chronische moeheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: chronische moeheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:38

Heb het hele topic (nog) niet doorgelezen, maar ben dat wel van plan om te doen.
Ik ben eigenlijk al jaren erg moe. Er is ooit al eens eerder bloed afgenomen, maar daar kwam niets uit. Ik had het al langer en kon er best mee leven, dus heb het er toen bij laten zitten.
Vorig jaar heb ik tegen overspannenheid aangezeten door grote problemen op mijn werk en was daardoor erg moe (lag nachten te tobben, dus is niet onlogisch). Nu heb ik echter een ontzettend leuke baan waar ik echt op mijn plek ben. En nog steeds ben ik moe moe en nog eens moe. Het is zelfs al 2x gebeurd dat ik tijdens een behandeling (ben tandartsassistente) opeens in soort van slaap dommelde. Slechts 1 seconde, maar ben er wel van geschrokken. Dus heb besloten nogmaals bloedonderzoek te laten doen en, indien daar wederom niets uit blijkt, verdere stappen te ondernemen. Ben een beetje bang voor het idee dat het een keer echt fout gaat tijdens een behandeling of ook een keer tijdens het autorijden gebeurt....
Verdere klachten heb ik weinig. Als ik iets abnormaals heb gedaan dan heb ik daarna wel last van mijn gewrichten (niet van mijn spieren). 's avonds of 's nachts erna het ergst (af en toe niet in slaap kunnen komen van de pijn), maar 's ochtends bijna helemaal over.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:42

Ik wil dit wel even volgen.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:39

My_Lady schreef:
Ik ben dinsdag naar weer naar de dokter geweest.
Ik ben nu vanaf dinsdag thuis.
Ik ben ook door gewezen naar een psycholoog.

We gaan met m'n werk overleggen of ik tijdelijk halve dagen mag werken.
Daarna zie ik wel weer verder.

Jouw verhaal klinkt precies als mij, een aantal weken geleden...
Ik werk ondertussen weer bijna hele dagen (mag eerder weg, als de kinderen naar huis zijn).
Ben maandag bij de reumatoloog geweest en volgende week de uitslag.
Ben gister naar de psych geweest, die wist het ook niet.. wilde eerst het ziekenhuis afwachten..
Wat voor werk doe jij?

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:08

We gaan met m'n werk overleggen of ik tijdelijk halve dagen mag werken.
Daarna zie ik wel weer verder.
[/quote]
Jouw verhaal klinkt precies als mij, een aantal weken geleden...
Ik werk ondertussen weer bijna hele dagen (mag eerder weg, als de kinderen naar huis zijn).
Ben maandag bij de reumatoloog geweest en volgende week de uitslag.
Ben gister naar de psych geweest, die wist het ook niet.. wilde eerst het ziekenhuis afwachten..
Wat voor werk doe jij?[/quote]

Ik werk als adminstratiefmedewerker.
Niet echt boeiend Haha!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:48

Ik ben vorige week getest op lyme. Deze week kan ik bellen voor de uitslag.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:03

De dokter wil nog afwachten,pfft.Neuro was geen neuro maar psy,foutje van de HA Boos!

Ondertussen blijf ik maar moe !

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:22

Bij mij gaat het nu al 3 weken beter. Maar ben niet heel optimistisch, want dat heb ik vaker gehad..

Ik ben op meerdere dingen aan het zoeken: dietist, psycholoog en HA.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:24

Met mij gaat het echt beroerd Boos!
Heb nu weer het gevoel dat ik bont en blauw ben geslagen ofzo.

Ik vraag me trouwens af, welk werk er nu het meest geschikt is voor ons.
Via de reintergratie ga ik een andere baan zoeken (onder begeleiding) , maar ik
pieker me suf over; wat ik kán doen.

Afwisseling werkt voor mij het beste.
Krijg snel hoofdpijn (concenrtatie slecht) en lang op m'n benen staan is ook geen optie.

