nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:27

elbeauty schreef:

Wat ik trouwens pas ook hoorde maar ik niet ga uitproberen is over de plekken heen plassen maar dat zie ik niet echt zitten haha en ga ik dus ook niet proberen.

Ik kan alleen maar zeggen: het werkt(e) bij mij wel... hoe smerig het ook is.. als je een week op vakantie ben, en je zalf bent vergeten, dan moet je toch iets...
Door verkeerd voedsel zat de binnekant van mn benen helemaal onder, en mn knieholtes ook. Heb meteen naar husi gebelt (vader heeft ook eczeem) en om hulp gevraagd. Zalf sturen was geen optie en bij de apotheek in de stad daar hadden ze het niet en zou het een week duren eer ze het hadden.
Paps gaf als tip: gewoon laten lopen als je gaat douchen, het bijt ff, ff tot 10 tellen en dan onder de douche stappen (onder het water dan)
De eerste dag werd het niet erger, en de 2e dag was het al iets minder, net als de 3e en 4e (laatste dag van de vakantie) dag dat ik het toen heb gedaan.
Het effect is veel minder dan de hormoonzalf, maar als je echt niks anders hebt (en het zit op je benen) dan is het een goede (tijdelijke) oplossing.

het klinkt smerig (en dat is het ook), maar het werkt wel....
Je zou is moeten weten hoeveel mensen hun zeik laten lopen onder de douche.... (is laatst oonderzoek naar geweest) dus of je dan gewoon 10 tellen wacht, of het pas laat lopen als je onder de straal staat. Weinig verschil in mijn ogen.
(vaak zeikt men over de eigen voeten om voetschimmel te bestrijden)

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 01:23

Hoi,Ik moet woensdag weer met mijn dochtertje van bijna 3 naar de dermatoloog,ik wil hem vragen of ik de hormoonvrije zalf protopic of elidel mag gaan gebruiken ,heeft iemand hier ervaring met één van deze zalven?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:53

ik heb geen idee meer welke hormoon vrije zalven ik allemaal heb gehad.

Heel goed om te beginnen met hormoonvrije zalven. Door het gebruik van niet hormoon houdende zalven zal ze een grotere kans hebben om er over heen te groeien!

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:53

k baal weer als een stekker Huilen
zit dr weer helemaal onder het eczeem mijn handen,heupen,voeten, enz
maar k had nog even een vraagje.... op blz 9 of 10 stond iets van dat sommige last van eczeem kregen als ze onder een te warme doeche staan. Dus het zo zo kunnen wezen dat ik onder een koude doeche ga staan dat k dan minder eczeem heb... k hoop het in iedergeval Ach gut

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:59

@ Bouwina: Ja klopt, is het je nooit opgevallen dat als je uit een warme douche komt je best wel onder de rode vlekken zit, of dat je eczeemplekken veel roder zijn? Of is dat bij jou nooit zo? Ik douche volgens mij 32 graden ofzo. dat is al warm genoeg!

Heeft je dermatoloog je dit nooit gezegd dan?

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:02

@ laar nu je het zegt gisteren ik kwam onder de douch vandaan en ik zat echt onder de rode plekken. ik douch op 38 Graden. Maar ik zal het vanavond even proberen. Mijn Dermatoloog heeft het nooit gezecht!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:24

En hoelang sta jij ongeveer onder de douche dan?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:21

@ ma_rie_tje: ik vind het persoonlijk helemaal niet vies, als het helpt, waarom niet? ik had het zeker zelf ook gedaan als ik geen zalf bij de hand had gehad tijdens mijn 2 weken vakantie. ik zou echt gillend gek worden anders!

@ moniqueedgar: ik heb de naam weleens horen vallen, maar heb er zelf geen ervaring mee. heb het net ook aan mn moeder gevraagd, misschien weet zij welke ik vroeger had, maar dit gaat ze nog opzoeken, misschien dat ze het nog ergens heeft opgeschreven vroeger. laat je dit nog weten! vind het wel erg goed dat je hiermee wilt beginnen in plaats van gelijk hormoonzalven! Lachen

@ Bouwina: zoals laar ook al heeft aangegeven, het klopt dat je door de douche erger last kan krijgen van eczeem. hoe warmer je douched hoe erger het wordt. ik mag van de dermatoloog maar 2 tot hooguit 3x per week douchen en zeker niet te warm! nu het veel en veel minder is kan ik iets vaker douchen, maar nog steeds niet te lang en zeker niet te warm.

hoe lang douchen jullie gemiddeld? ik ben na 10 minuten er echt alweer onderuit en daarna goed dik insmeren met vette crème.

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:38

Mijn dochtertje loopt al twee jaar bij de dermatoloog zijn nu al bijna anderhalf jaar aan het smeren met vaseline /parafinne omdat haar huidje zo droog is.Ook smeren we één á twee keer in de week met cutivatezalf dus wel hormoon.Op zich helpt dit wel maar van korte duur.Aangezien er op de site van kindereczeem veel over protopic en elidel wordt geschreven en dit vooral helpt tegen de jeuk wil ik erg graag dit proberen en even stoppen met die cutivate.Als de jeuk minder is ,wordt de eczeem ook minder ,want ze is alleen maar rood door het krabben.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 17:44

heb je misschien mijn post gezien (een hele tijd geleden...) over zemelen? ik ga nog steeds regelmatig in bad met zemelen. vroeger deed mn moeder zemelen koken en bij me in bad, hierdoor wordt je huid zacht en veel minder droog. tegenwoordig kan je het kopen in een bruine fles van het kruidvat en is niet duur. misschien helpt dit ook bij haar? als de huid minder droog is, zal het minder irriteren en zal ze minder krabben Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:33

Ik mocht van der dermatoloog niet langer douchen dan 5 min. ik douche ongv. 5 tot 7 min.
ik heb altijd al 'koud' gedouched vergeleken met de rest hier thuis, maar nu dus nog een paar graadjes koeler.

