Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 22:37

Ik kom ook even onder de meeleessteen vandaan. In de meest ideale situatie raak ik graag 10kg kwijt. Dat lukt alleen nog niet zo goed :+

Voor de mensen die hun voeding bijhouden; hoe doe je dat precies? Het ontbijt en lunch invoeren lukt vaak wel, maar tijdens het avondeten elk beetje kruiden, scheutje olie en andere smaakmakers tracken voelt bijna onmogelijk. Sowieso vind ik álles afwegen erg veel werk, waardoor ik dus meestal alleen mijn ontbijt en lunch erin zet. Maar dat geeft dus weinig inzicht.

Zetten jullie de pan op de weegschaal? Hoe weet ik hoeveel olie/sojasaus/zout/peper/ketjap of whatever toevoeg? Alles afmeten in een theelepel? Ik kom er maar slecht achter hoe een ander dit makkelijk doet. Zo schiet koken toch ook niet meer op? :=

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 22:44

Ik deed altijd alle ingrediënten wel afwegen. Kruiden niet. Olie heb je bijv ook sprays van die erg laag in kcal zit (omdat je weinig gebruikt), maar ook olie kan je afwegen. Fles op de weegschaal, aan zetten zodat ie op 0 komt, je olie toevoegen en fles weer op de weegschaal, zo weet je precies hoeveel je hebt gebruikt, dan staat er bijv -25.

En met sojasaus idem dus!

Ik ging vaak 300 kcal onder mijn doel zitten om dat soort dingentjes als olie etc op te vangen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 22:46

Ik weeg echt alles af.
Fles olie op de weegschaal, scheutje in de pan, terug op de weegschaal en invoeren.

Olie doe ik soms ook nog wel drupje op een keukenpapier en dan door de pan vegen.

Pindakaas, op de weegschaal mes erin, op je brood smeren en weer pot wegen en invoeren ;)

Kruiden weeg ik niet af, maar pak geen zakjes meer, minder zout.

Rijst weeg ik ook af, net als pasta. Word je handig in. Maar ik Kook voor 2 personen. Manlief let momenteel ook weer op.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 22:51

Ik heb toch maar de gok gewaagd voor dat Sterrenstof. Las wat goede reacties elders op Bokt ook dus toch maar geprobeerd in de sale. :=

De Mango smaak van de fat burner smaakt best lekker. Beetje chemische, maar eigenlijk gewoon bijna als de aanmaak limonade die ik laatst had. Merkte er alleen vrij weinig van. Zit vrij veel cafeïne in maar heb daarom maar een halve dosis genomen om te kijken wat/of het doet, maar volgens mij helemaal niks. Nou kan ik ook gewoon glazen cola drinken en daarna direct naar bed gaan. Het lijkt niet alsof cafeïne een oppeppend effect op me heeft. Eerder het tegenovergestelde? :')

Ben benieuwd of het inderdaad wel het gevoel van trek wat wegneemt en of mijn energielevel iets omhoog komt om wat meer te gaan bewegen en dus ook verbranden. Verwacht geen wonderen, maar wilde het toch eens testen.

Verder zaten er in het proefpakket ook dieet shakes die je als maaltijdvervanger kunt gebruiken, maar het leek me vooral interessant om bijvoorbeeld maar de helft of een kwart te maken als aanvulling op een lichtere maaltijd ofzo of als 'gezond' nagerecht zodat ik de rest van de avond geen trek meer heb. Maar misschien is het ook wel iets om af en toe in te zetten als ontbijt of lunch onderweg wanneer gezond eten schaars is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 00:01

De wondermiddeltjes om af te vallen brengen vooral je lijf en verteringsproces in de war.
Dat helpt tijdelijk, maar uiteindelijk gaan de meeste mensen daardoor juist aankomen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 00:15

@Celebi: Ik ben benieuwd wat het voor jou doet, bij mij werkte het niet en vond het dus echt niet lekker. Maar ik had de aardbei.

@EmptyWords : Beterschap!

Ik zie dat mensen ingredienten afwegen, dat doe ik niet. Ik pak dus wel bewust een klein bord, zodat het meer lijkt,dat helpt voor mij wel aardig om niet teveel te eten.

