Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Dromen over een auto die niet remt symboliseert vaak verlies van controle, angst, het gevoel overbelast te zijn (burn-out) of een onvermijdelijk conflict in je leven, waarbij de auto staat voor jouw vermogen om je leven te sturen en de remmen voor controle. Het kan een signaal zijn dat je rustiger aan moet doen, een beslissing wilt terugdraaien, of vastzit in een situatie waar je moeilijk uit kunt komen
het gaat dan ook echt per persoon af. Ik ken nogal wat mensen dan heb ik nog even te gaan
hier kan ik dan de hele dag nog wel om lachen wat er allemaal door dat koppie gaat in de nacht. En toch maar liever dat dan dromen over vermoord worden of achter nagezeten en auto ongelukken. CarinaR schreef:Mag ik me hier ook aansluiten.
Ik heb in okt/nov van mn huisarts te horen gekregen dat ik een burnout heb, heb doorgewerkt en uiteindelijk begin dec na een ziekenhuis opname me toch maar ziek gemeld.
Van bedrijfsarts moet ik volgende week weer starten met opbouwen met werk.
CarinaR schreef:Ohh pff dat dromen, verschrikkelijk.
Bij de huisarts niets wijzer geworden en inmiddels mn leidinggevende gesproken.
Eerst met een collega mee en daarna kijken of ik weer alleen kan.
Maar goed, ik ben vandaag verschrikkelijk boos, boos op alles en iedereen en ben haast geneigd om te zeggen, meld me maar weer beter ik ga wel weer volle bak aan de gang
Zebrastreep schreef:6 uur is inderdaad wel veel! Ik heb denk ik wel geluk dat ik behalve mijn paarden geen kinderen en of partner heb. Ik hoef alleen voor mijzelf te zorgen. Het huishouden lukt als ik het maar op deel. Ik kan nu ook makkelijker denken ach morgen hoor! Mijn paarden zijn echt mijn redding. Ik behoud mijn conditie zo wel beter. Dat kan ik ook goed aan (oke de eerste 3 maanden waren drama). Maar als je nog een heel gezin draaidende moet houden lijkt mij enorm pittig! Je werk valt dan wel weg, maar je gezin kan je niet zo even naast je neer leggen. Ik had in het begin van dit een vervangende arts die letterlijk zei wees maar blij dat je geen kinderen hebt. Ala ik had geweten dat het zo pittig zou worden....
Ik ben echt begonnen met 15-30 min (thuis)werken. En dan op werk ook 30 min. Afgelopen week is op werk niet gelukt. Ik probeer het morgen weer. Ik merk wel dat ik er baat bij heb als mijn favo collega / goede vriendin aan het werk is dus ik ga nu vaak als zij er is. Echt grote steun en toeverlaat dus dat motiveert ook wat meer.
Dinsdag gesprek met nu nog leiddinggevende. Maar zij heeft ook een burnout gehad met oa dezelfde klachten dus is wel fijn om ervaringen te horen van een ander. En ik kan altijd goed met haar praten over dit soort zaken.
Vind wel fijn om iedereen weer te spreken nu ik mij wat beter voel. De clienten hebben mij ook weer gezien en het was wel een warm onthaal.
Morgen ben ik 6 weken paniekaanval vrij. Ik merk ook dat ik nu ruimte heb om te accepteren. De burnout kan ik mee leven , de angstklachten die ik zo hevig had waren vooral de boosdoener. Nu zijn de klachten wel wat veranderd. Nog weinig hartoverslagen op een dag. Maar mijn spijsvertering is wel echt een vervelende bijkomstigheid. Ik krijg daardoor oa steken ter hoogte van het middenrif met name links. Voelt als een zijsteek maar dan hoger.
Maar veel oude klachten zijn ook verdwenen zoals pijn in de kaken en in de arm is al een tijdje weg. Maar nog wel gespannen spieren. Mijn schouders hou ik toch weer meer omhoog.
En een vervelende klacht is dat ik met staan en lopen snel onstabiel wordt. Het is niet echt duizelig maar licht gevoel. Dat is nu ook de grootste uitdaging. Ik kan niet meer lang staan en lopen. Dat is wel echt een punt wat rustiger moet zijn wil ik weer echt diensten kunnen draaien. Maar ik lees deze klacht vaker.
En inderdaad met kou merk ik ook dat de klachten erger worden. Ik had het altijd al snel koud maar warm blijven is echt lastiger.