Wat ik nu thuis doe gaat goed.
Beetje op stal en achter de computer.
Zo blijven m'n spieren "sterk" en rust ik met zitten achter de comp.
Soms ga ik ook wel op de bank liggen hoor.
Uitmesten gaat wonderbaarlijk goed en kan er lekker m'n frustratie in kwijt, maar zal dat nooit teclang achter elkaar kunnen doen. (1 uur ofzo en daarna weer rust)

hiawattah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:40

Hier nog zo iemand die het topic niet helemaal gelezen heeft (en dit nog wel van plan is *LOL*.
Ik heb zelf in november pfeiffer gehad, in het begin doorgewerkt, uiteindelijk 3 weken complete rust en het leek weer perfect te gaan. Tot ik 2 weken gewerkt heb, ben nu weer moe spierpijn, vergeet echt gigantisch veel en heb inmiddels al een half jaar gewrichtsklachten.

e_horse schreef:
Ik ben vorige week getest op lyme. Deze week kan ik bellen voor de uitslag.

Mijn collega benoemde idd ook dat het ook lyme kan zijn, ga dus maar eens vragen voor een test daarop. Hoelang duurt het voor je de uitslag hebt?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:05

Wil me ook even melden Bloos

Ik ben idd eigenlijk ook altijd moe vaak moet ik soms huilen omdat je zo moe bent en gewoon nergens zin en puf voor hebt Bloos

Ik heb heel lang geleden bloedonderzoek gedaan maar kwam niks uit.... heb het afgelopen jaren eigenlijk niet gedaan omdat ik eigenlijk gewoon denk dat het komt omdat ik idd altijd aan het rennen en vliegen en aan het plannen ben hoe de dag er weer uit moet gaan zien.....

Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik ook niet echt optimaal gezond eet moet eigenlijk veel beter kwa groenten etc betreft maar vaak ook gewoon géén tijd voor ...

Hebben jullie dan ook last van duizeligheid en dat je een soort van niet meer kan nadenken lijkt wel ... Bloos

Heb wel al paar keer bloed getest bij mn borer en vader want ik merk wel dat als ik dan chocola eet of wat dat het dan beter gaat.... want mn broer en vader hebben suikersiekte maar mn bloed suiker zat elke keer wel gewoon normaal dus dat zal het ook niet zijn Bloos

mss toch maar eens een keer bloed gaan prikken Bloos

wat ik ook altijd heb als ik heel erg moe wordt dat ik mn benen niet meer stil kan houden en niet weet hoe ik ze moet houden dan ga ik ze een soort verkrampen totdat ik mn ogen dicht doe dan gaat het weg ...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:33

Ik wil je niet vervelend zijn hoor vera23, maar misschien is het beter om eerst eens wat rustiger aan te gaan doen en gezond te gaan eten.
Daarna, wanneer de klachten blijven naar de huisarts gaan voor onderzoek.

De klachten van cvs zijn klachten die bij vele ziektes voorkomen....
Het laatste wat je wil hebben is CVS/ME, omdat dat niet te behandelen valt én niet door de overheid als ziekte wordt gezien.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:40

nee ik denk ook zeker niet dat ik die ziektes heb hoor en hoop het ook nooit te krijgen Bloos

maar heb net besloten dat ik iig 1 dag paardvrij gaat maken heb een vriendin gebelt of zij mn paard wil doen op de dag dat mn moeder mn pony doet dan hoef ik 1 avond lekker de deur niet uit Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:54

Er komt gewoon géén schot in de zaak Boos!
De HA blijft het houden op psychisch maar psychisch voel ik me gewoon goed,alleen steven ik nu recht af op een depressie omdat ik niets meer kan door mijn vermoeidheid en dat niet kan aanvaarden,ik kan niet uitgaan zoals elke jongere omdat ik de dagen erna alleen maar een bed zie.
Mijn spieren verzwakken,kan met moeite de trap op,slikken wordt soms ook moeilijk en kan mijn armen steeds moeilijker bewegen.

