Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
somokkele schreef:Zwanger zijn maakt geen poppetje van je, maar de omgeving bemoeit zich overal mee. Er wordt op een huttietuttie manier tegen je gepraat door artsen en verloskundigen (ben ik ineens zelf weer kind geworden of denken ze dat ik chinees spreek en niets begrijp).
Persoonlijk erger ik me daar dood aan.... Ik weet heel goed wat goed en wat slecht voor me is, maar waarom wordt alles 30000x verteld. De keuzes maak ik zelf wel. Ik kan nog steeds die afweging maken en weet dus ook heel goed wat voor risico ik neem op het moment dat ik die 2 sigaretten op een dag blijf roken!
kekaro schreef:tot nu toe zijn die kindjes gezond, wie weet wat voor zwakheden ze mee hebben gekregen, of ze hebben mazzel gehad.
en ik vind idd ook dat je niet moet roken in de buurt van je kids, geboren of ongeboren.
en als alle onderzoeken nou uitwijzen dat het wel uitmaakt hoezo denk jij dan dat het niet uitmaakt?
ik begrijp dat nooit zo goed.
het is slecht voor jezelf en je ongeboren/geboren baby....het is jammer voor sommigen maar het is niet anders
eefangel schreef:*bord voor je kop*
Heeft het eigenlijk nog wel zin om tegen je in te gaan? (retorische vraag..)
Nanne schreef:Tja.. Mijn moeder rookte ook gewoon door tijdens de zwangerschap, en heeft nou ook 2 gezonde kinderen.. Ze rookte zware shag.. Een vriendin van mij rookte ook gewoon door.. Ik denk ook dat de gevolgen van roken overschat worden.. Maar dat is mijn mening.
Ben overigens al 3 weken een niet-roker!
Anna-Jelly schreef:Chiqa, ieder kan toch gewoon voor zichzelf uitmaken wat hij/zij goed vind. Ik vind dat als het wetenschappelijk aangetoont is dat het slecht is, ik zelf geen risico zou willen nemen.
Dat jij het meteen angst in de maatschappij noemt is jouw eigen mening.
En die aangeboren afwijkingen, welke heb je het over?