Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Beemsterkaas schreef:@TS
De puzzel werk - kind(eren) - paard, is voor de ene makkelijk te leggen en voor de andere niet.
Veel hangt af van:
1) de hulp die je krijgt: wie kan er oppassen en wanneer, hoe vaak per week kan je bv. 3 uur tijd vrij maken voor je paard en is dat voldoende?
2) de financiële middelen die je hebt (kinderen kosten wel wat aan opvang, kleding, uitstapjes, speelgoed,..) is er nog genoeg financiële ruimte voor een paard met kinderen? Hoe meer geld hoe meer klussen je ook kunt uitbesteden en dus ook meer tijd voor jezelf.
3) energie. En dat is het enige dat je nu nog niet echt kan voorspellen.
Wat je leeftijd betreft: bespreek dit met je gynaecoloog.
In de sector van mijn man is het normaal om pas na 40 aan kinderen te beginnen (hoewel de meeste vrouwen kinderloos blijven). Is het gezond of goed? Ik denk dat iedereen het erover eens is dat een twintiger-lichaam meer geschikt is om een kind te krijgen dan een veertiger-lichaam. Maar in de huidige maatschappij verschuift het - terecht - allemaal heel erg.
De belangrijkste tip die ik je wil geven is om vooral je gevoel te volgen.
pmarena schreef:Nouja stel dat je ouders 38 zijn wanneer je zelf geboren werd. En zelf word je ook met 35+ moeder.... dan heb je wel al 70+ ouders als je baby arriveert en dat kan toch wel behoorlijk schelen met 10 jaar eerder qua hulp van je ouders zeg maar, of dat je bovenop de zorg voor kind(eren) ook meer kans heb zorg voor ouders(s) erbij te krijgen....
Uiteraard verschilt het altijd, maar het risico wordt wel groter.
Jolien87 schreef:Je neemt toch kinderen voor jezelf en niet voor je ouders?
Los van het feit dat al onze familie op minstens 45 minuten rijden woont, willen wij niet afhankelijk zijn van familieleden als het om de zorg van de kindjes gaat.
Daarnaast biedt het vroeger kinderen krijgen geen enkele garantie op het langer hebben van opa's en oma's.
Mijn vader is twee weken geleden overleden op 71-jarige leeftijd en het doet me enorm veel verdriet dat hij maar zo kort van zijn kleinkinderen heeft kunnen genieten en dat zij hun opa nooit zullen kennen.
pmarena schreef:Nouja stel dat je ouders 38 zijn wanneer je zelf geboren werd. En zelf word je ook met 35+ moeder.... dan heb je wel al 70+ ouders als je baby arriveert en dat kan toch wel behoorlijk schelen met 10 jaar eerder qua hulp van je ouders zeg maar, of dat je bovenop de zorg voor kind(eren) ook meer kans heb zorg voor ouders(s) erbij te krijgen....
Uiteraard verschilt het altijd, maar het risico wordt wel groter.
rien10 schreef:Hahahatsjoe, dat vind jij, dat kinderen niet zaligmakend zijn. Maar die vraag gaat het hele topic niet over.
"Leeftijd kinderwens"
Mijn antwoord; een wit broodje met aardbeien en suiker is lekker. Slaat ook nergens op.
TS vraagt niet om bewust gemaakt te worden over wel of geen kinderen net zo min als ze vraagt wat een lekker zomers broodje is.
Helemaal prima dat jij vind: kinderen is hinderen. Maar niet ter zake doende. #doeslief.
Beemsterkaas schreef:SansaS: ik leg het niemand op - dat maak jij ervan.
Ik zeg dat je het een ander niet mag afraden. En geef daarnaast een positieve eigen ervaring.
Hopelijk is dat duidelijker.