Wat moet ik doen?Niemand neemt me serieus,volgens mijn ouders is het een stukje komedie en gaat mijn moeder ervoor zorgen dat ik op school niet meer kan bijslapen.Ik moet een halfuur vroeger gaan slapen,dat helpt gewoon niet.

Wat raden jullie aan?Ik weet het gewoon NIET meer Verdrietig

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:57

jeetje dat is ook zwaar kl ote zeg Verdrietig
dat je ouders je niet serieus nemen Boos! Bloos

ik zou gewoon eissie dat je HA je door gaat verwijzen ofzo naar het ziekenhuis en dat je gewoon uitgebreidt onderzoek wil ...

ik weet het ook niet maar dit schiet idd niet op! Heel veel sterkte Bloos

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:58

vera23 schreef:
jeetje dat is ook zwaar kl ote zeg Verdrietig
dat je ouders je niet serieus nemen Boos! Bloos

ik zou gewoon eissie dat je HA je door gaat verwijzen ofzo naar het ziekenhuis en dat je gewoon uitgebreidt onderzoek wil ...

ik weet het ook niet maar dit schiet idd niet op! Heel veel sterkte Bloos

Dat doet de HA niet,dus daar zit ik gewoon vast aan Verdrietig

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:00

nou weet je dan zou ik dus fijn een ander HA zoeken is toch bizar Boos! kunnen ze toch niet maken Bloos

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:02

vera23 schreef:
nou weet je dan zou ik dus fijn een ander HA zoeken is toch bizar Boos! kunnen ze toch niet maken Bloos

Ik vraag me iets af : kan ik zonder dat mijn ouders het weten naar een andere HA gaan?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:05

uhm weet niet hoe oud je bent en hoe dat gaat in belgië ... ik zou dat hier in nederland wel kunnen doen ja ...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:06

vera23 schreef:
uhm weet niet hoe oud je bent en hoe dat gaat in belgië ... ik zou dat hier in nederland wel kunnen doen ja ...

Ik ben 17

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:08

hmm weet het niet durf het niet te zeggen Bloos maar je kan het altijd proberen even navraag doen en anders mss een keer met een vriendin mee ofzo die een andere arts heeft en even navraag doen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:17

Armaris schreef:
Er komt gewoon géén schot in de zaak Boos!
De HA blijft het houden op psychisch maar psychisch voel ik me gewoon goed,alleen steven ik nu recht af op een depressie omdat ik niets meer kan door mijn vermoeidheid en dat niet kan aanvaarden,ik kan niet uitgaan zoals elke jongere omdat ik de dagen erna alleen maar een bed zie.
Mijn spieren verzwakken,kan met moeite de trap op,slikken wordt soms ook moeilijk en kan mijn armen steeds moeilijker bewegen.

Wat moet ik doen?Niemand neemt me serieus,volgens mijn ouders is het een stukje komedie en gaat mijn moeder ervoor zorgen dat ik op school niet meer kan bijslapen.Ik moet een halfuur vroeger gaan slapen,dat helpt gewoon niet.

Wat raden jullie aan?Ik weet het gewoon NIET meer Verdrietig

Als je huisarts zegt dat het psychisch is, moet je een verwijzing vragen naar eemn psycholoog.
De psycholoog kan verder uitzoeken of het psychisch is of niet, zo niet, dan moet de huisarts je weer verder helpen.
Je ouders zullen je doormiddel van de psycholoog jou ook serieus moeten nemen.
Je kunt overleggen met de psycholoog om hun erbij te halen en zo overtuigen dat jij het moeilijk heb en hulp nodig heb ( steun ipv dat ze zeggen dat je je aanstelt)

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:35

Ik heb in het begin van het topic wat posts gelezen, maar heb niet alle pagina's doorgenomen. Wil wel even mijn verhaal doen, aangezien ik heel veel dingen herken.

