Griep 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:38

Heh bah. Dat is niet zo mooi voor je.

Nou hopelijk niet.
Ik heb nog steeds een kuch, maar meer niet

Popstra

Re: Griep 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:05

Ja hier ook. Ik ben ook sinds donderdag weer ziek. Dacht ook dat ik beterde maar keelpijn kwam terug en lig nu op de bank zo verrot voel ik me. Ben nu dan een kleine 3 weken zoet er mee

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 11:45

Jup ik heb ook de 2e lichting te pakken gehad deze week. Echt bizar. Ik was 1 dag heel slecht, koorts en alles deed me zeer, maar verder viel het nog wel mee gelukkig. Maar evengoed weer ruk. Gelukkig dit keer alleen neusverkouden en geen last van mijn keel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:24

BulletjeBeer schreef:
Ik moet me echt vaker gaan beseffen hoe fijn het is als ik géén keelpijn heb... _O- ik sta er niet genoeg bij stil..

Ik lig vannacht weer in de huiskamer. Op mij kamer vind ik de lucht te koud en droog, ook al had ik daar al natte handdoeken opgehangen...

Heb zo weinig geslapen, ben doodop, mijn ogen vallen de hele tijd dicht maar zodra ik doorslik heb ik weer zo'n pijnscheut dat ik er weer wakker van word...

Heb je het nog gebruikt, de mondspoel?

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 14:28

Ik ben er een heel stuk bovenop maar ik kom nog maar niet van de hoofdpijn (voorhoofdsholtepijn) af. Verder doe ik alles wel maar bukken is vooral heel pijnlijk. En t hoestje heel af en toe nog, maar lang niet meer zo erg (en ik ben weer zindelijk, dat is ook fijn want ik moest ook echt maandverband dragen van t gehoest zeg maar)

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 17:38

chanicha schreef:
BulletjeBeer schreef:
Ik moet me echt vaker gaan beseffen hoe fijn het is als ik géén keelpijn heb... _O- ik sta er niet genoeg bij stil..

Ik lig vannacht weer in de huiskamer. Op mij kamer vind ik de lucht te koud en droog, ook al had ik daar al natte handdoeken opgehangen...

Heb zo weinig geslapen, ben doodop, mijn ogen vallen de hele tijd dicht maar zodra ik doorslik heb ik weer zo'n pijnscheut dat ik er weer wakker van word...

Heb je het nog gebruikt, de mondspoel?

Ja! Maar ik merk niet zoveel verschil. Ik heb nog steeds keelpijn, niet meer zo extreem als eerst, maar het is zeker nog aanwezig.

Slaap ook nog steeds op de bank, omdat de koudere lucht boven gewoon pijn doet en ik me helemaal een ongeluk hoest. Heb me maar vast ziekgemeld voor morgen...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 18:01

Nou eindelijk kan ik zeggen dat ik ook over het ergste heen lijk te zijn. Wel af en toe nog even mijn longen inspecteren. Maar ipv +100x op een dag, nu nog maar een keer of 3 a 4. Heel fijn. Nu neemt mijn keelpijn ook met flinke sprongen af. Al enkele dagen geen koorts/verhoging meer. Wel nog heel beperkt energie en lucht. En dat eerste heb ik al niet voor 100% op een goede dag dus er komt wat weinig uit handen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 20:59

Hier ben ik morgen ook al een week ziek!
Het begon met kou en spierpijn, ook drie dagen op bed gelegen en echt weinig kunnen…
Voel me wel beterder maar nog niet beter!

Een zeehond is ook jaloers op mijn hoesten vrees ik…

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 21:43

Volgens mij heb ik een ijzeren weerstand tegenwoordig := Als puber/jong volwassene pikte ik letterlijk élke verkoudheid, virus, bacterie etc op, norovirus, pfeiffer en noem ze maar... Tegenwoordig heb ik één dag een hoestje en een beetje dikke klieren en dat was het.
Al mijn collega's hebben de 2026 griep inmiddels gehad of te pakken, ik kom in ziekenhuizen, verpleeghuizen, bij artsen over de vloer, alle broeihaarden die je kunt bedenken en ik heb nog steeds niks op die ene dag dikke klieren in mijn hals en een beetje meh gevoel na. Misschien maar ff afkloppen :=
Beterschap aan alle zieken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 21:54

Toen ik nog in de beveiliging werkte viel ik eens letterlijk bij de internist naar binnen :+

En die zei je hebt eigenlijk het smerigste baantje van het ziekenhuis, elke klink vast hebben.

Maar ik was toen echt nooit verkouden.
Elk virus of bacterië had ik wel ingeademd of anders per ongeluk naar m'n neus gesmeerd of zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 07:06

Collega kwam weer verkouden aan. Daar kan ik zo pissed om worden.
Haar mening, ze had geen koorts meer.

Heb haar vriendelijk verzocht de volgende keer thuis te blijven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 07:28

Mars schreef:
Volgens mij heb ik een ijzeren weerstand tegenwoordig := Als puber/jong volwassene pikte ik letterlijk élke verkoudheid, virus, bacterie etc op, norovirus, pfeiffer en noem ze maar... Tegenwoordig heb ik één dag een hoestje en een beetje dikke klieren en dat was het.
Al mijn collega's hebben de 2026 griep inmiddels gehad of te pakken, ik kom in ziekenhuizen, verpleeghuizen, bij artsen over de vloer, alle broeihaarden die je kunt bedenken en ik heb nog steeds niks op die ene dag dikke klieren in mijn hals en een beetje meh gevoel na. Misschien maar ff afkloppen :=
Beterschap aan alle zieken.

Ik ben de afgelopen 2 maanden ook veel in het ziekenhuis geweest maar geen verkoudheid of griep gehad. :D

*klopt af*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 08:11

Ik heb alleen een tijdje op een aan gelopen. De ene dag voelde ik mij beroerd en de volgende dag normaal.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 09:24

En totaal geen kracht. Ik stond net te vegen in de stal. Ging gewoon in slomo!
Loop ook niet zo snel

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 11:21

Ik ben ook niet zo verkouden meer, maar ook nog erg moe en futloos.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:54

Beetje hoofdpijn hier en nul motivatie

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:00

Nou als er één topic graag had overgeslagen was het deze.. :+

Zo hypochonder als ik ben baalde ik er al van dat ik dit topic eerder al had geopend en las over de gore ziekenhuizen en poli's. Daar was ik namelijk vorige week maandag en dacht nog bijna 'zal ik een mondkapje opzetten?'. Niet gedaan en goed mijn handen gewassen en telefoon afgenomen met wat Dettol, just to be sure.

In de tussentijd ook nog twee keer bij de apotheek/huisarts geweest en jahoor, vrijdag einde middag werd ik helemaal niet lekker. Volgens mij ben ik al om 8 uur naar bed gegaan zo moe was ik. Bizarre keelpijn later die avond en ik kwam er toen achter dat we geen enkele keeltablet meer in huis hadden dus heb ik noodgedwongen waterijs gegeten midden in de nacht en verder wat lepeltjes honing naar binnen gewerkt om nog maar iets te kunnen slapen. Kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel keelpijn had.

's Ochtends heeft vriend een lading strepfen en strepcils gehaald en na de eerste strepfen was het gelukkig al zoveel minder. Wondermiddelje. _/-\o_

Inmiddels het hele weekend bizar verkouden geweest in combinatie met lichte koorts. Kan niet heel veel meer dan op de bank hangen.

Denk dat ik het niet heel heftig getroffen heb, maar ben er totaal niet blij mee. Anderzijds was ik vroeger elke maand zwaar ziek van de griep toen ik nog naar school ging of met de trein naar studie. Elke maand zware koorts en enorm verkouden. Nu is de laatste keer echt alweer een paar jaar geleden dus ben daar wel dankbaar voor.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-26 17:14

Ik had me vanmorgen beter gemeld, met het idee dat het ook wel beter zou gaan. Maar jeetje, dat wordt afzien straks... :x -O- Ik ben vooral heel moe en koortsig. Het mag wel een keer klaar zijn verdorie.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:22

Ik voel me ook totaal niet fit maarja

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 21:15

Nou ik kan met recht zeggen dat ik voor 95% beter ben. Af en toe doe ik nog even een walrus na, maar goed dan let iedereen weer op, of het is weer stil om mij heen :+ Vriendin haar griep is doorgeslagen naar een bacteriële besmetting. Dus die zit nu na 2 weken ook nog eens aan antibiotica en is nog steeds goed beroerd (logisch dan ook)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 21:27

Ik zit nu aan de Amoxcicilline/clav

Longontsteking :(

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 22:18

Ai Popstra dat is niet niks. Beterschap en sterkte.

Chamion ik heb dat af en toe ook nog, echt bloedirritant.

Ik was vandaag druk en het ging allemaal niet zo soepel. Toen ik thuis kwam stortte ik in elkaar en heb ik weer een paar uur op bed gelegen. Ook geen honger enzo. Nu wel weer even uit bed maar het houdt nog niet over.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:09

Hier ging het een paar weken beter, al bleef de verkoudheid wel wat hangen, maar nu weer ontzettende keelpijn -O-

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:01

Earth, leuk toch, even naar seaworld hahaha. Mijn arme keel daarna :+ Maar dat vermoeid zijn is er inderdaad ook nog wel. Ik lig nooit later dan 21.30 in bed (en dat is met zeer veel moeite) en dan slaap ik rustig een uurtje of 9. (6 a 7 uur slaap is normaal voor mij)
Om vervolgens weer de halve dag te gapen en te duffen.

Maar na die zon van gisteren voelt mijn lijf toch weer iets beter op dit moment. Dus misschien knapt iedereen hier snel op van de warmere temperaturen en, als de zon zich laat zien, de zon.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 13:37

Ik was er snel vanaf de vorige keer maar nu helaas vannacht boven de wc gehangen. Inmiddels voel ik me beter maar wel last van mijn buik.