Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

Re: Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:24

@pletje123 : Ja wie weet, maar dan wel buiten of op het werk, in huis wordt niet gerookt en is nooit gerookt, met uitzondering van verjaardagen....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:29

Ik vind het egoistisch, je brengt wel je kind in gevaar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:33

Ik snap het ook niet het is zo slecht voor jezelf,
ik neem aan dat je niet kan stoppen? Komt er dan geen Pling hoe verslavend het wel is.

Wat zijn de voordelen dan van roken?

Ontstressen niet want daar is het tegendeel al lang van bewezen?
Sociaal aangelegenheid

Nadelen is een heel grote lijst Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:40

Ja en de voordelen zijn ver te zoeken.. en als je er dan 1 hebt gevonden en die afweegt tegen 1 van de nadelen, dan valt dat voordeel vaak in het niet!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:45

Vaak zeggen tegen een kind, als je niet gaat roken betaal ik je rijbewijs.Maar dan wel mee laten roken tijdens de zwagerschap.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:47

Haha! Mooi excuus om dus alsnog r rijbewijs niet te betalen. "Nee schat, je hebt gerookt toen je in m'n buik zat, dus geen rijbewijs voor jou!!"

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:52

Ik vind dat je maar eens op moet zoeken wat het allemaal kan doen met je kind, en wat de gevolgen kunnen zijn op latere leeftijd voor het kind.
Misschien overtuigen de feiten je wel om te stoppen met roken terwijl je zwanger bent.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:01

Roken is een keuze die een mens zelf maakt. Rijbewijs of geen rijbewijs. Ik zal het nooit stimuleren, maar gaat het kind ooit roken, dan is dit zijn of haar eigen keus.

En dat het slecht is voor mijn eigen gezondheid, goh dat is echt iets nieuws onder de zon Knipoog

Dat ik eigenlijk niet zou moeten roken tijdens mijn zwangerschap ben ik ook helemaal met jullie eens. En ik denk dat het van ruim een pakje per dag naar 2 of 3 per dag al een heel verschil is...
De volgende stap is alleen zo ontzettend moeilijk, heb gezegd dat ik met 4 mnd gestopt moest zijn...... En das nu....

Maar ik ken mezelf, na de zwangschap (stel dat ik van die 2 af kom) steek ik er rustig weer eentje op, genieten vind ik het!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:05

Jij maakt de keus voor je kind!

Wees alsjeblieft verstandig en kies ervoor om te stoppen. Het is niet alleen voor je kind schadelijk maar ook voor je zelf. Jij wilt toch ook nog jarenlang mee?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:56

somokkele schreef:
Zwanger zijn maakt geen poppetje van je, maar de omgeving bemoeit zich overal mee. Er wordt op een huttietuttie manier tegen je gepraat door artsen en verloskundigen (ben ik ineens zelf weer kind geworden of denken ze dat ik chinees spreek en niets begrijp).
Persoonlijk erger ik me daar dood aan.... Ik weet heel goed wat goed en wat slecht voor me is, maar waarom wordt alles 30000x verteld. De keuzes maak ik zelf wel. Ik kan nog steeds die afweging maken en weet dus ook heel goed wat voor risico ik neem op het moment dat ik die 2 sigaretten op een dag blijf roken!

Misschien dat jij je eens moet afvragen hoe het komt dat mensen (artsen/verloskundigen) op een 'huttietuttie' manier tegen je praten. Ik heb het namelijk heel anders ervaren tijdens mijn zwangerschap. En dat terwijl mijn artsen en verloskundige wisten dat ik een geschiedenis van zware eetstoornissen had, tot een maand voordat ik zwanger werd (ik was zowaar meteen zwanger). Iedereen nam mij zeer serieus en ik mezelf ook. Omdat ik altijd heb geweten dat als ik ooit een kindje zou krijgen, ik van die ellendige verslavingen af moest komen. Zowel tijdens als na de zwangerschap. Omdat mijn kind veeeeeeeeel belangrijker is EN omdat ik een geweldige mama voor mijn kind wil zijn, in alle opzichten. Dus zonder haar te belasten met een moeder met zulke problemen. Want ik vind dat mijn kind een fijne omgeving verdient en ouders die haar het goede voorbeeld geven. Die innerlijke wilskracht heeft mij eindelijk bevrijd van mijn verslavingen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:02

Collega van mij rookte gewoon door, op het laatst wel minder, maar verder niet. Toch heeft ze gezonde kinderen gekregen.
Ik denk op zich dat het niet zoveel uitmaakt als je er nog 2 op een dag blijft roken. Als je stopt en weer gaat roken zodra het kind geboren is roken ze ook mee.
Toch vind ik dat je niet hoort te roken met zwangerschap en ook niet bij kinderen in een ruimte als ze opgroeien. Maar ieder heeft zijn eigen mening er over.

