faye schreef:[Ik bedoel dat je wil dat alleen donoren ook mogen ontvangenDus alleen geven als je orgaan naar een andere gever gaat
Heb ik ergens gezegd dat ik dat wil? Ik ben het met je eens dat dat hypocriet is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:[Ik bedoel dat je wil dat alleen donoren ook mogen ontvangenDus alleen geven als je orgaan naar een andere gever gaat
Nezzie schreef:Marl1tje schreef:
Voor het orgaan overgezet wordt zal er wel getest worden hoor, maar goed daar heeft de donor dan niks meer aan.
Ik vind het echt schattig hoe naief de nederlander is over de invloed van bea en consorten. Maar mij niet gezien, geen donor dusCitaat:En ik vind het ongelooflijk hoe bekrompen en achterdochtig sommige mensen zijn... Ik kan haast niet geloven dat je dit echt gelooft. Een transplantatie is een ingewikkeld proces en dat testen gebeurt nadat de hersendood is ingetreden en ze laten je heus niet eerder gaan omdat Bea toevallig iets nodig zou hebben!Citaat:De laatste tijd heb ik niets gehoord over dat het slecht zou gaan met Bea, dus voorlopig kunnen we nog veilig donor blijven.![]()
Zoals ik al zei, ik ben niet paranoide genoeg om dat te geloven.
En ik vind niet per se dat je donor moet zijn om te mogen ontvangen. Maar ik vind het wel raar dat je geen donor wilt zijn omdat je organen dan misschien wel bij iemand terecht zouden kunnen komen die jij het niet gunt. Niet eerlijk als de goede onder de kwade (niet dat rokers kwade zijn) moeten lijden.
Lusitana schreef:Dat hebben ze hier ook. Als ze het NIET willen, moeten ze het opgeven en dan komt niemand eraan.
Babsiej schreef:Ik heb zelf mijn mening hier gegeven, dat ik geen donor ben, en ik ook niet wil ontvangen.
Maar nu ik verder lees vind ik het wel een erg vreemde discussie worden, als je dus geen donor bent is het hypocriet om te ontvangen? Dat vind ik echt asociaal, dat is namelijk helemaal niet zo vind ik![]()
Citaat:Wordt er altijd overlegd met je nabestaanden?
Als na je overlijden blijkt dat je je als donor hebt laten registreren, bespreekt de arts dit altijd met je nabestaanden. Is er geen registratie of staat keuze 3 geregistreerd, dan zal de arts je nabestaanden om toestemming vragen. Om je nabestaanden niet voor een moeilijke keus te stellen, is het verstandig om je keuze vast te leggen in het donorregister. Het is ook belangrijk je keuze te bespreken met familie en vrienden, zodat ze niet voor een verrassing komen te staan.
tienus63 schreef:Loesje88 schreef:............. zodra je dood bent is het vlug vlug vlug naar het ziekenhuis en de organen transplanteren. dat moet best moeilijk zijn voor de nabestaanden..
Je organen zijn alleen maar geschikt voor donotie als je in het ziekenhuis komt te overlijden, aan bepaalde apperatuur.
Als je bij wijze van spreken in de centrale hal van een ziekenhuis overlijdt, en à la minute is duidelijk dat je orgaandonor bent, ben je op dat moment niet meer geschikt voor orgaandonatie.
Prrrr schreef: