Zijn er hier mensen met ADD ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeni

Re: Zijn er hier mensen met ADD ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:08

91/110
Alles komt zo bekend voor echt heel vreemd.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:25

iefke schreef:
Ik heb ADHD, maar de zichtbare hyperactiviteit is ondertussen afgenomen Ja

hier ook Doei! Hyperactiviteit is afgenomen door ouder worden. Maar ik heb er mee leren leven en heb er nu niet veel last meer van. Nu zie ik het als iets dat toevoegt aan mijn persoonlijkheid, vroeger zag ik het eerder als last.
ik kreeg relatine en concerta vroeger, maar ik nam die niet. Ik voelde me er slecht bij, de medicatie maakte mij een ander persoon en liet mij niet "mijzelf(Met adhd)" zijn. Ik ben dan ook echt anti deze medicatie!! zeker voor kinderen.. Alhoewel het mij tijdens de examens wel eens hielp.Maar om elke dag gedrogeerd rond te lopen..nee dank je!
Ik ben ook veel minder slordig geworden en vergeetachtig. Door mezelf er echt op te "trainen". Zo herhaal ik wel 10000X per dag wat ik nog moet doen enz en schrijf ik alles eens op Bloos
Ik ben van de mening dat je met jezelf moet leren leven zoals je bent, en dat je je op sommige aspecten echt kunt oefenen. Je kan het echt makkelijker maken voor jezelf door je op sommige dingen te trainen, alhoewel je er altijd wel iets van moeite mee zult hebben, je kunt vrede met jezelf sluiten.
edit: dat lijstje met 50 vragen. Heb ik 3 dingen niet: deze
*Je zit graag in afzondering op je kamer te rommelen.
*Ik geef veel geld uit/koopziek (vroeger wel)
* Ik hou me dikwijls op de achtergrond

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:52

Ninah schreef:
Ik kan ook erg slecht naar bed gaan. Mijn ouders werden er vroeger gek van en nu mijn vriend. 's Ochtends maakt dat het weer moeilijker natuurlijk, waardoor ik me voorneem om 's avonds op tijd naar bed te gaan. En toch lukt dat dan weer niet.

heb ik ook en niet in slaap kunnen komen omdat mijn gedachten maar door gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:27

Faux schreef:
Bij ADD is het wel zo dat je al die punten constant heb hé.. dus niet dat je sóms dit of sóms ook wel eens last hebt van dat.. Lachen Iedereen herkent zich wel enigszins in de meeste punten..

Tsja, ik heb ook best dat ik er op sommige momenten meer last van heb dan op andere....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:30

Ik heb ook ADD, daar is men zo'n 6 jaar geleden achter gekomen. Ik heb verder geen medicatie ofzo.

Veel dingen uit het lijstje dat Faux poste kloppen bij mij!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:39

Weet je wat bij mij altijd zo frapant is, en waar het mee te maken heeft? Dat ik me de hele dag kan verheugen op bijvoorbeeld Lotte en niks doe tot het komt. Is het EINDELIJK op tv, ga ik de vaatwasser inruimen of eten maken... Herkenbaar?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:41

marije86 schreef:
Ninah schreef:
Ik kan ook erg slecht naar bed gaan. Mijn ouders werden er vroeger gek van en nu mijn vriend. 's Ochtends maakt dat het weer moeilijker natuurlijk, waardoor ik me voorneem om 's avonds op tijd naar bed te gaan. En toch lukt dat dan weer niet.

heb ik ook en niet in slaap kunnen komen omdat mijn gedachten maar door gaan....

mmmh wat komt mij dat bekent voor
ik kan soms wel tot 3 a 4 uur nadat ik naar bed ben gegaan nog nadenken over wat dan ook
en uit de ene gedachte komt de ander weer en uit die gedachte komt weer een ander en ga zo maar door
zo ben ik in staat om om 5 uur s ochtends toch maar mijn kleding kast her in te delen , iets wat ik me eigenlijk voor de volgende dag had voorgenomen
maar dan lig ik in bed te denken wat ik morgen eigenlijk moet doen en kom dan tot de conclusie dat die kledingkast eigenlijk niet in mijn schema past en ik ken mezelf ik ga het dan maar doen want anders lig ik de hele nacht alleen maar te panieken en te plannen en van slaap komt er helemaal nix dan

een klein voorbeeldje Haha! Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:41

Haha mij komen dingen uit die lijst ook wel bekend voor, niet alles maar sommige dingen. Maar heb het niet..