Gewoon niet verslaafd raken aan roken of gewoon niet aan beginnen, veel verstandiger.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:46

tot nu toe zijn die kindjes gezond, wie weet wat voor zwakheden ze mee hebben gekregen, of ze hebben mazzel gehad.
en ik vind idd ook dat je niet moet roken in de buurt van je kids, geboren of ongeboren.

en als alle onderzoeken nou uitwijzen dat het wel uitmaakt hoezo denk jij dan dat het niet uitmaakt?
ik begrijp dat nooit zo goed.
het is slecht voor jezelf en je ongeboren/geboren baby....het is jammer voor sommigen maar het is niet anders

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:48

kekaro schreef:
tot nu toe zijn die kindjes gezond, wie weet wat voor zwakheden ze mee hebben gekregen, of ze hebben mazzel gehad.
en ik vind idd ook dat je niet moet roken in de buurt van je kids, geboren of ongeboren.

en als alle onderzoeken nou uitwijzen dat het wel uitmaakt hoezo denk jij dan dat het niet uitmaakt?
ik begrijp dat nooit zo goed.
het is slecht voor jezelf en je ongeboren/geboren baby....het is jammer voor sommigen maar het is niet anders

Uitwerkingen kunnne ook op latere leeftijd pas te zien zijn he, idem voor sommige cases met toxoplasma. Dan denk je dat je save bent.....

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:19

hihi "geweldig" Geen rijbewijs want je hebt al gerookt Knipoog

Persoonlijk erger ik me ook écht ontzettend erg aan mensen die gewoon naast je gaan staan en een sigaret opsteken.
Zelfs een goede vriendin van mij presteerde dat, toen ik er wat van zei was het zo dat ik in háár huis zat en dat zij daar rookt.
Nou goed, Doei, doei

Dat de onderzoeken dit alles hebben uitgewezen dat het slecht is, is voor mij al een reden om er niet eens over na te denken nu een sigaret op te steken of een glas drank te drinken.

Een vriendin van mij rookte gewoon haar zwangerschap door, als jij je glas met alcohol neerzetten en even 10 tellen nit oplette dan had zij hem al leeggezopen. Nu ik zelf zwanger ben kan ik er met mijn volle verstand niet bij hoe zij zich zo onverantwoordelijk heeft kunnen gedragen naar haar dochtertje toe, maar goed, zal het er maar ophouden dat mensen verschillen (gelukkig).

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:25

Tja.. Mijn moeder rookte ook gewoon door tijdens de zwangerschap, en heeft nou ook 2 gezonde kinderen.. Ze rookte zware shag.. Een vriendin van mij rookte ook gewoon door.. Ik denk ook dat de gevolgen van roken overschat worden.. Maar dat is mijn mening.

Ben overigens al 3 weken een niet-roker! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:32

gelukkig zijn er tóch nog mensen die aan zichzelf denken en zich niet in laten palmen met di eoverdeven angst tegen roken in de maatschappij!
Het lijkt inmiddels net of ik een moordenaar ben en ik dagelijks 2 pakkies aan het wegpaffen ben, ach kan het jullie niet eens kwalijk nemen, ik heb medelijden met mensen die zich zo op laten naaien.

Volgend jaar wordt de problematiek luchtvervuiling aangepakt, het jaar daarop het voedsel, en zo gaan we steeds verder met elkaar een bepaalde levensovertuiging aan te praten, en het is je eigen keus om daar in mee te gaan, laten we elkaar ajb in de waarde.

Ik ken genoeg mensen die dus doorgerookt hebben (Stevig) en allemaal een kern gezond kind hebben, dus ik voel daarom ook geen spoortje angst mijn moeder heeft ook gerookt (Zoals iedereen in die tijd) en heb drie kern gezonde kids op aarde gezet.