Gisteren had ik geprobeerd om mijn oude rijbroek weer aan te doen, deze zat dus prima, dus ik mocht vanochtend als beloning op mijn trouwe Daisepees touren
Afbeelding

Voornamelijk lekker gestapt, een paar korte lijntjes gedraafd, ik was in de wolken en helemaal weer gemotiveerd om door te blijven zetten nu want wat heb ik dit gemist eigenlijk :j <3 (En volgens mij vond Daisy het ook heerlijk, lekker ontspannen met het neusje en de oortjes erop de nieuwe binnenbak verkend)

Op naar dit volhouden *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 08:20

1e week, ongesteld geweest ook nog en dan nu ziek.

1,5 kilo afgevallen.

Nu is de vakantie voorbij en gaan we weer werken. Dat wordt wel even zoeken naar ritme, dan snack ik het meeste

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 08:23

Wat goed Cheytjuh! Dat is een hele goede motivatie :D

Ik weeg ook alles af, ik gebruik al heel lang geen olie meer maar de Frylight spray en die tel ik niet mee, twee spraytjes zal geen groot verschil maken in kcal. Kruiden weeg ik ook niet af. De rest deed ik wel altijd fanatiek. Hier word je ook handiger in. Wij eten gevarieerd maar omdat we veel dingen wel vaak eten (Chicken tonight, pasta's, ovenschotels en nu stamppotten) weet ik hoeveel iets ongeveer weegt en ben ik hier niet meer zo streng in. Die tip van het kleiner bord pakken is ook heel erg goed! Ook een vol glas water drinken voor je gaat eten helpt ook. Langzaam en goed kauwen triggered je brein ook in het denken dat het meer binnen krijgt :j

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 08:25

Ik heb fitchef,is niet zo duur en kun je je behoeftes in invullen.
Aan de hand daarvan krijg je een heel menu.
Elk eetmoment heb je 5 keuzes.

Dit is mijn avondeten ( wat ik smiddags eet want wij eten smiddags warm)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is aangepast op mijn behoeftes aan de hand van het sporten en hoeveel ik beweeg.
Maar ik kan hier echt 100den recepten vinden.
Dus als iemand inspiratie nodig heeft :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 09:21

Fitchef heb ik ook (op jouw aanraden :P ) maar veel is met fruit of met eten dat pieter niet mag.

Zoeken op recepten vind ik er ook niet handig. Haal er wel inspiratie uit

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 09:53

Net in de supermarkt flavor poeder gehaald. Kijken of mn kwark inderdaad naar brownie gaat smaken

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 10:22

@EmtyWords hopelijk wel weer redelijk opgeknapt nu? Kwart dat naar brownie smaakt klinkt goed! Ik duim voor je dat het werkt!

@Cheytjuh wat een geweldige beloning en motivatie! En dat koppie er ook bij. <3

Ik had gisteren de Mango smaak en die beviel aardig! Nu net de nieuwe sinaasappel vanille gepakt en die is ook wel smakelijk. Beetje de vibe van een split ijsje. :Y)

Om diezelfde reden dronk ik ook graag de sinaasappel vanille van Air Up. Dat licht romige zachte smaakje in combinatie met het fruitige doet het voor mij wel goed. Sowieso hou ik wel van de smaak van vanille.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 10:32

Afbeelding
Deze heb ik nu.

We hebben yoghurt dat op moet (mijn vriend mag het niet meer in zijn FODMAP dieet) en hebben daar was doorheen gedaan. Geen echte brownie, maar het is redelijk zoet en chocolade achtig.

Ik heb bij ESN ook wat verschillende smaakjes besteld zodat ik kan afwisselen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 12:58

Ik klets graag mee. Ik ben een jojo.. na twee kinderen zijn er wel wat kilo’s blijven plakken. Kan wel afvallen maar in periodes van stress val ik terug in oude patronen en stress helpt ook niet zo met afvallen :=
Nu heb ik een jong paard die ik volgend jaar wil beleren en dat is wel een goede motivatie!
Eerste doel is 10 kilo er af, inmiddels hoef ik daarvan nog maar 8. Daarna nog 5 zou mooi zijn.
Ik volg geen dieet, eet wel voedzamer, kleine porties en beweeg sowieso al een hoop, nu probeer ik nog wat bewuster te sporten.
Gaat met 300-500 gram per week maar dat is prima.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 13:00

Welkom :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 17:34

Celebi, waarom heb je voor de Fatburner gekozen? Je verwacht niet dat dat echt iets doet hè? :o
Wel mee opletten hoor want het bevat 200mg caffeine per scoop zie ik.. Dat is 2 grote koppen koffie of €2,5 Redbull. Echt heel veel.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 20:20

Nee ik verwacht niet dat ik er daadwerkelijk mee afval. Had vooral de hoop dat ik inderdaad gedurende de dag wat minder trek zou hebben en wat energie erbij om daadwerkelijk meer te kunnen bewegen was een leuke bijkomstigheid.

