[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:42

Bij mij vroeg de dokter helemaal niks?
Alleen of ik regelmatig ongesteld was en wanneer ik weer ongesteld moest worden.
Verschilt dus weer per huisarts.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:37

Bij mij werd ook m'n bloeddruk gemeten.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:09

Bij mij vroeg die alleen de reden, en dat was omdat ik om de 3 weken ongesteld was en daar dus niet vrolijk van werd, plus dat ik dood ging van de buikpijn!

Maar in je stopweek ben je gewoon beschermt toch, maar waarom dan niet als je 1 dag je pil bent vergeten of door buikgriep ofzo hem wel genomen hebt maar je er uiteindeluk dan vanuit moet gaan dat die niet gewerkt heeft en eruit is gekomen.

Want in de bijsluiter staat: Stopweek = veilig
1x pil vergeten = niet veilig
diarree of overgeven= nieuwe pil van reservestrip nemen
Terwijl je gewoon je stopweek ook eerder kan beginnen, staat geloof ik in de bijsluiter, en je dan ook gewoon nog veilig bent!
Maar bij 1 dag de pil 'uit gekots' hebben je ineens niet meer veilig bent Scheve mond

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:25

Ik wil echt overstappen van pil, ik voel me niet betrouwbaar bij deze! ik stop nu al in de 2de week (anders ben ik ongesteld als ik tattoo laat zetten) dus vandaag me laatste pil, en maar weer afwachten of ik idd ongesteld word.... iemand aanraders? ik heb nu M30 maar elke keer wil ik me niet zo onzeker voelen, dat werkt zo ontzettend op me lijf!

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:47

Ik voel me bij geen enkele pil betrouwbaar, blijf telkens in me achterhoofd houden van wat nou als ik bij die 0.03% hoor die alsnog met de pil zwanger word Clown Telkens maar bij de kleinste dingen denken dat ik zwanger ben enso Bloos

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:37

Beauty_yana0 schreef:
Ik voel me bij geen enkele pil betrouwbaar, blijf telkens in me achterhoofd houden van wat nou als ik bij die 0.03% hoor die alsnog met de pil zwanger word Clown Telkens maar bij de kleinste dingen denken dat ik zwanger ben enso Bloos

ja maar bij m30 hoor je het heel veel vandaar Nagelbijten / Gniffelen
ik ben er deze maand echt heel zorgvuldig mee omgegaan (lees: elke keer om 21.06-21.14 innemen)
en heb zelfs nog 1 keer de morning after gehaald, en voel me toch zo raar Nagelbijten / Gniffelen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:25

dat is ook een beetje wat je in je hoofd haalt hoor.
Ik kan me zelfs zwanger praten. als ik hem een keer ben vergeten heb ik de week erop geheid buikpijn en last van mijn borsten.
En haal ajb niet te vaak de ma pil.. die is ook super slecht voor je lijf. Als je zeker wilt zijn doe het dan met een rubber erbij.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:21

Barco schreef:
dat is ook een beetje wat je in je hoofd haalt hoor.
Ik kan me zelfs zwanger praten. als ik hem een keer ben vergeten heb ik de week erop geheid buikpijn en last van mijn borsten.
En haal ajb niet te vaak de ma pil.. die is ook super slecht voor je lijf. Als je zeker wilt zijn doe het dan met een rubber erbij.

heb hem voor de eerste keer toendertijd gehaald Ja denk dat dat ook gewoon zo blijft.
en ja idd ik denk dat dat t is. teveel denken.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:14

PrinCessRomy schreef:
ik ben er deze maand echt heel zorgvuldig mee omgegaan (lees: elke keer om 21.06-21.14 innemen)

Bij mij zit er regelmatig 1 tot 2 uren tussen als ik het zo bekijk.
Enja, ik ben ook een twijfelaar. Nagelbijten / Gniffelen Maar 1 tot 2 uren maakt niet zoveel uit toch?

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 07:58

PrinCessRomy schreef:
Beauty_yana0 schreef:

ja maar bij m30 hoor je het heel veel vandaar Nagelbijten / Gniffelen
en heb zelfs nog 1 keer de morning after gehaald, en voel me toch zo raar Nagelbijten / Gniffelen

Oh god, nu voelk me nog onbetrouwbaarder, ik heb namelijk ook de m30 Scheve mond

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:15

Ben je in de stopweek nou wel veilig of niet ja toch?
ik hoor van zoveeel mensen die zeggen van neee je bent dan niet veilig maar als het goed is staat dat in de bijsluiter van regivedon.
Na k was laatst aan de antibiotica voor blaasontsteking de pil nog wel gewoon elke dag netjes ingenomen, maar toen had ik wel een keer sex gehad zonder condoom,was die hele antibiotica vergeten maar nu helpt de pil natuurlijk minder! Dus kijken of ik wel gewoon ongesteld word.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:36

Vind je het gek dat je regelmatig hoort dat mensen van de M30 zwanger raken (nouja die hem gebruiken dus he Knipoog), het is de meest gebruikte pil in nederland...
Zou iedereen massaal een andere pil gaan gebruiken, voorkomt dat echt niet veel zwangerschappen hoor Knipoog

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:14

wendyelst schreef:
Ben je in de stopweek nou wel veilig of niet ja toch?
ik hoor van zoveeel mensen die zeggen van neee je bent dan niet veilig maar als het goed is staat dat in de bijsluiter van regivedon.
Na k was laatst aan de antibiotica voor blaasontsteking de pil nog wel gewoon elke dag netjes ingenomen, maar toen had ik wel een keer sex gehad zonder condoom,was die hele antibiotica vergeten maar nu helpt de pil natuurlijk minder! Dus kijken of ik wel gewoon ongesteld word.