Mijn vriendinnentjes waren ook van ouders die rookten, allemaal verkeren ze in een gewone normale gezondheid, dus voor mij gaat die vlieger niet op.

Als ik in mijn dagelijkse leven werd geconfronteerd met ernstige afwijkingen of gezondheidsproblemen van mensen die rookten, dan zou ik mss achter mn oren gaan krabben, maar zoals jullei nu kunnen lezen is daar voor mij geen enkele reden voor.
Mijn oma is 88 en rookt haar hele leven al, en heeft 15 gezonde kinderen op aarde gezet,
waar er tot nu toe één van overleden is, de anderen hebben allemaal een mooie leeftijd van rond de 50 jaar; allemaal kern gezond.

Dat er tegenwoordig meer zieke kinderen worden geboren dan vroeger, kan ej dus niet de schuld geven aan het roken; want zoals dit topic duidelijk laat zien rookt bijna niemand meer tijdens de zwangerschap, dus de vraag; waar komen dan al die aangeboren afwijkingen vandaan?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:34

*bord voor je kop*

Heeft het eigenlijk nog wel zin om tegen je in te gaan? (retorische vraag..)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:37

Een bord met de hoofdletter B zul je bedoelen?

Het is bijna komisch dat iemand zo onbenullig kan zijn om maar gewoon door te paffen, want ja in de directe omgeving zijn er geen mensen ziek van geworden.

Time to wake up zou ik zeggen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:38

eefangel schreef:
*bord voor je kop*

Heeft het eigenlijk nog wel zin om tegen je in te gaan? (retorische vraag..)

Ik zwijg.... Echt ongeloofelijk nog nooit zo iemand tegengekomen.

Ik denk dat de sigaretten naar het hoofd zijn gestegen Knipoog Dit kan gewoon niet echt zijn. Volgens mij is het een relaccount ofzo... Want het is lachwekkend aan het worden

En gevolgen van roken overschat worden, omg ik denk dat sommige mensen is een trip naar de kliniek mogen maken.... Of ben ik bevooroordeeld omdat ik al hmmm 10 mensen langzaam heb zien stinken. Omdat roken toch zo goed is....

Je hebt gelijk gevolgen worden overschat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:44

Over wat voor aangeboren afwijkingen heb je het Chiqa?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:44

En dat je eerst iemand in de naaste omgeving die overlijdt nodig hebt om er over na te gaan denken...

Ik begin ook sterk te twijfelen of het geen relaccount is... niemand is toch zo naief? misschien een afwijking van t roken van dr moeder...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:46

Chiqa, ieder kan toch gewoon voor zichzelf uitmaken wat hij/zij goed vind. Ik vind dat als het wetenschappelijk aangetoont is dat het slecht is, ik zelf geen risico zou willen nemen.
Dat jij het meteen angst in de maatschappij noemt is jouw eigen mening.

En die aangeboren afwijkingen, welke heb je het over?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:46

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:48

Nanne schreef:
Tja.. Mijn moeder rookte ook gewoon door tijdens de zwangerschap, en heeft nou ook 2 gezonde kinderen.. Ze rookte zware shag.. Een vriendin van mij rookte ook gewoon door.. Ik denk ook dat de gevolgen van roken overschat worden.. Maar dat is mijn mening.

Ben overigens al 3 weken een niet-roker! Haha!

Haha, denk je serieus dat die 3 gevallen die jij kent meer zeggen dan alle wetenschappelijke onderzoeken?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:49

Anna-Jelly schreef:
Chiqa, ieder kan toch gewoon voor zichzelf uitmaken wat hij/zij goed vind. Ik vind dat als het wetenschappelijk aangetoont is dat het slecht is, ik zelf geen risico zou willen nemen.
Dat jij het meteen angst in de maatschappij noemt is jouw eigen mening.

En die aangeboren afwijkingen, welke heb je het over?

Ik heb de lijst gegeven... Nu kan ze er één uitkiezen en verklaren waarom die nu meer voorkomen. Omdat mensen niet meer roken..

Ik ben benieuwd, verbaas me met je wetenschappelijke kennis

Dit antwoord...
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-01-07 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt