[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:30

dat gevoel gaat vanzelf weg, als ik hem inbreng dan schuift hij vanzelf verder naar achter, en als ik denk dat hij niet goed zit dan duw ik, gaat hij niet verder dan kan hij niet verder.. (wat een theorie.. )

maar ik kan er denk ik met mijn vingertop bij die ken ik er zegmaar net omheen haken..

_Dunja_

Re: Hoe lang voordat jullie prikpil was uitgewerkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:44

Eventjes denken...3 maand denk ik. Dus ik was 2 maanden 'overtijd'. Geen idee hoe die pilletjes heetten. Het was dus niet zo lang, maar ik wou de pil weer beginnen nemen en dus wachtte ik tot ik ongesteld werd.
[/quote]
[/quote][/quote]

mijn dokter spreekt dus nog niet van overtijd nu ik na 7 maanden nog niet ongesteld ben, hij zegt dat mijn cyclus nog op gang moet komen maar als ik jou verhaal zo hoor denk ik dat ik maandag mijn dokter toch even opbel (hij is nu met vakantie)

wij willen graag zwanger worden maar zonder cyclus word dat wel lastig.

Ik ben heel erg benieuwd voor voor pilletjes het zijn die de cyclus met 5 dagen weer op gang kunnen krijgen.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:54

Nu ik er zo over nadenk: die pilletjes bevatten wel hormonen denk ik, ik weet niet of dat kwaad kan als je net wil zwanger worden. Maar voor zover ik begreep waren het dus pillen die de afbraak van het baarmoederslijmvlies stimuleerden, dus je wordt ongesteld, en blijkbaar krijgt je lichaam dan de hint om er zelf weer aan te beginnen.
Dat was trouwens het moment waarop ik besefte hoe ingrijpend de pil is op je lijf, en hoe artificieel de doorbraakbloedingen zijn.

Verder over die Nuvaring: voelt de man die zitten tijdens het vrijen?

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:56

Hallo allemaal,

ik ben sinds gisteren begonnen met de pleister, meer mensen die die gebruiken?

Gabbertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:09

poes schreef:
Verder over die Nuvaring: voelt de man die zitten tijdens het vrijen?

Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb hem sinds gisteravond maar ik zal mijn vriend er vanavond wel over horen.

Gabbertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:11

SuperQuinta schreef:
dat gevoel gaat vanzelf weg, als ik hem inbreng dan schuift hij vanzelf verder naar achter, en als ik denk dat hij niet goed zit dan duw ik, gaat hij niet verder dan kan hij niet verder.. (wat een theorie.. )

maar ik kan er denk ik met mijn vingertop bij die ken ik er zegmaar net omheen haken..

Nou dan wacht ik ook maar af tot het gevoel weg is

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:29

Mijn vriend voelt de ring totaal niet zitten!! Echter voel ik hem wel zitten, als hij er langs gaat zeg maar (misschien moet dit een 18+ topic worden )
En bij mij zit de ring erg laag. Hij zit er maar net helemaal in. Ik krijg hem alleen niet verder, dus ik laat het zo maar zitten. (En helaas, het werkt, nog steeds niet zwanger )

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:34

Wendy_Kila schreef:
(En
helaas
, het werkt, nog steeds niet zwanger )

Huh?

Ik krijg inderdaad wel een soort van 'ringsteek' visioenen.
Maar ach, volgens mij merk je er inderdaad weinig van en anders kun je hem er altijd nog uithalen.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:35

Hier een antwoord op de vraag..
“Kan je NuvaRing voelen tijdens het vrijen?”

Meer dan 80% van de vrouwen en 70% van de partners geeft aan de ring zelden of nooit te voelen tijdens het vrijen. Bijna alle partners vinden het gebruik van de ring geen bezwaar. Uit onderzoek blijkt dat slechts een klein percentage van de vrouwen de ring verwijdert tijdens het vrijen. Als je er geen hinder van hebt, is het raadzaam om de ring te laten zitten. Overigens mag de ring niet langer dan 3 uur buiten de vagina zijn, anders ben je niet meer beschermd.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:38

Bealy schreef:
Wendy_Kila schreef:
(En
helaas
, het werkt, nog steeds niet zwanger )

Huh?

Ik krijg inderdaad wel een soort van 'ringsteek' visioenen.
Maar ach, volgens mij merk je er inderdaad weinig van en anders kun je hem er altijd nog uithalen.

Ik wil wel kinderen, maar is eigelijk nu niet zo handig. Dus zo verstandig als we zijn, wachten we er nog mee. MAAR... mocht het nou door een foutje toch gebeuren dat ik zwanger wordt, ben ik daar stiekum eigelijk wel blij mee

Tja, ringsteken, dat valt wel mee. Hij gaat er meer langs. Probeer het gewoon zou ik zegen, en vraag gewoon aan je vriend of hij er wat van voelt. Als het echt vervelend is tijdens de sex, haal je hem er gewoon even uit.

poes

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:58

Ringsteken

Kan je je lief ridder noemen als je in bed ligt

Maar goed, die pleisters heb ik nog nooit getest. Zou ik ook niet willen. Ik ben namelijk gestopt met roken met pleisters, en ik was erg blij dat ik van die dingen vanaf was. Niet dat ze zo lastig zijn, maar die nicotinepleisters durfden wel eens jeuken, je had achteraf altijd een 'plakplek' die niet zo makkelijk af te wassen is vanachter op je schouder en bovendien stonken ze. Als ik door mijn voorraad van de pil heen ben ga ik iig eens vragen voor zo'n ring!

