Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daarvoor ben ik natuurlijk wel afhankelijk van anderen. Al moet ik zeggen dat ik daar de afgelopen 3 weken ook geen puf voor had. Ik word vandaag wel even opgehaald voor een klein "uitje". Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Van te voren maar even slapen zodat ik met een "volle batterij" begin 

Niet hard genoeg gemanifesteerd dus...

Bellatrix schreef:Toch ziet het er wel rustiger uit. Wel balen dat het weer iets groter gemaakt is.![]()
Maar een paar keer per dag gips af is ook wel leuk.
". Toch niet zo slim om zo te hopen.. Petpa schreef:Ik zou zeer zeker het advies van de chirurg opvolgen!
Je mag een paar keer per dag het gips eraf en passief bewegen.
Is het daarom een idee om de fysio reeds in te schakelen mbt advies voor de juiste oefeningen?
Inz het volledige revalidatietraject is het wellicht een voordeel dat de fysio zo vroeg mogelijk in beeld komt.
.
DideH schreef:Ja dat vind ik nu ook nare. Zag er zo rustig uit dat ik daar met zulke hoge verwachtingen heen ging. Zat al helemaal te plannen wanneer ik dan ongeveer weer naar huis zou kunnen, zou kunnen lopen zonder krukken, naar werk zou kunnen rijden, echt met de revalidatie aan de slag zou kunnen etc. Etc.
Beetje weer een zware dobber daardoor. Ook dat er nu 2 weken weer tussen zit voordat je pas weer vooruit kunt. Dat is dan nu al 1,5 maand vertraging

germie schreef:ZIet er toch wel beter uit. En je kunt natuurlijk nu echt wel voorzichtig wat gaan belasten. Dat is natuurlijk je eigen keuze, maar dan sterk je de pees alvast wat. En kun je over 2 weken gewoon echt gaan belasten. Ik zou er absoluut niet bang voor zijn die pees te verpesten, die is al zo lang geleden hersteld met die operatie. Mijn ervaring met artsen is dat ze veel te voorzichtig zijn. De wond is immers niet de pees, zo moet je maar denken.
En als je het gips er af haalt, dan kan dat natuurlijk ook gewoon voor 8 uur zijn en dan wat bewegen. Een paar keer per dag is gewoon nog steeds prima mogelijk en voldoet aan het voorschrift.
De einddatum die in het begin gesteld was zou nog steeds mijn absolute einddatum zijn, linksom of rechtsom. Mogelijk zou die zelfs naar voren gaan wegens extra rust. Dat zou ik artsen ook gewoon melden. En ook rustig voorstellen om een fase van loopgips ofzo over te slaan. Ik zou namelijk in deze fase geen gips meer willen wat er niet af kan, dat heb je nu, dat moet zo blijven zou ik zeggen.
Maar goed, jouw keuze en misschien voelt voorzichtigheid goed, maar dat zou het bij mij niet zijn. Ik weet hoe vervelend achillespezen kunnen zijn, maar als ik het advies van artsen gevolgd had, dan had ik nooit meer hardgelopen. Dus een beetje je eigen wijsheid gebruiken is soms juist erg goed.
Zal nu vast wel weer iemand gaan mekkeren dat ik dat niet moet schrijven, maar ik heb toch echt ervaring met een achillespeesprobleem en waarbij juist het net wat anders doen dan men zei uiteindelijk geholpen heeft. En ook met een botbreuk heb ik de ervaring dat je eigen gevoel volgen beter werkt. Dus het is niet verboden. Het is uiteraard ook prima om je exact aan een advies van een arts te houden. Maar vergeet echt je eigen gevoel niet is wat ik er mee wil zeggen. Dus over twijfel bij de wond je gevoel volgen, maar ook bij herstel. Heb ik ook altijd gedaan.
Ik ben alleen bang dat je met een flink lelijk litteken blijft zitten nu, dat is wel balen.
Sterkte nog. En ik zal duimen dat de wond nu snel dichtgaat.