In de stopweek ben je gewoon veilig. Staat ook in de bijsluiter. Volgens mij geldt dat gewoon voor elke pil, maar dat weet ik niet zeker, iig voor M30. Ik zou zeggen, raadpleeg de bijsluiter als je daar niet zeker van bent, als het goed is staan dat soort dingen er gewoon in.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:18

Ook ik heb een vraag aan jullie. Ik slik de MG 30 sinds mijn 14e wegens onregelmatig ongesteld zijn. Ik heb een paar maandjes zonder pil geprobeerd, wat niet echt goed ging. In die maanden zijn de puistjes die ik had compleet verdwenen. Inmiddels ben ik weer aan de MG 30, en mijn puistjes komen terug.
Komt dat van de pil? Of pure toeval?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:14

De pil beschermt je wel in je stopweek, maar dus niet als je er 1 vergeet, omdat je pilperiode MINIMUM 21 dagen moet duren. Je mag ze altijd verlengen, maar niet verkorten.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:07

Mijn vraag aan jullie, met een korte uitleg Knipoog
Omdat mijn stopweek eindigde ik op woensdag, en werd ik dus vrijdag ongesteld..
Ik wilde dit veranderen naar zaterdag me laatste pil, en dus maandag ongesteld worden.
Ik heb toen een stopweek gehouden, en daarna nog een paar dagen gewacht met de volgende strip.
Ik heb slik nu 2 dagen de pil weer..
Mijn vraag is, is de pil (over een paar dagen) weer betrouwbaar? Of is hij deze strip sowieso niet betrouwbaar?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:17

Volgens mij is je pil pas na 7 pildagen weer betrouwbaar. Je kunt als je je menstruatie wil verschuiven misschien beter de volgende keer wat langer doorslikken ipv een langere stopweek te houden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:46

Je had idd de pil langer moeten doorslikken, ofwel je stopweek verkorten... Je pil is nu normaal 14 dagen niet betrouwbaar geloof ik...

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:21

Ik slik niet meer de pil, maar ben nu aan de nuvaring, en ben soms best een beetje angstig voor zwangerschap hoor Nagelbijten / Gniffelen

Ook al is de nuvaring even betrouwbaar als de pil, de pil heeft bij mij in die 1,5 jaar wel bewezen betrouwbaar te zijn, die ring moet dat nog maar even uitwijzen Clown

En dan helpt vriendlief ook niet mee, die zat van de week bijsluiter te lezen omdat hij zelf zei dat hij er alles over wilt weten, want hij vindt het ook zijn zaak dat hij weet hoe mijn anticonceptie werkt enzo. Zit 'ie grapjes te maken over dat ik misschien wel bij die 0,2% zit die wél zwanger raakt Koe
Heb sindsdien al 2x gedroomd dat ik zwanger was, hoe stom Tong uitsteken

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:44

Heb je geen last van die nuvaring? En verschuift ie niet als een gek? Ik kan me voorstellen als je sex hebt, dat ie verschuift.....?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:22

Ik moet zeggen dat sinds ik kort even ben overgeschakeld op de pil weer dat ik sindsdien idd een verschil voel bij de seks met nuvaring.. Maar voor de rest vind ik em zooo makkelijk, dus daar vinden we wel wat op.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:56

Heeft er iemand ervaring met de Diane Pil.

Is er iets bekend over dat je hier depressief van kan worden Bloos ?!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:58

Barco schreef:
@draumpje: ik heb super ervaringen met de mirena. Bijna niet ongesteld. nooit meer denken aan de pil. Alleen inzetten was pijnlijk en ik heb 4 weken lang weeen gehad. ook ben ik flauwgevallen. Maar het was het meer dan waard.

Ikzelf heb een vraag voor iemand die de mirena al heeft laten verwijderen.
Ben je bij de HA geweest of heb je het door de gyn. laten verwijderen?? had je daarna veel last van bloedingen? En ben je snel weer regelmatig ongesteld geworden??
Alvast bedankt!!

Laten verwijderen bij de gyn, toen overgestapt op de Diane pil en toen
begon alle ellende ...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:04

Flower schreef:

Jups hier eentje Ja

Hele dagen huilen om niets, m'n moeder werd gek van me. Ik dacht natuurlijk dat ik er wel reden toe had hè, op dat moment Knipoog

Overgestapt op de MG30 en sindsdien weer net zo vrolijk door het leven als altijd Haha!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:06

Yessy schreef:
Flower schreef:

Jups hier eentje Ja

Hele dagen huilen om niets, m'n moeder werd gek van me. Ik dacht natuurlijk dat ik er wel reden toe had hè, op dat moment Knipoog

Overgestapt op de MG30 en sindsdien weer net zo vrolijk door het leven als altijd Haha!

Kreeg je ook angsten of minder eetlust, had je nergens geen zin meer in, laag libido.

Lachen