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:01

uhm ja... ik zal het zo zeggen; (18+)
eerste keer ring in en sex:
ik: voel je iets? ik bedoel de ring?
hij: neej helemaal niet, jij?
ik: neej voel er niets van..
heel fijn dus..
een andere keer (met vinger.. )
hij: hey... ik voel hem!! ieh vreemd...
ik: uhm ja.. apart he?

dus conclusie tijdens sex voelt ie het niet met andere bezigheden wel..

bij mij zit ie redelijk diep geloof ik, heb hem nog niet uit gedaan tijdens de sex want heb er geen last van...

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:06

Ik heb sinds woensdag de mirena spiraal laten plaatsen. Viel me 100% mee Je kan de touwtjes wel voelen schijnt. Ik heb tot nu nog geen sex gehad dus kan nog geen verslag doen over het wel of niet voelen ervan!

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:15

de pleister.. ik voel hem helemaal niet, hij is soepel. en ik hou gewoon niet van dingen waar ik om moet denken (1 keer in de week lukt nog wel)
ik denk dat ie wel goed gaat bevallen

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:18

hahah ja ringsteken

18+ begint het wel een beetje op te lijken..

Ik merk het hoogstwaarschijnlijk vanavond wel of mijn vriend of ik hem voelt. Het lijkt mij toch ook wel handig als hij met zijn jeweetwel de ring wat verder erin drukt. Ik denk nog steeds dat hij te laag zit
Maar Wendy_Kila heeft hem ook laag en niet zwanger. Zal wel goed zijn dan.

Gabbertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:20

vicky schreef:
Ik heb sinds woensdag de mirena spiraal laten plaatsen. Viel me 100% mee Je kan de touwtjes wel voelen schijnt. Ik heb tot nu nog geen sex gehad dus kan nog geen verslag doen over het wel of niet voelen ervan!

Spiraal lijkt mij echt niets. Kan het eigenlijk helemaal niet onderbouwen waarom het mij niets lijkt.
De huisarts zei tegen mij wel dat hij me te jong vindt voor een spiraaltje (23 jaar)

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:35

volgens mij maakt het niet uit hoe hoog hij zit..

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:04

ik ben net 24 hij heeft het er nix over gezegt dat ie mij te jong vond. Had het zelf ook al besloten wat ik wil en nu heb ik hem eindelijk bevakt me tot nu toe prima heerlijk niet meer iedere dag aan de pil denken en veel minder hormonen.
ik wilde echt geen pil meer, ben er ook tijdje mee gestopt maar das mij toch ook weer te risicovol.

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:14

Yvonniej schreef:
de pleister.. ik voel hem helemaal niet, hij is soepel. en ik hou gewoon niet van dingen waar ik om moet denken (1 keer in de week lukt nog wel)

Ik gebruik hem al een tijdje met veel plezier ik was veel te vergeetachtig voor de pil en kreeg dat kreng nooit normaal doorgeslikt.
Als je de pleister eraf haalt even met een washandje over het plekje heen zodat de restlijm eraf gaat en de nieuwe ergens anders opplakken.

Zitten ook hele handige stickers bij die je op de kalender of in je agenda kan plakken.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:47

zonnebloem18 schreef:
Yvonniej schreef:

Ik gebruik hem al een tijdje met veel plezier ik was veel te vergeetachtig voor de pil en kreeg dat kreng nooit normaal doorgeslikt.
Als je de pleister eraf haalt even met een washandje over het plekje heen zodat de restlijm eraf gaat en de nieuwe ergens anders opplakken.

Zitten ook hele handige stickers bij die je op de kalender of in je agenda kan plakken.

Dat heb ik precies hetzelfde.
Gebruik de pleister nu zo'n driekwart jaar denk ik en het bevalt nog steeds super.
Ga ook zeker niet terug naar de pil.

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:04

Gabbertje schreef:
Ik merk het hoogstwaarschijnlijk vanavond wel of mijn vriend of ik hem voelt. Het lijkt mij toch ook wel handig als hij met zijn jeweetwel de ring wat verder erin drukt. Ik denk nog steeds dat hij te laag zit
Maar Wendy_Kila heeft hem ook laag en niet zwanger. Zal wel goed zijn dan.

ach het valt allemaal wel mee, en makkelijk toch als hij hem wat naar achter duwt.. hoef je niet meer druk te maken over uit vallen..

maar zal allemaal wel mee vallen.... succes en een fijne avond..

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:33

hms zoals ik hier alles lees, en net ook even op een site hierover gelezen, lijkt het me best wel wat die nuvaring... enigste reden dat ik hiervoor niet zou kiezen is dat ik bang ben meer puistjes te krijgen. (ik slik nu de diane..) maar met die ring gewoon geen zorgen te maken als je hebt overgegeven/diarree...als je een keer vergeten bent etc...beter zeg, ik ga er eens goed over nadenken..

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:23

SuperQuinta schreef:
...

Ik zie er al naar uit om dat soort gesprekken op zo'n momenten te hebben

Gabbertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:26

poes schreef:
SuperQuinta schreef:
...

Ik zie er al naar uit om dat soort gesprekken op zo'n momenten te hebben

Nou wij hebben zo ongeveer hetzelfde gesprek gehad
Hij voelde hem met zijn vinger wel zitten.
De ring is niet verder naar binnen geschoven dus hij zal wel goed zitten dan.
Ik voelde hem wel zitten in een bepaalde houding zeg maar. Verder voelde ik hem ook niet.
Tot nu toe bevalt het mij zeker.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:29

Mooi te horen dat hij zo goed bevalt!!!