MarijeR schreef:Hier zeiden ze dat inzakken na een breuk veel voorkomt, was hier ook een aantal keer. Bij mij was het wel met een operatie allemaal vastgezet maar dat voorkomt het inzakken niet hoor.
Waren ze ook helemaal niet van onder de indruk. Gebeurt blijkbaar heel vaak. Heb er zelf ook nooit iets van gemerkt.
Daarna is het een aantal controles stabiel gebleven.
Bij mijn laatste ct scan (21 maanden na de val) was ineens weer veel verschil in de wervel te zien. Dat was wel onverwacht.
Geen idee ook waardoor, ben niet opnieuw gevallen oid.
Materiaal was natuurlijk na een paar weken al kapot en gaat steeds slechter zitten en steekt inmiddels zichtbaar uitDat moet er later dit jaar nog een keer uitgehaald worden.
Zou eerst ook erin blijven maar zoals het nu zit (afgebroken losse schroef, naar buiten wijkende plaat en een scheve plaat en 2 schroeven los en bewegend in de kapotte wervel) doet het niets positiefs meer.
In het UMCG zeiden ze ook dat ze tegenwoordig eigenlijk alleen nog direct opereren als er grote kans is op een dwarslaesie. Anders proberen ze het zonder operatie te laten herstellen want opereren geeft op lange termijn meer problemen.
Ik was in Kenia geopereerd en achteraf zeiden ze in het UMCG dat ze hier ook wel hadden moeten opereren maar de wervel was zo verbrijzeld dat er zelfs tijdens de operatie nog nieuwe breuken waren ontstaan.
Later toen het materiaal was afgebroken, was er bij de artsen ook wel even paniek en zou ik waarschijnlijk diezelfde dag nog geopereerd moeten worden maar na onderzoeken en lang overleg mocht ik toch thuis afwachten en elke 2-4 weken controle foto’s laten maken.
Dat gaf de beste kans op herstel, een nieuwe operatie zou meer risico zijn.
Wat een nachtmerrie. Hoe is het nu met je pijn?