werken. Ik ga dan 3 dagen werken.
Als ik heel eerlijk ben, zou ik het liefst thuisblijven. Maar dat gaat gewoon niet lukken. Ja, als we een ander huis zouden kopen en ik de paarden weg zou doen. Maar daar word ik niet gelukkiger van. Mijn droom was altijd om de paarden aan huis te kunnen hebben, en dat is me gelukt.
Dus ik ga met pijn in mijn hart werken...Ook al vind ik mijn baan heel leuk en heb ik leuke collega's. Maar wat mijn mannetje bij me losmaakt, is meer waard dan dat alles.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:10

Marlous, ik herken je gevoel! Mijn meiden gaan ook voor alles, maar omdat we van het inkomen van mijn man niet zo kunnen leven als we nu doen, is er ook geen andere optie.

En ja, ik vind het ook heerlijk om promotie te maken, en af en toe lekker strak in het pak te zitten zeg maar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:24

Ik ben nu nog bezig met een studie en ga straks in deeltijd werken. Voor mij de ideale combi want ik merk wel dat ik het fijn vind om af en toe even weg te zijn en mezelf te kunnen zijn ipv alleen maar mama. Gioya is altijd boos als ik haar op kom halen bij het KDV (ze gaat een halve dag per week nu) want ze vindt het daar veel leuker dan thuis dus dat zit wel goed Haha!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:32

Dan heb ik "geluk"ik zit thuis en kan dus alles meemaken van de kids.
Het is heel dubbel want ik geniet enorm dat ik ze de hele dag om me heen heb en alle mijlpaaltjes mee maak, van voor het eerst lachen, kruipen en lopen maar aan de andere kant zou ik toch ook best wel willen werken voor een paar uur.
Helaas gaat dat niet, ben afgekeurd.
We hebben ook het geluk dat ik eigenlijk niet hoef te werken, met 1 salaris kunnen we ook rond komen al kunnen we geen gekke dingen doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:43

Dat is bij mij ook zo. Van 1 inkomen kunnen wij precies ons gezinsleven, 1 paard, 2 auto's, 1 trailer, wdstrijden en lessen en af en toe een uitstapje betalen. Meer hoeven we eigenlijk ook niet te hebben.
Maar toch merk ik wel dat ik het niet altijd even leuk vind om de hele dag thuis te zijn dus straks een paar uurtjes erbij werken is toch wel fijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:00

Ik werk omdat ik het leuk vind, we zouden ook prima van het salaris van mijn man kunnen leven. Ik ben meer dan alleen maar mama en thuis zitten is niks voor mij. Ik heb de ideale combi. Ik krijg ook alles van mijn kids mee, ze hebben nog nooit iets voor het eerst op het kdv gedaan.

Als je geen keuze hebt is dat nooit leuk, wat die situatie ook inhoud.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 22:51

Ik denk dat het voor iederen vrouw verschillend is of het wel of niet wilt werken.

Het liefst zal ik straks stoppen met werken,maar als ik mijn paard wilt behouden zal ik toch 3 dagen in de week moeten werken.Anders zullen we toch echt niet rond komen.

Heb ik het paard niet zullen we makkelijk van 1 salaris kunnen leven,maar opzich lijkt me werken naast je kind toch ook een stukje ontspanning.

Maar dat ligt per vrouw verschillend.

Ik moest iedergeval weer naar de Vk vandaag,
kindje was eindelijk ingedaalt.Dus het kan komen.
Nog 2 weken ben ik 40 weken,dus het schiet op.Heb igg nog nergens last van.En doe alles nog dood vrolijk Knipoog

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:39

Urielle, ik dacht dat je het opvoeden "te zwaar" vond. Ook ik heb wel eens een dipje Bloos . Vooral als de jongste (1,5 jaar) weer eens de helft van de week bij ons in bed "slaapt".
Soms wil ik ook wat meer tijd voor mezelf. Mijn twee kinderen zijn vrij gemakkelijk, kunnen heel goed alleen spelen. Ik volg nog een deeltijdopleiding (bijna klaar, jippie Haha! ) en als de kinderen slapen zit mams achter de computer.
Mijn paardjes hebben het meest te verduren, soms heb ik alleen maar tijd om te voeren en moet ik het mesten laten liggen tot de volgende dag.
Maar als ik dan 's avonds bij de kids ga kijken, en zie hoe ze glimlachend liggen te slapen, voel ik me intens gelukkig met mijn twee wondertjes.