Heb nu ongeveer een derde of halve dosis uit de proefverpakking gehaald. Merk van die cafeïne niet veel. Maar de hoeveelheid van 1 kop koffie op een dag zou ook weer niet schokkend moeten zijn. Ik drink verder helemaal geen koffie, geen energie en sporadisch eens een colaatje. Maar zelfs na het drinken van cola kan ik gewoon meteen naar bed gaan en slapen dus denk niet dat cafeïne me veel doet. :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 22:35

Oke dan is het goed _O-

Niks mis met caffeïne maar als je niet kijkt hoe belachelijk veel caffeïne hier in zit en bijvoorbeeld 2 scoops op een dag pakt of nog koffie er naast pakt, is het wel een beetje veel van het goede.
Heel dat product is vooral een grote energie of focus kick maar waarom het de stempel "fat burner" heeft.. misschien omdat je er harder van gaat sporten? Marketing is best leuk soms :+

Is een eiwit shake een optie? Dat vult vaak ook, zeker als je het met melk(vervanger) maakt. Upfront is een mooi 'clean' merk en ik heb laatst ESN ontdekt, ook prima ingrediëntenlijst en veel lekkere smaakjes.
Je hebt ook clean whey, dat is een beetje als zero ranja maar dan met eiwitten. Ben er nog niet overuit of het ook vullend is :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 23:01

Ik ga me eens verdiepen in ESN!

In het proefpakket van Sterrenstof zitten ook wat 'dieet shakes' met interessante smaakjes dus ga die zeker ook proberen. Ook die zie ik dus niet perse echt als maaltijdvervanger maar meer als gezonder nagerecht (en dan natuurlijk niet een volledig portie) na een lichtere maaltijd bijvoorbeeld of wel een keer als ik snel moet ontbijten/lunchen. Lijkt me vooral leuk om een gezondere bananen milkshake te kunnen maken. Die smaak zat ertussen en ben heel benieuwd nu. :Y)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 23:47

ESN heb ik ook de shakes van, die ik weleens als ontbijt of tussendoor als lunch gebruik :j lekkere smaken en ook prima ingrediënten.

Welkom Emori!

Ik kan die flavor poeder ook weleens op mijn lijstje zetten, heb nog een bak Griekse yoghurt staan die ik als tussendoortje of ontbijt kan gebruiken

De Hello Fresh voor deze week aangezet met de koolhydraatverminderde recepten. Heb sowieso wat tijdgebrek qua de avondmaaltijden en ik denk dat met de kaarten erbij vriendlief prima zo’n maaltijd in elkaar kan zetten . Thanks nog voor die tip :j

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 07:58

Cheytjuh schreef:
De Hello Fresh voor deze week aangezet met de koolhydraatverminderde recepten. Heb sowieso wat tijdgebrek qua de avondmaaltijden en ik denk dat met de kaarten erbij vriendlief prima zo’n maaltijd in elkaar kan zetten . Thanks nog voor die tip :j

Graag gedaan!
En ja, die folder met recepten en beschrijving zijn heel gemakkelijk te volgen (en handig om te bewaren), dat kan echt iedereen koken :j

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 08:45

Ik heb heel veel smaakjes voor door de kwark van esn. Een uitkomst!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 10:26

Ik vind die smaakjes van ESN ook echt een uitkomst! Mijn favorieten zijn witte chocolate, cookies en cheesecake *\o/*

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:08

In dat spul zit wel gewoon suiker lijkt het? Of is het dusdanig veel minder dan wanneer je andere smaakmakers door je eten gooit? Zo doe ik door mijn onbijtje 's ochtends fruit en wat chocolade snippers. Zou zo'n smaakgevende poeder een gezonder alternatief zijn?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:35

Celebi schreef:
In dat spul zit wel gewoon suiker lijkt het? Of is het dusdanig veel minder dan wanneer je andere smaakmakers door je eten gooit? Zo doe ik door mijn onbijtje 's ochtends fruit en wat chocolade snippers. Zou zo'n smaakgevende poeder een gezonder alternatief zijn?

Er zit dan wel minder suiker in en meer eiwit, maar je mist ook de vitaminen, vezels en antioxidanten die in fruit zitten.