Zo'n zemelen bad zou ik ook 'ns moeten proberen.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:38

ik douche ook 'koud'. maar zemelen helpt echt, gewoon huismerk van de kruitvat, bruine fles, geel etiket (even uit mn hoofd). heerlijk spul, kan bijna niet zonder Vork gewoon een kwartiertje tot een half uurtje in bad, niet een heet bad!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:41

de vriendin van mijn vader had bij de bristol voor mij zo'n thermo t-shirt gekocht. is wel te groot en het ziet er niet mooi uit om gewoon te dragen. maar als ik voortaan een eindje ga fietsen doe ik dat shirt gewoon aan en als ik aangekomen ben gewoon weer uit. Hopen dat 't helpt.

Wat kost zo'n fles zemelen ongv. ?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:48

ik lees hier 32 graden douchen...
ik zit meer rond de 25 graden.... echt lekker is het natuurlijk niet,maar ik wordt er een stuk minder rood van, en je staat er maar kort onder! (tis nou niet echt dat je zegt ik blijf er lekker onder staan)

voor onder de douche gebruik ik balneum (zoiets) nogiets...
ik heb de pech dat ik ook neit tegen shampoo kan, ik was mijn haar nu ongeveer 2 max 3 keer per week met shampoo. De rest van de week was ik het gewoon met water.
Scheelt ook een heel stuk met eczeem op mn hoofdhuid

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:51

een fles zemelen kost een paar euro's - ongeveer 3-4 euro, dus niet zo heel erg duur Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:53

trouwens laar, goed dat je zo'n shirt hebt, hoop dat het helpt en het vocht goed opneemt! laat je het weten of het ook echt werkt?

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:14

@ laar hoe lang ik douche... ik douche ongeveer 10 minuten tot een kwartier. Maar ff vraagje wat is zemelen? k wil zo graag van me eczeem af. K zit dr nu echt helemaal onder.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 11:44

zemelen is zeg maar het buitenvliesje van tarwe/haver. als je dat plet en/of kookt, dan heb je een soort olie. die olie die kan je tegenwoordig gewoon in een fles voor een paar euro kopen. het zorgt voor een veel minder droge huid, waardoor je veel minder krabt (ik dan) Lachen het zal dus niet je eczeem genezen (!), maar wel je droge huid een stuk verminderen.

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:18

Oke dankje, en waar kun je het dan krijgen? kan het wel eens proberen en moet je je daar mee wassen of in bad of.....

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 16:18

Kimmm schreef:
ik douche ook 'koud'. maar zemelen helpt echt, gewoon huismerk van de kruitvat, bruine fles, geel etiket (even uit mn hoofd). heerlijk spul, kan bijna niet zonder Vork gewoon een kwartiertje tot een half uurtje in bad, niet een heet bad!

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:47

Ik ben net bij de dermatoloog geweest. Ze vond mijn hand er wel erg uitzien ik heb nou 3 cremes gekregen of ja ik heb er nu 2 thuis 1 is koelzalf FNA die ruikt naar roosjes en die mag ik gewoon de hele dag gebruiken. En dan nog voor mij gezicht en nek heb ik de creme Elocon vet en die mag ik nu 4 dage 2 keer per dag op smeren daarna 4 dagen 1 keer en daarna om de dag 1 keer. En dan krijg ik morgen nog creme voor mijn hand en dan moet ik ook met een handschoen aan slapen die heb ik ook gekregen. En ik mag niet meer elke dag douche eens kijken hoe ik dat vol ga houden. Maarja hoop dat dit nu een beetje gaat werken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:59

succes Boos!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:52

ik heb ook eczeem,, maar niet erg ofzo,, soms is het wel erger dan anders,,

Slaap met een trainings broek die onder strak dicht kan,, zo dat hij niet naar boven kan en jij er niet aan kan krappen in je slaap,,
en een shirt met lange mouwen Knipoog Vork
Wel erg warm Nagelbijten / Gniffelen

@ Kimmm eczeem is een droge huid,, en droge huid jeukt dus krab je het open Lachen

Ik ga dat wel een keer proberen denk met die zemelen Lachen !

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 17:53

jeetje zeg, balen! Boos! inderdaad succes!

@ iris_: eczeem is niet alleen maar een droge huid, maar het hoort er wel bij Lachen maar door het goed dik in te vetten, zal je minder last hebben van de droge huid en dus minder krabben en dus minder eczeem hebben Knipoog

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:14

dus gewoon bij de kruidvat Knipoog maar het moet wel in bad of niet? wij hebben namelijk geen bad moet ik nog een half jaartje wachten, Dan krijgen we een bad Vingers aflikken krijgen een nieuw huisje Vork