Ziekenhuis mag behandeling meisje stoppen na toestemming rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:01

dat is het enige argument Anjali?

DaniellaF

Re: Ziekenhuis mag behandeling meisje stoppen na toestemming rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:05

https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2954376/ ... beantwoord

In dit artikel legt de advocaat van de ouders uit dat er géén experimentele behandeling in Turkije mogelijk is, alleen voortzetting van de zorg die nu ook gegeven wordt. Dus beademen en alles wat daarmee samenhangt, ik hoop ook zorgen dat het kindje comfortabel is, zover dat mogelijk is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:06

Wie is die man eigenlijk op wiens account dit staat. Als ik dat tweede filmpje bekijk is het niet de vader of familie?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:19

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:23

Lekkere kerel zeg....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-25 14:27

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:36

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-25 14:36

Heel bijzonder...verhaal begint steeds gekker te worden.

Ben benieuwd wat ze morgen doen.

Nav het filmpje heb ik mn mening ook wel bijgesteld...dit is geen leven...dit kan gewoon echt niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:37

En als ze dit lachen noemen heb ik meteen twijfels bij serieus al hun uitspraken in de rechtzaak waarmee ze dit goedpraten.

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:38

anjali schreef:
Het is hun kind wat zij het beste kennen. Ik vind dat buitenstaanders zich wat zouden moeten inhouden in hun bemoeienissen.

Volgens dat argument kunnen we beter maar ook Veilig Thuis en dergelijke afschaffen, want het maakt toch niet uit of ouders hun kinderen mishandelen of misbruiken, zij weten het tenslotte het beste want het is hun kind..
Het gaat hier wel om een kind wat aan het lijden is, niet om een kind dat geen pannenkoeken mag van haar ouders.
-

Ontzettend moeilijk ook voor alle hulpverleners die hierbij betrokken zijn. Ik hoop dat het meisje morgen rustig gaat, en sterkte aan de familie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:19

Kinke schreef:

Dat iemand zei dat het te duur werd? Het was niet het enige argument maar vond ik wel een heel fout argument.En ook niet van toepassing omdat er gedoneerd is voor het meisje.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:25

secricible schreef:
Lekkere kerel zeg....

Tja ook niet direct mijn type. Het zou kunnen dat de ouders nu alles en iedereen aangrijpen om hun kind te proberen in leven te houden. Maar, ik ken ze niet. Dit hele verhaal ken ik alleen door wat er hier op Bokt over gepubliceerd wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:28

anjali schreef:
Het is hun kind wat zij het beste kennen. Ik vind dat buitenstaanders zich wat zouden moeten inhouden in hun bemoeienissen.

In dit geval gaat het er ook om wat reëel is. Hoevaak denkt familie wel niet wanneer iemand die in coma ligt en de spieren trekken nog samen, dat er een teken van leven is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:33

purny schreef:
anjali schreef:

In dit geval gaat het er ook om wat reëel is. Hoevaak denkt familie wel niet wanneer iemand die in coma ligt en de spieren trekken nog samen, dat er een teken van leven is.

Ik heb al enkele malen gehoord van mensen die in coma hebben gelegen, en er nu dus weer uit zijn, dat ze tijdens die coma alles meekregen wat er aan hun bed gezegd werd maar dat ze zelf niets konden zeggen en niet reageren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:34

Coma is volledig onvergelijkbaar met wat dit meisje heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:36

c_alsemgeest schreef:
Coma is volledig onvergelijkbaar met wat dit meisje heeft.

Dat is waar maar ik kan me wel voorstellen dat je in welke situaties dan ook vasthoudt aan de soort "geluksmomentjes". Is het niet wanneer iemand in coma ligt, dan wel in deze situatie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:38

purny schreef:
anjali schreef:

Tja en hoe vaak denken artsen wel niet dat iemand in coma niks mee krijgt... en als ze dan toch weer aanspreekbaar worden precies kunnen vertellen wie-wat heeft gezegd....

Of hoe vaak zegt een arts wel niet dat iemand de kerst niet zal halen maar enkele kersten later zijn ze er nog steeds en doen nog goed mee.

Artsen zijn echt niet heilig.

Niet elke arts is even goed, even capabel, even prettig van karakter, en ze zijn niet alwetend.
En dan nog kan een arts wel heel veel weten op medisch gebied en aan de hand van hun medische ervaring denken te weten wat het beste is....maar dat zijn dan wel algemeenheden want ze zijn niet de expert op individueel persoonlijk gebied.

Familie / de patient zelf en artsen zouden imo samen moeten bepalen wat de juiste weg is voor de patiënt en dat is niet alleen maar wat medisch gezien de beste weg is.

Maar ook niet alleen maar dat een familie kostte wat kost iemand in leven wil houden.... -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:51

Daarbij is er een verschil tussen een volwassen patient en een kind.

Een volwassene ben je verplicht om goed in te lichten. Een arts heeft geen glazen bol dus kan alleen benoemen wat hij denkt. Op basis van eerdere casussen, ervaringen en onderzoek. Je mag dan als patiënt beslissen of je behandeling wel of niet wil.
Anderzijds is behandeling niet af te dwingen. Een arts mag behandeling die hij medisch zinloos vindt staken of weigeren. Wat maar heel terughoudend gedaan wordt overigens.

Bij een kind is de ouder de vertegenwoordiger. Dat betekent dat je beslissingen mag nemen als zijnde de patiënt, tenzij je als vertegewoordiger niet in het belang van de patient handelt.

En dat is de ingewikkelde hier. Want wat is in het belang van dit kind?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:52

anjali schreef:
Dat iemand zei dat het te duur werd? Het was niet het enige argument maar vond ik wel een heel fout argument.En ook niet van toepassing omdat er gedoneerd is voor het meisje.

nee, dat je dacht dat ze alleen maar zo'n zuurstofslangetje had

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:56

Jolliegirl schreef:
Überhaupt dat je dit soort dingen gaat zeggen met je kind erbij...
Doe ff normaal.... Ze kan gewoon horen en begrijpen... Word dit besproken....

Nou echt he _-:(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:00

anjali schreef:
Maar, ik ken ze niet. Dit hele verhaal ken ik alleen door wat er hier op Bokt over gepubliceerd wordt.

Je kunt de volledige uitspraak van de rechtbank gewoon lezen. Daar staat heel veel informatie in.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:04

Op dat filmpje zie je inderdaad alleen maar een grimas, geen lach.

Ik heb dat filmpje van die vlogger ook bekeken en wat hij allemaal beweert is echt volslagen onzin. Dit gaat niet om geld maar om uitzichtloos lijden. Wat zij willen is dat hun kindje langer leeft wat begrijpelijk is maar het komt er in feite op neer dat het kindje nog langer moet lijden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:07

Kinke schreef:
anjali schreef:

nee, dat je dacht dat ze alleen maar zo'n zuurstofslangetje had

Wat een voedingsslangetje is, want de beademing gaat via de groen witte trachea

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:14

anjali schreef:
Kinke schreef:

Voor de vlucht en alles. Niet voor wat ze hier aan zorg heeft gehad. 2 losse dingen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:15

Bovendien, hoe is geld een argument? Als iets, dan levert dit meisje het ziekenhuis geld op dus dan zou dat motief eerder het tegenovergestelde opleveren.
Als ze overlijdt levert ze het zkh juist geen geld meer op.