Ooglidcorrectie, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: Ooglidcorrectie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:23

Ja ik heb het puur voor de klachten laten doen. Ik had ook heel zware oogleden, moeie ogen ook en het gevoel constant onder een luik door te kijken. Het gevoel continu mijn ogen te moeten opensperren.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:28

LaDonna75 schreef:
Ja ik heb het puur voor de klachten laten doen. Ik had ook heel zware oogleden, moeie ogen ook en het gevoel constant onder een luik door te kijken. Het gevoel continu mijn ogen te moeten opensperren.

Klinkt niet fijn nee en helaas klinkt het bekend. Is het (deels) opgelost nu met de ooglidcorrectie? Was je zelf ook echt moe en is dit ook minder?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:22

Tammii schreef:
LaDonna75 schreef:

Klinkt niet fijn nee en helaas klinkt het bekend. Is het (deels) opgelost nu met de ooglidcorrectie? Was je zelf ook echt moe en is dit ook minder?

Ja op al je vragen! Het is echt weggegaan na de operatie. Al direct na de ingreep merkte ik al dat de druk van mijn ogen af was en ik letterlijk meer licht binnenkreeg. Ik had zelfs een soort spierpijn in mijn voorhoofd de eerste paar dagen van het ontspannen van de spiertjes die ik onbewust optrok om mijn ogen open te sperren. Dus voor mij was het echt de investering meer dan waard.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 09:03

Tammii schreef:
Earth schreef:
Ik heb het niet gedaan voor het cosmetische maar ik ben toch wel blij met hoe het eruit ziet :D

Hoe gaat het nu met je? Voornamelijk, helpt het wat bij je vermoeidheidsklachten?

Natuurlijk mag iedereen hierop een antwoord geven, graag zelfs!

Ik heb helaas extreme vermoeidheid, ook zware ogen etc. Ben me aan het inlezen of dit wellicht nog een optie is "om te proberen" maar een open blik is ook al een plus natuurlijk :D

Ik zeg doen!!!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 12:05

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb zeker minder last van vermoeidheid. Kijk ik ben over het algemeen nog steeds moe, maar de ogen hielpen eerder echt niet mee. En ik kreeg dan weer hoofdpijn van mn oogleden ophouden. Dat is nu vrijwel over. Ik ben er heel blij mee. Dus ik zou het zeker aanraden!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:22

Bedankt voor jullie fijne en motiverende reacties, ik zet een bovenooglidcorrectie op mijn to do list haha :D hopelijk draagt het ook bij aan mijn extreme vermoeidheid (chronisch vermoeidheid syndroom) maar iedergeval aan de rest van mijn klachten als ik jullie zo hoor! Fijn dat het bij jullie zo positief effect heeft! :j

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:24

Earth schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb zeker minder last van vermoeidheid. Kijk ik ben over het algemeen nog steeds moe, maar de ogen hielpen eerder echt niet mee. En ik kreeg dan weer hoofdpijn van mn oogleden ophouden. Dat is nu vrijwel over. Ik ben er heel blij mee. Dus ik zou het zeker aanraden!

Wat een verschil met eerst, fijn dat het je helpt en het is ook nog eens mooi.. win win! :j

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 22:38

Ik vind het al heel mooi hersteld, wat een verschil! Bedankt voor het delen van het proces.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 20:31

Ik schop dit topic even omhoog. Voor de lensdragers: Ik vroeg mij af: na hoeveel dagen konden jullie je lenzen weer indoen? Mijn arts zegt twee weken, maar ik lees bij andere klinieken (goede klinieken) een week. Ik maak me er echt veel zorgen om, want ik heb een hoge sterkte en een bril dragen is voor mij echt een hel. Dat is waarom ik twijfel om het te laten doen.

Alvast bedankt!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 22:01

Ja na twee weken heb ik ze weer ingedaan. Ik durfde niet eerder.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 22:03

Joh ff een bril dragen is toch niet wat je tegen laat houden voor iets waar je jaren plezier van gaat beleven!?

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 00:01

Dacht ook een week zonder lenzen te gaan. Bij het uithalen van de hechtingen adviseerden ze toch om er nog echt een week mee te wachten. Heb geen bril, dus nog een week langer bij huis doorgebracht als blinde mol. Het was niet anders. Uiteindelijk ontzettend blij met het eindresultaat, dat was die twee weken afzien absoluut waard. Ben trouwens geholpen bij de Velthuiskliniek in Amsterdam.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:30

@Popstra: je hebt gelijk. Ik heb ook besloten het toch te laten doen. Het is alleen dat ik -7 heb aan beide ogen en wanneer ik mijn bril draag, is de wereld wat ‘vervormd’ ofzo. Kan het niet goed uitleggen. Ik kan ook niet naar buiten met mijn bril, want dan word ik duizelig. En dat ligt niet aan de bril, want heb onlangs een nieuwe laten aanmeten bij een goede opticien, maar ik heb gewoon slechte ogen met cilinders etc. En ik woon alleen, dus dan zou ik echt twee weken alleen maar thuis moeten zitten. Maar ach, wat je zegt: wat zijn twee weken in dit geval.