Bloempje; fijn dat alles er goed uitziet, geniet nog even van je buik, het gewoel van je kleintje is zo intiem, dat is iets uniek. Voor de rest heel veel succes met de bevalling en probeer vooral wat afleiding te zoeken!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:02

Als er geen reden voor een bevalling in het ziekenhuis is, dan zou ik absoluut kiezen voor thuis.

De verloskundigen zijn goed genoeg opgeleid om je door ev. complicaties heen te helpen en anders kunnen ze noodsituaties stabiliseren tot je in het ziekenhuis bent.

Het voordeel van thuis weegt voor mij veeeel meer als het ev. nadeel dat er misschien wel eens iets mis zou kunnen gaan terwijl je een goede verloskundige om je heen hebt.

Thuis... Heerlijk je eigen ding doen, douchen, in bed liggen, in bad gaan, drinken, eten, boek lezen, filmpje kijken , muziek luisteren, keihard met de muziek meezingen om de weeen te vergeten, steun van mensen om je heen die je er bij wilt hebben, kindje lekker thuis geboren, het eerst wat hij/zij van de wereld ziet, lekker uitrusten en bijkomen en vooral genieten in je eigen bedje! Nou ik zou het wel weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:13

Een pasgeboren baby ziet nog niks Clown

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:15

Haha, dan ziet hij allesinds toch kleuren op de muren ipv koud wit Lachen

Ik zie zo'n onderwaterbevalling wel zitten alst er ooit van komt, heeft iemand hier ervaring mee?

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:26

geen ervaring met inderwaterbevaaling, maar al wel de informatie thuis liggen (en nee nog niet zwanger Cool )
Als het even mogelijk is en de verloskundige hier werkt er ook aan mee wordt de tweede een onderwaterbevalling

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:28

Hmm inderdaad, de eerste indruk van de baby is toch thuis en niet ziekenhuis.. Lekker meteen zijn eigen bedje en alles, in ziekenhuis ga je vaak niet die dag meteen weg.. Lachen

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:43

Denk niet dat de baby het iets uitmaakt hoor, die ziet echt het verschil niet tussen thuis en ziekenhuis.
De mijne hebben er echt geen trauma van over gehouden hoor hahaha

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:24

Denk dat het meer voor de moeder zelf is, meer ontspannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:27

Dat is dus maar de vraag. Ik kon me prima ontspannen in het ziekenhuis, hoefde de auto niet meer in, alle hulp bij de hand, thuis had ik echt niet gewild

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:38

Heb er ook geen trauma aan over gehouden hoor, die 2 ziekenhuis bevallingen (en de 1e was echt niet leuk!)

Denk dat mensen het allemaal heel erg romantisch inzien , het thuis bevallen maar goed dat is mijn mening.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:13

In heel veel gevallen IS de thuisbevalling ook een unieke, romantische gebeurtenis Pling

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:42

Jaaa gezellig met kaarsjes erom heen *LOL* (net of je daar aan zit te denken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:49

Romantisch? Je kunt een bevalling met veel woorden omschrijven, maar als je het romantisch vind dan is er toch iets mis denk ik Haha! Haha!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:32

Ik snap wel wat Eva bedoelt. In het ziekenhuis ben je toch meer patiënt en wordt je bevalling iets medisch. Terwijl het eigenlijk iets natuurlijks is. Ik had daar geen moeite mee. Maar thuis hangt denk ik toch een intiemer sfeertje.