Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Geen idee wat sojamelk doet,maar er zitten in elk geval veel vitaminen B in,die ik goed kan gebruiken.(wegens weinig vlees en dus geen melk verder)
Het is goed verteerbaar en ik lust het ook graag!
ladymagic schreef:candida is erg vervelend ja!
Ik heb 4 jaar lang op een zeer streng dieet geleefd, geen suiker, kleurstoffen, conserveringsmiddelen, koemelk producten, gist, etc.
Gelukkig gaat dat nu een stuk beter, inderdaad helpt het als je weet waar je zo heftig op reageerd, ik kan de producten nu weer met mate eten gelukkig, het is erg lastig namelijk als je bij iemand thuis bent, laat staan uit eten gaat.
Liek_: wat kan je dan wel eten? blijft weinig meer over, vervelend is dat he
Clauwtje schreef:Nou ik er heb dus ook last van een spastische darm.
En echt,ik word er echt niet vrolijk van.Ik kan echt nergens tegen,
melk niet,chocolademelk,ijs(waterijs wil ook nog wel is misgaan),sinaasappelsap,en zelfs macdonalds eten kan ik niet verdragen.
Bij mij beheerst het zegmaar ook een beetje me leven,want ik moet altijd wel uitkijken met wat ik eet,drink.Want vet eten bijvoorbeeld,nou daarvan lig ik echt een dag in bed.Door me spastische darm is weerstand ook echt kl*te,en voel me eigenlijk 9 van de 10 keer ziek,zwak,en misselijk.
Anoniem schreef:Nou,ik was ook altijd bij elke zucht wind,ziek zwak en misselijk.
Ik slik elke ochtend trouw 1000mg vitamine c,en 'rusttabletten'van Etos.Bevat valeriaan,alle B vitamines,ginseng en guarana. Daarnaast de melk geskipt,elke ochtend Biogarde,sojamelk,yakult:ik ben zelfs niet eens verkouden geworden,laatste keer ziek is 7 maanden terug.
Wellicht kan je daar wat mee...
Verder veel groenten,fruit,nauwelijks vlees(alleen kip,vis,en soms biefstuk)en veel vezels(crackers),geen ijsjes,geen toetjes,olijfolie...
Anoniem schreef:De rusttabletten gebruik ik om eh,tot rust te komen hahah.
Maar vind het zo ideaal dat er tegelijk ook ginseng,guarana EN vitamine B inzit.
VitamineB is erg belangrijk voor je,maar als je slechte darmen hebt(slecht opneemt omdat het er nogal...snel uitkomt)komen ook die vitamines minder goed aan.
(rustcomplex heet het volgens mij.voel me er iig stuk beter mee!)