Vroeger ging ik ook midden in de nacht me bureaulaadjes en kledingkast opruimen of kwam ik er om 4 uur snachts uit omdat ik even iets wou checken altijd piekeren over van alles haha. Is gelukkig stuk minder nu ben wel wat relaxter.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:43

Ik ben gezegend met het feit dat mijn hoofd mijn kussen raakt en ik slaap... Vroeger niet Haha! Mijn moeder ging altijd rondjes door de wijk rijden in de auto omdat dat de enige mogelijkheid was om me in slaap te krijgen...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:58

Heb de vragenlijst gedaan 94 van de 100. Zelf heb ik de manier gevonden om te slapen inmiddels. Laat naar bed en dan vooral tv aan op net niet verstaanbaar volume en dan op sleeptime. Val na 3 kwartier in slaap Knipoog

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:00

die manier ga ik ook eens proberen, ik ga standaard half 1 ofzo pas alapen... anders kan ik toch niet slapen..

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:02

Cheveyo schreef:
Heb de vragenlijst gedaan 94 van de 100. Zelf heb ik de manier gevonden om te slapen inmiddels. Laat naar bed en dan vooral tv aan op net niet verstaanbaar volume en dan op sleeptime. Val na 3 kwartier in slaap Knipoog

ik word dan zo druk van dat geflikker en helemaal afgeleid van me slaap...erg jammer
ben nu ook weer klaar wakker en druk met van alles en nog wat Bloos

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:03

Ja ik ook, ben kei hyper..
slapen dus nog niet voorlopig..

Cheveyo

Hier ook eigenlijk altijd rond die tijd. Vaak kijk ik animal planet bijvoorbeeld, wel blijven kijken tot je ogen bijna dichtvallen Knipoog. Als ik voel dat ik bijna ga slapen maar dat de sleeptimer nog niet zo ver is dan knal ik hem zelf uit.

Zappa

Cheveyo schreef:

dit is exact wat ik nu doe , en voor mij werkt het meestal ook
ik probeer er wel eens vroeg in te gaan maar dat word helemaal een ramp

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:06

vroeg naar bed is uuuuuuren wakker liggen en dan echt nog later gaan slapen dan nu. Tegen een uur of 4 a half 5 pas. Of ik moet echt zo uitgeput zijn (zit ook met een hartprobleem..) dan stort ik wel gelijk ter aarde in mijn kussen en kan dan ook uuuuuren slapen!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:07

Cheveyo schreef:
Hier ook eigenlijk altijd rond die tijd. Vaak kijk ik animal planet bijvoorbeeld, wel blijven kijken tot je ogen bijna dichtvallen Knipoog. Als ik voel dat ik bijna ga slapen maar dat de sleeptimer nog niet zo ver is dan knal ik hem zelf uit.

ja tot ik dan weer opsta en klaar wakker ben omdat ik de boel nog moet afsluiten en an nog duizend keer ga controleren of de deur dicht is de sigaretten uit zijn etc
word zo moe van mezelf Sigaar

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:09

dat doe ik gelukkig voordat ik naar boven ga, heb heel standaard ritueel ontwikkeld daarin inmiddels Knipoog.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:12

@cheveyo bij mij zit der dus ook een heel ritueel in alleen dan alsnog moet ik weer naar beneden om alles te chekken terwijl ik eigenlijk wel weet dat alles dicht is of goed uit is

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:17

dat heb ik in dit geval niet, wel met andere dingen dat ik tig keer moet checken. Nee als het bij mij donker is beneden dan is het echt donker en weet ik zeker dat er geen lampie meer brandt hihi.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:17

JHa wordik ook moe van.. echt alles nog even kijken of het goed is enzenz.. zwaar irritant..
ben nu nog lang niet moe...

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:19

geen rokers?
wat dacht van owjee heb ik die peuk wel goed uitgedaan...niks op de grond gevallen wat kan fikken...ik ben echt extreem merk ik hihi

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:19

Nee rook niet... Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:20

mag niet meer roken (hart Knipoog).

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:20

PintoNatal schreef:
ben nu nog lang niet moe...

idem hier
heel vervelend
heb nu zo n verstoord ritme dat ik pas rond een uurtje of 3 moe ben soms nog wel later
en eerder in bed gaan is ook geen optie want dan slaap ik helemaal niet
dus als iemand tips heeft Haha! Haha!