Ik ben zelf al sinds 2002 'moe'. Bloedtesten wezen uit dat ik Pfeiffer en het CMV-virus heb gehad. Dit heb ik niet bewust meegemaakt overigens. Ik heb een tijdje thuisgezeten, omdat ik tot niets meer in staat was. Ik heb wel mijn leven weer zo goed en kwaad als het ging opgepakt. Inmiddels ben ik 4,5 jaar verder en ik was het zo spuugzat, niet normaal te kunnen leven voor mijn leeftijd... Mijn huisarts bleef het maar op overspannenheid gooien en ik geloofde er gewoon niet in.
Door een gesprek met mijn buurman die thuiszat door het CMV-virus ben ik overgestapt op een andere huisarts, het was zo mijn verhaal... Mijn nieuwe huisarts vertelde me dat mijn lijf best eens ontregeld kon zijn door Pfeiffer of het virus en stuurde me door naar de homeopaat.
De homeopaat heeft me vervolgens getest op Pfeiffer, CMC en Lyme met een bioresonantie-apparaat. Daar kwam uit dat de 'boosdoener' waarschijnlijk toch het CMV virus is. Ik heb nu dus een homeopatisch middel en kan eindelijk zeggen: het gaat beter met me. Ik ben er nog lang niet, maar het begin is er.

Zo stom, na 4 1/2 jaar in bed liggen en jezelf bedenken dat je wakker ligt en niet als een blok in slaap valt...
Merken dat je nog fris en fruitig rondloopt terwijl je het anders allang opgegeven had...
In de bios zitten bij een lange film en na afloop fluitend naar buiten lopen...

Kortom: ik ben al zo gelukkig met de kleine veranderingen en héél benieuwd hoe ver ik beter word!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:42

Wat is het cmv virus? Ik heb zelf dus ook pfeiffer gehad, 2 jaar geleden en ben nog steeds moe moe moe, werk 12 uur en merk weinig vooruitgang. Hoe testen ze dat andere virus, ik wil zo graag ook beter worden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:47

Ik heb een tijdje terug een hpu test laten doen
Waar uit kwam dat ik oa tekort heb aan vitamine b6
( meer info http://www.hputest.nl/introductie.htm)

slik daar nu medicijnen voor.

er zijn veel scepticie over de methode, maar ook goede verhalen
Dus zoals met alles wat ik gedaan heb, afwachten of het wat gaat doen Lachen

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:18

vandaag maar naar de dokter geweest...uitslag:ben hard op weg naar chronische vermoeidheid(als ik het al niet heb...)
ik was een jaar of 9 toen ik pfeiffer kreeg,helaas laat ontdekt maar toch gelukkig nog goed uit kunnen zieken.daarna ging het met ups en downs.
loop al een aantal jaren met terugkerende buikpijn,waarvoor ik ook regelmatig naar de dokter ben geweest.ze weet dit aan stress.
nu is alles eindelijk rustiger geworden maar ik bleef moe en buikpijn houden.
bloed laten prikken in maart:fikse bloedarmoede(geen reden voor kunnen vinden).
controle was goed,2de controle weer minder ijzer in mn bloed maar zeker nog acceptabel.
vitamines,foliumzuur etc was allemaal net op het randje.
ik blijf moe,kan soms 24 uur slapen zonder uitgerust te zijn,heb sochtends veel "spierpijn",buikpijn en vermoeide/slappe benen als ik bijv. een trap heb gelopen.
duizelingen,geheugen niet altijd even goed.huiswerk maak ik gewoon niet,kost me teveel energie.soms "spijbel" ik omdat ik opzie tegen een hele dag school en daarna mn paard nog te doen.
bloedarmoede is dus opgelost,krijg nu ook foliumzuur maar de huisarts zei dat ik hard op weg ben naar cvs.
en nu...?ben net 21,zit nog op school en heb 1 paard.ik moet daarbij blijven werken om mn hobby te bekostigen(en studie te financieren).
en dan nog,als ik dalijk geslaagd ben op school...kom ik nog aan werk?

*hoop op nog wat reacties,ik blijf dit topic volgen.