Lepeltje: heb je je wel kunnen vermaken thuis?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 11:11

Ik heb de eerste dagen podcasts geluisterd en verder niet zoveel gedaan. Ik snap wel wat je bedoelt met iets vreemder door de bril kijken, ik heb dat ook wel (ook al heb ik bijna géén sterkte, alleen flinke cilinders) en heb gewoon het liefst mijn lenzen in. Maar die twee welen gingen wel, het is het me 100% de moeite waard geweest.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 11:32

Dit geeft me moed! Haha, dank je wel. Ik ga het inplannen!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 11:51

Ja doen! +:)+

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 19:05

Leuk om mee te lezen. Is er iemand die een kleine nacorrectie heeft moeten laten doen of gebeurt dit nagenoeg niet?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 01:25

Ik ga morgen voor een plasma ooglidcorrectie…(omdat een “gewone” ooglid correctie niet kon bij mij)
Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat en wat het effect gaat zijn!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 01:30

Jungles schreef:
@Popstra: je hebt gelijk. Ik heb ook besloten het toch te laten doen. Het is alleen dat ik -7 heb aan beide ogen en wanneer ik mijn bril draag, is de wereld wat ‘vervormd’ ofzo. Kan het niet goed uitleggen. Ik kan ook niet naar buiten met mijn bril, want dan word ik duizelig. En dat ligt niet aan de bril, want heb onlangs een nieuwe laten aanmeten bij een goede opticien, maar ik heb gewoon slechte ogen met cilinders etc. En ik woon alleen, dus dan zou ik echt twee weken alleen maar thuis moeten zitten. Maar ach, wat je zegt: wat zijn twee weken in dit geval.

Lepeltje: heb je je wel kunnen vermaken thuis?

Ik snap jou helemaal!! Ik vind een bril ook echt vreselijk! De muren lopen rond, ik mis gerust een trede van de trap…en ik word duizelig. (Ik heb -9 en -9.5) Als ik heel stil op de bank zit tv te kijken dan gaat het wel. Maar zodra ik beweeg vind ik het een drama.
Bij mij kom een ooglidcorrectie niet omdat ik dan nog maar 70% knipperfunctie zou hebben waardoor ik droge ogen zou krijgen en lenzen niet meer mogelijk zijn. Dus dat was voor mij meteen duidelijk dat ik dat niet ging doen. Mijn lenzen zijn echt heilig!
Nu ga ik morgen voor een plasma correctie. Ik verwacht wel een minder groot effect, maar de resultaten die ik heb gezien zijn best goed! En de hersteltijd echt veel korter.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 07:45

borderjay schreef:
Ik ga morgen voor een plasma ooglidcorrectie…(omdat een “gewone” ooglid correctie niet kon bij mij)

Waarom zou de gewone niet kunnen?

Ik ken een paar mensen die de plasma correctie hebben gedaan, uiteindelijk daarna allemaal de gewone omdat er weinig resultaat was.

Maar kan natuurlijk dat je te weinig overhangende huid had, en dat je dan wellicht wel genoeg hebt aan de plasma variant.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 08:37

c_alsemgeest schreef:
borderjay schreef:

Waarom zou de gewone niet kunnen?

Ik ken een paar mensen die de plasma correctie hebben gedaan, uiteindelijk daarna allemaal de gewone omdat er weinig resultaat was.

Maar kan natuurlijk dat je te weinig overhangende huid had, en dat je dan wellicht wel genoeg hebt aan de plasma variant.

Ik heb blijkbaar een dikke spier boven mijn oog die ze gedeeltelijk zouden moeten weghalen waardoor mijn knipperfunctie achteruit zou gaan. En dat kan ik niet hebben met mijn lenzen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:33

Oh nee dat zou inderdaad niet best zijn.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:35

Borderjay: heel veel succes vandaag met de ingreep! Ik ben heel benieuwd hoe het ging en wat de resultaten zullen zijn! En ik ben blij dat je mij snapt. In mijn omgeving snappen mensen het dus totaal niet, dus ik voel me dan een beetje een aansteller, haha. Mijn lenzen zijn mij ook heilig, dus ik was ook zeker niet voor een ‘gewone’ ooglidcorrectie gegaan als ik jou was!

Mijn ooglidcorrectie staat inmiddels gepland, dus we gaan het meemaken!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 11:38

Behandeling zelf vond ik reuze meevallen, nu afwachten hoe het de komende dagen gaat zijn en wat het resultaat is!

Afbeelding
Afbeelding

Dat iets grotere puntje is omdat daar een heel klein steelwratje zat wat ze meteen heeft verwijderd

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 12:07

Wow, dat ziet er wel heftig uit! Kun jij nu wel gewoon je lenzen dragen? Succes met het herstel!